Masinile autonome de la Google, victime in 11 accidente rutiere

- 11 accidente in 6 ani
- Controverse si critici
- Masinile fara volan si pedale
Masinile fara sofer sunt urmatorul pas in industria auto, iar Google pare sa aiba un avantaj considerabil in cursa catre producerea lor. Compania americana a nascut insa numeroase controverse legate de acest proiect, deoarece rezulatele tesetelor care au inceput in 2009 au ajuns extrem de rar in presa.
11 accidente in 6 ani
Neincrederea legata de masinile autonome dezvoltate de Google pare sa porneasca din secretomania companiei si lipsa informatiilor referitoare la testele pe care le desfasoara pe drumurile publice din SUA.
Gigantul IT prezinta ca principal obiectiv al acestui proiect reducerea numarului de accidente si scoate la iveala cateva statistici menite sa combata criticile numeroase cu care s-a confruntat in ultima perioada.
Chris Urmson, inginerul responsabil de dezvoltarea masinii autonome, a dezvaluit recent ca prototipurile Google au fost implicate in numai 11 accidente minore pe parcursul ultimilor 6 ani de teste pe strazile si soselele din SUA. Si toate cauzate de neatentia celorlalti participanti la trafic.
Din 2009 incoace, automobilele in cauza au parcurs aproximativ 2,7 milioane de kilometri, dintre care 1,5 au fost strabatuti in modul "fara sofer".
Conform aceluiasi Chris Urmson, prototipurile Google au suferit 8 coliziuni pe drumurile din orase si alte 3 in afara lor. In toate cele 11 cazuri, masinile au fost atinse in lateral sau spate de soferi care fie nu respectau distanta dintre automobile, fie au trecut pe rosu.
"In niciunul dintre cazuri masina fara sofer nu a fost cauza accidentului", a subliniat responsabilul proiectului.
Controverse si critici
Un articol publicat de Associated Press scotea la iveala faptul ca incepand cu luna septembrie, de cand legea din California ii obliga pe cei care testeaza vehicule autonome sa raporteze toate accidentele, masinile fara sofer au fost implicate in patru accidente.
Dupa publicarea articolului, Delphi Automotive, care avea in testare doua astfel de prototipuri, a dezvaluit ca un Audi SQ5 de-al sau a fost parte a unei coliziuni in Palo Alto, facand cunoscute si conditiile in care s-a produs incidentul si explicand ca un alt sofer a fost de vina.
Celelalte trei accidente au fost atribuite automobilelor Google, iar reactiile nu au intarziat sa apara. Raspunsul a venit odata cu scuza ca toate coliziunile au fost provocate de alti soferi.
Desi pare a fi mai sigura din cauza ca nu este supusa erorii umane, masina fara sofer a gigantului IT are o multime de detractori - printre care si legea care in unele state nu permite politiei sa faca publice rapoartele cu privire la incidentele auto, majoritatea dintre ei scotand in evidenta faptul ca cifrele date publicatii nu sunt concludente.
In plus, criticii spun si faptul ca publicul nu este capabil sa monitorizeze introducerea pilotului automat din cauza lipsei de transparenta a celor de la Google considerand ca cei care testeaza tehnologia in cauza ar trebui sa dea date exhaustive cu privire la accidente.
Dintre acestia, organizatia americana non-profit Consumer Watchdog pare cea mai vehementa. Directorul John Simpson a trimis chiar si o scrisoare deschisa catre gigantul IT, in care sublinia faptul ca este ironic ca Google, a carei misiune este sa "organizeze informatia lumii si sa o faca accesibila tuturor", tine secrete detaliile incidentelor.
In acelasi timp, cei de la Watchdog, spun ca gigantul IT se afla in prezent intr-o campanie de relatii publice care vorbeste numai despre avantajele masinii.
Masinile fara volan, pedala de acceleratie si frana
In mai 2014, Google a dezvaluit primele prototipuri ale masinii fara volan si pedale, pe care intentioneaza sa le construiasca in peste 100 exemplare pentru teste.
Prezentat ca o "gondola pe roti", (imaginea cu) autoturismul a facut inconjurul lumii, insa si de data aceasta au aparut critici. Majoritatea lor sunt legate de faptul ca daca exista o eroare soferul nu va putea interveni pentru a evita un accident.
-
Pompa frana skoda fabia (6y2) 1.4 tdi bnm 2006 150 Lei
Bara spate bmw e60 m tech lci 1650 Lei
Maner interior usa stanga fata ford focus 2 fab. 2004 – 2010... 50 Lei
-
Încălzitor aerisire motor 55568910 opel insignia zafira c... 80 Lei
Toyota rav-4 2.2diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
Bara fata si grila centrala compatibila cu mercedes s-class... 2949 Lei
-
Conducta ac kv6h-19n601-ba ford transit connect v408 van 1.5... 299 Lei
Cutie viteze manuala dxb 1.0 benz auc seat arosa cordoba ibiza... 600 Lei
Dacia logan hhggg 2007 1250 €
-
Dezmembrez yamaha zest 49 cm,mbk evolis 49 cm 10 €
Broasca / incuietoare luneta / haion chevrolet captiva fab.... 130 Lei
Stopuri ford mondeo mk3 95 Lei
-
Burete izolare motor mercedes w221,w211,w164,w219,w204... 100 Lei
Interior complet semi-piele cu scaune incalzite,electrice si... 2999 Lei
Radiator apa yamaha majesty,mbk skyliner 125 150 180 4t 100 Lei
-
Electro - ventilator audi a4 b6 / b7 diesel 8e0121205al 220 €
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Chiuloasa completa originala aprilia scarabeo - sport city one... 400 Lei
-
Difuzor amg mercedes benz w205 s205 c-class (14-20) 1289 Lei
Grila bara fata ford mustang ecoboost, gt, v6 led 2015-2017 v7 1055 Lei
Prelungire splitter bara spate fiat 500 abarth mk1 facelift... 450 Lei
-
Clema fixare capac carlig tractare bara spate oe volkswagen... 15 Lei
Jante noi 18 inch originale skoda kodiaq r18 trinity 980 €
Motor vw eos eos 2.0 tfsi - (2006 2010) 5700 Lei
-
Ag5q0907511k pinion motoras climatronic skoda octavia 3 50 Lei
Macheta oe cupra formentor 2020→ albastru / gri mat 1:43... 485 Lei
Jug motor mercedes a-class w169 diesel sau benzina cadru motor... 300 Lei
-
Broasca / incuietoare luneta / haion chevrolet captiva 4x4... 150 Lei
Aripa aripi fata seat altea 2005 2006 2007 2008 200 Lei
Panou clima cu ac renault clio 2 symbol 1998 2008 200 Lei
-
Dezmembrez audi a2 fab. 2001 1.4 benzina 75cp 55kw...
Jante noi 16 inch originale vw golf 7 et46 woodstock r16 570 €
Bara spate mercedes b-class w245 2006 limuzina b200 500 Lei
-
Dezmembrez ford focus c-max, 1.6 tdci 2005
Modul usa dreapta fata skoda octavia 3 cod 5q4959592e 250 Lei
Panou sigurante tablou 1635454632 mercedes-benz m-class w163... 300 Lei


