Dacia R12 Gordini Style - Sportiva cu buletin de Romania!

Povestea e simpla, dar nu intr-atat de simpla pe cat ati intuit. Fabricata '79, masina a intrat in posesia familiei Nastase abia dupa un an. Ma rog, sigur isi aminteste cineva de rezervarile si listele de asteptare interminabile ... dar sa nu deviem de la subiect. La baza, masina era de culoare alba (ALB 40, mai precis), iar pentru full option-ul din dotare - bricheta cu iluminare si lampi de marsariere, era una din cele mai "curtate" Dacii din Braila.
Timpul a trecut, iar odata cu el s-a schimbat posesorul "Lady in White". Inainte de a trece in lumea celor drepti, tatal lui Bogdan i-a incredintat masina singurului fiu. Ca in basme, fiul de imparat a jurat sa o "apere" cu pretul vietii, sa nu o instraineze si sa-i salveze onoarea in fata glumelor colegilor de liceu, de facultate si alti printi din tinuturi indepartate. Bogdan a ingrijit-o, deci, cum a putut mai bine.
Prima "investitie" serioasa a fost pe vremea cand, la doar 17 ani, din primul salariu ca sezonier a impodobit-o pe "Lady in White" cu un casetofon. Si in garaj se aude muzica bine, nu stiati? Mai ales cand n-ai permis ..In cele din urma, Bogdan a pus mana pe carnet intr-o memorabila zi de 17 noiembrie 1998. Ce alt cadou mai bun putea primi de ziua lui? Nimic, va spun eu. A sarbatorit succesul cu alergaturi jubiliare prin oras, cu colegul de banca. Unul intr-o masina, celalalt in alta.
In 2007 Bogdan ii facea lui "Lady in White" intrarea pe forumul 4Tuning. S-au facut prezentarile, s-au legat prietenii, s-au facut critici si comentarii, s-a lucrat la virtual tuning, s-au schimbat pareri, piese si ponturi pana cand, in cele din urma, s-a conturat proiectul final: Dacia Gordini Style.
De mai bine de trei ani, deci, Bogdan "mestereste" la masina lui. Da, ati citit bine, e tot "myself tuning". El zice ca e terapie antistres, noi il credem pe cuvant. Cel mai greu a fost, insa, cu reperele nichelate originale. Acum sunt pe masina, dar si cat a durat pana au ajuns ... si aici nu vorbim doar de piesele scumpe, ci despre cele pentru care ai fi in stare sa faci moarte de om. Literalmente vorbind, desigur.
Lasam deoparte partea sentimentala a povestii si trecem la fapte concrete. Exteriorul este dominat intru totul de elementele de caroserie originale si accesoriile Made in France. "Lady Gordini" este incaltata cu jante Drag Wheels 15'', anvelope sport 195/45 R15, aripi evazate si, ascuns bine de privirile prea indiscrete, un deflector sub fusta fata. Evacuarea a fost scoasa sub pragul dreapta pentru a scurta traseul, dar si pentru un sunet "specific". Adica, sa se bucure si urechea, nu doar ochiul. Partea frontala inglobeaza doar elemente originale de Gordini: semnale albe Cibie, proiectoare Cibie Iod si sigla Renault pe grila centrala. Un fel de pasaport pentru clasice.
Interiorul surprinde prin stilul clasic adaptat, totusi, zilelor noastre. Bordul dateaza din 1970, volanul are inscriptionat un "1969" mic pe spate, iar satozele usilor si restul elementelor, aproape in intregime frantuzesti, au fost fabricate tot in aceeasi perioada. Dupa etapa de tuning "clasicist", Bogdan a hotarat ca un plus de sportivitate nu strica nici macar unei "batranici", cum a fost de multe ori numita masina sa.
A optat pentru doua scaune de tip scoica care sa reinventeze senzatiile de la volan, renuntand la bancheta spate, scuturi fata/spate si chiar la roata de rezerva. Si bine a facut! Masina cantareste acum doar 850 kg. Iar rezultatele de dupa "dieta" sunt de necontestat.
Curiozitatea ne impinge sa ne uitam si sub capota. Aflam, astfel, ca motorul original, de fabrica, a fost inlocuit cu unul de 1400 de pe o Dacia Sport. S-au alezat 1,5 mm din chiulasa, au fost lustruite traseele de admisie si evacuare, dupa care a urmat o revizie totala a chiulasei. A fost montata o axa cu came de 320 de grade si o evacuare din otel tip "serpisori" completata de elemente de esapament din inox. Pe lista de modificari aduse masinii se numara si aprinderea electronica Telefunken cu senzor optic si delcou de VW-Audi. Pentru un kit complet, s-au adaugat si fise de aprindere Bougicord. Si daca va imaginati ca asta e totul, va inselati. S-a umblat si la radiator - cel vechi a fost inlocuit cu unul model mare cu termocupla si electroventilator A.C. de VW Passat.
S-a inlocuit pana si fulia de la pompa de apa, a fost montata una de Dacia Nova, considerabil mai redusa in ceea ce priveste dimensiunile. Si pentru ca o sportiva nu e sportiva pana la ultimul detaliu, s-a adaugat si un filtru de aer sport. Cutia de viteze este originala de pe Dacia Sport, in 4 trepte, cu raport scurt pe treapta a patra, ceea ce permite masinii sa alerge cu 160 km/h in configuratia actuala. Mai mult, ambreiajul a fost inlocuit cu unul de 180 mm, iar volanta a fost usurata semnificativ. Cu modificarile urmatoare - adica, doua carburatoare orizontale Weber 40 DCOE, va numara, in total, undeva intre 80 si 85 CP - "meritul imbunatatirilor bifate pe lista", spune mandru Bogdan. Se anunta, deci, o vanatoare apriga la competitii. Nu simte deloc lipsa muzicii, turatiile la peste 6000 Rpm fac lejer orice alt "sonet".
Reteta de tuning pregatita de Bogdan nu se incheie aici, insa. Pentru ca in trei ani a realizat cat altii intr-o viata, poate, trebuie sa amintim si de amortizoarele scurtate si intarite in raport diferit fata/spate, arcurile scurtate si barele de torsiune de 22 mm pe fata si 20 mm pe spate. Ca sa se diferentieze considerabil de o 1300 originala, "Lady Gordini" a primit in dar si un set de frane cu discuri pline pe spate si discuri ventilate pe fata. Se cerea o franare un pic "altfel", nu? Tot in aceasta idee au fost montate si etrieri de Golf 4, astfel incat eficienta franei sa fie una maxima.
Asadar, "Lady in White" a urcat fara doar si poate la rangul de "Lady Gordini". Si asta numai datorita lui Bogdan si a pasiunii sale. Cat priveste planurile de viitor - caci da, transformarile nu se opresc aici, Bogdan vrea sa monteze centuri racing, carburatoare orizontale, bujii NGK Iridium, plus pompa de benzina electrica speciala pentru carburatie Huco si evacuarea tip serpisori de pe masina imbracata in banda izolatoare termica cu inserie de grafit - ambele deja achizitionate. De asemenea, sunt asteptate si ceva modificari la caroserie, modificari care sa o aduca mai aproape de rangul "Queen R 12 Gordini".
Pana una-alta, noi il admiram pe Bogdan pentru ambitia cu care si-a adus proiectul aproape de final. Lucreaza singur la masina - ceea ce un lucru MARE, dar tine cont de sfaturile prietenilor cand vine vorba de vreo schimbare. Pana in prezent a investit peste 10.000 lei in Dacia R 12 Gordini Style si nu ii pare rau. Nici noua - expozitiile de tuning au o noua vedeta autohtona!
Urmareste in continuare evolutia proiectului pe topicul de peste 250 de pagini special creat de catre Bogdan!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
-
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Hyundai i40 1.7 diesel 136 cp.euro... 6299 €
-
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
-
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
-
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
-
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
-
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
-
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
-
Audi a6 2.0 tdi 177 cp full led bi-xenon piele camera an fab.... 9500 €
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
-
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei


