Masina second-hand a saptamanii: Opel Astra G (1998-2004)

  • Opel Astra G s-a fabricat intre 1998-2004
  • Cea mai puternica motorizare avea 200 cp
  • Astra G a fost fabricata in 7 variante de caroserie
Distribuie pe Facebook

De astazi vom incepe o noua rubrica destinata celor mai populare modele de masini second-hand. Vom incerca sa va prezentam cat mai multe detalii despre masina, pretul pietei si problemele la care trebuie sa te uiti cand o cumperi.

Poate cel mai popular model de Opel din Romania este varianta Astra, generatia 1998-2004, cunoscuta si sub numele de Astra G. Iar numarul mare al acestor automobile ne demonstreaza succesul pe care l-a avut marca nemteasca in acea perioada, un succes cu care momentan nu se mai poate mandri. Iar motivele pentru ca aceasta generatie de Astra s-a bucurat de un succes urias sunt multe.

7 variante de caroserie

In momentul lansarii, Opel Astra G s-a pus in vanzare pe piata incepand cu anul 1998 in 4 variante de caroserie: hatchback (liftback) cu 3 si 5 portiere, un sedan cu 4 portiere si un break cu 5 portiere. Varianta break s-a vandut in unele tari si cu o caroserie utilitara, numita Astravan. Si, dupa anul 2000, au aparut si cele doua versiuni cu doua usi numite Opel Astra Coupe si Opel Astra Cabrio, ambele avand o caroserie realizata de Bertone. Ulterior, dupa aparitia noii generatii de Astra H in 2004, modelul Astra G a continuat sa fie fabricat sub numele de Opel Astra Classic, avand motorizari usor imbunatatite.

Opel Astra GCele 4 versiuni de caroserie cu care s-a lansat Opel Astra G in 1998

20 de motorizari diferite

Opel Astra G s-a pus in vanzare avand sub capota 20 de motorizari diferite. Cea mai mica motorizare avea 1.2 litri si avea 65 cp, cea mai mare motorizare avea 2.4 litri si a fost disponibila pentru versiunile din Australia, iar cea mai puternica motorizare era cea de 2 litri care oferea 200 cp. La aceste motoare era disponibila o transmisie manuala cu 5 rapoarte sau una automata cu 4 sau 5 viteze. Mai jos regasesti o lista cu motoarele si codurile acestora, dar si puterea produsa.

1.2 L X12XE I4 benzina 65 cp
1.2 L Z12XE I4 benzina 65 cp
1.4 L X14XE I4 benzina 75 cp
1.4 L Z14XE I4 benzina 90 cp
1.6 L X16SZR I4 benzina 75 cp
1.6 L Z16SE I4 benzina 85 cp
1.6 L X16XEL I4 benzina 100 cp
1.6 L Z16XE I4 benzina 105 cp
1.7 L TD I4 8V motorina 68 cp
1.7 L DTi I4 16V motorina 75 cp
1.8 L X18XE I4 benzina 116 cp
1.8 L Z18XE I4 benzina 125 cp
2.0 L X20XEV I4 benzina 136 cp
2.0 L X20XER I4 benzina 160 cp
2.0 L Z20LET I4 benzina 200 cp
2.0 L Di I4 16V motorina 82 cp
2.0 L DTi I4 16V motorina 101 cp
2.2 L Z22SE I4 benzina 147 cp
2.2 L DTi I4 16V motorina 125 cp
2.4 L I4 benzina

Opel Astra G

Versiuni sportive: Bertone Turbo si OPC

Opel Astra G a avut cateva versiuni mai sportive, cu puteri mai mari decat majoritatea modelelor din gama. Opel Astra OPC a fost un model realizat pe baza versiunii liftback cu 3 portiere si a fost disponibila cu 2 motorizari: un motor aspirat de 2 litri care producea 160 cp si motorul de 2 litri supra-alimentat cu o turbina care oferea 200 cp.

Cele doua varianta semnate de Bertone, Coupe si Coupe Cabrio, veneau cu mai multe motorizari, de la 1.6 litri si 100 cp, pana la 2.0 Turbo de 200 cp. In total s-au fabricat 83.000 de Opel Astra Coupe si doar 7.000 de modele decapotabile.

Opel Astra GOpel Astra Coupe Cabriolet are un design realizat de Bertone

Motorizari populare

In randul motorizarilor pe motorina se remarca propulsorul de 1.7 litri DTi care produce 75 cp. Acesta este motorul preferat de romani si este foarte fiabil. In continuare, dar ceva mai rar, este motorul de 2 litri DTi care produce 101 cp, care este chiar si mai fiabil, avand distributie pe lant.

Daca ne referim la motoarele pe benzina, cele mai populare in Romania sunt cele de capacitate mica, de 1.4 si 1.6, fiabile si silentioase, dar care consuma destul de mult pentru ca au puterea maxima la o turatie mare. Dupa acestea urmeaza motoarele de 2 litri turbo care produc fie 192 fie 200 cp, regasite doar pe variantele Coupe sau Cabriolet, pe care pasionatii le modifica si le cresc puterea chiar si la 300 cp fara prea mari eforturi.

Opel Astra GOpel Astra G OPC a fost produsa in 1999 intr-o serie mica de numai 3000 de exemplare si vanduta in doar 4 ore de la lansare

Probleme des intalnite in functie de motorizare

In cazul motoarelor pe motorina de 1.7 litri si 2.0 pot aparea probleme la electronica legate de senzori, alternator, electromotor si asa mai departe, probleme cu sistemul de vacuum, electrovalvele, valva EGR are tendinta sa se infunde la motorul de 2 litri diesel, debitmetrul se strica des si masina intra in modul Limp Mode, calculatorul de la pompa de injectie si ECU-ul se strica in timp si asa mai departe.

Motoarele pe benzina de la Opel sunt din pacate mai putin fiabile, dupa spusele posesorilor. In primul rand, motoarele de 1.4 si 1.6 pe benzina au o ungere proasta si nu ajunge uleiul in partea superioara a rampei, axul cu came cedeaza, tachetii incep sa faca zgomot, valva electronica EGR cedeaza des, motoarele pe benzina incep sa consume ulei dupa 150.000 de kilometri.

Opel Astra GCu motorul de 2 litri Turbo, versiunea Astra G Coupe semnata de Bertone a fost urmasa celebrului model Opel Calibra

Pretul de piata in Romania pentru Opel Astra G

Autoturismele care au an de fabricatie intre 1998 si 2000 au un pret ce incepe de la 1500 de Euro si ajunge pana la 2500 de Euro, in functie de dotari. Un Opel Astra G cu an de fabricatie mai recent, adica 2003 sau 2004, costa maximum 3500 de Euro. Cele mai scumpe modele sunt cele Coupe si Cabrio, care, intr-o stare ingrijita si cu putini kilometri, cu dotari premium cum ar fi tapiteria din piele, clima automata si eventual o navigatie de fabrica, pot ajunge si la 4000 de Euro.

Avantaje Opel Astra G

- pret accesibil

- motoare diesel fiabile

- dotari de bun simt

- gama variata de motorizari si caroserii disponibile

Dezavantaje Opel Astra G

- motoare pe benzina slabe

- design exterior demodat

- cel mai "nou" Astra G are o vechime de 7 ani (Astra Classic)

- plata Timbrului de Mediu

Propunerea 4Tuning si PieseAuto.ro

Dupa experienta noastra, cine doreste o masina accesibila la pret, fiabila si cu o larga oferta pe piata masinilor second-hand, se poate indrepta spre Opel Astra G cu incredere. Noi recomandam un model cu motorul Isuzu de 1.7 litri si 75 cp pe motorina care se pare ca este printre cele mai fiabile din gama. La cumparare, masina trebuie sa o verifici din toate punctele de vedere, atat la motor, cat si la partea mecanica. Daca vrei sa afli mai multe detalii despre ce trebuie sa verifici la o masina second-hand atunci cand doresti sa o cumperi, citeste articolele de mai jos:

Totul despre samsari si cum recunosti o masina ce nu trebuie cumparata

Ponturi de la profesionisti: la ce trebuie sa te uiti cand cumperi o masina la mana a doua

Ti-ai luat masina la mana a doua? Iata tot ce trebuie sa stii!

Top 10 masini second-hand pe care trebuie sa le ocolesti

De ce sa evitam masinile second-hand aduse din Germania

Ce merita sa cumparam: masina noua sau second-hand?

PAREREA TA CONTEAZA! Daca ai un Opel Astra G, spune-ne mai jos parerea ta despre masina personala. Ce probleme ai avut cu ea si ce parti bune are masina, la ce trebuie sa fie atent un viitor cumparator si care sunt avantajele unui asemenea model.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Opel Astra G
mai multe