LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Chevrolet Camaro
Cand mai putin inseamna, de fapt, mai mult.
Exceptand denumirea comerciala si cateva logo-uri de pe ici-colo, noul Chevrolet Camaro nu are nici in comun cu predecesorul sau. Cea de-a sasea generatie a legendarului muscle-car american preia, in schimb si cu modificarile de rigoare, tot ce au mai bun de oferit modelele ATS si CTS de la Cadillac.
De asemenea, lectiile invatate de inginerii General Motors cu dezvoltarea celor doua autoturisme de lux au fost puse in practica si in cazul de fata, noul Chevrolet Camaro cantarind cu peste 90 de kilograme mai putin decat predecesorul. Asta inseamna nu doar o doza extra de manevrabilitate, dar si un plus de eficienta.
Prima motorizare turbo cu patru cilindri.
"Eficienta" si "muscle-car" nu sunt chiar doi termeni pe care sa-i folosesti impreuna, insa cea de-a sasea generatie a legendarului automobil american are de gand sa i se alature ultimului Ford Mustang in incerca de a schimbe complet aceasta perceptie.
Drept urmare, dupa cum anuntam si in urma cu mai bine de o saptamana, noul Chevrolet Camaro va fi disponibil la vanzare - pentru cel mai probabil prima oara in istoria sa, si alaturi de o motorizare turbo cu patru cilindri.
Imprumutata de la acelasi Cadillac ATS mentionat cu cateva randuri mai sus, unitatea cu capacitate cilindrica de doi litri produce un total de 275 cai putere si poate fi cuplata fie la o transmisie manuala cu sase rapoarte, fie la o cutie automata cu opt trepte de viteza.
Performantele finale lipsesc cu desavarsire pentru moment, insa oficialii General Motors estimeaza un timp mai mic de sase secunde pentru acceleratia de la 0 la 100 km/h, in timp ce consumul mediu de carburant nu ar trebui sa depaseasca opt - noua litri la 100 de kilometri.
Esenta muscle-car-ului.
Asemeni modelului anterior, cea de-a sasea generatie a legendarului automobil american va putea fi comandata si intr-o versiune V6 de 3.6 litri si 335 de cai putere - cu tehnologie de dezactivare a cilindrilor, insa tot varianta SS ramane atractia principala.
Pe langa faptul ca ofera mai mult cai putere ca oricand - si asta multumita motorului V8 de 6.2 litri si 455 CP imprumutat de la ultimul Chevrolet Corvette, aceasta se mai poate lauda si cu o suspensie Magnetic Ride Control oferita, cum altfel, decat in premiera.
Bun venit in secolul XXI.
In timp ce puristii vor aprecia din plin pastrarea cutiei manuale si a propulsorului aspirat cu opt cilindri in V, pentru clientii ahtiati dupa tehnologia de ultima ora aparitia unei motorizari turbo cu patru cilindri, respectiv unei transmisii automate cu opt rapoarte reprezinta un motiv de sarbatoare.
Surprizele nu se opresc insa aici, noul Chevrolet Camaro punand la dispozitia viitoriilor sau cumparatori inclusiv ceasuri de bord configurabile, lumini ambientale cu 24 de moduri diferite si - vrei, nu vrei - frana de stationare electronica.
Evolutie sau involutie?
Daca o concluzie referitoare la aspectul tehnic, respectiv tehnologic este "floare la ureche" de tras, cu cel estetic este ceva mai complicat. Iar principala problema o reprezinta design-ul exterior, acolo unde cea de-a sasea generatie a legendarului american a ales un aspect exterior familiar...
... care imparte numeroase elemente stilistice atat cu modelul anterior, cat si cu prototipul pe care l-ai putat admira cu ocazia filmului Transformers 4. Este de bine, este de rau? Ramane la latitudinea fiecaruia dintre noi, asa cum se intampla si cu acea frana de stationare electronica anterior mentionata.
Asadar, acestea fiind spuse, tu ce parere ai?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noua Skoda Superb. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei