Curatarea filtrului de particule cu aditiv adaugat in motorina: cum functioneaza?

Curatarea filtrului de particule cu aditiv adaugat in motorina: cum functioneaza?
  • Filtrul de particule se infunda mai des in Romania
  • Schimbarea unui filtru costa intre 500 si 1000 de Euro
  • Tratamentul periodic cu aditiv poate fi o solutie
Distribuie pe Facebook

Posesorii de masini diesel se confrunta cu o problema tot mai des intalnita in Romania: infundarea filtrului de particule. Masinile cu norma de poluare Euro 4 sau mai noi sunt dotate cu filtru de particule care capteaza funinginile nocive ca sa nu iasa in atmosfera unde pot cauza boli grave odata inspirate in plamani. Stilul de condus, carburantul de slaba calitate si viteza mica in mediul urban duc la infundarea acestui filtru. Care este cea mai ieftina metoda de a pastra filtrul curat?

La venirea iernii, motoarele diesel sunt mai pretentioase. Le ia mult timp sa se incalzeasca, iar acest lucru duce la noxe mai multe si emisii de particule in cantitati mari. Nu e de mirare ca iarna este sezonul in care filtrele de particule cedeaza in numar mare. Calatoriile pe distante scurte, pornirile dese, vitezele mici de exploatare a motorului, lipsa autostrazilor din Romania, toate duc la infundarea acestor filtre pe masinile diesel mult mai repede decat este normal.

Exista mai multe modalitati de curatare a filtrului de particule la masinile diesel: curatare automata facuta de motor prin procesul de regenerare, curatare fizica prin scoaterea filtrului sau curatare cu ajutorul unor aditivi. Din nefericire, romanii prefera o alta metoda, destul de costisitoare, si anume anularea filtrului de particule atat de pe masina, cat si din soft. Dar aceasta metoda incepe sa devina problematica, deoarece un control RAR sau la verificarea ITP s-ar putea sa te lase fara talon. Asadar, trebuie sa apelam la o metoda de curatare, nu de anulare.

STP

Folosirea unor aditivi de motorina specializati in curatarea filtrului de particule este de departe cea mai ieftina metoda. E vorba de un aditiv care se adauga la un plin de motorina si care curata filtrul de particule. De exemplu, STP Diesel Particulate Filter Cleaner este un produs realizat de o companie americana cu o vechime de 60 de ani in domeniul auto, fiind un aditiv special conceput pentru curatarea acestui filtru la masinile diesel.

Cum se curata filtrul de particule cu acest aditiv?

Aditivul STP destinat curatarii filtrului de particule are o compozitie care ajuta la arderea depunerilor de funingine din filtru. Practic, acest aditiv face exact ceea ce face regenerarea automata, ajuta la arderea depunerilor care infunda canalele filtrului. Folosit periodic, acest aditiv pastreaza filtrul curat si nu se va mai aprinde becul in bord care anunta ca e infundat sau ca trebuie regenerat.

STP

Cat ma costa tratamentul cu aditivul STP?

Daca o curatare fizica te costa peste 100 de Euro, o anulare ilegala de filtru cam 300 de Euro sau o inlocuire de filtru peste 500 de Euro, o curatare cu aditivul STP costa sub 20 de lei. O sticla de aditiv care trateaza un plin de carburant costa 19,14 lei, un cost infim care face o treaba atat de mare. Poti sa faci un asemenea tratament ca sa scapi de griji la fiecare 3000 de kilometri, pentru a te asigura ca pastrezi filtrul curat.

Gasesti aditivul de curatare a filtrului de particule STP pe www.impar.ro, distribuitor oficial STP, dar si alte produse pentru intretinerea motorului in orice sezon, pe benzina sau motorina, pentru ulei si carburant.

STP

Distribuie pe Facebook
mai multe
Serie de articole sponsorizată de:
SC Impar SRL
Distribuitor de componente auto
jud. Harghita 0266.206.780