LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Cadillac Escalade
Sa o luam insa cu inceputul, si anume cu aspectul exterior.
Dupa cum se poate observa si in primele fotografii oficiale facute publice de constructorul american, noul Cadillac Escalade reprezinta o evolutie semnificativa si remarcabila comparativ cu generatia anterioara, popularul SUV de peste Ocean iesind acum in evidenta mai mult printr-o eleganta debordanta decat prin acele insusiri ostentative ce caracterizau vechiul model.
Asadar, partea frontala a fost complet redesenata, punctul principal de atractie regasindu-se aici in persoana blocurilor optice alungite si inzestrate cu tehnologia LED. Grila radiatorului pastreaza in continuare dimensiuni mai mult decat generoase (a se citi exagerate), insa modificarile operate de designerii americani sunt oarecum de bun augur.
De asemenea, exagerate ar putea parea - cel putin pentru unii, si noile blocuri optice posterioare, acestea ocupand ceva mai bine din jumatate din inaltimea totala a SUV-ului de peste Ocean. Forma lor si LED-urile din dotare vor transforma insa Cadillac-ul Escalade intr-un adevarat spectacol de lumini la lasarea serii. Cel putin atunci cand va fi privit din spate.
In plus, fiind vorba de un automobil american, cea mai noua generatie a popularului SUV american nu duce lipsa nici a unor ornamente cromate sau a unor jante uriase, de pana la 22 inci.
Dar principala surpriza se regaseste la nivelul interiorului.
Poate ca noul Cadillac Escalade se poate lauda la exterior cu un aspect mai elegant si mai rafinat ca oricand, insa adevarul este ca SUV-ul american impresioneaza cu adevarat abia cand ne mutam la nivelul cockpitului.
Asa cum am precizat si la inceputul acestei luni, ultima generatie a popularului SUV de peste Ocean se bucura de un interior imbunatatit considerabil, ce aduce in prim plan o plansa de bord al carei design preia numeroase inspiratii de la modelele ATS, CTS si, nu in ultimul, XTS. Dar nu aspectul este neaparat cel care te surprinde, ci materialele, respectiv tehnologia inglobata aici.
Intr-o alta ordine de idei, noul Cadillac Escalade a fost echipat cu un ecran ce masoara nu mai putin de 12.3 inci si care gazduieste instrumentele de bord digitale - instrumente de bord digitale complet configurabile. De asemenea, ultima generatie a popularului SUV de peste Ocean mai beneficiaza si de un al doilea ecran cu o diagonala de numai opt inci de-aceasta data, folosit pentru a pune la dispozitia celui aflat la volan toate informatiile vitale, dar si comenzile sistemului CUE.
Deloc surprinzator, din meniul interior nu lipsesc nici elementele care sa-ti faca viata la bord atat mai usoara, cat si mai confortabila; elemente precum sistemul de navigatie, sistemul multimedia capabil sa citeasca DVD-uri sau Blu-Ray-uri, scaunele reglabile electric, incalzite si ventilate, toate acestea fiind imbracate in piele de cea mai buna calitate, cusuta manual si oferita alaturi de ornamente realizate din lemn autentic.
Scurt si la obiect, noul Cadillac Escalade iese in evidenta printr-un interior fara cusur, singurele defecte - daca pot fi numite asa, regasite aici fiind reprezentate de maneta schimbatorului de viteze (nu atat pozitia, cat dimensiunea) si, depinde de la persoana la persoana, de spatiul lasat intre cele doua scaune individuale de pe cel de-al doilea rand - da, stim, spatiul este acolo pentru a facilita accesul catre randul trei de scaune, insa ar fi aratat mai bine daca si-ar fi gasit locul o consola centrala, de exemplu.
Mai nimic interesant pe plan tehnic...
Asemeni vechiului model, si cea mai noua generatie a SUV-ului Cadillac Escalade este oferita exclusiv in compania unui propulsor cu opt cilindri in V. Un propulsor V8 de 6.2 litri, capabil sa puna la dispozitia celui aflat la volan - prin intermediul unei transmisii automate cu sase rapoarte, undeva in jurul a 420 cai putere si 623 Newton-Metri. De asemenea, viitorii cumparatori pot opta atat pentru o versiune cu tractiune spate, cat si pentru o varianta cu tractiune integrala.
Intr-o alta ordine de idei, noul Cadillac Escalade nu reuseste chiar sa impresioneze si atunci cand vine vorba de aspectul tehnic. Desi are la dispozitie motorizari dintre cele mai interesante - iar aici ne referim in special la acel V6 twin-turbo de aproximativ 420 cai putere regasit sub capota modelului Cadillac CTS VSport, dar si o transmisie automata cu opt rapoarte, constructorul american a ales sa nu "riste" si sa mearga pe mana unui motor ridicol pentru ziua de astazi.
Concluzia?
Chiar daca acest lucru parea greu de crezut in urma cu ceva timp, iata ca a venit si vremea in care popularul Cadillac Escalade sa se remarce prin lux si eleganta, si nu doar prin videoclipurile rapperilor. Daca exteriorul mai are cateva mici scapari ce puteau fi retusate, interiorul este aproape perfect si reuseste sa impresioneze in special prin materialele de inalta calitate folosite - parca nu credeai ca va veni si ziua aceasta, nu?.
Pe plan tehnic... ei bine, noul Cadillac Escalade nu aduce chiar elementele pe care ni le-am fi dorit, popularul SUV american ramanand in trecut "datorita" propulsorului V8 de 6.2 litri si 420 cai putere din dotare. Totusi, desi nu am facut aceasta precizare, ultima generatie a modelului Cadillac Escalade a fost inzestrata cu suspensia Magnetic Ride Control, ceea ce ne starneste curiozitatea cu privire la cum se va comporta in trafic SUV-ul american.
Asadar, acestea fiind spuse, tu ce parere ai? Merita noul Cadillac Escalade un LIKE pentru interior si exterior sau motorizarea ascunsa sub capota te indreapta catre butonul DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Cadillac CTS. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Renault megane 16v 2006 2000 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei