Taxa Auto 2016 ar putea avea o noua formula de calcul fata de timbrul de mediu actual

Taxa Auto 2016 ar putea avea o noua formula de calcul fata de timbrul de mediu actual
  • Taxa Auto 2016 ar putea avea o formula de calcul noua
  • Timbrul de Mediu, valabil si pentru masinile deja inscrise
  • UE a declarat ilegala Taxa Auto
Distribuie pe Facebook

Taxa Auto, acea vesnica problema a soferilor din Romania, a vazut de-a lungul vietii aproximativ 30 de schimbari de-a lungul vietii. Indiferent ca s-a numit Taxa de Poluare, Taxa de Prima Inmatriculare, Taxa de Mediu, Timbru de Mediu sau pur si simplu TAXA AUTO, acest bir cerut de autoritati si demonstrat in repetate randuri ca este ilegal s-ar putea modifica pentru anul viitor.

Timbrul de Mediu 2015 ar putea fi schimbat din nou pentru anul viitor, spun surse din cadrul Ministerului Mediului. In aceasta directie se pare ca au fost deja puse in discutie noi schimbari ale Codului Fiscal, schimbari ce au in plan o modificare a formulei actuale de calcul a taxei. Cu alte cuvinte, s-ar putea ca in viitorul apropiat sa avem de-a face cu o formula a Taxei Auto mult mai apropiata de ceea ce a fost acum cativa ani, cand vehiculele poluante, adica cu motorizari non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 plateau cel mai mult.

Fara nicio logica, ultima formula care este si acum valabila, numita Timbru de Mediu pentru o aparenta legalitate in fata europenilor, le permite celor care vor sa inscrie in Romania vehicule vechi sa plateasca taxe mici. In schimb, masinile cele mai uzuale, care au norme Euro 3 si Euro 4 au cele mai mari taxe de platit. Insa acest lucru s-ar putea schimba chiar din 2016: adica daca acum pentru un BMW E36 cu motorizare 1.8 benzina platesti in jur de 420 de Euro Timbrul de Mediu, la anul aceeasi masina i-ar putea scoate din buzunar o suma de 3 ori mai mare, in jur de 1500 de Euro.

Probabil ca alesii nostri presati tot mai mult de Uniunea Europeana sa gaseasca o varianta a Taxei Auto legala, eventual sa renunte complet la ea, sunt disperati si vor sa traga niste bani pe ultima suta de metri, respectiv in anii urmatori. Mai ales daca ne gandim ca numarul celor care si-au recuperat taxa platita in ultima vreme a crescut simtitor, ceea ce a dus la o gaura serioasa in bugetul ANAF.

Taxa Auto 2015 momentan se plateste in continuare pentru vehiculele aduse de afara, dar si pentru masinile mai vechi de 2007, inscrise in Romania, pentru care pana acum nu s-a platit nicio taxa auto. Nu degeaba, pe piata vehiculelor second-hand se cauta masini pentru care taxa auto a fost platita si nerecuperata in instanta. Pentru ca daca cineva doreste sa vanda o masina a carui taxa a fost platita si ulterior recuperata in instanta, la schimbarea de proprietar acesta va fi nevoit sa o plateasca din nou.

Cine planuieste sa-si cumpere o masina second-hand din Romania trebuie sa se asigure ca proprietarul detine copie dupa chitanta de la plata taxei auto, dar si o adeverinta de la ANAF care este ceruta de politie. Aceasta adeverinta ANAF se face prin intermediul unei cereri si este obtinuta in termen de cateva zile, dovedind ca pentru un anumit vehicul a fost achitata o taxa auto candva. Cine nu are aceasta adeverinta ANAF, sistemul este atat de "bun" incat noul proprietar trebuie sa plateasca o noua taxa...

Asadar, poate ca o taxa auto noua ar fi binevenita. Mai ales daca ar mai limita inmatricularile de vehicule vechi care polueaza mult. Momentan, doar masinile Euro 6, cele electrice si cele incadrate drept vehicule istorice nu platesc aceasta taxa auto numita in continuare Timbru de Mediu.

Distribuie pe Facebook
mai multe