5 secrete despre transmisiile automate pe care sigur nu le cunosteai

- Cutiile automate au filtru de ulei
- Cutiile automate CVT sunt mai economice decat cele manuale
- Masinile automate polueaza mai mult
Pentru ca ne-am concentrat in ultima vreme pe cutiile automate, am decis sa-ti spunem azi cateva secrete pe care cu siguranta nu le cunosteai. Despre aceste transmisii automate care iti fac viata mai buna si mai confortabila in timp ce conduci.
1. Cutiile automate au filtru de ulei
Da, aproape toate cutiile automate moderne sunt dotate cu un filtru de ulei, la fel ca un motor. Filtrul este de cele mai multe ori o sita care trebuie schimbata din cand in cand sau curatata, pentru ca este metalica. Dar sunt si transmisii automate mai noi care au filtre aproape identice cu cele de la motor si care trebuie sa fie inlocuite la orice schimb de ulei. Mai ales masinile de performanta echipate cu transmisii hidraulice care functioneaza la turatii mari: acestea au un filtru de unica folosinta. El se schimba pe sub masina, desfacand partea inferioara a cutiei (baia), dupa care, se schimba garniturile si filtrul, inainte sa se introduca ulei nou. Cert este ca daca vei avea o masina cu transmisie hidramata trebuie sa vezi daca e nevoie sa schimbi si filtrul.
Filtrul cutiei este in carcasa de sub baia transmisiei automate
2. Cutiile automate au Overdrive
Pana nu demult, majoritatea cutiilor automate aveau 4 sau 5 viteze si o treapta suplimentara numita Overdrive. De fapt, overdrive este o treapta speciala a cutiei automate care ii permite soferului sa circule pe autostrada cu viteza constanta intr-o turatie mica. Overdrive este un sistem suplimentar care se ataseaza cutiei automate, actionat la buton, care face ca masina sa piarda din putere, deoarece turatia scade simtitor, insa consumul si poluarea scad. In momentul in care insa soferul calca acceleratia ca sa faca o depasire, overdrive-ul este dezactivat si turatia creste. In overdrive nu se poate atinge nici viteza maxima a masinii, pentru ca nu ii permite motorului sa atinga turatia maxima.
3. Cutiile automate CVT sunt mai economice decat cele manuale
Toata lumea crede ca in momentul in care iti cumperi o cutie automata, consumul o sa-ti creasca. In general, asa este, dar noile cutii automate sunt asa de performante si controlate de o multime de computere, incat consumul este mai mare decat in cazul manualei cu maximum 5%. Dar exista si o cutie automata care este mai economica decat orice manuala. E vorba de transmisia CVT, adica cea cu Transmisie Variabila (Continuously Variable Transmission), care ii permite motorului sa accelereze fara sa creasca turatia. Acest gen de cutii automate sunt extrem de eficiente in mediul urban, acolo unde o cutie hidramata s-ar tura foarte mult inainte de schimbarea urmatoarei trepte, la fel si o cutie manuala, care il face pe sofer sa schimbe de obicei pe la 2000 rpm, in timp ce un CVT ramane in permanenta pe la 1300-1500 rpm la viteza mica.
Cutia automata de tip CVT - Continuously Variable Transmission
4. Prin cutia automata se pierd mai multi cai
O cutie automata are un mod de functionare ceva mai complex decat una manuala si e nevoie de mai multe sisteme sa functioneze pentru schimbarea treptelor. De exemplu, in cazul unei cutii manuale, cuplarea si decuplarea ambreiajului se face prin energia soferului care apasa pedala cu piciorul. In schimb, la o cutie automata, convertizorul de cuplu necesita putere hidraulica pentru a face schimbarea treptelor in cutia automata. Asta inseamna ca pompa hidraulica lucreaza mai mult, ceea ce duce la un consum mai mare de curent, ceea ce duce la o pierdere minora a puterii. In plus, pentru ca sunt mai multe piese in miscare, sistemul de angrenaje planetare din interiorul cutiei automate face ca pana la roti, puterea de la motor sa scada mai mult decat in cazul unei cutii manuale. Evident, aici vorbim de pierderi mici, de cativa cai putere, probabil insesizabile, dar daca masuram pe un stand dyno, o sa vedem ca aceeasi masina, cu acelasi motor de aceeasi putere, la roti pierde mai mult in cazul atuomatei.
Cutia automata are mai multe piese in miscare decat una manuala
5. Masinile automate polueaza mai mult
Spuneam mai sus ca masinile automate de tip CVT sunt mai economice. Dar in realitate, aceste cutii cu geometrie variabila sunt destul de putine pe masini, majoritatea fiind cele de tip hidraulic, numite si hidramate. Aceste transmisii automate polueaza mai mult decat cele manuale din doua motive simple. In primul rand, o cutie automata este mai grea decat una manuala, ceea ce duce la un consum mai mare de carburant, asadar o poluare mai mare. In al doilea rand, cutiile automate au tendinta sa schimbe treptele de viteza la o turatie mai mare, dar si sa tina motorul mai turat cand e vorba de o panta sau la viteza de croaziera. Nu degeaba, masinile care au o cutie automata conventionala consuma ceva mai mult si polueaza simtitor in plus fata de cele manuale.
Oricum, daca tragem linie, ne vom da seama ca in afara de un consum nesemnificativ mai mare si de o poluare in plus, avizul ecologistilor, transmisiile automate nu prea mai au dezavantaje in fata celor manuale. Ba chiar sunt mult mai performante, la fel de fiabile si mult mai confortabile. Nu degeaba, numarul masinilor comandate cu o cutie automata, inclusiv in Romania, este in crestere.
-
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
-
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
-
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
-
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei


