VW a gasit vinovatii pentru Dieselgate. Doi ingineri sunt principalii suspecti

VW a gasit vinovatii pentru Dieselgate. Doi ingineri sunt principalii suspecti
  • Tintele de vanzari imposibil de atins i-ar fi determinat sa instaleze softul
  • Vin vremuri "dureroase" pentru Volkswagen
  • Rechemarile in service incep in ianuarie
Trimite unui prieten

Grupul Volkswagen, aflat intr-o criza profunda din cauza scandalului emisiilor poluante, a identificat principalii vinovati pentru instalarea softului care pacaleste testele de noxe. Este vorba de doi ingineri sefi de la Audi, respectiv Porsche, care au fost deja suspendati din functiile detinute in companie.

Tintele de vanzari imposibil de atins i-ar fi determinat sa instaleze softul

Ulrich Hackenberg, seful inginerilor de la Audi, si Wolfgang Hatz, proiectantul motoarelor Porsche pentru automobilele de Formula 1 si cursa de la Le Mans, au devenit responsabili de cercetare si dezvoltare in cadrul Volkswagen AG in 2007, la scurt timp dupa ce Martin Winterkorn a fost promovat drept CEO al grupului german.

Volkswagen planuia sa devina cea mai mare companie auto din lume si nu facuse un secret din asta. Un tel atat de ambitios insemna si produse noi, inovatoare, pe care competitorii nu le puteau face, dar si o crestere semnificativa a vanzarilor. Pentru ca tintele de vanzari stabilite de noua conducere erau destul de greu de atins, sefii inginerilor au venit cu ideea unui soft care sa micsoreze nivelul de noxe in timp ce masina este testata. Mai mult decat atat, acest soft a fost solutia salvatoare cand inginerii si-au dat seama ca nu pot face un motor diesel "curat", asa cum au promis.

Cei doi ingineri, renumiti in industria auto si considerati unii dintre cei mai buni profesionisti din domeniu, sunt principalii vizati de investigatia interna facuta de germani. Sunt considerati apropiati de Martin Winterkorn, cel care si-a dat demisia din functia de director executiv al Volkswagen in urma scandalului. El a ramas totusi cu alte patru functii in cadrul companiei, iar cea mai mare problema a sa nu este nici pe departe jobul, ci faptul ca procurorii au deschis o ancheta in numele lui pentru infractiunea de frauda.

Un alt sef din cadrul grupului german suspendat pe durata anchetei este Heinz-Jakob Neusser, director pentru dezvoltare la brandul Volkswagen.

Vin vremuri "dureroase" pentru Volkswagen

Dupa ce in primul trimestru al acestui an totul mergea conform planului, Volkswagen reusisand sa depaseasca Toyota si sa devina cel mai mare producator de autoturisme din lume raportand vanzari de peste 5 milioane de unitati in sase luni, germanii sunt acum in centrul unui scandal fara precedent in istoria lor.

Noul CEO, Matthias Mueller, le-a vorbit angajatilor din Wolfsburg despre masuri drastice pentru depasirea crizei. Cheltuielile vor fi calculate la sange, astfel ca toate investitiile planificate pentru perioada urmatoare vor fi revizuite, iar ceea ce nu este urgent va fi ori amanat ori taiat de pe lista.

S-a adus in discutie si desfiintarea unor locuri de munca din conducere si concedierea unor angajati, precum si taierea bonusurilor. Matthias Mueller a vorbit despre schimbari "dureroase" si despre o reconfigurare totala a companiei.

Rechemarile in service incep in ianuarie

Compania a anuntat ca 11 milioane de masini produse de marci din cadrul grupului Volkswagen sunt afectate de scandalul Dieselgate si vor trebuie rechemate in service pentru a rezolva problema. Recall-ul va incepe in luna ianuarie a anului viitor.

Matthias Mueller nu a dat inca detalii legate despre cum se vor face reparatiile, insa a promis autoritatilor din Germania ca va veni cu solutiile tehnice pana la finele lunii octombrie.

Desi inca nu sunt stabilite detaliile legate de modul in care vor fi rezolvate problemele care au cauzat scandalul Dieselgate, cert este ca in cazul unor masini totul se va rezolva printr-un simplu update de software. La alte autoturisme, in schimb, solutia se anunta mult mai complicata si mai costisitoare.

In Romania exista peste 100.000 de autoturisme Volkswagen ce urmeaza a fi rechemate in service, iar pe site-ul companiei a aparut deja un mesaj prin care clientii sunt invitati sa verifice daca masina lor este una dintre cele cu probleme. Acestia au la dispozitie un program in care trebuie sa introduca seria de sasiu pentru a afla daca masina lor are sau nu soft-ul inselator.

O alta strategie a germanilor de la VW pentru a-si pastra suprematia in industria auto este o campanie inceputa deja in SUA, prin care le ofera discounturi consistente celor care achizitioneaza un model nou produs de ei. Astfel, acestia acorda o reducere de 2.000 de dolari pentru un Passat, insa paote creste pana la 4.000 de dolari pentru un Touareg.

Trimite unui prieten
VW
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 7 Octombrie 2015