Nissan GT-R Nismo: Cum a devenit supercarul japonez cea mai rapida masina din lume
Victorie fara dubii: Nissan GT-R Nismo este cea mai rapida masina de serie din lume.
Povestea noului Nissan GT-R Nismo incepe, cel putin pentru noi, pulicul larg, in primavara acestui an, atunci cand vice-presedintele executiv al Nissan a declarat intr-un interviu acordat publicatiei britanice Autocar ca divizia Nismo pregateste lansarea pe piata a celui mai performant GT-R de pana acum. Desi nu a dorit sa ofere si alte detalii, Andy Palmer a lasat inca de pe atunci sa se inteleaga ca supercarul japonez va suferi numeroase imbunatatiri in departamentele putere, aerodinamica si tren de rulare.
Multi s-au intrebat pe atunci ce ar mai fi de imbunatatit la Nissan GT-R, iar raspunsul nu a intarziat sa apara. La mijlocul lunii iunie, mai multe surse din interiorul companiei auto nipone au oferit cateva detalii suplimentare cu privire la viitoarea versiune Nismo, printre care si faptul ca lista cu specificatii tehnice va include ceva mai mult de 570 cai putere. Lucru care avea sa se confirme in cursul zilei de ieri, atunci cand primele fotografii si informatii oficiale ale supercarului japonez isi faceau aparitia pe internet.
Din pacate, la acest moment nu putem nici infirma, dar nici confirma ca acceleratia de la 0 la 100 km/h s-ar realiza in numai doua secunde, asa cum anuntau jurnalistii de la AutoExpress in urma cu aproximativ doua luni, insa stim sigur ca noul Nissan GT-R Nismo este cel mai rapid automobil de serie din lume, supercarul japonez avand nevoie de doar 7 minute, 8 secunde si 69 de sutimi pentru a parcurge cele peste 70 de viraje trasate de-a lungul celor 20.8 kilometri ai legendarului Nordschleife.
Ca o scurta comparatie, un Gumball Apollo Sport de aproximativ 700 cai putere si 1.200 de kilograme poate parcurge un tur la Nurburgring in aproximativ 7 minute si 11 secunde, de exemplu. De asemenea, noul Nissan GT-R este mai rapid si ca Dodge Viper ACR (7:12), ca Lexus LFA Nurburgring Edition (7:14), ca Porsche 911 GT2 RS (7:18), ca Chevrolet Corvette ZR1 (7:19,63), dar si ca mai toate modelele din curtea celor de la Ferrari, Lamborghini sau McLaren. Intr-o alta ordine de idei, numai recent lansatul Porsche 918 Spyder se poate lauda cu performante mai bune la Nurburgring decat noul Nissan GT-R Nismo. Intre cele doua automobile nu incape insa nici un fel de comparatie, diferentele fiind de la cer la pamant - de la metoda de propulsie si pana la pret sau disponibilitate.
Cum de a fost totusi posibila o astfel de performanta?
Istoria modelului Nissan GT-R R35 incepe inainte de sfarsitul anului 2007, atunci cand supercarul japonez a fost dezvaluit in premiera mondiala cu ocazia Salonului Auto de la Tokio. Vanzarile pe Batranul Continent au debutat insa mai tarziu cu ceva mai bine de un an si jumatate, dar asteptarea pare sa fi meritat pe deplin: inca de la lansare, Nissan GT-R a uimit lumea cu performantele sale, reusind sa starneasca totodata numeroase controverse prin problemele avute la nivelul transmisiei (in special la nivelul sistemului launch control), dar si prin faptul ca se promova cu un record la Nurburgring.
Ce a urmat mai departe, nu mai reprezinta nici un secret pentru nimeni. Nissan GT-R a evoluat constant de-a lungul timpului si a ajuns sa ofere, de la cei aproximativ 485 CP inscriptionati in fisa cu specificatii tehnice la momentul lansarii, un total de 550 cai putere. De asemenea, acceleratia de la 0 la 100 km/h a coborat si pana la pragul celor 2.7 secunde, iar actuala versiune a supercarului japonez se mandreste cu un timp la Nurburgring de 7 minute, 18 secunde si 6 sutimi, fiind astfel mai rapida cu ceva mai mult de zece secunde comparativ cu varianta initiala.
Industria supercarurilor si perceptia asupra influentei pe care o are numarul cailor putere in raport cu performantele se va schimba inca o data multumita noului Nissan GT-R Nismo, model asteptat sa debuteze in premiera mondiala chiar zilele acestea, tot cu ocazia Salonului Auto de la Tokio. Pana ce vom putea admira insa primele fotografii de la fata locului, trebuie sa anuntam ca mult anticipatul automobil nipon ascunde sub capota o versiune imbunatatita a deja celebrului propulsor V6 twin-turbo de 3.8 litri. O versiune imbunatatita care aduce cu sine turbine imprumutate de la varianta GT-R GT3, o pompa de carburant revizuita, plus alte cateva mici modificari responsabile pentru un total de 600 cai putere si 652 Newton-Metri.
Asa cum era de asteptat, numeroase imbunatatiri au fost operate si la nivelul suspensiei, aceasta venind acum la pachet cu noi arcuri sport, amortizoare Bilstein DampTronic, dar si trei moduri complet diferite: Comfort, Normal and R. Pentru a minimaliza ruliul in viraje, supercarul japonez a primit un anti-roll bar la nivelul partii posterioare, lista cu ingrediente magice continuand cu noile pneuri marca Dunlop, dezvoltate special pentru acest model si care numara 255/40 ZRF20 pe fata, respectiv 285/35 ZRF20 pe spate.
Un alt rol esential in reusirea unui timp record la Nurburgring il joaca aerodinamica extrem de avansata de care se bucura noul Nissan GT-R Nismo, modificarile aduse caroseriei generand o forta de apasare cu 100 de kilograme mai mare comparativ cu versiunea standard. Asta pe langa faptul ca reduce greutatea supercarului japonez datorita prezentei din plin a fibrei de carbon - fibra de carbon pe care o putem regasi din belsug si la nivelul aspectului interior, bineinteles.
Concluzia? Fie ca ne place sau nu, Nissan GT-R reuseste sa stabileasca inca o data noi standarde in materie de performanta. Daca mai punem la socoteala si pretul redus in comparatie cu alte automobile din acest segment, supercarul japonez ramane in continuare "The Best Deal". Iar noul Nissan GT-R Nismo este cel mai bun exemplu in acest sens!
PS: Daca ai de gand sa arunci o privire asupra materialului video care ilustreaza prezenta noului Nissan GT-R Nismo la Nurburgring, asigura-te ca nu clipesti. Nu de alta, dar s-ar putea sa pierzi o buna parte din actiune. Atat de rapid este supercarul japonez!
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei