Cinci masini emblematice readuse la viata dupa o absenta indelungata

Cinci masini emblematice readuse la viata dupa o absenta indelungata
Toyota Supra, BMW M4 CSL, Acura NSX, GMC Hummer EV si, nu in ultimul rand, Ford Bronco. Ce au in comun toate aceste masini? Au facut istorie, intr-un fel sau altul, in lumea auto, au disparut, peste noapte, fara urma, iar acum au revenit in lumina intensa a reflectoarelor, intr-o formula mai mult sau mai putin controversata.
Trimite unui prieten

Toyota Supra

Toyota Supra - Galerie Foto

Era 2002 cand ultima Toyota Supra (A80) parasea linia de asamblare, iar japonezii se gandeau, cel mai probabil, la cum sa imbunatateasca sistemul de propulsie hybrid de pe Prius. A trecut anul, a trecut si deceniul, insa nici urma de un inlocuitor direct pentru legendara sportiva asiatica in doua portiere.

O urma de speranta se intrevedea, intr-un final, in 2014, odata cu lansarea oficiala a conceptului FT-1 din cadrul Salonului Auto International de la Detroit. Toyota a avut insa nevoie de alti cinci ani pentru a veni cu o varianta de serie a acelui prototip, iar nu toata lumea a fost multumita de ce a vazut. Mai ales la nivel tehnic si tehnologic, acolo unde numeroase elemente, printre care si motorul ori cutia de viteze, au fost imprumutate de la bavarezul BMW Z4...

BMW M4 CSL

BMW M4 CSL

Iar daca tot veni vorba despre BMW, ei bine, nici bavarezii nu lipsesc de pe aceasta lista, evident. Si totul multumita modelului M4 CSL, primul care CSL pe care BMW l-a oferit de la M3 CSL, din anul 2004, incoace. Subliniem exprimarea l-a oferit pentru ca, in comparatie cu Toyota Supra, M4 CSL nu mai poate fi astazi cumparat.

Din pacate ori, de ce nu, din fericire, de la caz la caz, succesorul emblematicului M3 CSL a fost disponibil intr-o serie limitata, de doar 1.000 de exemplare.

Acura NSX

Acura NSX 2016

Dezvoltata cu ajutorul legendarului Ayrton Senna, prima generatie a japonezei Acura NSX a reprezentat esenta simplitatii. Pentru modelul lansat in 2015, la aproximativ 10 ani de la incheierea asamblarii originalului, asiaticii au complicat inexplicabil de mult lucrurile, astfel ca putini au fost cei care s-au declarat multumiti de ce vad.

Explicatia este extrem de simpla: in loc sa pastreze motorul aspirat natural, ei bine, inginerii au optat pentru un sistem de propulsie hybrid extrem de complicat, unde o motorizare V6 cu doua turbine lucra alaturi trei unitati electrice si o transmisie in noua rapoarte, cu dublu ambreiaj. Drept urmare, pretul a crescut considerabil, la nivel de Porsche 911 Turbo, un alt impact negativ al ansamblului hybrid constand in greutatea de aproximativ 1.725 de kilograme si fiabilitatea indoielnica.

GMC Hummer EV

GMC Hummer EV

Compania care a transformat consumul de benzina intr-un simplu numar, Hummer si-a pus lacatul pe porti in 2010, insa a revenit de curand, acum trei ani, la viata. Ce este drept, Hummer nu mai da astazi numele unui producator de masini, ca acum mai bine de o decada, ci reprezinta denumirea unui model din gama GMC.

O alta diferenta majora o reprezinta tipul sistemului de propulsie, GMC Hummer EV incercand sa profite de frenezia modelelor electrice. Cu cifre exagerate, evident.

Ford Bronco

Ford Bronco Raptor

Devenit faimos in urma episodului O. J. Simpson, Ford Bronco a revenit, la randul lui, la viata dupa o lunga absenta, care s-a intins pe o perioada de circa 25 de ani. Noua generatie, a sasea la numar, pastreaza designul patratos al caroseriei, insa ofera si o versiune in cinci portiere.

Totodata, noul Ford Bronco imprumuta cateva idei, dupa cum este cazul portierelor detasabile, de la Jeep Wrangler, principalul sau rival. Comparativ cu acesta, dar si cu modelele anterioare, cea de-a sasea generatie a emblematicului Ford Bronco nu se mai vinde si alaturi de motorizari V8, noul model intampinandu-si cumparatorii fie alaturi de un propulsor cu sase cilindri in V, fie alaturi de o unitate cu numai patru pistoane in linie.

Trimite unui prieten