Am condus Dacia Logan cu transmisie automata: Cum functioneaza cutia pilotata Easy-R de la Dacia? Inovatii auto 2 Iunie Am condus Dacia Logan cu transmisie automata: Cum functioneaza cutia pilotata Easy-R de la Dacia?
Toate comentariile (32):
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Normal ca ambreiajul este parte a cutiei.Nu este ambreiaj clasic,este un ambreiaj uscat asemanator DSG2 sau Power Shift-ul de la ford ,ce se schimba si se regleaza in carcasa cutiei. https://www.youtube.com/watch?v=YVJnNPbjjjs . Dupa inlocuirea ambreiajului trebuie recalibrati actuatorii altfel nu mai functioneaza corect. Nu este asa simplu cum spun ei.....
02 iun 2016, 19:16
+2
1 comentarii -2 puncte
Super treaba ( ironic desigur) cu faptul ca trebuie sa o lasi parcata doar cu frana de mana trasa. Abia astept sa vad masini plecate singure prin intersectii deoarece cablul de la frana de mana s-a slabit, sau iarna unele remorcate cu rotile blocate dupa ce au stat o noapte in ger.
02 iun 2016, 21:21
-2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Ceva mai inteligent nu puteai sa scrii ?
03 iun 2016, 07:47
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Poate n-ar strica ca unii sa se mai lase de criticat si sa vada partera pozitiva. Exista milioane de jeguri nemteste SH cu frîna de mîna dereglata ce o iau la vale aiurea, sau o iau la vale ca idiotul de la volan nu stie ce face. În ceea ce priveste Dacia cu cutie mixta de mai sus, e de laudat ca a reusit în cele din urma si dacia sa faca un salt remarcabil de la tehnica rudimentara si idiotica a anilor 80 în secolul 2, sa creeze însfîrsit o masina cît de cît moderna în ceea ce priveste selectarea transmisiei si condusul sigur al unei masini, unde nu mai trebuie sa mesteci în oala ca un bezmetic cînd e vorba de RUSH HOUR. Acum mai urmeaza sa scoata pe piata dacii hibride (eventual si plugin), si electrice care la rîndul lor sa aibe cel putin 60% din parametrii unei Tesla. Cînd Dacia va reusi si performanta asta va putea sustine ca întradevar este o masina cu adevarat moderna si ca a ajuns în mod integral în secolul 21.
02 iun 2016, 22:43
+2
28 comentarii 44 puncte
Cutia de tipul acesta se pune pe masinile franceze de ani buni (Citroen vand si la noi masini cu o cutie similara). Poate era si cazul unei schimbari sau un update pt Logan si toata gama Dacia, insa altii le-au primit mult-mult mai devreme: https://www.youtube.com/watch?v=bybGucEbSE0 (da, e un Sandero cu Easy-R)
03 iun 2016, 09:37
0
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Nu inteleg de ce nu au implementat P in N. N-ar fi mai decent asa decat sa nu ai P deloc si sa te bazezi doar pe frana de mana?
03 iun 2016, 11:43
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Nu se poate.N-neutral este specific cutiilor automate si este echibalent cu punctul mort la manuale. P-parking este un sistem mecanic ce blocheaza grupul diferential sau satelitii din cutia automata in cazul masinilor cu tractiune spate si grupul in spate(mercedes,BMW etc.,etc.)
03 iun 2016, 11:50
+2
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Stiu cu ce se ocupa fiecare insa nu inteleg de ce nu au ajuns la un mic compromis, adica atunci cand opresti motorul N sa se transforme in P? Dpdv tehnic mare branza nu se face, se cupleaza o treapta de viteza si se face un fail-safe ptr pornirea accidentala a motorului care sa duca sistemul iar in N. Totul se face lejer din cutie fara prea multe batai de cap indiferent daca este fwd, rwd sau awd, pentru ca in toate cazurile exista diferential care poate fi blocat si cutia de viteze careia i se pot aplica restrictii. Logica eliminarii P nu o inteleg eu ...
03 iun 2016, 15:48
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
cum si la cutia asta tr5 e in afar cutiei de viteze, acoperita de-un capac de tabla, cred ca se putea pune acolo un pinion cu un tambur de frana, ca sa aibe functia "park". nu e mare inginerie sa modifici un pinion sa aibe pe el un disc crabotat sau un tambur de franare, pe care sa-l blochezi hidraulic/electric. si ar fi evitat nemultumirile clientilor pentru lipsa functiei respective.
03 iun 2016, 12:52
0
12 comentarii 13 puncte
Eu am opel corsa din 2002 cu easy pe ea ,ce noutate inginereasca la ei !
03 iun 2016, 19:08
0
180 comentarii 260 puncte
Nu e o noutate. Am condus VW Crafter cu asa ceva. Si acolo se lasa in N si se trage frana de mana. DAR, se poate cupla, inainte de oprire, treapta I (in modul M) si opri motorul. Cutia ramane cu o treapta cuplata, si cand vrei sa o pornesti, nu merge pana nu o pui pe N. Riscul la VW Crafter era sa se blocheze pompa si ca urmare, fara motor pornit, sa nu poti scoate masina din viteza (se rezolva prin ciocanirea pompei cu o coada de matura, chestie aplicata de mine pe la Linz parca, atunci cand Crafterul a ramas in viteza, in peco. Si am intrat la nenea de acolo sa ii cer o matura. A facut ochii cat ceapa, vazand ca ma chinui cu masina care ii bloca pompa, si ma intreaba ca ce vreau sa fac cu matura. Replica mea l-a lasat fara cuvinte 'Sa plec acasa' :). Omul deja cred ca se gandea la babe zburatoare :). Revenind insa, nu este o procedura care se recomanda. Este o gogorita pe care nu o recomand. DAR, lipsa unei pozitii P este totusi suparatoare, ar fi trebuit o frana de stationare ceva, legat de cutie. Sau o frana de mana electrica. Altfel, indiferente, exista riscul sa inghete iarna, sa se rupa cablul, etc. Ma rog, se poate si fara dar ... mai bine cu :). Oricum, raman uimit de capacitatea inginerilor de la Dacia de a gasi modalitati prin are masinile sa fie moderne, sa intre, cum zicea Cyber (acu' mein Freund :) te gasisi sa vb de masini electrice, tu -V8 Fahrer :):) ), in secolul nostru, si totusi sa pastreze niste costuri si care urmare niste preturi extrem de competitive. Bravo Dacia :)
03 iun 2016, 20:17
0
503 comentarii 588 puncte
O tampenie de cutie, dar are si Logan-ul ceva automat? Are bre! De ce tampenie? De asta: "soferul care detine o asemenea masina trebuie sa stie mereu ca e musai sa traga frana de mana la stationare, neavand nici Parking, dar nici vreo viteza in care o poate lasa." Si probabil vom vedea accidente pentru ca unii sunt uituci sau se rupe cablul. Si sa vezi distractie iarna cand le-or ingheta cablul :)) Solutia ar fi sa ai un pietroi in portbagaj ca nu se stie. Mai ramane si problema alora care incurca pedalele. Are doar doua si pe alea le incurca... Incredibil! Iar intretinerea ei baga Loganul mai adanc in costuri. Nu ca ar fi fost tare ieftin de intretinut inainte.
04 iun 2016, 04:34
-3
2947 comentarii 2978 puncte
Tu trebuia sa te faci filozof! :-) Atîtea negativitati ! Te-ai gîndit oare, cu cît sînt mai breze gunoaiele SH de prin germania, AVORTOANELE Knight Rider KITT unde nici frîna de mîna clasica nu mai ai, unde e tot plin de electronica, unde fiecare rahat te costa de te sparge de ajungi sa ramîi fara bani (de manînci fasole tot anu pîna te caci împrastiat), mizerii cu frîna de mîna la buton unde daca-ti pica sistemul ori o ia la vale, ori o duci luata cu macaraua si pusa pe platforma în service ca se blocheaza în asa hal de n-o mai misti nici 5 cm? Da, de...... E mai buna ca-i "de la jjjermania", na !!!! :-) Poate n-ar strica sa studiezi cutia de viteze mai atent si atunci ai sa realizezi cît e de simpla. E asa de simpla încît e capabil s-o repare si un practicant de la liceul de mecanica auto.
04 iun 2016, 09:31
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
O tara SH cumpara numai lucruri SH.Doar voi din "jermania" nu vreti sa prosperati ?Daca nu am fi noi,cui ati vinde gunoaiele ? Astia daca au vazut masinile SH la piata cosmetizate,parfumate polishate ,vopsite/retusate s-au indragostit de ele.Daca le arati o poza cum a fost masina inainte,la cumparare te-ar scuipa !
04 iun 2016, 10:42
+2
2947 comentarii 2978 puncte
"Jermania" nu prospera ci e pe....... "duca-se pe rîpa" dar asta-i politica si nu auto. Ca neamtul schimba masinile cum afara se schimba vremea, e treaba lui si nimeni nu-i obligat sa-i cumpere SH-ul. .-)
04 iun 2016, 19:51
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
@tomi_alfa:Ai logan sa stii care sunt costurile de intretinere ?Sau vorbesti asa din auzite,ai vazut rabla circuland pe strada sau are vreun vecin si ai aflat de la el cat de scump este la intretinere. Ce va place sa va dati cu parerea despre lucruri pe care nu le aveti.Ai tu Logan cu cutie automata sa vezi ce distractie este iarna ? "Injinere " eu am un mic parc auto cea mai veche masina este din 2009,iar frana de mana se foloseste zilnic.In niciuna din ierni nu a ramas blocata la nici o rabla. Frana de securitate este proiectata pentru a fi actionata cand masina este in stationare.Ca sa mai afli un lucru iti spun ca la revizia D (adica pe la 80-100.000 km)cablurile de frana de"mana" se inspecteaza si daca este nevoie se inlocuiesc,tocmai pentru a preveni blocarea franei de securitate.Este o operatiune PREVENTIVA ce trebuie sa fie facuta.Dar probabil nu esti obisnuit sa schimbi lucruri/piese pe la masina,decat cand aceasta nu te mai ajuta.Revizie inseamna ulei si filtre nu este asa ? Masina dumneata,sta pe o rampa/panta de 20-30 grade,numai in compresia motorului daca nu ai frana de securitate trasa ?Daca mergi la munte iarna si trebuie sa lasi masina parcata pe o panta abrupta cum o asiguri ?Nu tragi frana de securitate de frica sa nu-ti inghete.Aaaa ai pietroiul cu tine,de aici sfatul dat noua,ai experienta la pietroi. Toti tractoristii s-au facut experti in domeniul auto,iar daca le pui intrebari simple de mecanica se pissa pe ei,nu stiu sa-ti dea un raspuns corect. Nu isi mai vede nimeni lungul nasului,ne pricepem ca natie la tot ce misca. Eu nu sunt bucatar,sa nu ma pui sa fac mancare sau sa-ti dau sfaturi culinare,nu ma pricep sa fac case,nu stiu sa zidesc,dar in schimb am absolvit dupa 5 ani la stat(nu cu plata)automobile rutiere si imi mai aduc aminte cate ceva.A si inca ceva:ma pricep binisor la rahaturile astea de cutii automate,deci o mica parere pot forma.
04 iun 2016, 10:31
+2
503 comentarii 588 puncte
"Injinere", pe bune ca nu stiam ca se cheama rable masinile din anul 2009 in sus. Am spus partile negative, pentru ca cele pozitive se stiu deja. Iar in privinta costurilor am cunostinte cu Logan si in plus e destul sa ma uit si la pretul pieselor in general. Nu, nu am Logan cu cutie automata pentru ca nu mi-as lua. Pentru mine este un dezavantaj. Si pentru informatia si presupunerea ta gresita, imi intretin eu masina in maniera preventiva si nu doar la cablurile de frana de mana. Si tot pentru informatia ta, faza cu pietroiul nu este experienta mea, este a altora, dar stii sa spui lucruri neadevarate despre experientele mele. Apropo, nu era un sfat, era o ironie. @MrCyberCSX N-am scris nimic de sh, insa da si noul tip de frana de mana electronica e o mizerie.
04 iun 2016, 12:04
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Nu consider ca aici intram sa scriem ironii.Nu esteun site de pamfletari,poate asa ti se pare ,ca trebuie sa debitezi ironii.Aminteste-ti ce trebuia sa inveti la scoala de soferi amatori,despre frana de securitate si lasa ironiile si pietroaiele purtate de cunoscuti prin portbagaj.Te descalifici prin ce scrii. Cum ti-am spus mai sus,da-ti cu parerea despre ce stii ! Nu stii taci sau scrie atat cat stii ,lasa-i pe altii sa scrie despre anumite lucuri,citeste si invata pentru a putea purta un dialog fructuos.Nu te baza pe "cunostintele" ce detin masini.Parerile despre un model ti le formezi detinand in proprietate respectivul model sau facand macar un drive test complet.Cel putin asa vad lucrurile. Bafta !
04 iun 2016, 12:31
+2
503 comentarii 588 puncte
Cica sa-mi amintesc de la scoala de soferi de frana de securitate... Dupa tine, daca e sa aiba cineva o parere despre o masina, intai trebuie sa o detina si apoi sa spuna ceva. E bun. Nu poate lumea sa-si spuna parearea despre o masina scumpa, decat daca o detine sau face un test drive complet. Sa nu cumva sa scrii despre vreo masina de peste 1mil $, ca nah, mai greu cu detinutul si nici cu test drive-ul nu-i chiar usor. Nu are rost sa mai scriu eu sau altcineva, pentru ca se pare ca tu stii mai bine oricum si dialogul fructuos piere. Spor la toate!
04 iun 2016, 14:21
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Nu vrei sa intelegi.Parerea poti sa o spui,dar nu poti sa fii critic,ironic.Parerile se formeaza pe realitati ,pe experiente proprii.Altfel cum poti sa spui ca este "o tampenie de cutie "? Nu ai,nu ai testat,nu ai avut te abtii.Tampenie sau nu,astfel de cutii s-au montat pe masini ce au rulat sute de mii de kilometrii fara probleme. Este cum as spune eu despre filmul Bacalaureat al lui Mungiu ca este o tampenie de film inaintea lansarii,sa nu il fi vazut niciodata.Uite criticii m-ar fi contrazis ! Asa este si cu Dacia.Clientii vor vota,prin cumpararea modelului sau nu.
04 iun 2016, 14:42
+2
2947 comentarii 2978 puncte
@ tomi_alfa - Sti care e problema ta, de ce se cam ia lumea de tine? Daca nu, îti spun: - Tu îti bazezi parerile pe PREJUDECATI si bazîndu-te pe ..... AUZITE SI POVESTITE. Si pe vremea lui "ceasca" umblau unii cu caramida prin portbagaj sa aiba ce pune la roata. Nu numai în ziua de azi. În afara de asta vorbim de posesori auto la nivel european sau national si nu de ce face..... " COSTICA BUMBU" de dupa colt. Vorbim de un sistem de transmisie al firmei RENAULT ce nu se monteaza numai pe DACIA ci si pe alte produse al acestei firme, indiferent daca sub numele DACIA - RENAULT - NISSAN etc. si se vinde WORLD WIDE în milioane de masini ce circula în lumea larga si asta nu de azi sau de ieri ci de ani de zile, fapt de care tu nu ti cont. La asta se mai adauga si problema ca tu încerci sa-ti impui parerea gresita ce se bazeaza pe prejudecati si auzite, fata de unii ce sînt MECANICI AUTO - cu alte cuvinte DE MESERIE, ce-si exprima parerile la articol, bazîndu-se pe cunostinte tehnice întemeiate în domeniu, persoane ce au poate chiar zilnic acces la astfel de tehnica nu numai la condus ci si la reparat.
04 iun 2016, 20:05
+3
180 comentarii 260 puncte
Cyber, chiar asa de gresita nu este parerea lui. Asa cum pe o panta de 30 grade nu lasi masina doar in viteza, asa nici nu imi vine sa o las doar cu frana de mana. Cablurile alea se pot rupe, din varii motive nu musai datorita varstei. Se poate intampla sa nimeresti chiar tu singurul rebut care a scapat CTC-ului, un mecanic mai putin atent nu il monteaza bine sau sau sau ...... . Si atunci cand lasi masina in panta si o gasesti in prapastie, degeaba mai cauti scuze. Frana de mana trebuie sa fie mereu un mijloc suplimentar de asigurare, nu singurul mijloc. Unde mai pui ca un sistem de Park nu e chiar asa de greu de facut, si nici nu cred ca ar fi crescut costurile cu ff mult. Imi place ideea unei cutii 'automate' (in larga acceptiune a cuvantului) dar chestia asta e totusi un minus, un minus care cred eu ca va fi rezolvat pe viitor.
06 iun 2016, 10:40
0
2947 comentarii 2978 puncte
Da dar asta se bazeaza numai pe prezumtii. Am sa-mi caut detalii s-o studiez. Se pare ca cutia sare într-an 1-a în mod automat în momentul cînd o parchezi fiind pe manual si în "P" daca esti pe automat. Din moment ce selectia se face electronic în mod programat si automat, nu mai ai nevoie de selectia manuala vizibila / palpabila, chiestie care defapt irita.
06 iun 2016, 16:31
+1
180 comentarii 260 puncte
Iti spun ca dracie de asta ma condus pe Crafter, cand eram in DE. Fostul meu sef avea cateva sute (nu, nu exagerez) si eu le caram prin service, pe la clienti. Si multe erau cu cotzcarie de asta pe ele. Tipa asta al meu mereu la soferi sa nu lase masina in viteza, cand opresc. Ca acolo schimbarea se facea electro hidraulic, daca nu ma Insel. SI dca statea masina mult nepornita, si bagata in viteza, atunci riscai ca atunci cand voiai sa o pornesti, sa nu o mai poti scoate din viteza. SI ca urmare, nu te lasa sa pornesti motorul. Sunt patit. Drept ca la Dacia, daca schimbarea se face electro mecanic, nu vad nici um impediment ca inainte de oprire sa bagi cutia pe manual, sa cuplezi treapata I si apoi cu cracul pe frana, sa opresti motorul. L pornire, pui cutia pe N (neavand lichide si alte mantzocarii pe acolo, ar trebui sa mearga) si pornesti. Ar fi fain sa fie asa cum spui tu, faptul ca tragi de maneta tu sau trage ea singura, nu prea importa.
06 iun 2016, 17:06
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Cutia asta cred ca este cu actionare electrica.Niste motoare actionate de calculator.Nu are treaba cu hidraulica,ar fi prea complex. Treaba ar trebui sa fie simpla.Nu poti scoate cheia din contact/opri motorul pana cand masina nu este in N.Atunci este exclus sa ramana in vreo viteza.Asa este si la automatele hidraulice. Sau fiind comandata 100% electrica,chiar daca opresti in vreo viteza,in momentul cand pui din nou contactul,calculatorul cutiei scoate in N apoi poti porni. Maine merg la drive test.Va spun cum merge rabla si cum se comporta !
06 iun 2016, 17:51
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Noi dam cu presupusu deoarece nu cunoastem înca detaliile. De o treaba însa trebuie tinut cont: - Conform normelor de siguranta UE si nu numai, orice masina, indiferent de tipul de transmisie, categorie, gabarit, sistem de propulsie, trebuie sa aibe 2 (DOUA) posibilitati de imobilizare. Daca nu are, nu este omologata pt. a avea dreptul de a circula pe drumul public (vezi legislatia via TÜV / DEKRA / RAR etc. pe net) Deja legea asta ne spune "care-i mersu" si din moment ce masinile cu acest tip de cutie (indiferent daca Dacia sau...... HUBABUBA GTA din CATANGA) circula pe drumul public în toata lumea (tarile în care se exporta) e clar ca are si o frîna mecanica via cutie de viteze. N-am descoperit-o noi înca :-)
06 iun 2016, 18:30
+1
180 comentarii 260 puncte
'.Asa este si la automatele hidraulice' - nope, aci te contrazic. Cel putin in cazul cutiei de pe VW Crafter. Poti sa pui cutia manual in tr I si sa opresti motorul Scoti cheia normal. Cand vrei sa pornesti, iti 'blinkane' tr de viteza, dar nu se pune singura in N, nu e asa desteapta. Dar chiar astept rezultatul drive test -ului de maine :). Sa ne tii la curent te rog.
07 iun 2016, 11:23
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Nu am si nu am condus Crafter.La Mercedes ,la Touran sau la A8 daca nu pui cutia in N sau P nu poti scoate cheia din contact. Da o sa va comunic.Nu am avut timp sa merg la drive test.Dar nu este problema,sunt "pe mana " cu dealerul :)))
07 iun 2016, 14:20
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Azi am condus in drive test Dacia 1,5 dci 90 cp, easy r cutia lor automata. Cutia se comporta bine.Nu este o automata 100%,dar se simte destul de bine.Schimbarea treptelor se simte,masina iti lasa un gol la schimare,indiferent daca esti cu pedala de acceleratie la maxim sau o ai calcata doar putin.Schimba mai bine in modul manual,nu se simt golurile chiar asa. Contrar parerilor ,formulate fara o baza reala,MASINA POATE STATIONA IN D,TRECE AUTOMAT IN TREAPTA 1.Deci nu iti trebuie un pietroi in portbagaj si nu trebuie trasa frana de mana pentru cei cu frica de cabluri.Masina NU porneste in D,ti se cere sa calci frana si sa treci in N dupa ce ai pus contactul.Apoi se poate porni. In modul manual,cutia schimba automat treptele daca se trece sau se coboara sub o anumita turatie,la fel ca una automata. La 50 km/h cutia schimba treapta 5 in D !La 80 km/h deja esti intr-a6 a. La o apasare brusca a acceleratiei(kick down),cutia retrogadeaza la fel ca una automata si schimba superioara in 5000 rpm. In afara de golul simtit intr-adevar la schimbarea treptelor(deh un singur abmreiaj) pot spune ca se comporta foarte bine. Din partea mea (posesor de automata electrohidraulica)nota pentru aceasta cutie automata este 8. Masina este excelenta pentru oras !
17 iun 2016, 11:11
+2
180 comentarii 260 puncte
Mda, senzatie identica cu VW Crafter, din care am condus si manuala cu 6 trepte si coctzcarie de asta. Cadere mare de tot de turatie pe schimbare de treapta. Sa inteleg ca atunci cand o lasi in D si o opresti, trece automata in tr I ? Mi se par insa turatii destul de mici, orientate clar spre economie. Adica sa fii la 80kmh deja in tr 6 este poate OK dpdv al consumului, dar dpdv al unui motor turbo, dotat si asta cu EGR si alte mantzocarii, nu este cea mai buna varianta. Bine, fff multi conduc subturat, in ideea unui consum redus de combustibil. Chiar daca au manuala ....Sa nu auzim ca Pica turbinele, se infunda nush ce valva si ca urmare e de ra... Masina sau motorul respectiv, si totul sa se datoreze acestui mod economic in care este reglata cutia.
22 iun 2016, 19:23
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Da,cand opresti si esti in D,masina intra in tr I.Este o treapta de viteza mare la un mers foarte usor,economic,adica o apasare minima a pedalei de acceleratie.Daca apesi mai tare pedala,masina nu ramane in tr V sau VI,retrogadeaza.Mergi constant la 80 km/h in tr VI,daca apesi mai tare,trece in V sau IV. Orice automata veritabila trece la 80 km/h in tr V sau VI,daca nu agresezi acceleratia.
22 iun 2016, 19:43
+2
180 comentarii 260 puncte
Ai descris comportamentul oricarei automate. Se pare ca e reusita cutia. Poate nu ofera mama sportivitatii (nici nu are pentru ce) dar e un pas inainte pentru DACIA. Multumesc de info, chiar asteptam cu nerabdare testul tau.
22 iun 2016, 21:31
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »