Editorial: De ce mor oamenii in accidentele rutiere din Romania? Editorial 10 Octombrie Editorial: De ce mor oamenii in accidentele rutiere din Romania?
Toate comentariile (85):
cata_mcd
61 comentarii 143 puncte
Cred ca toata lumea e de acord ca spaga si nepotismul troneaza in Romania...dar sa-i spuna careva la ala din Q7,X5,precum si altor conducatori de masini scumpe,ca au o maneta in stanga care,actionata,indica directia in care vor sa mearga,ca sa stie si muritoru' de rand ce si cum...
09 oct 2013, 11:10
+16
2 comentarii 6 puncte
Practic, ai sustinut acelasi punct de vedere, numai ca ai mai detaliat putin. Sunte de-acord in mare parte si cu tine, dar nu poti sa spui ca principala vina nu este a politiei si a legii mult prea permisive pentru unii. Hai sa fim seriosi: daca ai bani de benzina, ai si de amenda. Cu atat mai mult cu cat legea "iti permite" sa nu o platesti. Si sa o luam si pe partea cealalta: suntem un popor neinstruit si fara simt al raspunderii, unde Stirile de la ora 17:00 sunt Dumnezeul. Tie ti se pare normal sa platesti 600 de lei daca ai depasit cu 51 km/h sau 151 km/h limita legala? Mie nu, pentru ca fraierul de 18 ani cu X6 va prefera sa mearga cu 220 in loc de 180. intelegi unde bat? daca ar fi mai multe radare, camere, politisti responsabili, poate nu s-ar mai intampla toate prostiile... Da, pentru neacordare de prioritate si alte chestii MINORE in comparatie cu viteza si condusul in stare de ebrietate, amenzile sunt exagerate. Dar pentru accident cu victima, soferul fiind beat, amenda e prea mica...si suspendarea permisului pe X ani? NU, tati, PE VECI! Dar.. stau si ma intreb: cu noul cod rutier, bun, sau rau, cum e el... Cate vile s-or mai ridica?
09 oct 2013, 12:15
0
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
Problema este metoda de a pune soferii pe drum! nimic altceva! -Scoala de soferi e o gluma comparat cu tari mai evoluate. In canada la 16 ani ai permis dar conduci cu un parinte linga tine pt 1 an.Dupa aceea primesti alt permis si poti conduce cu maxim 2 tineri linga tine 1 an de zile,si ai multe restrictii...DACA incalci legea iti ia permisul si incepi de la inceput programul.Dupa aceea primesti permisul intreg.DUREAZA 2 ani de zile sa primesti permisul intreg.....in romania dureaza 1 saptamana:)))) Chiar ieri mi-am parcat masina in poarta si o fata cu un Ford a dat in spate (ma uitam la ea) pina cand a lovit masina mea... avea loc si in fata si in spate,dar ea conduce dupa sunet,odata ce suna,pune frana.Absolut ridicol. Mai sunt si cei ce se cred buricul pamantului ca au un seria 7 sau S-klasse si dau flashuri de la 1km si se baga in depasiri fara se asigure,din cauza lor mor atatia oameni. Un OFF TOPIC: Oare daca toata lumea din Romania ar avea un S-Klasse (2014) cat de mult ar scadea numarul mortilor/ranitilor?
09 oct 2013, 11:17
+2
free2hot4you
42 comentarii 9 puncte
deloc , pentru ca in romania prostia soferului e direct proportionala cu valoare masinii
15 oct 2013, 22:53
+2
54 comentarii 193 puncte
Prima cauza este Politia. Dar a doua cauza la fel de importanta ca si prima este infrastructura. Drumuri prea inguste pentru numarul de masini, si pline de gropi.
09 oct 2013, 11:19
+1
j0k3r_E30
862 comentarii 2339 puncte
problema in romania este ca drumurile au ramas aceleasi dupa timpul lui nea nicu doar ca masinile sunt acum de 50 de ori mai multe...de aici trageti voi concluziile
09 oct 2013, 18:44
+4
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
12 comentarii 27 puncte
Eu zic ca tot timpul va uitati sa tratati efectele si nu cauzele. Cand vrei sa se aplice legea intai trebuie sa oferi conditiile necesare ca acestea sa se poata respecta, dupa care poti sa o dai cu amenzile mari, supendare de prmis si din astea. In primul rand ROMANIA NU ARE SOSELE SI AUTOSTRAZI. O buna parte din accidentele care se intampla in afara localitatilor sunt viteza mare si depasirile aiurea. Daca ar am de facut un drum de la Satu Mare la Constanta. Cu o autostrada si respectand viteza legala de 130km/has ajunge in aproximativ 7 ore. Decent. Sa incercam acelasi experiment pe Drumurile Nationale si Europene care le avem acum, cu 100km/h (e) si 50 km/h in localitate (si pe drumul asta ar fi multe) cand mai ajung eu ? Peste 3 zile ? Se poate asa ceva ? Nu. De aceea si depasirile aiurea si viteza, pentru ca toata lumea se grabeste sa ajunga undeva (de aia si folosesti masina ca sa ajungi din punctul A in B, nu ca sa stai pe loc). Dupa ce mi-ai asigurat contidiile de deplasare denceta de la A la B atunci poti sari cu amenzile. Si amenzile ce fac? Induc o frica, deci practic educa lumea. Si de aia se spune ca lipseste educatia rutiera la noi. Si eu personal sunt de parere ca tu trebuie sa iti porti singur de grija. Cand esti la volan sa nu intri in situatii care iti pot crea belele si ca pieton la fel. Cand depasesti viteza si incalci reguli trebuie sa fi constine ca oricand s-ar putea intampla ceva. Ca pieton la fel, si daca ai verde te asiguri daca tii la viata ta. Deci lipseste si spiritul de auto-conservare si s-a instalat un spirit de turma si de mimetism si rutina si nu mai esti atent la lucrurile care iti pot afecta integritatea.
09 oct 2013, 11:28
+21
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
17 comentarii 20 puncte
din ce scrii tu se intelege ca din moment ce n-avem sosele, asta e, fiecare sa-si poarte singur de grija , fiecare se descurca cum poate. problema e ca soselele sunt pentru toti si trebuie sa avem grija de noi dar si de ceilalti pentru ca daca tragi de volan stanga cand trece unul pe langa tine e grav pentru amandoi, iar poate celalalt vrea sa mai traiasca. tu poate te-a parasit iubita, ti-a murit cainele, sau pur si simplu n-ai niciun tel in viata. de-aia trebuie sa avem reguli dure si sa fie si aplicate. mai ales in situatia asta cand soselele sunt vai de ele si vai de noi.
16 oct 2013, 09:46
+5
63 comentarii 129 puncte
complet de acord. este ca si cum ai lua un om hamesit si i-ai spune sa nu manace, ca lumea buna tine dieta. bagi amenzi cand vezi ca este reavointa din partea populatiei, nu cand pentru a realiza ceva trebuie sa incalce legile. o tara fara strazi este una paralizata. de ce unul din primele obiective intr-un razboi este distrugerea infrastructurii? cat de idioti putem sa fim sa nu ne dam seama inca de faptul ca soselele sunt vitale, atat pentru economie cat si pentru omul de rand, pentru ca afecteaza direct siguranta si consumul de combustibil? una e sa conduci 3 ore pe un drum national cu 1 banda pe sens plina de carute si epave care trec rarul cu 50lei spaga, si alta sa conduci 3 ore pe autostrada, eventual cu masina pe cruise control. e la mintea cocosului unde este riscul mai mare.
16 oct 2013, 12:18
+3
144 comentarii 521 puncte
Romania e o curva tinuta in casa cu forta de parinti pana la 18 ani, pe care i-a ucis la un moment dat, iar acum isi face de cap (crede ea), cand defapt este curva Europei. Probabil va muri de supradoza.
09 oct 2013, 11:29
+16
96 comentarii 83 puncte
Legea nu se aplica, oricare ar fi forma ei.. Personal in Bucuresti cele mai multe cazuri de incalcare a legii le-am observat la taximetristi si oameni cu masini 'normale'. Nu inteleg reluarea mereu a ideii ca in mare parte cei cu bani si masini scumpe incalca legea si dau spaga, trebuie sa ne gandim ca o parte din oamenii cu bani sunt cei care au o oarecare educatie si poate mai mult respect fata de sine si ceilalti.
09 oct 2013, 11:53
+2
YCEE
557 comentarii 995 puncte
ai scris doar o parte realista...ca smecherii scapa la noi...dar ai uitat care e viteza medie cu care circuli constanta-arad ? 50 km/h !! Deci nu viteza e marea scofala....sunt drumurile noastre de 2 lei care nu le avem... la 80-90 km/h in afara orasului sa iti apara un crater in asfalt si tu tragi brusc de volan...ori o redresezi ori te mulezi pe copac...autostrada soarelui spre bucuresti e praf... imi clantane dintii cu jante pe 18. Principala durere sunt drumurile !
09 oct 2013, 12:10
+1
j0k3r_E30
862 comentarii 2339 puncte
cel mai corect era ca celor care se urca bauti la volan sa li se suspende permisul definitiv fara dreptul de a mai conduce vreodata + sa le confiste masina..ca oricum nu te pune nici dreacu sa te urci baut la volan si apoi sa te dai zmeu ca ai 3 coaie si esti cel mai tare din parcare la batut covoare...dar in fine TRAIM IN ROMANIA SI ASTA SPUNE MULTE...asa ca...orice comm nu isi are rostul...
09 oct 2013, 12:27
+4
7 comentarii 16 puncte
Problema din punctul meu de vedere (poate egoist),nu doar ca sofer de auto ci si de moto,este ca peste noapte nu se pot rezolva toate problemele care conduc la inevitabile accidente cu vatamari....sau deces! Lista cu "motive" este lunga,incepand de la carosabilul deplorabil,neacordarea de prioritate,nesemnalizarea la schimbarea directiei de mers,neatentia si vorbitul la telefon (costa 90 lei o casca BT pt 2 telefoane!!!!) si ajungand la politia rutiera aproape inexistenta! Daca,spre exemplu,in loc sa puna politia locala(cu ce pregatire?!?!) sa dirijeze o intersectie ar suplimenta locurile de la rutiera,cum ar fi ?? Daca acea taxa de drum/autostrada(vizavi de un comm de mai sus) s-ar si regasi in calitatea acelui drum,cum ar fi?? In general,este mai simplu si mult mai eficient sa previi decat sa tratezi!
09 oct 2013, 12:36
+2
menelaus888
736 comentarii -243 puncte
In Romania accidentele incep inca de cand se nasc bizonii.Ei nu primesc educatie acasa, au repere gresite inca din primii ani.Ulterior se face scoala de soferi care nu te invata eficient si care nu iti explica regulile de conduita.Ulterior bizonul primeste permis de circulatie sid e aici incep dramele.Nu a semnalat nimeni ca in Romania nu exista civilizatie rutiera, ca in romania nu se stie cel mai elemntar lucru: CUM SA FOLOSESTI MASINA PE SOSEA. Cati dintre cei care scriu aici stiu ca pe autostrada se merge doar pe prima banda si banda 2 e doar pt depasiri?Cati dintre cei care scrieti aici nu dati "flash-uri" ca imbecilii cand sunteti pe banda 2?Cati dintre voi lasati spatiu pentru cei care nu au prioritate cu toate ca sensul vostru prioritar e blocat?Eu zic ca la asta trebuie lucrat inainte de a discuta de amenzi, suspendari de permise, etc...
09 oct 2013, 12:48
+36
liviuv
181 comentarii 396 puncte
@ Joseph Franz - +1 !!!
09 oct 2013, 14:28
+10
liviuv
181 comentarii 396 puncte
...si ca sa vezi care este nivelul, uite ca tu ai 122 comentarii si MINUS 42 puncte. Iar un cocalar care se da cu BMW pe Bulgaria si scrie in **** de mess si injura pe toata lumea primeste cate 2000 de puncte de la site. Asta spune multe
09 oct 2013, 14:30
+19
menelaus888
736 comentarii -243 puncte
Multumesc Liviu, am prins ideea de cand m-am logat pe acest site ca e plin de retardati, dar trec pe langa, la fel cum fac si in trafic:)
09 oct 2013, 17:35
+16
1 comentarii 7 puncte
De acord, factorul numarul unu este **** lipsa educatiei de acasa. Amenzile propuse sunt idioate. Ele trebuie corelate in functie de salarul avut de fiecare persoana in parte, adica procentaj din salar. Daca am salar de 1000ron si imi da amensa de 4000ron cand crezi ca o platesc? nu se poate sa gandim atat de ilogic. Amenzile enorme propuse or sa fie un dezastru pentru oamenii de rand care castiga 200 euro pe luna, pentru ca ei o sa fie amendati. Toti incalcam legea, mai grav sa mai usor si toti de afara incalca legea.
10 oct 2013, 10:02
+7
94 comentarii 94 puncte
Nu inteleg de ce trebuie sa iei amenda? Esti mai atent la condus si nu iei amenzi, nu faci pe smecherul in trafic si nu se ia nimeni de tine, sa va dea amenzi de 500.000 de euro, care e problema? Eu sustin amenzile mari.
11 oct 2013, 11:19
-1
close
113 comentarii 209 puncte
Esti un retardat , lucreaza tu in curierat pe 1000 lei pe luna si dupa sa ma anunti daca vrei majorarea amenzilor. FACTORUL NUMARUL 1 IN ACCIDENTE ESTE INFRASTRUCTURA DEZASTRUOASA , iar numarul 2 este prostia si lipsa de educatie.
11 oct 2013, 18:26
+11
cavaran
3 comentarii 4 puncte
ce nu intalegi tu e faptul ca amenzile sunt pt prostime si iti spun de ce cred asta.pt ca daca s-ar fi vrut sa fie pt toata lumea ar fi pus camere de supraveghere la toate intersectiile si un om normal nu ar mai trece pe rosu ca stie ca e filmat.dar problema cu camerele de supraveghere e ca filmeaza tot inclusiv pe tov deputat,senaror,cocalar,primar,te miri ce sef care nu ii convine lucrul asta.sper ca ai intales ideea.si mai e un aspect legat de camere.daca omul ar circula corect pt ca stie ca sunt camere nu ar mai avea guvernul banii din amenzi.deci in concluzie NU SE VREA ZERO ACCIDENTE
16 oct 2013, 11:32
+4
70 comentarii 81 puncte
Amice, amenzile luate pe nedrept le-ai luat in calcul? Cine spune ca o amenda e luata mereu pe drept? Tu crezi ca la o amenda de 10 000-16 000 RON nu o sa o incasezi doar pentru ca ai trecut pe acolo? Sau ca aveai 51 km/h masurata cu aparate neomologate, agenti fara certificate de operator sau mai stiu eu ce bazaconie... Calmeaza-te si trateaza-ti frustarea!
16 oct 2013, 19:34
+2
1 comentarii 6 puncte
Numarul mare de accidente nu este influentat de Politia rutiera care dupa parerea celui ce a scris articolul este indulgenta,ba din contra si tin sa-l contrazic.Politia din ro chiar este severa in comparatie cu alte tari UE si spun asta in cunostinta de cauza.Problemele incep cu toti carutasii inconstienti, nea cu caciula de astrahan din logan ce sufera de vedere tunelara si merge pe banda 2 cu 70 la ora pe Europeana si nu se da la o parte nici daca are un tir lipit de el,continua cu mult cunoscutul cliseu si anume pseudo Bulgarii si se termina cu cei ce au impresia ca lucreaza in vreun minister si cu asta ma refer la masinile din clasa mare cu geamuri fumurii numere care incep cu W,stroboscoape si statie cb.Din pacate ne-am nascut in combinate si ne-am scolit la Mall si se vad rezultatele.
15 oct 2013, 20:22
+6
5 comentarii 2 puncte
Vezi ca taxa aia de drum e fix pix cand la noi e cel mai mare raport euro/km din europa, mai mare decat germania elvetia etc. Politia desemenea e fix pix cand toata lumea stie unde se pun, 1 2 iau teapa dupa aia flashu' tata si gata. Isi fac si ei norma de 3 amenzi amarate si zi si pleaca acasa.
09 oct 2013, 13:29
+2
64 comentarii 109 puncte
....parerea mea este ca e o problema de mentalitate si am sa explic si dc....cand eram in romania ma intrebam de multe ori dc la nemti le merge mai bine decat noua...vremea a trecut si de ceva vreme sunt in germania si cred ca am inteles dc. ei nu respecta legea de frica ca vor fi sanctionati,ei respecta pentru bunul mers al comunitatii...asta nu inseamna ca nu au nevoie de adrenalina sau de viteza (vrei viteza,ai autostrazi,vrei si adrenalina,ai circuite special amenajate)...eu cred ca daca ne schimbam mentalitatea o sa se schimbe si tara si schimbarea incepe de la MINE. sa nu oprim la trecerea de pietoni de frica ca vom fi sanctionati ci sa oprim din respect pentru romanul care vrea sa treaca....daca noi nu ne respectam,cine sa ne respecte....
09 oct 2013, 14:39
+1
BrownBear
419 comentarii 1588 puncte
Salut si ma scuzi ca intervin! Perfect de acord cu tine! "eu cred ca daca ne schimbam mentalitatea o sa se schimbe si tara si schimbarea incepe de la MINE" - foarte bine spus. Sunt perfect de acord. Insa trebuie sa recunoastem ca sunt si foooarte multi carora, efectiv, "li se rupe in 14" :) Eu am simt civic, eu stiu ca nu trebuie sa incalc regulile, stiu ca nu trebuie sa arunc gunoiul pe strada, stiu ca nu trebuie sa ascult muzica tare cu geamurile larg deschise, stiu ca trebuie sa acord prioritate, sa incetinesc la trecerile de pietoni, etc...si nu trebuie sa fiu sanctionat ca sa imi dau seama de aceste lucruri si sa le respect. INSA... ce facem cu "cocalarii" ??? :) Sunt zeci mii de astfel de "exemplare" pe strazile din Romania...Astia, in general, nu au pic de respect pt...nimic! Si in foarte multe cazuri, astfel de soferi sunt responsabili de comiterea accidentelor. Insa legea in general se aplica la fel pt. TOTI oamenii din statul respectiv(in cazul de fata...Romania). Insa, aplicand aceleasi reguli severe si respectate strict de catre politisti...cred si eu ca sunt sanse mult mai mari ca si acesti "cocalari" sa respecte regulile cu forta. Asa s-a spus si in articol, nicaieri in lume nu s-a impus civilizatia cu "frumosul". Intai, oamenii au respectat regulile de frica si pe urma(pe urma adica...dupa zeci de ani) s-au obisnuit si astfel le-au intrat in "ADN" aceasta dorinta de a respecta legea si normele morale! Asa e afara...! La noi...urmeaza :D (sper...) O zi buna sa ai!
09 oct 2013, 16:34
+2
64 comentarii 109 puncte
defapt exista doua cai care duc la acelas rezultat,prima fiind cu forta, dar cei care mentin forta trebuie bine platiti...iar a doua este cea care am vrut eu sa o surpind,una mai optimista,schimbarea modului de gandire,poate ca forta ar fi cea mai buna rezolvare,nu stiu....cocalari vor fi todeauna atata timp cat se vor simti interesanti si incurajati(de prieteni,prietena, teribilism) sa faca acele diverse nazbatii in trafic,stai linistit nu doar romania specimene de genu...si nu cred ca poate fi oprit,eventual cumva canalizat...cheers!
09 oct 2013, 19:34
0
61 comentarii 102 puncte
nu... vina este a SOFERILOR, ma rog, a celor de la volan! Ca sa parafrazez o zicala celebra "Guns don't kill people! People kill other people!", asa e si la masini...
09 oct 2013, 15:01
+2
58 comentarii 117 puncte
Ba e legea,ba sunt cei cu bani,ba politia nu isi face treaba.cu un salariu mizer de polist,si eu as sta in birou.Problema sunt toate rablele legate cu sarma,manelele,mana la ora 12,semnalizarile care nici nu merg si nu in ultimul rand incapabilitatea majoritatii.Fiecare merge de la A la B pe unde vrea si pe unde poate.Luam permise?Luati-le pe toate,pentru cati prosti sunt vor ramane 100 de mii in tara plus smecheri. Singura solutie sunt amenzile si puscaria doar pentru cine omoara.Daca muncesti ca sofer si risti o data un rosu sau i se pare unui politist plictisit ca nu ai acodat prioritate,gata ramai fara permis?O amenda pentru care muncesti cateva luni te face sa stai cuminte. Interesant ca e din vina politiei faptul ca multi mor de prosti(includ aici cei care se urca prin copaci sau care nu stiu ca 200km/h e viteza de pilot de curse si 98% din soferi habar nu au cum se franeaza macar),dar nu e oare vina manelelor,alcoolicilor,ciorilor si altor specii care pe langa faptul ca au si masini scumpe mai scapa si cu 300 de lei la sefu. De ce iau politistii spagi?nu are rost,sa aiba salarii umane si nu vor mai lua.De ce nu aplica legea?Deaarece exista un politist la cateva mii de soferi,deci e imposibil.Legea o aplica cel de la volan,nu politistii.Ei intervin doar in cazuri care ajung la stiri sau cand nu au primit nimic. O alta masura de siguranta ar fi camerele video,nu doar in orase si in fata casei deputatilor,pe strazile intens circulate,in zonele de risc si unde stiu cei de la rutiera ca se pot intampla multe.Dar cum functioneaza in Romania treaba,la fiecare camera trebuie angajat si ultima ruda a celui ce se ocupa de contract,ca sa vada 100% live ce se intampla.In acest fel nu vor mai fi procese cu politia,nu se va mai plange nimeni ca nu stiu ce,nu vor mai fi mite.
09 oct 2013, 15:35
0
free2hot4you
42 comentarii 9 puncte
de unde vrei sa invete tinerii soferi sa franeze daca in scoala nu ai voie sa treci de 40km/h, iar majoritatea instructorilor "iti consuma " orele de scolarizare in localitate " sa te obisnuiesti cu traficul ,aglomeratia si intersectiile, ca vei avea timp dupa ce iti iei permisu sa mergi tare inafara" ?
15 oct 2013, 23:12
0
BrownBear
419 comentarii 1588 puncte
Hai sa-mi spun si eu parerea! Articolul acesta de pe 4tuning, este unul excelent d.p.m.d.v. Parerea lor legata de cauzele miilor de accidente din Romania mi se pare a fi reala si foarte adevarata. Sunt intru totul de acord cu tot ce s-a spus in acest articol. Insa am si eu de facut cateva observatii. Noul Cod Rutier este binevenit intr-adevar. Insa, degeaba prevede sanctiuni mai drastice daca ele nu sunt aplicate! In momentul cand Politia Rutiera va aplica corect amenzile si in momentul cand il vor lasa pieton pt. 2 ani pe un "barosan" cu X6 alb cu folii negre, de-atunci abia-abia incepem sa simtim niste schimbari ! Este pueril sa cred ca daca astazi s-a aplicat noul Cod Rutier, de maine nu voi mai vedea "smecheri" pe soselele patriei. Imposibil! Acestia nu se vor "diminua" asa de usor. Probabil rezultate palpabile vom vedea...abia peste cativa ani buni ! Si nu 2015 sau 2016... Spun asta pt. ca deja acest fenomen al "smecheriei" este cat se poate de evoluat in societatea romaneasca. Si vor trebui sa treaca ani buni pana la disparitia lui completa(ohoo...poate si zeci de ani!) Nu e corect sa spunem: "uite ma' s-a introdus Codu asta rutier nou' si inca vad smecheri care sfideaza coloana la semafor, nu acorda prioritate si cu toate astea lor nu li se intampla nimic pt. ca dau un telefon si aia e." Asa o sa fie...Prea multe nu se vor schimba curand, asa ca trebuie sa avem rabdare. Totul pleaca pana la urma, de la fiecare persoana in parte. "Smecherii" vor trebui educati cu forta! Insa ei fiind atat de multi, pana se invata minte 80% dintre ei...va trece ceva timp. Pana se vor gasi si politisti sa aplice regulile ca la carte, de asemenea va trece ceva vreme! Important e sa vrem sa facem ceva spre a schimba situatia in care ne aflam. Si ar mai fi un lucru cu care nu sunt de acord. Romania, per-total, nu are autostrazi. Cu siguranta si acest lucru este deosebit de important. Lipsa autostrazilor contribuie in mod indirect la comiterea de accidente. Este mult
09 oct 2013, 16:00
+2
BrownBear
419 comentarii 1588 puncte
Este mult mai sigura o depasire pe o autostrada unde ai 2 benzi pe sens cu delimitare, decat o depasire pe un drum national unde ai numai o banda pe sens fara delimitare. Este mult mai bine sa mergi mereu cu 130km/h fara intrerupere timp de sute de km. decat sa mergi 3 km. cu 100km/h pe urma sa mergi inca 5 cu 50km/h. E adevarat ca e frustrant acest lucru. Insa nu sunt deloc de acord cu cei ce merg nestingheriti cu 100km/h in localitati si cu peste 120km/h in afara lor precizand ca..."domnule ma grabesc...cand or fi in Romania autostrazi, atunci o sa respect limitele de viteza, pana atunci merg cu 100 in localitati ca daca merg cu 50 in localitate si cu 100 in afara localitatii ajung de la Nadlac la Bucuresti in peste 15 ore. Desi ii inteleg perfect, nu pot fi de acord cu ei. Nici eu cand merg in localitate, nu merg exact cu 50, mai merg si cu 60, maxim 70(dar rar...), iar acolo unde localitatile au prevazut 70 viteza maxima, merg frecvent cu 80(pe GPS). INSA, sunt unii soferi care nu au nicio treaba si merg in localitate de parca ar merge pe autostrazile nemtilor...Nu pot fi de acord cu asa ceva! Trebuie sa circulam pe drumurile pe care le are Romania in momentul de fata. Trebuie sa constientizam ca, pana acum autoritatile nu au fost in stare sa construiasca niste autostrazi ca sa se poata circula ca "afara". Problema asta e, ca nu avem conditii ca "afara", insa noi dorim sa circulam "ca afara"....nu se poate! Asa apar accidentele! E foarte adevarat ca infrastructura din Romania este la pamant...insa si noi trebuie sa ne "adaptam" la conditiile de mers din Romania. Una este sa mergi cu 130 pe un amarat de drum national unde se poate intampla oricand vreo nenorocire, si ALTA e sa mergi cu 130 pe o autostrada... Parerea mea este ca principalii vinovati de situatia in care se afla Romania la nr. de accidente grave sunt, in primul rand, soferii. Da, noi toti. Oamenii de rand. Pe "locul doi", insa cu o contributie uriasa la "netratarea" acestui fenomen este cu siguranta
09 oct 2013, 16:01
+6
BrownBear
419 comentarii 1588 puncte
este cu siguranta, Politia Rutiera, cei ce ar trebui sa ii sanctioneze pe toti cei care merg cu viteza prea mare pe sosele, cei ce nu acorda prioritate, cei ce sfideaza coloana la semafor, cei ce trec pe rosu, etc.... Foarte multi agenti corupti din tara au mainile pline de sangele celor care au murit in urma unui accident comis de baiatu' lu' tata. Daca eu as sti ca din cauza mea un nenorocit pe care EU l-am lasat sa plece pt. ca mi-a dat acolo o mica atentie si 3 km. mai incolo omoara niste oameni pe trecerea de pietoni....cu siguranta ca pt. tot restul vietii mele nu as mai fi om... Iar al-3-lea vinovat pt. aceasta situatie ar fi autoritatile romane care nu sunt in stare sa faca niste autostrazi pe care romanii sa circule in deplina siguranta. Daca noi am fi mai constienti, daca Politia Rutiera si-ar face pe deplin datoria si daca autoritatile ar construi autostrazi, garantat ca nu vom mai avea atatea accidente. INSA...cand se vor intampla aceste lucruri?? Peste....100 ani? Pana atunci...ne descurcam cu ce avem...insa constiinta trebuie sa avem permanent!!! O zi buna!
09 oct 2013, 16:01
+3
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
Fratiilor, ce tot vorbiti din preupuneri, ca afara e "civilizatie"; cati ati fost pe afara? Eu am batut toata Europa cu masina, de foarte multe ori. Nu e nicio civilizatie; in plus in Germania ai autostrazi si circuite unde poti sa faci pornografii cu masina, nu ca la noi... fara autostrazi si fara circuite; Ce vorbiti de mucuri de tigara in Belgia? Mergeti la periferie sa vedeti cate chistoace si gunoaie sunt pe jos, benzinarii inchise noaptea, WC-uri in gari inchise la orele 20:00, magrebieni (ca tiganii la noi, in X5-uri care stationeaza la semaforul verde si ii tin pe cei din spate) Legat de "civilizatia" presupusa de cei care nu au fost pe afara si care vad in Romania numai aspectele negative si afara numai aspectele pozitive, va spun ca am fost si in Germania de vest si de est, din Sud pana in Nord (La Marea Nordului si Baltica, unde nu vezi masini de Romania; cele pe care le vezi sunt in sud) si majoritatea nemtiilor trec de pe banda 2 pe banda 3 fara sa semnalizeze si fara sa se asigure chiar daca vii lansat; numai ce te trezesti cu ei ca-ti tasnesc la 100 de metri in fata; Cei mai civilizati mi s-au parut cehii si slovacii; acolo rar dai de unul adormit pe banda a doua; care stau pe banda a doua sunt din tari "mai civilizate": olandezi, belgieni samd; Cei care spun ca romanii se cumintesc afara, va spun ca eu nu fac parte din acea categorie; si in Germania, Cehia, Slovacia, Ungaria, Austria, ma duc cu 200-250km/h linistit; in plus, puterea pe care o are masina mea si setarea cutiei de viteze o fac sa se simta ca merge relaxat (nici fortat, nici subturat), pe la 180-190; asa ca e normal ca unul care trage de un motor de 1.2l si ii ia o saptamana sa ajunga la 160, i se pare ceva PACATOS sa mergi cu 200. In plus, in orasele nemtesti sunt peste tot semafoare, deci si pietonii sunt protejati de soferi si invers; numai la periferie, pe stradute pe care circula o masina pe zi sunt treceri nesemaforizate; Asa ca lasati naibii "civilizatia presupusa" si mai
09 oct 2013, 19:11
+6
22 comentarii 36 puncte
Foarte bine spus si adevarat.Am fost adeptul persoanelor ce credea in vorbele spuse de cei care au avut ocazia de a vizita tarile din est. Ca: "Tara ca Germania nu exista" etc.Va spun eu ca, Germanii daca nu aveau o infrastructura asa bine organizata nu erau unde sunt acum, referitor la siguranta rutiera.Si in plus, cate accidente nu sunt si pe autostrazile lor > carambol a cate 10 masini, autostrada blocata ore intregi.
11 oct 2013, 18:36
0
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
mergeti si pe afara si priviti toate aspectele, nu doar cele pozitive. A nu se intelege ca nu sunt de acord cu respectarea legislatiei; nu sunt de acord cu bautul la volan samd; singura mea problema e legata de viteza...EVIDENT UNDE-TI PERMIT CONDITIILE; SI NU INTELEG CUM PE VREMEA COMUNISMULUI CAND ERAU DOAR DACII, VITEZA PERMISA ERA DE 60 SI ACUM CU MASINI MAI BUNE, A SCAZUT LA 50?!!??!?
09 oct 2013, 19:18
+4
ionut6969
10 comentarii 3 puncte
A scazut la 50 pentru ca s-a demostrat ca la +50 km/h urca riscu 80% de a muri sau ceva de genu
10 oct 2013, 15:33
+3
17 comentarii 20 puncte
da, ar trebui limitele de viteza mai bine impuse. ai zone fara case, ca a marit primarul zona rezidentiala sa fie terenul scump, iar tu trebuie sa mergi cu 50 km/h cu camp si pe stanga si pe dreapta. 50 km/h sa fie doar in zonele populate. mai ales ca nu ai infrastructura. faci treceri de pietoni mai dese. eu cred ca viteza e un factor determinant in producerea de accidente, dar mai ales cand e cuplata cu conducerea imprudenta si incorecta. Daca esti singur pe sosea poti sa urci si la 90 km/h fara sa fie pericol, dar daca e aglomerat si incepi sa fii agresiv atunci esti o problema.
16 oct 2013, 09:52
+1
titus15
1181 comentarii 2336 puncte
Sa stiti ca citeam undeva ca numai la noi in Romania mor oameni in accidente rutiere!:)) Ce titlu de articol, vai mama lui titlu, cica de ce mor oameni in accidentele rutiere din Romania,... pai oamenii mor in accidente rutiere peste tot nu numai in Ro:))
09 oct 2013, 19:25
+4
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
:)))))))))))))))))))) +1000 F bine punctat; doar in romania mor oameni din cauza masinilor, doar in romania sunt inchisori, doar in romania sunt toate nenorociriile; afara toti sunt ingeri
09 oct 2013, 19:37
+1
sebach22
209 comentarii 359 puncte
Exista tari in care te poti deplasa de la A la B fara sa incalci nici o regula de circulatie si nu de frica politistului ci din cauza ca asa ti se pare firesc. In acele tari exista strazi. In acele tari nu faci 900 km in 14 ore ca in Romania (legal) . Eu am condus foarte mult in tara noastra si am incalcat legile rutiere frecvent. Si nu pentru ca aveam BMW si nu pentru ca eram bizon sau cocalar. Conduceam noaptea cand era drumul liber si nu respectam limitele de viteza sau linia continua pentu faptul ca nu imi permiteam sa fac Baia Mare- Constanta in 2 zile. Da , am dat spaga. Dar totusi nu am omorat pe nimeni si nu am condus nici beat. Principala problema o constituie lipsa soselelor de calitate si cele care exista traverseaza satele, in loc sa fie facute in camp deschis, astfel putand sa fie mai largi si cu limite de viteza mai mari.
09 oct 2013, 21:27
+11
cris.cristi
29 comentarii 50 puncte
Si tigarile te omoara si nu le-a mai amendat nimeni :))
10 oct 2013, 18:36
+4
florin260hp
239 comentarii 979 puncte
lipsa infrastructurii pe primul loc,educatia locu 2,pe urma vin toate celalate :politia,scolile de soferi etc...(poate si nivelul de trai pe care il avem in Romania care ne face sa ne grabim toata ziua in goana dupa bani,dupa un trai mai bun,conducem chiar si dupa nopti nedormite,dupa alte 14 ore de condus ca noi 'doar suntem Romani si putem') Sanatate !
11 oct 2013, 08:58
+1
1 comentarii 7 puncte
Daca ar fi sa le luma in ordine cronologica, sau ma rog dupa cauzele care le genereaza, ordinea a r fi urmatoarea: 1. Cei 7 ani de acasa; 2. Educatia primita la scoala (candva se facea educatie rutiera si in scoli); 3. Educatia auto primita la scoala de soferi (de catre instructori care nu au nimic de a face cu ceea ce "invata" ei); 4. Guvernantii, care au promis de 20 de ani ca fac ...si numai au desfacut tot ce au putut; 5. Politia care (ca mai toti angajatii de la stat) se fac ca muncesc...sau daca muncesc isi iau pe cocoasa daca ii penalizeaza pe "cei intangibili"; 6. Service-urile (si vulcanizarile) care repara unele masini cu "maxim de responsabilitate" astfel ca la unii le zboara rotile sau au franele demna de o caruta din secolul 18. Revenind la subiectul cum se conduce si cum se moare in Romania...si de ce in strainatate, recte Germania de ex. se circula mai bine...este clar diferenta de conduita, de stil de viata. Am condus si eu prin strainatate (vreo 300.000 km), am vazut bizoni si acolo...insa nici pe departe ca aici. Pentru ca acolo nu se fura si nu se minte atat. Pentru ca acolo exista autostrazi in stare aproape perfecta, semnalizate mai mult decat corespunzator. Pentru ca in orasele lor exista benzi speciale pentru biciclisti, pentru transportul in comun si pentru masinile cu prioritate speciala - ambulante, pompieri, politie- si pentru ca pe aceste benzi nu circula sub nici o forma alte vehicule. Pentru ca acolo numarul de bizoni, cocalari sau ma rog cum li se mai spune este destul de redus, deoerece sansele lor de a prospera sunt reduse la minim. In contrast la noi exista tot ce nu ar trebui sa fie...3 autostrazi jerpelite, fara semnalizari si sisteme SOS, orase cu strazi inguste prost semnalizate si pline de gropi, ... Sunt multe de schimbat in Romania...insa trebuie inceput odata....cu un nou cod rutier, cu aplicarea 100% a cestuia si cu instructori auto competenti care sa formeze conducatori auto...nu kamikaze... Cu stima Dan P.
11 oct 2013, 11:24
+7
2 comentarii 3 puncte
Asa baieti bravo! Mariti amenzile ca sa aibe si domnii politisti mai multe motive sa te opreasca aiurea ca sa mai faca si ei un ban de buzunar ca, na, au salarii mici si e greu... De preferat ar mai fi sa ridicam permisele de la 20 de km/h peste limita ca abea am bagat si noi limite de 50 la ora pe DN1 (e adevarat nu sunt treceri de pietoni, o curba vai de mortii ei, dar periculos rau de tot... Poti rata curvele si pleaca de acolo deci nu mai dam la bu*i moca), la fel si pe centura am scazut pe portiuni viteza, de la 70 la 50 tocmai sa reducem accidentele ca daca proiectam centura cum trebuia era 100 la ora peste tot dar costa mai mult asa ca strangem pentru stat de la voi soferii poate cine stie... o sa putem sa mai cumparam semne de circulatie sa o limitam la 40 (he!he!), iar cu rondul care da in A3 stati linistiti ca nu o sa eliberam soseaua dinspre DN, stim nu e mare lucru de facut (mutate niste pietre si gata) dar asa ii mai putem speria si noi pe ceilalti soferi ca le luam permisul ca ni s-a parut ca nu au acordat prioritate sa mai facem de o ciocolata la copii. Hai sa va zic eu o chestie celor care vreti amenzi mai mari, majorarea amenzilor este direct proportionala cu majorarea posibilitatii de a fi tras pe dreapta de catre politisti ca li s-a parut ceva neinregula si fara o "mica" atentie s-ar putea sa noteze ca i-ai taiat fata lu unu ( desi defapt era tocmai pe cealalta parte a rondului ) sau ca nu te-ai oprit complet la stop, sau cum am patit eu, vorbeste cu un prieten de al lui sa se dea martor si te opreste ca ai trecut pe rosu clar, chiar daca ai vazut cu coada ochiului cu o fractiune de secunda ca s-a facut galben si chiar daca puneai frana brusca, te opreai in mijlocul intersectiei si incurcai circulatia. Dar la noi nu conteaza asta, foamea este mare, iar cei care nu au de a face cu condusul, inclusiv soferii de weekend, vor amenzi cat mai mari. Cel putin pana se ard si ei ca dupaia isi dau seama ca toata asta e o prostie si in mod normal ar t
12 oct 2013, 21:47
+2
2 comentarii 3 puncte
trebui imbunatatita infrastructura, atat in orase cat si in afara lor, de preferat noaptea pentru a nu incurca circulatia incat sa fie soferii nevoiti sa mearga cu viteza sa poata ajunge la munca, examene si altele la timp.
12 oct 2013, 21:54
+1
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
Le arati 50 de filmulete cu accidente cu morti la scoala de soferi, e atat de simplu. Material gasesti pe net nelimitat
13 oct 2013, 11:03
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2 3
Pagina următoare