Renault Twingo Miss Sixty 1.2 75 cp

"Strict pentru femei. Si doar pentru ele!"
PUNCTAJ
4TUNING
84
PRIZA LA PUBLIC
88
NOTA CITITORULUI
100
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 1200
  • Km. efectuati: 548
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Caciulata - retur
  • Numar de pasageri: 4
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: legal
  • Exterior
    9 / 10 »
  • Interior
    9 / 10 »
  • Spatiu
    8 / 10 »
  • Motor
    8 / 10 »
  • Transmisie
    9 / 10 »
  • Performante
    7 / 10 »
  • Tinuta de drum
    7 / 10 »
  • Vizibilitate
    10 / 10 »
  • Siguranta
    10 / 10 »
  • Dotari
    8 / 10 »
  • Consum
    7 / 10 »
  • Pret
    8 / 10 »
Ai impresia ca femeile nu se pricep la masini? Te inseli. Si ca sa te convingem, ti-am pregatit ceva inedit: prezentarea unei masini, asa cum o vede o fata. Ea conduce un Renault Twingo Editie Limitata Miss Sixty si iti va arata ca masinile pot fi descrise si altfel decat prin cifre, numere si dimensiuni. Daca ai fost vreodata curios sa stii ce simte Ea cand conduce o masina, acum e momentul sa aflii.

Specificatii tehnice

FEMEI Cel mai probabil sa o conduca:
FEMEI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1149 cmc
  • Putere
    75 cp
  • Cuplu
    107 Nm
  • 0 - 100 km/h
    12,3 s
  • Viteza maxima
    173 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    950 kg
  • Consum mixt
    8,2l/100km
  • Nr. locuri
    4
  • Nr. usi
    3
  • Volum portbagaj
    230l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    9300 Euro
  • Pret model testat
    -
  • Impozit anual
    46 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
84 / 100

Aspect

Mi s-a intamplat la putin timp dupa ce am cumparat masina, cam acum 2 luni. M-am vazut cu fetele in centru, dupa ce l-am parcat pe Pinky sub un semn de "oprirea interzisa" si dupa ce am platit 5 lei unui puradel pentru parcare. Ai observat ca mereu barbatii pun nume de femei masinilor proprii, iar noi, fetele, dam numai nume diminutive, asa, in joaca? Numele micutului Twingo e lesne de inteles de unde vine, nu?

Ei bine, m-am vazut cu fetele pe la ora 21 si am baut un frappe la o cafenea cu nume de pictor, Rembrandt, ceva de genul... Era destul de cald, asa ca hainele de pe toate trei faceau cam cat o camasa cu maneca lunga de barbati. Na, ce vrei si tu acum? Vara, sambata, zi de club, ca doar nu avem 70 de ani sa mergem la Bingo sau la Clubul de Tricotat, nu? In fine, dupa cafenea, pe la ora 11 jumate ne-am ridicat si am luat-o spre club. Nu o sa-i dau numele, ca-l vei numi de fite... Eu plec singura la volanul lui Pinky, iar Ada si Deea vin cu masina lor. Ne vedem in fata clubului de pe Stefan cel Mare (na ca m-am dat de gol...) si intram cu chef de dans. Si sa te tii bine, pana la 4 dimineata, cred ca mi s-au scurtat tocurile de la pantofii Manolo Blahnik cu 1 centimetru de la atata dans...

A fost frumos de tot, chiar daca nu am baut nimic in afara de suc si vreo doua Green Apple fara alcool. Cert este ca ma lovise un somn si ma dureau picioarele de innebuneam, asa ca am decis s-o iau spre casa, chit ca fetele au mai ramas. Ma urc in masinuta mea roz si pornesc agale, semi-adormita, catre Dristor. Inca de la Obor, aud claxoane in stanga mea. O masina cu geamurile deschise ma tot sicana si niste baieti dinauntru imi tot faceau semn sa opresc. Opaaa, stai asa ca buclele mele blonde si gloss-ul inca isi fac efectul! Zambesc, dar nu-i bag in seama, nu am chef de vrajeli din astea de semafor. O calc si vrand-nevrand ma opresc la stop, inainte de Muncii. Baietii langa mine, disperati, urlau cat ii tinea gura. Ma uit cu coada ochiului, sa nu aiba impresia ca le dau sperante.

Nu sunt niste flacai urati si nici beti nu par. Dar mi s-a luat de toti disperatii care se iau de mine in trafic, asa ca tot nu-i bag in seama. Insa il vad pe unul ca arata cu degetul spre roata: stai ca poate o baga pe aia clasica cu Frumoaso, ai facut pana! Las geamul jos putin si nici nu apuc sa intreb ceva, ca doi dintre ei incep: Mai fata, frumoasa masina ai, pe cuvant! Cat a costat? Vreau sa-i iau si eu una la fel, nevestei, dar alta culoare. Celalalt, din spate, se baga si el in seama: Auzi, e aia cu motorul diesel sau e pe benzina? Si vezi ca ai zgariat deja o janta, e pacat de ele, zau asa! Fii si tu mai atenta!

Raman cu gura cascata, in timp ce se pune verde si un taximetrist disperat claxoaneaza ca nebunul in spatele meu. Niciun: Frumoaso, incotro te duci? Niciun: Hei, lasa-mi si mie numarul tau de telefon! Nicio invitatie in oras, la cafea, la suc, orice? NIMIC??? Masina cu baieti pleaca, iar eu raman ca fraiera la semafor. Ma pun in cele din urma in miscare si ajung acasa ingandurata. Ma dau jos din masina si in timp ce lumina zilei incepe sa-si faca aparitia, ma uit la "tradatorul" de Pinky si zambesc. Se pare ca de acum, domnul Roz este cel dupa care intorc baietii capul... Urc in lift si ma holbez bine in oglinda daca cumva am ceva pe fata, daca imi sta bine parul, etc. Totul e in regula. Dar na, asa imi trebuie daca mi-am ales o masina mai sexy decat mine...

Test-drive feminin: Renault Twingo Miss Sixty, visul Ei cu 4 roti

Spatiu

Nu puteam sa lipsesc sub nicio forma de la concertul lui Moby de la mare! Asa ca am programat cu fetele o plecare spre litoral de 5 zile, sa facem si abuz de soare, dar sa si mergem la concert. De data asta am fost 4, ca venise si sora Andreei. Masina Adrianei fusese luata de prietenul ei care a plecat la pescuit cu baietii, asa ca nu mai ramasese disponibil decat "fiorosul" meu Twingo Miss Sixty. Imi plac relatiile astea in care fiecare face ce-i place, tie nu? Ei bine, zis si facut. Ia vezi patru fete cucuiete intr-un Twingo roz alergand de zor spre mare, ascultand Magic FM cu ochelarii de soare pe nas. Daca as fi baiat, as ridica o spranceana la un asa peisaj, tu nu? Nu am mers foarte repede, nu am trecut niciodata de 130 km/h, viteza legala. Si chiar daca era in timpul saptamanii iar autostrada se prezenta mai goala, nu am vrut sa fortez masinuta si nici noi nu ne grabeam. Dar tin minte ca am fost mai demult la Sinaia si am prins 165 la ora cu ea! Da, stiu, recunosc, vina mea... era in zona de 90 km/h, dar na, eram la inceput si vroiam sa stiu ce poate masina.

Sa revenim la plecarea spre mare. La un cuplu care pleaca in concediu, vei vedea asa ceva: un rucsac si vreo 3 valize. Un rucsac - bagajul lui, iar restul, ale Ei. Nu eram prea departe nici noi. Adica aveam niste genti mari, plus cate una de fiecare plina cu maruntisuri, plus cele de plaja. Am dat scaunele din spate mai in fata, cat sa nu loveasca fetele cu genunchii scaunele din fata, si am marit portbagajul cat am putut. Noroc cu modularitatea domnului Twingo, ca altfel sa vezi ce mai stateau fetele mele cu traistele in brate! Si cum au incaput toate bagajele in spate, am mers lejer toate 4 spre mare, fara nicio emotie, fara inghesuiala, ascunse in racoarea aerului conditionat. Ne-am cazat in Mamaia, la un hotel dubios cu numar indefinit de stele, dar macar avea apa calda. Dupa ziua concertului urma sa ne intoarcem la Bucuresti.

Test-drive feminin: Renault Twingo Miss Sixty, visul Ei cu 4 roti

Hai sa mai scurtez povestea. Soare, plaja, alge, terase, cluburi, Tan Tan, faleza, clatite, La Mama, muzica, somn, Moby. Cam asta a fost. Numai ca sa vezi faza amuzanta: in ziua plecarii, vine Ada la brat cu un fecior pe jumatate ametit, cu o geanta in mana: Mai, te rog eu mult, trebuie sa-l luam si pe Vlad cu noi la Bucuresti, si-a pierdut aseara toti banii si toate actele... In mintea mea, la cum arata, mai degraba si-a baut toti banii si actele le-a lasat garantie! Na, nu puteam s-o refuz pe Ada, asa ca am acceptat. Habar nu aveam ca de fapt in talon la masinuta mea este scris ca are doar 4 locuri... Dar nu a fost grav. Mai ales ca eu am stat bine mersi pe scaunul soferului. Si mai ales ca baiatul asta era mai slab si mai firav decat noi toate si nu parea deranjat ca sta pe suporturile de centura. Asa ca l-am parcat frumos in spate, intre Ada si Andreea, si am taiat-o spre Bucuresti. Nu s-a plans nimeni de inghesuiala, poate doar micutul Pinky, ce a fost mai incarcat ca niciodata.

Interior

Una dintre noi, trebuia sa inceapa! Si uite ca prima a fost Andreea. De nunta ma refer draga, despre ce credeai ca vorbesc aici? Asta a fost o faza foarte funny si pe care o s-o tin minte mereu, cu multa placere. Stii ca de obicei, la o nunta, clasicul obicei romanesc de a fura mireasa se intampla asa: niste prieteni, cunostinte, fura mireasa fara prea multe pregatiri. Ei bine, in cazul acestei nunti s-a intamplat altfel. Inca de la inceputul serii, prin pauze de pozat cu neamuri, vizite la mese, dansuri si alte cele din popor, Deea ma tot batea la cap: Mai fata, sa stii ca tu trebuie sa ma furi! Nimeni altcineva! Eu stiam ca planuiesc si altii sa o "salte", asa ca i-am facut pe plac si, pe nepusa masa, i-am facut un semn si cu inca doua prietene am disparut de la petrecere. Bine ca nu beau si sunt mereu pregatita de condus... Si Pinky la fel! Am insfacat mireasa si duse am fost! Cu masina goala, am pus scaunele din spate maxim spre portbagaj, astfel incat pasagerul cu rochie mare si alba sa aiba loc destul. Fii fara grija, draguta mea, ca Alcantara nici nu agata si nici nu iti zgarie rochita! ii zic eu proaspetei mirese...

Test-drive feminin: Renault Twingo Miss Sixty, visul Ei cu 4 roti

Si daca cumva ai fi crezut ca am fost la Arcul de Triumf sa facem poze noaptea ca tot romanul, iar te-ai inselat. As fi vrut sa o duc pe Deea undeva memorabil, sa sara cu parasuta in rochia de mireasa, la bungee-jumping, ceva interesant oricum. Eu stiu sigur ca o sa-mi trainuiesc "hotii" in ziua nuntii sa ma duc la Aerodromul Clinceni si sa sar cu parasuta. Dar noi in acea seara am fost mai cuminti si am dus mireasa tocmai in Corbeanca, unde ne-a aranjat cineva o plimbare pe cai in nocturna. Tot farmecul este sa ai o poza ciudata, si lumea sa te intrebe iar tu sa-ti aduci aminte ca acel moment este din noapte nuntii tale. Si o mireasa pe un cal negru, nu prea s-a mai vazut si e usor sa-ti aduci aminte cand s-a intamplat. Si sunt sigura ca Deea va zambi de fiecare data la aceasta amintire.

La intoarcere, mireasa se destainuie: Vezi mai de ce am insistat sa ma furi cu masina ta? Ne oprim la o benzinarie si Deea incepe sa se fardeze, folosind oglinda din suportul de langa schimbator si oglinda de la parasolar. Isi pusese din timp accesoriile in suportul special de farduri al masinii, asa ca totul a decurs usor si elegant, de parca ar fi fost in fata unui cabinet de machiaj. Pana si torpedoul a folosit drept masuta de accesorii pentru "improspatarea" miresei!

Test-drive feminin: Renault Twingo Miss Sixty, visul Ei cu 4 roti

Si dupa plimbarea scurta in miez de noapte, ba cu Twingo, ba calare, ne-am intors la petrecere. Cu doua strazi inainte de restaurant, ce-mi trece mie prin cap: ia sa ma dau cu putin gloss, ca de la atata ras a cam disparut. Si la semafor, folosind oglinda mica din suportul de farduri, incep sa ma fac si mai frumoasa. Deodata, de parca as fi oprit masina in portul Constanta, cel mai mare claxon din univers ma sperie de vars pe mine toata sticluta cu lichid roz, direct pe noua mea rochie Carolina Herrera sidefata. Un mare tir, probabil plictisit sa stea dupa mine dupa ce s-a facut verde, a avut grija sa-mi modifice vestimentatia si sa o transforme intr-o rochita din Europa cu picatele tipatoare. Bine macar ca nu aveam gloss rosu, ca ar fi crezut ceilalti invitati cum ca altceva mi s-a intamplat... Concluzia? Accesoriile de fardat din masinuta mea sunt numai pentru celelalte pasagere.

Motor

Naiba m-a pus sa ma angajez la agentia asta de marketing online cu sediul tocmai in celalalt capat al Bucurestiului. Bine ca Pinky nu e foarte gurmand si consuma numai 7 litri de benzina in oras, la mersul meu linistit, asa ca ma plimb doar cu el. Tin minte ca intr-o zi, se anunta mega sedinta cu superiorii veniti din Spania, de la firma-mama. Si ca la ora 9 trebuia sa fiu deja la birou, sa-i primesc pe unii cu nume parca din telenovele. Dar de unde, ca fix atunci, ca un facut, telefonul meu a luat-o razna si a sunat cu 30 de minute intarziere. Sau m-am trezit si am dat pe Snooze, nu stiu sigur... Cert este ca am trecut peste multe etape si m-am infipt direct in "puternicul" Miss Sixty. Pentru prima oara de cand am masina, am turat si eu motorul de 1.2 litri mai cu incredere, chiar si pana pe la 4000 rpm. Si ii placea!

Nu zic eu, zic altii, chiar si tata, ca nu sunt o soferita fraiera in trafic. Insa acum, enervata si grabita, am scos untul din masinuta mea, cu demaraje de la semafor, franari in ultimul moment si depasiri mai ceva ca la Le Mans. M-am simtit ca un pilot de raliu, ce sa mai... La semafor, repede-repejor, cu un ochi in oglinda si altul la schimbarea culorii de la stop, ma fardam putin cate putin. Pana in Militari, cand am ajuns la birou, cu 2 minute inainte sa se faca ora 9, am reusit sa fiu gata, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Si in timp ce urcam scarile, m-am uitat in urma mea, la Pinky cel fasnet, cu admirare. Parca mi-ar fi multumit, zicandu-mi: in sfarsit, ai mai bagat si tu tocul in pedala de acceleratie, ca m-am saturat sa stau doar la 2000 de turatii!

In birou, fata de la receptie imi spune linistita ca avionul spaniolilor intarzie 3 ore.

Performante

Intr-o zi, m-am convins de un lucru pe care nu-l credeam posibil: acest Twingo roz, simpatic si amuzant are performante demne de invidiat. Te gandesti la curse, la viteza, la demaraje, la frane Borebo, sau cum se cheama alea performante? Eu nu. Masina asta are altfel de performante. In afara de faptul ca este foarte "fasneata"pentru motorul de sub capota, datorita dimensiunilor reduse, mai are un "je ne sais quoi" ce functioneaza extrem de bine in trafic. Si uite si exemplul. Mergeam la un film, nici nu mai stiu care, spre Mall Vitan. Si tocmai atunci, GPS-ul din capul meu nu a functionat si am luat-o pe o strada gresita. Ma uit in stanga, ma uit in dreapta, nimic. Asa ca intorc pe linia dreapta si continua. Nu trec 10 secunde ca ma opreste un politist pe scuter. Domnisoara, ma vad nevoit sa va iau permisul, stiti ce ati facut, nu? Mai tematoare din fire, fara prea multe experiente cu organele politiei, am inmanat actele si am mers cuminte pe mana domnului agent. Cu actele in mana, se uita mai atent politistul la mine, dupa care la masina. Vede floricelele de pe portiera, mai vede si stickerul de pe capota, si zice: Asta e masina aia cu suportul de farduri? Da! zic eu. E foarte frumoasa! zice domnul politist dandu-i roata de jur imprejur, parca sorbind-o din priviri... Opaaaa, stai asa, ca domnul politist aici de fata are bucurii la masina mea.

Test-drive feminin: Renault Twingo Miss Sixty, visul Ei cu 4 roti

Super-misto masinuta, am pus si eu ochii pe una! Dar as vrea sa-i schimb rotile, ca astea negre nu prea imi plac. Cat ai dat pe ea? intreaba agentul. Cam 8000 de Euro, ca a fost oferta, zic eu. Fata, hai sa ma dai o tura si nu-ti mai dau nicio amenda, ca vreau sa vad si eu cum merge!

Concluzia? L-am plimbat pe domnul agent cu masinuta mea cea roz, fara sa-l intreb de orientarile sale. Si i-a placut la nebunie! Atat de mult, incat s-a suit pe scuterul din dotare mai convins ca niciodata sa-si cumpere una. Poate pentru el, poate pentru nevasta-sa, poate pentru fata lui, nu stiu, nici nu ma intereseaza. Dar cert este ca masinuta mea este capabila de ceva ce nu multe alte masini se bucura: simpatia celor din jur. Si performanta de a te ierta politia de amenzi, chiar si in cazuri grave, ma face sa-i vorbesc si s-o mangai pe volan ori de cate ori ma urc in ea.

Parerea Ei

Mi-am cumparat masina asta pentru ca ma reprezinta. Scrie "feminin", "cool" si "fashion" pe fiecare centimetru patrat al caroseriei, pe fiecare cusatura din scaune si in fiecare difuzor de muzica. Este visul oricarei fete, oricarei femei tinere, iubitoare de moda, care are grija de imaginea sa, care iubeste frumosul. Nu este cea mai rapida, nu este cea mai spatioasa, poate ca nu este cea mai spectaculoasa. Dar pentru mine, este masina perfecta. Daca as da-o pe o masina luxoasa, scumpa, rapida, care da pe spate orice barbat, cu toate dotarile din lume?

Niciodata.

RENAULT TWINGO, Serie Limitata ''TWINGO MISS SIXTY''

Dotari Renault Twingo Miss Sixty, versiune Miss Sixty 1.2 16V 75 CP

Standard
ABS cu asistenta la franarea de urgenta (AFU)
Aer conditionat cu reglaj manual
"Airbag-uri frontale pentru sofer si pasager
(cu posibilitatea dezactivarii manuale a airbag-ului pasager)"
Blocare automata a usilor la demaraj
Centuri de siguranta fata cu prindere in 3 puncte si pretensionare
Centuri spate cu prindere in 3 puncte
Directie asistata electric variabila
Geamuri electrice fata
Inchidere centralizata cu telecomanda
Jante otel 175/65R14
Oglinzi retrovizoare cu reglaj electric, degivrante, cu sonda de temperatura exterioara
Proiectoare de ceata
Radio CD MP3 2 boxe fata + 2 boxe spate de 20W, Connectivity box langa schimbatorul de viteza, Bluetooth integrat
Roata de rezerva (otel 14'')
Scaun sofer cu reglare in inaltime
Scaune spate independente
Scrumiera si bricheta mobila
Seat Belt Reminder (dispozitiv de avertizare sonora pentru necuplarea centurii pentru sofer)
Sistem ISOFIX de prindere a scaunului copil
Tableta de compartimentare portbagaj mobila
Tetiere fata ''Noua Generatie'' (reglabile pe inaltime) si tetiere spate
Turometru, separat de tabloul de bord
Volan reglabil pe inaltime

Elemente de design
Stripping specific Miss Sixty (hayon, capota, stalp central)
Vopsea metalizata Rose Boheme sau Noir Nacre
Baghete laterale in ton cu caroseria
Carcasa oglinzilor exterioare ''Negru Nacre''
Tapiterie specifica Alcantara pentru scaunele fata si piele ecologica pentru scaunele spate
Medalion portiera personalizat ''Miss Sixty'' pe partea soferului
Elemente de personalizare la interior ''Rose Boheme'' (contur al turometrului, butoane de reglaj, manare de usi interioare)
Volan si schimbator de viteza imbracate in piele
Covorase personalizate Miss Sixty

TAPITERIE ALCANTARA scaune fata - echipare standard

Capace de roti - echipare standard



DOTARI OPTIONALE (preturi in EURO fara TVA)
ESP - controlul dinamic al traiectoriei ASRESP 300
Aer conditionat automat CAREG 150
Tempomat limitator viteza RV 60
Geamuri laterale spate cu tenta VSTLAR 50
Vopsea metalizata PM 0
Renault Adagio 12 luni dar nu mai mult de 100.000km 137
Renault Adagio 24 luni dar nu mai mult de 100.000km 202
Culori metalizate disponibile Rose Boheme si Noir Nacre
Cod sistem Renault NNK 676

CARACTERISTI TEHNICE
MOTORIZARE 1,2 16V 75CP
TVV (identificare serie sasiu) CN0405
Cilindree 1149
Alezaj x cursa (mm) 69 X 76,8
Numar de cilindri/numar de supape 4 / 16
Putere maxima kW CEE (CP) rot/mn 55 (75) / 5500
Cuplu maxim (Nm CEE) tr/mn 107 / 4250
Tip injectie multipunct
Carburant benzina fara plumb
Catalizator standard
Norma depoluare Euro 5
Numar de locuri 4
PUNTE
Fata tip MacPherson & bara anti-ruliu
Spate ax suplu cu epura programata
CUTIE DE VITEZE manuala, 5+1 trepte
TRANSMISIE fata
PNEURI (jante din tabla) 175/65 R14
CAPACITATE
Rezervor carburant (l) 40
Portbagaj (l) minim/maxim 230/959
PERFORMANTE
Viteza maxima (km/h) 169
0 - 100 km/h (sec) 12''
CONSUM (l/100 km)
Urban 6.7
Extraurban 4.2
Mixt 5.1
Emisii CO2 (g/km) 119
FRANE
Fata discuri ventilate
Spate tamburi
DIMENSIUNI (mm)
Lungime X Latime X Inaltime 3602 x 1655 x 1470
MASA PROPRIE RULANTA (fara sofer) (kg) 950
 

 
  • performante
  • spatiu
  • design exterior
  • design interior
  • factorul feminin
  • design interior

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
100 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook