Cum au pus japonezii de la Mazda Romania pe harta lumii auto

- Mazda a lansat MX-5 facelift in Romania
- Motorul de 2.0 litri are acum 184 cp
- 24 de tari participante la testul international
Vestile negative, incompetenta politica si realizarile imaginare din Romania sunt la ordinea zilei. Foarte putine sunt lucrurile cu adevarat bune, care sa te faca sa simti mandria de a fi roman. Ei bine, in sfarsit si in domeniul auto abia s-a intamplat asa ceva: un test-drive international pe meleaguri romanesti.
La inceputul lunii septembrie a avut loc la Sibiu un eveniment extrem de important. Nu doar pentru ca a avut loc o lansare internationala cu test-drive a unei masini dementiale, care iti aduce aminte ce inseamna, de fapt, placerea de a conduce. Ci pentru ca a avut loc in Romania. Da, a fost prima lansare internationala a unei marci straine. Mazda a prezentat lumii intregi noul model cu facelift MX-5, model pe care l-a pus acolo unde-i place: pe drumurile virajate.
Poate nu isi da multa lume seama, dar faptul ca un producator japonez ca Mazda a ales Romania pentru o lansare internationala este un lucru foarte bun. O premiera care, speram din tot sufletul sa devina un obicei in randul a tot mai multi producatori.
MX-5 este o masina fantastica. Am mai spus-o. Si pentru a-si arata veleitatile sportive, cat si pentru a-si demonstra capacitatea nelimitata de a produce placeri nebanuite, MX-5 a fost testat de jurnalisti sositi in Romania din 24 de tari pe spectaculosul drum alpin, Transfagarasan. De unde si numele acestui eveniment, Transfagarasan Experience.
Timp de doua saptamani, jurnalisti auto straini si romani au venit la Sibiu si au condus micul roadster pe un traseu de vis, care traverseaza muntii Carpati, pana aproape de barajul Vidraru. Cu o organizare exemplara, de la cazare pana la programul lipsit de timpi morti, testul auto a fost o delectare pentru toata lumea. Ceea ce nu este usor de facut intr-o tara ca Romania, in care turismul se cam limiteaza la o frunza verde si la o animatoare pe plaja... Insa organizatorii din Romania si de la Mazda Europe au demonstrat ca si la noi in tara se pot face evenimente internationale de succes, laudate de toti invitatii.
Masina proaspat lansata nu a adus mari surprize. Stiam ca se conduce de vis, ca arata superb din orice unghi si ca daca ai aruncat un aparat foto in portbagaj l-ai umplut. Noul facelift are totusi cateva noutati, atat pe partea de siguranta, cat si de performanta. La design nu sunt modificari semnificative, nici la interior, dar sunt la capitolul sisteme de siguranta si conectivitate. Insa noutatea cea mai mare este cresterea de putere a motorului de 2.0 litri, de la 160 la 184 cp. Destul incat sa te bucuri de senzatii tari in orice moment.
Mai avem ceva modificari ale suspensiei, care acum este mai confortabila, un volan care se regleaza si pe adancime, cutie automata optionala pe varianta de 2.0 litri, cutie pe care nu o va alege niciun iubitor de condus, si cam atat. Mai precis, Mazda nu a venit la acest facelift cu multe modificari serioase, ci cu mici ajustari care transforma MX-5 intr-o masina mai buna.
Iar acest lucru este extrem de greu de facut, daca nu imposibil. Pentru ca MX-5 era deja o masina buna. Nu era pentru dusul copiilor la gradinita, corect. Si nu era nici pentru plimbatul vreunui socru ce depaseste 120 de kilograme. Sau pentru calatorii lungi cu tone de bagaje. Ci era pentru altceva. MX-5 a fost, este si va fi masina de suflet. O masina special gandita pentru acei soferi care vor sa simta din nou placerea de a conduce o masina, fara chestii complicate, electronica, senzori si calculatoare care iti impun cum sa conduci. MX-5 este una din acele putine masini, o specie pe cale de disparitie, in care te simti liber si in care esti doar tu, volanul si cu drumul virajat. Orice altceva nu conteaza.
Ai putea sa-i gasesti minusuri, cum ar fi nevoia unora de a avea un motor turbo, lipsa spatiului pentru depozitarea lucrurilor in habitaclu, sunetul prea cuminte al evacuarii. Dar cu MX-5 este la fel ca si la oameni: cand iubesti pe cineva, defectele devin calitati. Nu, nu are nevoie de motor turbo, pentru ca este usoara si cand pui la treaba pe turatii mari motorul aspirat devine foarte "obraznic". Nu vreau spatiu in interior, ca nu e duba de marfa si oricum nu ma plimb cu papornitele dupa mine. Masina asta e perfecta asa cum este. Iar faptul ca nu are rival o face sa fie cea mai buna.
In concluzie, am fost norocosi ca am facut parte din grupul celor care au testat MX-5 pe Transfagarasan. Dar, pe langa aprecierea fata de masina, unanima in randul tuturor, noi, romanii, am mai putut sa aplaudam ceva. Si anume faptul ca Romania a intrat, in sfarsit, pe harta lansarilor auto internationale. Eveniment reusit, masina dementiala si mandria de a fi roman. Meniu complet semnat de Mazda.
-
Janta aliaj oe mercedes-benz 17" a25340105007x45 1200 Lei
Ceasuri bord uk bmw x1 2.0 2010, 215463001 / 924234701 238 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
-
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
Ornament bandou - toyota rav 4 2012 , 75605-0r030 177.61 Lei
Amplificator antena a1569050902 mercedes-benz b-class w246... 190 Lei
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Pompa recirculare apa 8k0819147 / 8k0965561a audi a5 8t [2007... 150 Lei
-
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Instalatie electrica motor bmw seria 3 e90/e91/e92/e93... 217 Lei
Motor mercedes 2,0 cdi 2018 cod 654920 w213 sau w205 2000 €
-
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
Set rulment roata ford transit ( lichidare de stoc) 200 Lei
-
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
-
Galerie evacuare 4m509428ab ford focus 2 [2004 - 2008] 150 Lei
Tips ornament toba bmw e71 1700 Lei
Traversa superioara bmw seria 5 (2010-2017) [f10] 7200689 249 Lei
-
Amplificator b o original nou audi a4 8k a5 8t0035223t pe comanda 7200 Lei
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
Racitor ulei, ford fiesta 6, 1.5 tdci, ugjc (id:163955) 120 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
Dezmembrez audi a6 2.0 tdi blb 140 de cai
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Bara fata prevazut cu gauri pentru prelungire nissan patrol... 1150 Lei
Evacuare (tobe esapament) audi a8l (d5) 3.0 tdi 2017-prezent 1000 Lei


