Problema airbagurilor mai poate trimite in service 90 de milioane de automobile

Problema airbagurilor mai poate trimite in service 90 de milioane de automobile
  • 25 de milioane de masini au fost chemate deja
  • Cauza este aceeasi capsa pirotehnica defectuoasa
  • In total, 105 milioane de automobile ar putea fi afectate
Trimite unui prieten

Problemele cu defectele de fabricatie din Statele Unite par a nu se mai termina. Dupa uriasul scandal Chevrolet, cu al lor contact defectuos care a dus la mai multe fatalitati, dupa Dieselgate si rechamarea masinilor cu airbaguri defecte, iata ca urmeaza un nou capitol.

V-am tot povestit despre rechemarile care au loc in Statele Unite cu privire la airbagurile Takata. La fel cum am avut grija sa va informam despre scandalurile din domeniul auto, in special despre Dieselgate. Dar ce urmeaza acum in America se pare ca va avea o noua dimensiune, una uriasa, gigantica. Mai precis, scandalul Takata continua si sunt luate in vizor 90 de milioane de automobile, adica peste 40 % din totalul parcului auto de pe continentul american.

Chiar daca pana acum, in diverse campanii de recall, au fost aduse in service 25 de milioane de automobile la nivel mondial, se pare ca inca 90 de milioane ar putea fi afectate. Aceasta este estimarea celor de la NHTSA, National Highway Traffic Safety Administration, autoritatea in domeniul sigurantei din SUA. Acestia au facut o ancheta si au testat mai multe automobile de la diversi producatori de pe piata si au ajuns la concluzia ca numarul masinilor care sufera de problema airbagurilor defectuoase este mai mare.

Tot autoritatile sunt cele care spun ca pana acum, 10 persoane si-au pierdut viata si peste 100 au fost ranite din cauza problemelor la airbaguri. Mai precis, masinile cu airbaguri defectuoase au dus la raniri din cauza ca airbagul nu s-a umflat la timp in momentul impactului. Aceasta problema la airbagurile Takata e cauzata de o capsa pirotehnica ce declanseaza umflarea airbagului intr-o fractiune de secunda, capsa ce nu este etansata corespunzator si din cauza umezelii nu se mai activeaza.

Vestea cea mai trista este ca, daca se adevereste acest recall urias, vor ajunge la service peste 40 de procente din tot parcul auto al Americii de Nord. Dar asa cum se intampla mereu, cei responsabili care se vor duce in service ca sa rezolve problema sunt putini, restul riscandu-si viata in fiecare minut.

Trimite unui prieten