Atentie cumparatori! Cum ne dam seama daca o masina a fost lovita

Inca din capul locului, vrem sa spunem ca luam in discutie loviturile mai grave, care au facut airbagurile sa sara sau au indoit structura de rezistenta a masinii (lonjeroane, sasiu, stalpi, etc). Nu suntem nicidecum absurzi sa ne luam de micile tamponari care au loc la ordinea zilei, cauzatoare doar de indoituri de aripi, spoilere crapate sau faruri sparte.
Loviturile frontale
Ne putem da seama daca masina a suferit un accident frontal mai grav destul de usor. In primul rand, cu capota lasata la locul ei, ne uitam la linia tuturor elementelor din fata: spoiler, faruri, grila, aripi si capota. Daca exista lufturi intre acestea, sau diferit stanga-dreapta, inseamna ca masina a fost atinsa. Ne putem da seama si daca farurile sunt noi, ca ceva a patit masina. Dar ca sa aprofundam, trebuie sa ne uitam cu capota ridicata.
Sub capota trebuie sa verificam tragerul, aripile si lonjeroanele
Primul lucru la care trebuie sa ne uitam este tragerul - acea piesa metalica ce uneste aripile si unde este inchizatoarea capotei. Daca este stramba sau inlocuita, a suferit un accident. Ne mai uitam si la prinderile radiatorului si cele ale farurilor, sa fie intacte. Insa toate aceste piese se pot inlocui cu unele noi, in cazul unui accident minor.
Pentru a sesiza un accident mai mare, trebuie sa ne uitam la lonjeroane. Acestea se vad cu capota ridicata. Daca sunt ruginite sau au urme de suduri ruginite, inseamna ca s-a umblat la ele. Ne mai uitam la aripi, pe interior, si la contra-aripi, sa fie la linie si fara suduri. In plus, ne mai putem uita si la oalele amortizoarelor - in unele cazuri de accident, si acestea sunt reparate prin sudura si revopsire.
Lonjeroanele se vad si fara sa fie bara data jos, cu putina migala
Daca masina nu are semne de suduri, indoituri sau vopsea proaspata la lonjeroane, contra-aripi, oale si trager, aceasta nu a suferit un accident major. Insa trebuie sa ne uitam cu atentie, pentru a face diferenta dintre vopseaua veche, murdarie, suduri originale si cele cauzate de reparatie.
Loviturile laterale
O masina reparata, iese foarte greu la linie ca cea originala. Cu usile inchise, urmarim linia celor doua portiere laterale, sa fie continua, nu o usa mai sus si alta mai jos. Urmarim aceasta linie si in partea de sus, cu plafonul, dar si jos, sa fie paralele cu linia pragurilor.
Pragurile laterale si ele trebuie sa fie la linie. Ne dam seama daca au fost sudate si reparate cu kit, uitandu-ne de-a lungul lor. Daca prezinta valuri, sigur acolo s-a umblat.
Trebuie verificat fiecare stalp in parte de urme ale reparatiilor
Daca masina pare cam dubioasa, putem investiga mai mult. Deschidem portierele si ne uitam la toti cei 6 stalpi: cel din fata, unde este balamaua portierei frontale, cel din mijloc si cel din spate, unde este inchizatoare usii spate. Aici, aceeasi poveste: fara valuri, urma de kit si indoituri. Ca daca exista asa ceva, stalpul a fost lovit. Tot cu usile deschise, ne uitam si la praguri sa fie drepte si la linie cu ornamentele de plastic din interior.
Loviturile din spate
Sunt multe masini care au suferit astfel de accidente, evident, din pricina altui sofer. Si aici se repeta povestea: daca haionul sau portbagajul prezinta lufturi, a avut loc o lovitura. Stopurile si ele trebuie sa fie la linie cu restul caroseriei, la fel si spoilerul sin spate. Daca insa ni se pare ceva necurat, deschidem haionul si ne uitam in portbagaj.
In afara de linia generala, trebuie sa verificam si sub mocheta din portbagaj
In portbagaj, ridicam mocheta sau capacul pentru a ajunge la tabla. Aceasta trebuie sa fie dreapta, fara urme de suduri, indoituri sau vopsea noua. De obicei suportul rotii de rezerva este greu de reparat ca in starea originala, asa ca daca vedem ca nu este perfect rotund sau ca a fost tabla inlocuita, sigur a fost un accident mai grav din spate. Tot in portbagaj ne putem uita si in laterale, sub capacele de plastic care acopera tabla. Fara urme de kit, indoituri sau suduri, inseamna ca masina nu a fost lovita acolo.
E simplu sa nu luam teapa
Oricine poate invata sa depisteze o masina care a fost lovita si reparata. Oricine poate sa faca diferenta dintre o reparatie buna si una proasta. O singura regula: sa vedem cat mai mult fier (piese, lonjeroane, tabla, etc) si sa depistam orice urma de lucratura asupra sa (sudura, kit, revopsire, etc). Si mai tineti minte o zicala buna: daca o masina este la o oferta care pare mult prea buna sa fie adevarata, probabil ca asa si este!
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
-
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
-
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
-
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
Aparatoare galerie evacuare opel astra g 1.6 16v benzina 40 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
-
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
-
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei


