Doar 5 romani si-au permis un Ferrari nou, moldovenii vin tare din spate!

Doar 5 romani si-au permis un Ferrari nou, moldovenii vin tare din spate!
Fitele lovesc tare in bugetul soferilor romani. Soselele patriei incep sa fie patrulate constant de masini de lux, dar prea putine dintre acestea sunt noi. In acelasi timp, peste Prut, moldovenii se dedau la placerile interzise ale unor masini de lux la care pana acum doar au visat. Cum amortizeaza insa soferii din Chisinau costurile ulterioare ale investitiilor facute in super-masini, o sa fie un adevarat soc pentru tine.
Distribuie pe Facebook

Fitosi de mana a doua

Soferii nostri incep sa prinda gustul masinilor putenice, din ce in ce mai multe "bestii" pe patru roti incepand sa isi faca aparitia pe soselelele din tara. Suntem insa prea saraci ca sa ne permitem masini noi, dupa cum se observa din statistica intocmita de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor a Politiei Romane. Desi piata masinilor de lux este in expansiune in Romania, exemplarele in care defileaza romanii sunt in proportie de 70% masini second hand.

Un Ferrari nou pe luna

Dealerul Ferrari din Romania a reusit insa sa pastreze ritmul vanzarilor de automobile noi la acelasi ritm inregistrat si in primele sase luni ale lui 2013: 5 unitati noi vandute de la inceputul anului pana in iunie, o medie de vanzare de o masina noua la o luna si o saptamana.

Pe segmentul masinilor second hand, "calutul" italian pare sa se bucure de mai multa apreciere anul acesta, vanzarile crescand cu aproape 75% fata de anul precedent: 7 bucati.

Daihatsu este la putere

Ca si anul trecut, la second-hand-uri inmatriculate recent sunt preferate modelele 4x4 ale japonezilor de la Daihatsu. Terios, Feroza, WildCat si Rocky sunt modelele care i-au atras pe 411 soferi romani, cifra reprezentand o crestere cu aproape 12% a numarului de automobile japoneze achizitionate in aceste prime sase luni ale lui 2014.

Au mai fost inmatriculate 51 de exemplare Jaguar second-hand, 32 Chrysler, 9 Cadillac, 7 Maserati, 7 Bentley si 4 Lotus. In randul masinilor noi, 20 de romani au preferat ultimele modele Jaguar si cate 7 Maserati, respectiv Bentley.

Cum stam la nivel general

Romanii au scos totusi mai multi bani din buzunar pentru cumpararea masinilor in prima jumatate a acestui an. Nivelul vanzarilor de masini noi, la general, a inregistrat o crestere de 27 de procente fata de primul semestru al anului 2013, ajungand la un total de 31.225 de unitati auto noi vandute.

In opinia dealerilor, tendinta pietei a fost sustinuta si de acordarea unei sume mai mari prin programul "Rabla". Oscilatia din piata a fost resimtita la vanzarea automobilelor second-hand, unde s-a inregistrat o scadere cu 3% a numarului de masini vandute in aceasta perioada fata de primele sase luni ale anului precedent: 98.633 masini.

Moldovenii ne copiaza stilul

Cu venituri mult mai mici decat in Romania, dar cu pofta de a-si schimba Lada si Moskvich-ul din curte cu masini mai aratoase. Asa ca "fructe interzise" precum Porsche, Aston Martin, Lamborghini Murcielago, Mercedes S63 AMG, Bentley Mulsanne, Lexus sau Maserati Quattroporte 2008 sunt din ce in ce mai vizibile pe strazile din Chisinau.

Ritmul de import al masinilor cu motoare puternice s-ar putea sa se reduca, dupa ce in aprilie a fost introdusa o acciza de 3,5 euro / cmc la motoarele de peste 2500 cmc diesel si peste 3000 cmc pe benzina. Cu toate acestea, apetitul moldovenilor pentru masini de lux este in continuare deschis atata vreme cat acestia se lauda ca detin...

...Asul din maneca

Sau gazul din maneca, ca sa fim mai exacti. Majoritatea automobilelelor de lux importate de moldoveni sunt aproape imediat trecute pe instalatii GPL. Aceasta in conditiile in care, in lei romanesti, pretul la benzina este de 4,3, iar la motorina 4,2. GPL-ul aduce insa economii de 35-40% la costul carburantilor, un litru fiind comercializat cu 2,3 lei. Pare o crima sa treci un Porsche pe GPL, dar in Moldova se poate. Iar cand vine vorba de economie la combustibil, moldovenii mai au un atu: CNG.

Enclava masinilor pe gaz de butelie

Mostenire a spatiului sovietic, sistemul de alimentare al automobilelor cu gaz natural comprimat (CNG) se intalneste si in cateva benzinarii din Chisinau si Balti, lucru care transforma Moldova intr-o enclava a masinilor pe gaz de butelie.

GNG-ul permite soferilor de peste Prut sa isi comande modele noi de Fiat Doblo sau Qubo, Opel Combo sau Zafira Tourer, Mercedes-uri B-Class sau E-Class, VW Passat sau Ford Focus, produse pentru piata din Rusia. Aceste masini vin din fabrica adaptate la acest tip de carburant.

Distribuie pe Facebook
mai multe