Cum au pus japonezii de la Mazda Romania pe harta lumii auto

  • Mazda a lansat MX-5 facelift in Romania
  • Motorul de 2.0 litri are acum 184 cp
  • 24 de tari participante la testul international
Distribuie pe Facebook

Vestile negative, incompetenta politica si realizarile imaginare din Romania sunt la ordinea zilei. Foarte putine sunt lucrurile cu adevarat bune, care sa te faca sa simti mandria de a fi roman. Ei bine, in sfarsit si in domeniul auto abia s-a intamplat asa ceva: un test-drive international pe meleaguri romanesti.

La inceputul lunii septembrie a avut loc la Sibiu un eveniment extrem de important. Nu doar pentru ca a avut loc o lansare internationala cu test-drive a unei masini dementiale, care iti aduce aminte ce inseamna, de fapt, placerea de a conduce. Ci pentru ca a avut loc in Romania. Da, a fost prima lansare internationala a unei marci straine. Mazda a prezentat lumii intregi noul model cu facelift MX-5, model pe care l-a pus acolo unde-i place: pe drumurile virajate.

Mazda Transfagarasan

Poate nu isi da multa lume seama, dar faptul ca un producator japonez ca Mazda a ales Romania pentru o lansare internationala este un lucru foarte bun. O premiera care, speram din tot sufletul sa devina un obicei in randul a tot mai multi producatori.

MX-5 este o masina fantastica. Am mai spus-o. Si pentru a-si arata veleitatile sportive, cat si pentru a-si demonstra capacitatea nelimitata de a produce placeri nebanuite, MX-5 a fost testat de jurnalisti sositi in Romania din 24 de tari pe spectaculosul drum alpin, Transfagarasan. De unde si numele acestui eveniment, Transfagarasan Experience.

Timp de doua saptamani, jurnalisti auto straini si romani au venit la Sibiu si au condus micul roadster pe un traseu de vis, care traverseaza muntii Carpati, pana aproape de barajul Vidraru. Cu o organizare exemplara, de la cazare pana la programul lipsit de timpi morti, testul auto a fost o delectare pentru toata lumea. Ceea ce nu este usor de facut intr-o tara ca Romania, in care turismul se cam limiteaza la o frunza verde si la o animatoare pe plaja... Insa organizatorii din Romania si de la Mazda Europe au demonstrat ca si la noi in tara se pot face evenimente internationale de succes, laudate de toti invitatii.

Mazda Transfagarasan

Masina proaspat lansata nu a adus mari surprize. Stiam ca se conduce de vis, ca arata superb din orice unghi si ca daca ai aruncat un aparat foto in portbagaj l-ai umplut. Noul facelift are totusi cateva noutati, atat pe partea de siguranta, cat si de performanta. La design nu sunt modificari semnificative, nici la interior, dar sunt la capitolul sisteme de siguranta si conectivitate. Insa noutatea cea mai mare este cresterea de putere a motorului de 2.0 litri, de la 160 la 184 cp. Destul incat sa te bucuri de senzatii tari in orice moment.

Mai avem ceva modificari ale suspensiei, care acum este mai confortabila, un volan care se regleaza si pe adancime, cutie automata optionala pe varianta de 2.0 litri, cutie pe care nu o va alege niciun iubitor de condus, si cam atat. Mai precis, Mazda nu a venit la acest facelift cu multe modificari serioase, ci cu mici ajustari care transforma MX-5 intr-o masina mai buna.

Iar acest lucru este extrem de greu de facut, daca nu imposibil. Pentru ca MX-5 era deja o masina buna. Nu era pentru dusul copiilor la gradinita, corect. Si nu era nici pentru plimbatul vreunui socru ce depaseste 120 de kilograme. Sau pentru calatorii lungi cu tone de bagaje. Ci era pentru altceva. MX-5 a fost, este si va fi masina de suflet. O masina special gandita pentru acei soferi care vor sa simta din nou placerea de a conduce o masina, fara chestii complicate, electronica, senzori si calculatoare care iti impun cum sa conduci. MX-5 este una din acele putine masini, o specie pe cale de disparitie, in care te simti liber si in care esti doar tu, volanul si cu drumul virajat. Orice altceva nu conteaza.

Mazda Transfagarasan

Ai putea sa-i gasesti minusuri, cum ar fi nevoia unora de a avea un motor turbo, lipsa spatiului pentru depozitarea lucrurilor in habitaclu, sunetul prea cuminte al evacuarii. Dar cu MX-5 este la fel ca si la oameni: cand iubesti pe cineva, defectele devin calitati. Nu, nu are nevoie de motor turbo, pentru ca este usoara si cand pui la treaba pe turatii mari motorul aspirat devine foarte "obraznic". Nu vreau spatiu in interior, ca nu e duba de marfa si oricum nu ma plimb cu papornitele dupa mine. Masina asta e perfecta asa cum este. Iar faptul ca nu are rival o face sa fie cea mai buna.

In concluzie, am fost norocosi ca am facut parte din grupul celor care au testat MX-5 pe Transfagarasan. Dar, pe langa aprecierea fata de masina, unanima in randul tuturor, noi, romanii, am mai putut sa aplaudam ceva. Si anume faptul ca Romania a intrat, in sfarsit, pe harta lansarilor auto internationale. Eveniment reusit, masina dementiala si mandria de a fi roman. Meniu complet semnat de Mazda.

Mazda Transfagarasan

Mazda Transfagarasan

Mazda Transfagarasan

Mazda Transfagarasan

Mazda Transfagarasan

Mazda Transfagarasan

Mazda Transfagarasan

Mazda Transfagarasan

Mazda Transfagarasan

Mazda Transfagarasan

Mazda Transfagarasan

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (240) Poze Mazda Transfagarasan
mai multe