Taxa Auto 2016 ar putea avea o noua formula de calcul fata de timbrul de mediu actual Taxa Auto 31 Iulie Taxa Auto 2016 ar putea avea o noua formula de calcul fata de timbrul de mediu actual
Toate comentariile (23):
Ripper
50 comentarii 292 puncte
Sunt convins ca daca taxa, timbru sau cum naiba o sa ii mai spuna, ar fi o suma modica de pana in 250 E nu ar mai fi asa mare indignare. Dar pentru unu Polo din 2006, motor 1.4 sa platesc 600E e strigator la cer. Am calculat pentru un A3, 2.0 TFSI, quattro, din 2008, costa 2000E!!! Pai autobuzele, harburile de pe la armata si politie nu le vede nimeni? Inca mai ruleaza ARO care scoate un fum de nu se mai vede nimic la 2 m, alea polueaza cu adevarat. As plati 100-200 euro cu mare inima daca as vedea reimpaduriri dar acum se vad numai munti macelariti si cheliti de tot felul de corporatii, una mai fantoma ca alta, si mai mult ca sigur mana in mana cu cei de la mediu. Sunt dezamagit ca UE nu se sesizeaza in acest scop, dar mai mult ca sigur le convine sa ne ia copacii. In ultimul timp imi vine sa cred ca mai bine vine Putin peste noi, sa ne zguduie putin, decat sa pupam in $%$@ americanii si vesticii.
31 iul 2015, 17:25
+14
34 comentarii 122 puncte
nu stiu daca doar UE e de vina.Sunt o gramda de prostoveti in tara care considera genul ala de aberatii normal.Spre exemplu daca ai fi fost nascut in germania iti puteai inmatricula orice masina iti dorea inima cu cativa zeci de euro ...in Romania dai jdemii de euro ca "polueaza".Acciza de poluare din carburant prostovanii iubitori de taxe nu stiu de ea...ei sunt "pro taxe" fara sa gandeasca si primesc taxe.Noi restu ne scandalizam ca mai gandim . Genul asta de legi iti mai incalca si dreptul la proprietate (dreptul ala include si vanzarea).Suprataxarea cum spui si tu ar trebui prevenita de UE dar aia nu fac nimic pentru ca noi cumparam Renault-uri si alte rahaturi de la ei.Existam doar ca sa cumparam gunoaiele altora.
01 aug 2015, 03:15
+6
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
Atat timp cat orice bir pus pe masina nu este decat o metoda de stors bani de la utilzator nu vei vedea in Romania o lege corecta.Producatorii de masini fac lobby in nesimtire la guverne pt ca ei trebuie sa isi vanda masinile noi.Dar guvernul nostru stie foarte bine puterea de cumparare a romanului asa ca profita cu nesimtire de asta si ii ard la greu.Piata romaneasca este inundata de masini second hand deci guvernul asta baga la plata.UE nu are nici-o problema sa amendeze asta,banii tin timbrul de mediu ajung,o parte din ei ,si la bugetul comunitar.
01 aug 2015, 09:29
+4
5 comentarii 6 puncte
Stiati ca polonezii nu platesc impozit anual la masini,ci numai taxa de prima inmatriculare?
05 aug 2015, 22:19
+1
1014 comentarii 1115 puncte
"...a vazut de-a lungul vietii aproximativ 30 de schimbari de-a lungul vietii." - a vazut pentru ca nu este legala si a trebuit schimbata sau anulata, dar pentru ca nu se vrea anulata, s-a schimbat numele si forma de calcul la fiecare avertizare europeana. Eu incerc sa inteleg si autoritatile romanesti si dintr-un anumit punct de vedere sunt de acord cu ei (acela ca protejeze tara de o invazie de masini poluante - non-euro>euro 2), dar sa gaseasca o solutie eficienta. Daca taxa ar fi scoasa definitiv, am fi sufocati de cazane si harburi ... de doua ori mai mult decat exista acum. + ca nu o sa mai avem unde parca, isi vor cumpara masini pana si oamenii strazii.
31 iul 2015, 17:45
-1
34 comentarii 122 puncte
Da te protejeaza de masini poluante pastrand harburile si mai poluante.Tu stii ce spui acolo?Taxele cele mai mari sunt la masinile euro 4 nu non euro.Ai pus botu la vrajeala si clisee fara sa gandesti.Apropo toti stim ca chiar daca ar fi asa "Statul" ala pupat in cur de tine a facut bine...de aia se inmatriculeaza in Bulgaria.Statul iubeste natura ...ca doar statul da permise de vanatoare si exporta paduri...hai siktir cu statul. Vor taxa mai mare decat costa masina nu au decat sa puna.Numai prostii mai inmatriculeaza si platesc taxe la mamaligari in Romania.Polueaza mai mult? Nu mai e acciza de poluare in benzina? Masina polueaza fara sa arda benzina/motorina? Poluatorul plateste scrie in constitutie. apropo poluarea nu conteaza la taxa .Cel mai mult e influentata de cilindree nu de poluare.Poti avea un Ferrari Euro 5 si un rahat de masina 1.2 de 20 de ani non euro..norma euro iar nu conteaza ...ce conteaza e cilindreea.Oricum nu conteaza pentru ca Bulgaria este locul unde se fac inmatricularile pentru Romania.
01 aug 2015, 02:49
+7
1014 comentarii 1115 puncte
Citeste atent ce am scris si nu mai comenta a prost. Stiu si eu cum sunt taxele si care sunt cele mai mari, anul trecut am inmatriculat o masina Euro 4. Spuneam sa se gaseasca o modalitate eficienta prin care sa se filtreze masinile care intra in tara. Zici de harburile care sunt in tara, da sunt, dar daca nu va mai exista nici o lege, Romania va fi invatata de mult mai multe astfel de harburi. Dar cred ca tu esti posesorul unui astfel de harb, nu arati ce cazan conduci, si te doare cand esti amenintat.
01 aug 2015, 22:33
-3
34 comentarii 122 puncte
Tu esti posesorul unui rahat taxat de prietenul tau poanta.Cazanul tau luat in baza "e taxa mai mica decat pretul masinii" nu e decat ceva de pus la gunoi.Sa o tii tot inainte cu harburile romanesti.
02 aug 2015, 01:59
+3
73 comentarii 87 puncte
Daca taxa e scoasa eu vad urmatoarele beneficii: - in loc sa se inmatriculeze pe Bulgaria se vor inmatricula pe Romania cu taxe, impozite si RCA platit aici - cei cu venituri mai mici in loc sa cumpere euro2 mai vechi de 2000 vor cumpara euro3 poate chiar un euro4 - cei care au cumparat euro4 in 2009 vor reusi sa vanda masinile cu un pret mai bun si isi vor cumpara masini noi euro5 sau 6. Imi aduc aminte de acea tzeapa a guvernului care a facut taxa 0 in 2009 pt masini noi si i-a pus sa plateasca mii de euro cativa ani mai tarziu. Cu siguranta cine vrea sa cumpere o masina noua va fi mai reticent sa cumpere euro6 cu taxa "0". Diferenta intre normele euro este destul de mica iar o masina care face cateva mii pe an chiar si cu norma non euro va polua cu mult mai putin decat cine face zeci de mii cu euro6. Nu exista legi perfecte dar acesta lege este stramba rau: - nu conteaza ca eu fac cu masina ~10.000 pe an. Un taxi ii face in mai putin de o luna ... - se pare ca motocicletele nu polueaza ... - aceeasi masina acelas an de inmatriculare una euro2 alta euro3 cea euro3 plateste mai mult desi primul paragraf al legii spune ca nu trebuie sa existe discriminari si ca acel calcul se face pe baza unor valori exacte cum ar fi cantitatea de CO2/km Iar , in ultima perioada, foarte multe importuri de "harburi" sh sunt masini premium precum BMW si Audi euro 5 mai noi de 2010
06 aug 2015, 01:03
+2
233 comentarii 594 puncte
Ce te faci cand vrei sa cumperi de buna credinta o masina care "are" taxa platita cand defapt ea nu e? Cunosc cateva cazuri... Cu hartii doveditoare de la ANAF false.
31 iul 2015, 20:26
+7
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
E o teorie mare cu harburile care ne sufoca.Dar harburile se autoelimina prin proasta intretinere si lipsa de piese mai devreme sau mai tarziu.Problema nu sunt masinile ci foamea de bani a guvernului si disperarea romanului de avea masina.Timbrul asta de mediu nu are nici-o legatura cu mediul de fapt.Rupem un amarat la bani ca a lui masina ma rog polueaza,in acelasi timp defrisam la greu si ne doare in basca de mediu.In SUA circula masini fara norma de poluare,cu motoare considerate nesimtite in Europa,vechi sau noi,harburi sau nu.Si nu frate,oamenii nu se sufoca.La fel in Asia,Africa,Australia,America de sud.Numai noi,the old continent avem Euro,1,2,3,4,5,6....cred voi prinde si Euro 23.Pe langa timbrul de mediu suntem arsi la buzunar prin rovigneta,asigurari,drumuri proaste,combustibil prost,amenzi aberante aplicate de militieni retarzi.Deci orice forma va prinde ineptia asta cu poluarea nu este decat o gaselnita legislativa pt supt bani la buget.Si pana va fi declarata si asta ilegala niste mii de oameni vor fi arsi la buzunar.
01 aug 2015, 09:42
+3
34 comentarii 122 puncte
Cum adica in SUA circula masini fara norme de poluare cand prima tara care a introdus catalizatoarele a fost SUA?
01 aug 2015, 13:49
+3
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
Am vrut sa spun fără normele europene de poluare. Nu la catalizator m-am referit.
01 aug 2015, 14:54
+4
34 comentarii 122 puncte
Pai daca te uiti normele euro nu au legatura cu poluarea.Un motor de 1.2litri benzina non euro vs unu de 5 litri Euro 5 .....care crezi ca e mai poluant?Norma euro e complet aiurea.Daca se referea strict la CO2 mai intelegeam (cu toate ca CO2 din ardere nu e partea cea mai negativa). Masinile nu polueaza vizibil decat in orase.Nu prea exista motive pentru masini in orase dar aia e parea a doua.Pe plan mondial masinile nu polueaza prea mult .Cam 8% din petrol e folosit pentru transport si in aia 8% intra si avioane si alte tampenii.Vacile polueaza mai mult ca masinile ....aia de la Top Gear faceau misto pe tema aia pentru ca e adevarat.Cei mai taxati oameni sunt proprietarii de masini....culmea e ca doar in Romania vezi proprietari de masini care vor si mai multe taxe .
01 aug 2015, 15:08
+6
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
2 comentarii 2 puncte
Si cand au vrut sa faca ceva cat de cat firesc, tot nu le-a iesit. Au complicat lucrurile ca de obicei, in loc sa gaseasca ceva simplu, corect si agreat de ue. Oare ce polueaza mai mult: un euro 3 sub 1600cmc sau un euro 6 de 3000? Cred ca cine consuma mai mult polueaza mai mult... De ce nu se introduce in pretul carburantului? Undeva la 10 bani pe litru nu se simte asa mult. Astfel nu mai dai posibilitatea "fentarii" taxei, cine polueaza in tara trebuie sa plateasca tot aici... Ce facem cu cele inmatriculate in Bulgaria? Sunt tot mai multe, platesc taxe la bulgari si polueaza la noi.
06 aug 2015, 08:59
+1
34 comentarii 122 puncte
Acciza de poluare este deja in pretul carburantului deja.Toti platim pentru ea cand ardem benzina fie ca o ardem in motor sau pe strada pe ciment.Ba chiar si in constitutie scrie "poluatorul plateste dupa ce poluaeaza"....deci taxa aia e in avans....nu conteaza ca poate tu distrugi masina 3 minute dupa ce o inmatriculezi.
06 aug 2015, 09:06
+1
2 comentarii 2 puncte
Cred ca ar fi corect sa ni se explice din ce e format pretul unui litru de carburant, nu stiu cat e de corect sa taxezi dublu poluarea, acciza si taxa auto. Pe de alta parte, dupa cum zici, platim in avans ceva ce nu stim cat va polua... Chiar daca exista acciza pentru poluare in pretul carburantului, consider ca se poate mari cu un 5-10 bani la litru... Idea e sa se renunte definitiv la taxa auto.
06 aug 2015, 09:25
+1
34 comentarii 122 puncte
Nu se poate renunta la taxa auto atat timp cat exista Renault in Romania.Aia vor sa isi vanda rahaturile si prin lobby fac ce legi vor . taxa ca taxa dar nu uita de impozit.Romania e singura tara in care se plateste impozit la masina care nu e inmatriculata in timp ce in alte tari "Road tax" (adica rovigneta de la noi) e impozitul prin care repara drumuri.Nu mai pun ca in alte tari impozitul scade pe masura ce se invecheste masina ...nu ala cu Aro plateste cat unu cu BMW nou. cat despre accizele din benzina http://www.capital.ro/cat-ar-costa-benzina-daca-n-ar-fi-taxele-care-ajung-la-stat.html peste 50% sunt accize si taxe.Gretoasa tara....gretoasa si nu ar fi gretoasa in halul asta daca nu ar fi oameni in ea care sa fie de acord cu taxele puse aiurea de cate 3-4 ori pe aceeasi chestie.
06 aug 2015, 11:07
0
1 comentarii 1 puncte
dragi colegi, draga 4tuning, te rog sa verifici ca mai nou si masinile EURO 6 platesc taxa, pt o Honda Civic NOUA, productie 2015, 1.8 benzina EURO 6, platesti 230 euro taxa de mediu... jeguri ordinare
04 sep 2015, 21:41
+1
1 comentarii 0 puncte
Taxa, taxa, inteleg, dar nu bataie de joc. Mi se pare cel putin absurd sa trebuiasca sa platesti pentru o masina trecuta de 10, mai mult decat ai pute sa primesti daca o vinzi. Si uite asa, fiecare incearca sa ocoleasca legea cu fel si fel de tertipuri, care de care mai riscante, pentru vanzator. Si in loc ca la buget sa intre o taxa, mai mica (ceva pe la 1000 de lei, asa cum vad ca majoritatea ar fi de acord) , dar sa intre, acesta este ocolit si nu mai primeste nimic. Legiuitorul, ala care il vedem cum doarme in parlament, care mai de care, ne da lovituri peste lovituri. Asa inteleg ei sa ne reprezinte, si sa faca legile si in avantajul celor multi, pe care ii reprezinta. RUSINE !!! Dar....credeti ca le este sau le va fi ????
15 ian 2016, 21:45
0
1 comentarii 0 puncte
TAXA AR FI CE MAI CORECTA SA FIE IN TRODUSA IN CONBUSTIBIL CT CIRCULI ATT PLATESTI NU ESTE CORECT UNU CARE MATICULEAZA OMASIN SI PLATESTE 1000 EURO SI FACE 10000 KILOMETRI PE AN SI UNU CARE PLATESTE TOT 1000 EURO SI FACE 100000 MI CILOMETRI NUI CORECT EAR IN POZITUL ANUAL TREBUIA SA FIE MAI MARE IN FUNCTIE DE EURO CARE IL ARE MASINA SI CAPACITATEA CILINDRICA ASEA ESTE IN GERMANIA SI IN AUSTRIA
25 ian 2016, 20:32
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »