10 motive pentru care noul Logan 1.0 SCe este cea mai buna masina pentru Romania

10 motive pentru care noul Logan 1.0 SCe este cea mai buna masina pentru Romania
  • Cea mai ieftina masina din Europa
  • Intretinere ieftina
  • Nu pierzi bani
Distribuie pe Facebook

Dacia a lansat de curand pe piata, inclusiv in Romania, motorizarea de 1.0 litru si 75 cp disponibila pe Logan si Sandero. Chiar daca la prima vedere, motorul in 3 cilindri aspirat cu 75 cp si 97 Nm cuplu pare unul subdimensionat, este, fara indoiala, cea mai buna alegere pentru Romania. Iata de ce.

1. Cea mai ieftina masina din Europa

Logan 1.0 de 75 cp este cea mai ieftina masina noua din Europa. Prin Programul Rabla, acum exista o serie numita Logan Plus echipata cu aer conditionat, care costa numai 6990 Euro cu TVA. Si cum romanii nu sunt ei cei mai bogati, chiar daca sunt multi fuduli care prefera la aceiasi bani sa-si cumpere masini germane obosite aduse de afara, sa-ti cumperi un automobil nou la banii astia e mare lucru. Nu degeaba, in strainatate, francezii, belgienii, nemtii sau englezii se bat pe produsele Dacia.

2. Impozit mic

Nu stim cum este la altii, insa in Romania a existat mereu problema impozitului mare la automobilele cu motorizari de capacitati mari. Si cum Loganul sau Sandero echipate cu motorul 1.0 SCe au o capacitate cilindrica de 998 cmc, impozitul anual ar fi cam de 30 de lei. Ceea ce, sa fim seriosi, este o nimica toata. Asa ca este de asteptat sa vedem o sumedenie de flote de masini cu aceasta motorizare.

3. Cost asigurare mic

La fel ca in cazul impozitului, capacitatea cilindrica mai dicteaza si pretul asigurarii obligatorii RCA. Cand conduci o masina cu motor mic, o sa platesti in consecinta. Adica la noul tau Logan 1.0 SCe, o sa ai o asigurare RCA si chiar o asigurare Casco, la un pret foarte mic. Ceea ce nu face decat sa se adauge la costurile mici pe care le presupune acest model.

4. Consum redus

Am condus deja Logan 1.0 SCe prin aglomeratia orasului si am obtinut un consum de 7,3 l/100km cu aerul conditionat pornit. Un consum foarte bun pentru o masina pe benzina, mai ales daca ne gandim ca noua motorizare nu vine cu buton ECO sau cu sistem Start/Stop. La drum intins, pe drumuri nationale limitate la 100 km/h, o sa ai o surpriza si mai placuta: chiar daca transmisia are numai 5 trepte, o sa obtii un consum de maximum 5 litri la fiecare 100 de kilometri parcursi.

5. GPL friendly

Taximetristii sau diverse flote de curierat sau transport vor inlocui toate masinile lor cu noile Logane SCe. Deoarece reprezinta cea mai buna varianta pentru un consum redus. Motorizarea cu 3 cilindri este ideala pentru montarea unui sistem de GPL, care o sa injumatateasca costurile cu carburantul. Noile sisteme sunt secventiale, controlate de calculator, si nu fac sa se simta nicio pierdere de putere. Insa daca un litru de gaz este 2 lei si unul de benzina este 4,7... o sa vedem curand diferente in buzunar. Avem convingerea ca in scurt timp chiar Dacia o sa ofere masinile cu instalatie GPL din fabrica, asa cum o facea si in trecut.

6. Intretinere ieftina

Orice Dacie se bucura de intretinere ieftina. Mai ales cele pe benzina. Si, mai ales, cele cu motor aspirat. La care faci doar schimbul de ulei si filtre cand e nevoie, dar... cam atat. Nu e nevoie de revizie la injectoare ca la diesel, de reparat turbina, de schimbat filtru de particule sau alte cele. Cu un motor aspirat pe benzina, in cel mai rau caz, o sa schimbi bujiile la peste 100.000 de kilometri parcursi. Care, in cazul unui Logan SCe, sunt 3 la numar si costa... cam cat o ciocolata.

7. Fiabilitate crescuta

Pe langa faptul ca intretinerea periodica a masinii va fi ieftina, o sa te mai bucuri si de fiabilitate crescuta. Deoarece nu prea are ce sa se strice. Nu avem turbocompresor, nu avem emotii ca va manca ulei, nu exista probleme cu injectoarele si tot ce tine de electronica este extrem de simplu si minimalist, ca pe vremuri. Practic, ne suim in masina, dam cheie si plecam, multi ani la rand, fara sa ne intereseze de nimic.

8. Dotari ieftine

Dacia mai are un avantaj urias fata de alte marci: dotarile optionale sunt foarte ieftine. De exemplu, la Dacia o sa gasesti cel mai ieftin sistem multimedia de navigatie cu ecran tactil. MediaNav costa doar 300 de Euro si este printre cele mai prietenoase sisteme de la ora actuala. Daca vrei geamuri electrice pe spate, platesti cam cat pentru o punga de chipsuri. Daca vrei jante de aliaj, platesti in plus cam cat pentru o shaorma. Si daca vrei meniul complet, o sa platesti in plus cam cat pentru o noapte de cazare la Mamaia in plin sezon.

9. Spatiu generos

Noile modele echipate cu motorizarea SCe au acelasi mare avantaj ca in cazul oricarui alt model Dacia. E vorba de spatiul mare pentru bagaje, dar si pentru pasageri. Datorita volumului mare pe care il are portbagajul, Logan este undeva incadrat intre segmentul subcompact si cel compact. Adica este o masina mare. Dar pentru ca este usoara si are motorizari mici care cantaresc cam cat o drujba, se bucura de un echilibru decent.

10. Nu pierzi bani

Cu Dacia nu ai cum sa pierzi bani. Deoarece are o valoare de revanzare foarte mare. Adica daca vei cumpara o Dacie noua si o vei tine cativa ani, o sa o vinzi la un pret foarte mare dupa aia. Poate si pentru ca timpul de asteptare in prezent pentru o Dacie noua este relativ lung, din cauza comenzilor numeroase pe care Uzina Mioveni trebuie sa le onoreze pentru piata din vest. Nu de putine ori, clientii au preferat sa-si cumpere o masina SH pe care o puteau avea acasa in aceeasi zi, decat sa astepte cateva luni venirea unei masini noi. Insa pretul nu era foarte diferit...

Distribuie pe Facebook
mai multe