Bujiile ACIS vor echipa urmatoarele generatii de motoare pe benzina

  • Bujiile ACIS cresc performanta motorului
  • Pot fi montate si pe motorul masinii tale
  • Durata de viata a bujiilor este nelimitata
Distribuie pe Facebook

Federal Mogul vine cu noua tehnologie in materie de aprindere, bujiile ACIS care pot fi montate si pe motorul tau.

Evolutia automobilelor in ultimii ani a fost o explozie. Masini hibrid, electrice, cu sisteme de economisire a carburantului, caroserii aerodinamice, motoare cu cilindree mica si supra alimentate. Toate acestea sunt scrise in viitorul automobilistic. Orice progres are un punct de inceput, o scanteie. Despre scanteie o sa vorbim si aici, mai precis despre scanteia oferita de bujii si care va fi viitorul in materie de aprindere.

De curand am aflat ca bujiile conventionale sunt solicitate peste masura in noile motoare cu cilindree mica si de la care se vrea a se obtine o putere foarte mare.

Bujiile ACIS pentru motoarele Otto

Intalnim motoare turbo de capacitati mici, cum ar fi 1.0 EcoBoost cu 125 de cai, 1.6 Ecotec de 180 de cai, 1.8 si 225 de cai produs de cei de la Alfa Romeo sau recent lansatul motor de cei de la Mercedes care dezvolta fantastica putere de 360 de cai dintr-un motor a carei capacitate cilindrica este cat a unei sticle de Cola in cea mai avantajoasa cantitate, 2l.

In urmatoarea generatie de motoare crestrea va fi si mai spectaculoasa si toata aceasta putere va trebui sa plece de la scanteie, care acum este tardiva, intarziata, iar directia scanteii nu este tocmai ideala suprasolicitand electrodul si ducand la o viata scurta si o scadere de performanta in scurt timp.

Bujiile ACIS pentru motoarele Otto

Cei de la Federal Mogul au in portofoliul lor ceva experienta, cum ar fi bujiile Champion de care cu totii am auzit. Nu firma bujiilor este importanta, ci tehnologia cu care vin aceste bujii. Intr-o lume in care toti producatorii vor sa faca masini cat mai ecologice, arderea partiala a combustibilului nu este un lucru tocmai bun. De fapt este chiar rau si se traduce prin pierderi de energie, consum mare, poluare crescuta, uzura prematura a componentelor aflate in lantul de combustie si lista poate continua. O aprindere buna inseamna o functionare buna a motorului, o evacuare mai rapida a gazelor si, cum ziceam, performanta. Asta ne dorim atat noi, cei care cumparam automobilele, cat si cei care le construiesc.

Noile bujii pe care ei le numesc ACIS, adica Advanced Corona Ignition Sistem, vin cu noi granite in performanta, mult peste cele existente la ora actuala.

Bujiile ACIS pentru motoarele OttoBujiile ACIS pentru motoarele Otto

Bujia este mult mai subtire, asta constituie un avantaj pentru motoarele de capacitate mica, inghesuite, iar ceramica este mai densa acum, putandu-se obtine intensitati de curent mai mari cu pana la 40%. Daca durata unei bujii in momentul de fata poate fi chiar de 100.000 km pentru un produs premium, aceasta bujie nu are limita de viata. Pe scurt nu vom mai avea placerea de a schimba bujiile cand facem revizia, acestea rezistand pe toata durata de viata a motorului.

Reactia scanteii si timpul de aprindere sunt mult mai mici cu bujiile ACIS, nu mai exista zone de temperaturi critice, nu mai exista riscul depunerii de calamina pe cei doi electrozi, fapt care duce la o functionare neregulata si lipsita de performanta.

Trebuie sa specificam ca bujiile ACIS se pot monta pe orice fel de motor, chiar si pe motorul tau, cu mici modificari la sistemul de aprindere. Modificarile constau in montarea unui Controler, special pentru aceste bujii, pentru ca timpul de aprindere va fi mai mic, iar sincronizarea valvelor cu momentul aprinderii este critica.

Inca nu ne-am familiarizat cu noile motoare turbo pe benzina intrate de curand pe piata si care ofera performante foarte bune la un consum mai mic decat la predecesorul aspirat si deja au aparut noi produse la scara larga, care fac viitorul sa sune mai bine.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (9) Poze Bujiile ACIS pentru motoarele Otto
mai multe