Dacia R12 Gordini Style - Sportiva cu buletin de Romania!

Povestea e simpla, dar nu intr-atat de simpla pe cat ati intuit. Fabricata '79, masina a intrat in posesia familiei Nastase abia dupa un an. Ma rog, sigur isi aminteste cineva de rezervarile si listele de asteptare interminabile ... dar sa nu deviem de la subiect. La baza, masina era de culoare alba (ALB 40, mai precis), iar pentru full option-ul din dotare - bricheta cu iluminare si lampi de marsariere, era una din cele mai "curtate" Dacii din Braila.
Timpul a trecut, iar odata cu el s-a schimbat posesorul "Lady in White". Inainte de a trece in lumea celor drepti, tatal lui Bogdan i-a incredintat masina singurului fiu. Ca in basme, fiul de imparat a jurat sa o "apere" cu pretul vietii, sa nu o instraineze si sa-i salveze onoarea in fata glumelor colegilor de liceu, de facultate si alti printi din tinuturi indepartate. Bogdan a ingrijit-o, deci, cum a putut mai bine.
Prima "investitie" serioasa a fost pe vremea cand, la doar 17 ani, din primul salariu ca sezonier a impodobit-o pe "Lady in White" cu un casetofon. Si in garaj se aude muzica bine, nu stiati? Mai ales cand n-ai permis ..In cele din urma, Bogdan a pus mana pe carnet intr-o memorabila zi de 17 noiembrie 1998. Ce alt cadou mai bun putea primi de ziua lui? Nimic, va spun eu. A sarbatorit succesul cu alergaturi jubiliare prin oras, cu colegul de banca. Unul intr-o masina, celalalt in alta.
In 2007 Bogdan ii facea lui "Lady in White" intrarea pe forumul 4Tuning. S-au facut prezentarile, s-au legat prietenii, s-au facut critici si comentarii, s-a lucrat la virtual tuning, s-au schimbat pareri, piese si ponturi pana cand, in cele din urma, s-a conturat proiectul final: Dacia Gordini Style.
De mai bine de trei ani, deci, Bogdan "mestereste" la masina lui. Da, ati citit bine, e tot "myself tuning". El zice ca e terapie antistres, noi il credem pe cuvant. Cel mai greu a fost, insa, cu reperele nichelate originale. Acum sunt pe masina, dar si cat a durat pana au ajuns ... si aici nu vorbim doar de piesele scumpe, ci despre cele pentru care ai fi in stare sa faci moarte de om. Literalmente vorbind, desigur.
Lasam deoparte partea sentimentala a povestii si trecem la fapte concrete. Exteriorul este dominat intru totul de elementele de caroserie originale si accesoriile Made in France. "Lady Gordini" este incaltata cu jante Drag Wheels 15'', anvelope sport 195/45 R15, aripi evazate si, ascuns bine de privirile prea indiscrete, un deflector sub fusta fata. Evacuarea a fost scoasa sub pragul dreapta pentru a scurta traseul, dar si pentru un sunet "specific". Adica, sa se bucure si urechea, nu doar ochiul. Partea frontala inglobeaza doar elemente originale de Gordini: semnale albe Cibie, proiectoare Cibie Iod si sigla Renault pe grila centrala. Un fel de pasaport pentru clasice.
Interiorul surprinde prin stilul clasic adaptat, totusi, zilelor noastre. Bordul dateaza din 1970, volanul are inscriptionat un "1969" mic pe spate, iar satozele usilor si restul elementelor, aproape in intregime frantuzesti, au fost fabricate tot in aceeasi perioada. Dupa etapa de tuning "clasicist", Bogdan a hotarat ca un plus de sportivitate nu strica nici macar unei "batranici", cum a fost de multe ori numita masina sa.
A optat pentru doua scaune de tip scoica care sa reinventeze senzatiile de la volan, renuntand la bancheta spate, scuturi fata/spate si chiar la roata de rezerva. Si bine a facut! Masina cantareste acum doar 850 kg. Iar rezultatele de dupa "dieta" sunt de necontestat.
Curiozitatea ne impinge sa ne uitam si sub capota. Aflam, astfel, ca motorul original, de fabrica, a fost inlocuit cu unul de 1400 de pe o Dacia Sport. S-au alezat 1,5 mm din chiulasa, au fost lustruite traseele de admisie si evacuare, dupa care a urmat o revizie totala a chiulasei. A fost montata o axa cu came de 320 de grade si o evacuare din otel tip "serpisori" completata de elemente de esapament din inox. Pe lista de modificari aduse masinii se numara si aprinderea electronica Telefunken cu senzor optic si delcou de VW-Audi. Pentru un kit complet, s-au adaugat si fise de aprindere Bougicord. Si daca va imaginati ca asta e totul, va inselati. S-a umblat si la radiator - cel vechi a fost inlocuit cu unul model mare cu termocupla si electroventilator A.C. de VW Passat.
S-a inlocuit pana si fulia de la pompa de apa, a fost montata una de Dacia Nova, considerabil mai redusa in ceea ce priveste dimensiunile. Si pentru ca o sportiva nu e sportiva pana la ultimul detaliu, s-a adaugat si un filtru de aer sport. Cutia de viteze este originala de pe Dacia Sport, in 4 trepte, cu raport scurt pe treapta a patra, ceea ce permite masinii sa alerge cu 160 km/h in configuratia actuala. Mai mult, ambreiajul a fost inlocuit cu unul de 180 mm, iar volanta a fost usurata semnificativ. Cu modificarile urmatoare - adica, doua carburatoare orizontale Weber 40 DCOE, va numara, in total, undeva intre 80 si 85 CP - "meritul imbunatatirilor bifate pe lista", spune mandru Bogdan. Se anunta, deci, o vanatoare apriga la competitii. Nu simte deloc lipsa muzicii, turatiile la peste 6000 Rpm fac lejer orice alt "sonet".
Reteta de tuning pregatita de Bogdan nu se incheie aici, insa. Pentru ca in trei ani a realizat cat altii intr-o viata, poate, trebuie sa amintim si de amortizoarele scurtate si intarite in raport diferit fata/spate, arcurile scurtate si barele de torsiune de 22 mm pe fata si 20 mm pe spate. Ca sa se diferentieze considerabil de o 1300 originala, "Lady Gordini" a primit in dar si un set de frane cu discuri pline pe spate si discuri ventilate pe fata. Se cerea o franare un pic "altfel", nu? Tot in aceasta idee au fost montate si etrieri de Golf 4, astfel incat eficienta franei sa fie una maxima.
Asadar, "Lady in White" a urcat fara doar si poate la rangul de "Lady Gordini". Si asta numai datorita lui Bogdan si a pasiunii sale. Cat priveste planurile de viitor - caci da, transformarile nu se opresc aici, Bogdan vrea sa monteze centuri racing, carburatoare orizontale, bujii NGK Iridium, plus pompa de benzina electrica speciala pentru carburatie Huco si evacuarea tip serpisori de pe masina imbracata in banda izolatoare termica cu inserie de grafit - ambele deja achizitionate. De asemenea, sunt asteptate si ceva modificari la caroserie, modificari care sa o aduca mai aproape de rangul "Queen R 12 Gordini".
Pana una-alta, noi il admiram pe Bogdan pentru ambitia cu care si-a adus proiectul aproape de final. Lucreaza singur la masina - ceea ce un lucru MARE, dar tine cont de sfaturile prietenilor cand vine vorba de vreo schimbare. Pana in prezent a investit peste 10.000 lei in Dacia R 12 Gordini Style si nu ii pare rau. Nici noua - expozitiile de tuning au o noua vedeta autohtona!
Urmareste in continuare evolutia proiectului pe topicul de peste 250 de pagini special creat de catre Bogdan!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
A6420908580 a6420908680 turbo mercedes c clk cls e g gl glc m... 1750 Lei
Chiulasa completa ford transit 2.2 tdci cod motor qvfa / srfa 1680 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1600 Lei
-
55490361 95524226 denso injector opel astra k sports tourer... 850 Lei
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
Cablaj electirc motor 3.0 bi-tdi cgqb 8k1971072ks audi sq5 8r... 1300 Lei
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
-
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
Far dreapta renault clio 2 fundal negru original 150 Lei
Airbag volan bmw x3 f25 facelift 700 Lei
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
Bara fata audi a4 b6 gri ly7w cu grile si proiectoare spoiler 900 Lei
Capac distribuite seat leon (1p1), 06b109145f 130 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
-
Faruri originale vw golf 7 (2012 - 2017) cod - 5g1 941 006 valeo 500 Lei
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
A9340901180 a340901180 11539700041 borgwarner turbosuflanta... 2000 Lei
-
Radiator intercooler suzuki suzuki sx4 s-cross 1.4 t 2019... 450 Lei
Usa dreapta spate volkswagen touareg 2012 2380 Lei
Bara spate renault master 3 2019- noua 850220011r 375 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
A6540700187 0445117048 injector mercedes a ,b ,c ,cla ,cls ,e... 600 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Eleron vw polo polo 6n2 99 02 340 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
Injector 0445110289 779844604 2.0 d bmw f20 f21 f30 f80 f31... 350 Lei
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
Tapiterie haion audi q5 fy cod: 80a867979a 2017-prezent 230 Lei


