LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Megane
Din mai multe aspecte, printre care si urmatoarele:
- Aspectul exterior
Cu un design puternic influentat de liniile si formele modelului insarcinat cu misiunea de a face uitate vechiile Laguna si Latitude, model pe care s-ar putea sa-l cunosti mai bine sub denumirea de Talisman, cea de-a patra generatie a compactei Renault Megane propune, fara doar si poate, unul dintre cele mai atragatoare exterioare ale segmentului C.
Indiferent de unghiul din care este privit, fie ca vorbim despre detaliile estetice din dotarea partii frontale ori elementele vizuale caracteristice profilului lateral sau posteriorului, automobilul producatorului francez inspira agresivitate si zbiara a modernism. In toate cele trei versiuni de caroserie pe care le pune la dispozitia clientului.
- Aspectul interior
Fa-ti odata putin timp pentru a urca la interiorul noului Renault Megane si vei ramane fascinat o intreaga eternitate. Imprumutand mai multe dintre ideile lansate odata cu introducerea modelului Talisman, generatia cu numarul patru a compactei producatorului francez de automobile nu are niciun rival atunci cand vine vorba despre design.
Ajutat de un pachet tehnologic care propune ceasuri de bord digitale, Head-Up Display si ecran de tip tableta - unul tactil cu o diagonala generoasa de 8.7 inch, daca te intrebai cumva, respectivul vehicul iti lasa impresia ca ai pilota mai degraba o naveta spatiala decat conduce o simpla masina de strada. Din segmentul premium, in ambele situatii.
- Aspectul tehnologic
Sa nu crezi cumva ca dotarile mai sus enumerate sunt singurele puncte forte ale modelului Renault Megane IV. Pe langa ceasurile de bord digitale, afisajul pe parbriz sau ecranul de tip tableta despre care discutam si anterior, cea de-a patra generatie a compactei franceze mai ofera si blocuri optice cu tehnologie LED - atat frontale, cat si posterioare.
Nu lipsesc din meniu, de asemenea, nici ultimele noutati in materie de siguranta activa - precum pilotul automat adaptiv ori sistemele pentru monitorizarea unghiului mort si avertizarea la depasirea benzii de rulare, persoanele aflate in cautarea confortului absolut fiind in schimb intampinate cu scaune cu masaj si difuzoare marca Bose.
- Aspectul practic
O face el parte din segmentul C, insa noul Renault Megane este genul de automobil pe care te poti baza atunci cand vine vorba despre spatiul interior - afirmatie sustinuta inclusiv de cei 179 de milimetri pe care ocupantii locurilor spate ii au la dispozitie pentru genunchi sau capacitatea de incarcare care porneste de la valoarea de 434 de litri.
Toate acestea fac referire la varianta hatchback, clientii modelelor Sedan si Estate bucurandu-se de cifre superioare. Mai exact, generatia cu numarul patru a compactei franceze propune un spatiu de 216 milimetri pentru picioarele pasagerilor de pe bancheta spate si o capacitate de incarcare a portbagajului de minim 580 de litri daca se merge pe Estate.
- Aspectul tehnic
Vestile bune despre noul Megane continua si atunci cand intreaga atentie se muta catre departamentul tehnic sau, mai bine zis, catre gama de motorizari, departament care propune in cazul celei de-a patra generatii a compactei franceze o varietate de unitati turbo pe benzina si motorina cu pana la 205 cai putere sub capota.
Printre optiunile disponibile a reusit sa isi gaseasca loc - intr-un mod oarecum surprinzator - chiar si un motor aspirat natural, greseala fiind reparata de Renault cu un propulsor twin-turbodiesel. Asadar, exista de toate pentru toti, ingredientele cu pricina bucurandu-se in anumite ocazii de o cutie cu dublu ambreiaj si un sistem de directie integrala.
Concluzia...
... este cat se poate de simpla. Pe scurt, noul Renault Megane are parte de toate calitatile necesare pentru a ocupa un loc fruntas in topul celor mai reusite compacte ale momentului, generatia cu numarul patru a modelului francez impresionand atat prin design-ul din dotare, cat si prin tehnologiile livrate in standard sau mod optional.
Dupa cum precizam si anterior, punctele forte ale acestui automobil acopera si alte segmente, precum cel al practicabilitatii sau tehnologiei, in timp ce gama de motorizari promite sa satisfaca orice nevoi, de la persoanele care vor un consum de carburant sub 4.0 litri la 100 km pana la pasionatii de adrenalina, dornici sa atinga 100 km/h in putin peste 7.0 secunde.
Sondaj |
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noua Skoda Octavia. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Vw touran diesel 2011 5790 € Vw passat gmo 2017 11900 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €