Dacia robotizeaza linia de productie si plateste angajatii sa demisioneze

- Cat valoreaza o plecare voluntara
- Robotizarea la Dacia
- Disponibilizari compensate si la Ford
Renault isi propune sa mareasca productivitatea uzinei Dacia de la Mioveni prin modernizarea mai multor sectii. Aceasta robotizare inseamna, de fapt, preluarea unor atributii de la angajati, ceea ce inseamna ca unii vor fi nevoiti sa plece. Compania franceza ii impinge de la spate cu plati compensatorii destul de generoase.
Cat valoreaza o plecare voluntara
Odata cu aceasta modernizare, nivelul de robotizare a fabricii auto va ajunge la 20%, in comparatie cele 5 procente care se inregistrau anul trecut.
Cei care pleaca de buna voie vor fi rasplatiti cu sume cuprinse intre 10.000 si 100.000 de lei, au anuntat oficialii companiei. Majoritatea posturilor vor fi din sectia de presaj, acolo unde robotizarea va creste cu 20% fata de anul trecut - de la 10 la 30%.
Nu toti angajatii din sectiile modernizate vor parasi insa uzina; unii vor fi implicati in proiecte noi, pe care Dacia are de gand sa le demareze in scurt timp.
In prezent, producatorul de la Mioveni este al treilea cel mai mare angajator din tara, dar si cea mai mare companie din Romania in ceea ce priveste cifra de afaceri - reprezentand la nivelul anului trecut 2.8% din PIB.
Aici lucreaza 14.000 de persoane, 7.000 dintre ele fiind angajate in uzina, la presaj, caroserie, vopsitorie si asamblare. Varsta medie a salariatilor este de 38 ani, iar salariul mediu net este de aproximativ 3.300 de lei - angajatii primind in 2015 o marire de 150 de lei (brut).
Odata ce procesul de automatizare se va derula, vor fi disponibilizati intre 500 si 1.000 de angajati.
Robotizarea la Dacia
In acest program de modernizare este vizat departamentul de presaj al uzinei. Acesta este locul in care incepe productia propriu-zisa si este tranformata materia prima - tabla din otel - in piesa de caroserie.
Procesul implica elemente grele, astfel ca cei care lucreaza aici sunt predispusi la accidente mai mult decat colegii lor din alte sectii. Drept urmare, nu este deloc de mirare ca se incearca o reducere a personalului uman si o inlocuire a acestuia cu masinarii speciale.
Procentul de robotizare de la fabrica din Arges, desi a crescut cu 15 procente fata de anul trecut, nu se va opri aici. Planul oficialilor este sa ajunga la un nivel de automatizare pe sectia de caroserie de 60%, unul pe care uzina Renault din Bursa, Turcia, comparabila cu cea din tara noastra din punct de vedere al costurilor si al productiei, l-a atins deja.
Un proces de inlocuire a angajatilor cu masinariile computerizate a avut loc si in 2012, cand Dacia a investit 250 de milioane de euro la uzina pentru a aduce imbunatatiri in sectiile de caroserie, vopsitorie si montaj.
La Mioveni se produc 64 de autoturisme intr-o singura ora, respectiv 1.389 de masini pe zi, productia totala ajungand anul trecut la 339.000 de unitati. Cifrele vor creste odata ce fabrica va fi modernizata.
Disponibilizari compensate si la Ford
In urma cu doi ani, de la uzina din Pitesti au mai plecat 200 de angajati - tot printr-un program de salarii compensatorii, insa, de departe, cele mai drastice concedieri s-au facut la Ford.
Din cauza cererii scazute a modelului B-Max, produs in Banie, compania avea in plan sa micsoreze numarul angajatilor cu 680 de persoane.
Ford a introdus la finele anului trecut un program de plecari voluntare, prin care cei care paraseau fabrica primeau pana la 23 de salarii compensatorii. Oferta conducerii nu a fost insa foarte apreciata de angajati si numai 490 de persoane au acceptat aceste plati in schimbul plecarii.
Pentru ca sindicatele s-au opus concedierii celor 170 de persoane prin care se atingea pragul impus de conducere, s-a ajuns la o solutie de compromis - toti cei 2.700 de oameni care lucreaza la Ford vor avea salarii mai mici cu 8 procente, iar orele de lucru vor fi micsorate. De altfel, compania a trimis oameni in somaj tehnic in mai multe randuri, ultima data chiar in luna aprilie a acestui an.
In total, in industria auto din Romania lucreaza peste 110.000 de persoane, acest sector de piata fiind, de altfel, cel mai mare angajator. Cei mai multi dintre salariatii romani din industria auto activeaza in sectorul pieselor de masini.
-
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
-
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
-
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
-
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
-
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
-
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
-
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei


