10 masini second-hand cu transmisie automata care costa sub 5000 de Euro si merita fiecare banut
- Cutiile automate necesita o intretinere aparte
- Romanii inca sunt speriati de transmisiile automate
- Numarul masinilor noi automate a crescut cu 10% in 2015
E clar ca tot mai multa lume regaseste in transmisiile automate libertatea de care cu totii avem nevoie. Si nu e de mirare ca numarul masinilor noi care se vand cu o cutie automata creste de la an la an. Dar si numarul celor care cauta o masina second-hand dotata cu o asemenea cutie este in crestere. Iata ce masini merita sa cumperi la sub 5000 de Euro, masini care au cutie automata.
V-am aratat cum se conduce corect o masina dotata cu transmisie automata si care sunt avantajele unei asemenea cutii. In cursul acestei saptamani urmeaza sa va spunem cum sa alegem o masina second-hand cu transmisie automata. Dar pana atunci, va aratam 10 automobile interesante, echipate cu asa ceva, pe care merita sa le cumparati daca aveti maximum 5000 de Euro. De aceasta data nu va vom da sfaturi despre motorizari sau despre echipamentele cu care trebuie sa vina o masina rulata, ci exclusiv despre transmisiile automate pe care aceste masini accesibile le au.
BMW E46 Automat
Generatia E46 de BMW este inca una foarte populara in Romania. Si nemtii au avut grija sa faca disponibila cutia automata pe aproape toate motorizarile, de la cele mai mici, la cele mai mari, de la diesel, la benzina. Aceste modele sunt dotate cu transmisie automata in 4 sau 5 trepte, extrem de fiabile si foarte bine facute. Daca prima cutie automata cu 4 trepte a fost buna, a doua, realizata de ZF, incepand cu anul 2000, a fost excelenta. Cu mod manual de schimbare a treptelor si functie kick-down, aceasta cutie, daca este intretinuta corect, te tine o viata intreaga.
Alfa Romeo Selespeed
Alfa Romeo a pus pe o serie de modele o cutie robotizata pe care a numit-o Selespeed. Cutia era de fapt una manuala cu 5 trepte, dar ambreiajul obisnuit a fost inlocuit cu unul electronic, actionat la buton. Adica aceste masini nu aveau pedala de ambreiaj, schimbarea facandu-se de la butoanele sau padelele de pe volan. Interesant este ca, desi masini precum 147 sau 156 nu erau deloc fiabile, aceste transmisii erau foarte bune si performante. Cutiile robotizate Selespeed schimbau vitezele foarte rapid si erau indragite de participantii la curse.
Jeep Grand Cherokee Automatic
In general, cam orice SUV sau masina de teren merita cumparata cu o cutie automata. Pentru ca nu vorbim de o masina de performanta, ci de una greoaie si voluminoasa, iar o cutie automata nu poate decat sa ne ajute. Daca luam cazul lui Jeep Grand Cherokee WJ, cutia automata este ideala, chiar daca nu are mod manual de schimbare a treptelor. Dar este special gandita pentru mersul in teren accidentat, fiind cuplata la o cutie de transfer. Poate ca nu este cea mai rafinata cutie din lume, fiind zgomotoasa si uneori pretentioasa, dar, cu siguranta, este printre cele mai rezistente.
Volkswagen Passat Tiptronic
Fie ca e vorba de Passat, Golf sau Bora, orice Volkswagen dotat cu o cutie automata Tiptronic merita cumparat la mana a doua, mai ales ca acum aceste modele sunt ieftine. Tiptronic este o cutie automata obisnuita, dar care ii permite soferului sa schimbe vitezele manual, cu plus si minus. Tiptronic a fost montata si pe modele premium, precum Phaeton sau Audi A8, fiind compatibila si cu tractiunea integrala, insa un singur lucru caracterizeaza aceasta cutie: fiabilitatea. Poate ca nu este cea mai performanta, schimbarea vitezelor nefacandu-se foarte rapid, dar este lina si rezista mult fara intretinere.
Mercedes-Benz W123 Cobra Automat
Daca ar fi sa alegem o cutie de viteze automata bazandu-ne exclusiv pe rezistenta ei, fara indoiala, atunci trebuie sa ne luam dupa motoare. Ce masina avea cele mai bune motoare care nu se stricau niciodata? Mercedes-Benz, generatia W123, numit si Cobra. Cutiile, care nu erau deloc unele rafinate, aveau 3 sau 4 viteze, erau facute din topor si abia miscau masina de pe loc. Dar puteau functiona cot la cot cu motoarele, milioane de kilometri, fara ca cineva sa umble la ele. Iar acest lucru face toti banii!
BMW Seria 7 E38 Automat
E clar ca oricine isi doreste o limuzina la bani putini trebuie sa o cumpere cu transmisie automata. Nimic nu exprima mai bine dorinta de confort si lux ca o cutie cinstita, eleganta, bine facuta, care rezista in timp fara probleme. Si trebuie sa spunem ca cei de la BMW au realizat de-a lungul vremii unele din cele mai fiabile transmisii automate. Unde mai pui ca acum, la vreo 3000-4000 de Euro, iti poti cumpara un tanc de BMW E38, cu motorizare diesel decenta si cutie automata. Iar cutia aceasta automata are si mod manual de schimbare a treptelor, ceea ce e mare lucru pentru anii '90...
Renault Clio Mk3 Automat
Renault a facut pentru generatia a 3-a de Clio o cutie automata ceva mai speciala. La prima vedere, masina era una obisnuita, cu o transmisie automata in 5 trepte, dar daca priveai mai atent, vedeai ceva inedit pentru o masina de oras: padele la volan. De fapt, cutia automata putea functiona in modul Drive, fara sa iti faci griji de schimbarea treptelor, sau puteai sa te joci cu vitezele manual, de la volan, exact ca la o masina performanta. Interesant este ca aceste cutii, desi nu sunt numeroase pe piata, au fost excelente si sunt solutia ideala pentru o doamna sau domnisoara care doreste o masina urbana care sa nu-i dea batai de cap.
Hyundai Santa Fe Automat
Prima generatie de Hyundai Santa Fe a avut disponibila o cutie automata fabricata de Mercedes-Benz. Era o cutie de genul Tiptronic, adica ii permitea soferului sa schimbe vitezele si manual. Nu era o cutie performanta, pentru ca schimbarea treptelor se facea greoi, dar era o cutie zdravana. Cele 4 viteze aveau in plus un Overdrive, adica, practic, era o cutie automata cu 5 rapoarte. Si mai interesant este ca, la acea vreme, coreenii se mandreau ca un model dotat cu o asemenea cutie era mai greu decat unul manual cu doar 10 kilograme.
Toyota MR-2 Secventiala
Toyota MR-2 a fost o masina sport interesanta. Cu motor central si tractiune spate, chiar daca nu s-a bucurat de motorizari extrem de puternice, a reusit sa fie un fel de pocket-rocket extrem de bine cotat, iubit in egala masura ca si Mazda MX-5. Interesant este ca japonezii au ales sa monteze pe ultimele editii fabricate o cutie secventiala. Adica cea mai performanta cutie disponibila la acea vreme. Astfel, au transformat micutul roadster intr-o adevarata platforma de competitie, folosita in egala masura de iubitorii de circuit si de cei de tuning.
Ford Mondeo Automat
Ford nu este recunoscut ca fiind un producator de cutii automate iesite din comun. A realizat transmisii automate cinstite, obisnuite, dar nu foarte performante si nici unele extrem de fiabile. Dar iti recomandam, in cazul in care vrei sa iti cumperi un Ford Mondeo, sa-l cumperi cu o cutie automata. Cutiile sunt de doua feluri: complet automate cu 6 viteze sau de tip Powershift, semi-automate. Adica manuale, la care schimbarea treptelor se face cu ajutorul unor servo-mecanisme, exact ca la cutia automata Easy-R de la Dacia, proaspat lansata si in Romania. Oricum, cea mai buna este cea hidramata conventionala, care ofera consum redus, fiabilitate si confort maxim.
Cam astea sunt propunerile noastre de masini second-hand care costa sub 5000 de Euro si pot fi cumparate cu o cutie automata. Acum, asteptam si propunerile tale, in cazul in care crezi ca alte modele accesibile, cu transmisie automata, merita sa intre intr-un astfel de top. Asa ca asteptam ideile tale intr-un comentariu mai jos, iar orice argument este binevenit.
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw touran diesel 2011 5790 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €