Nissan GT-R Nismo: Cum a devenit supercarul japonez cea mai rapida masina din lume

Victorie fara dubii: Nissan GT-R Nismo este cea mai rapida masina de serie din lume.
Povestea noului Nissan GT-R Nismo incepe, cel putin pentru noi, pulicul larg, in primavara acestui an, atunci cand vice-presedintele executiv al Nissan a declarat intr-un interviu acordat publicatiei britanice Autocar ca divizia Nismo pregateste lansarea pe piata a celui mai performant GT-R de pana acum. Desi nu a dorit sa ofere si alte detalii, Andy Palmer a lasat inca de pe atunci sa se inteleaga ca supercarul japonez va suferi numeroase imbunatatiri in departamentele putere, aerodinamica si tren de rulare.
Multi s-au intrebat pe atunci ce ar mai fi de imbunatatit la Nissan GT-R, iar raspunsul nu a intarziat sa apara. La mijlocul lunii iunie, mai multe surse din interiorul companiei auto nipone au oferit cateva detalii suplimentare cu privire la viitoarea versiune Nismo, printre care si faptul ca lista cu specificatii tehnice va include ceva mai mult de 570 cai putere. Lucru care avea sa se confirme in cursul zilei de ieri, atunci cand primele fotografii si informatii oficiale ale supercarului japonez isi faceau aparitia pe internet.
Din pacate, la acest moment nu putem nici infirma, dar nici confirma ca acceleratia de la 0 la 100 km/h s-ar realiza in numai doua secunde, asa cum anuntau jurnalistii de la AutoExpress in urma cu aproximativ doua luni, insa stim sigur ca noul Nissan GT-R Nismo este cel mai rapid automobil de serie din lume, supercarul japonez avand nevoie de doar 7 minute, 8 secunde si 69 de sutimi pentru a parcurge cele peste 70 de viraje trasate de-a lungul celor 20.8 kilometri ai legendarului Nordschleife.
Ca o scurta comparatie, un Gumball Apollo Sport de aproximativ 700 cai putere si 1.200 de kilograme poate parcurge un tur la Nurburgring in aproximativ 7 minute si 11 secunde, de exemplu. De asemenea, noul Nissan GT-R este mai rapid si ca Dodge Viper ACR (7:12), ca Lexus LFA Nurburgring Edition (7:14), ca Porsche 911 GT2 RS (7:18), ca Chevrolet Corvette ZR1 (7:19,63), dar si ca mai toate modelele din curtea celor de la Ferrari, Lamborghini sau McLaren. Intr-o alta ordine de idei, numai recent lansatul Porsche 918 Spyder se poate lauda cu performante mai bune la Nurburgring decat noul Nissan GT-R Nismo. Intre cele doua automobile nu incape insa nici un fel de comparatie, diferentele fiind de la cer la pamant - de la metoda de propulsie si pana la pret sau disponibilitate.
Cum de a fost totusi posibila o astfel de performanta?
Istoria modelului Nissan GT-R R35 incepe inainte de sfarsitul anului 2007, atunci cand supercarul japonez a fost dezvaluit in premiera mondiala cu ocazia Salonului Auto de la Tokio. Vanzarile pe Batranul Continent au debutat insa mai tarziu cu ceva mai bine de un an si jumatate, dar asteptarea pare sa fi meritat pe deplin: inca de la lansare, Nissan GT-R a uimit lumea cu performantele sale, reusind sa starneasca totodata numeroase controverse prin problemele avute la nivelul transmisiei (in special la nivelul sistemului launch control), dar si prin faptul ca se promova cu un record la Nurburgring.
Ce a urmat mai departe, nu mai reprezinta nici un secret pentru nimeni. Nissan GT-R a evoluat constant de-a lungul timpului si a ajuns sa ofere, de la cei aproximativ 485 CP inscriptionati in fisa cu specificatii tehnice la momentul lansarii, un total de 550 cai putere. De asemenea, acceleratia de la 0 la 100 km/h a coborat si pana la pragul celor 2.7 secunde, iar actuala versiune a supercarului japonez se mandreste cu un timp la Nurburgring de 7 minute, 18 secunde si 6 sutimi, fiind astfel mai rapida cu ceva mai mult de zece secunde comparativ cu varianta initiala.
Industria supercarurilor si perceptia asupra influentei pe care o are numarul cailor putere in raport cu performantele se va schimba inca o data multumita noului Nissan GT-R Nismo, model asteptat sa debuteze in premiera mondiala chiar zilele acestea, tot cu ocazia Salonului Auto de la Tokio. Pana ce vom putea admira insa primele fotografii de la fata locului, trebuie sa anuntam ca mult anticipatul automobil nipon ascunde sub capota o versiune imbunatatita a deja celebrului propulsor V6 twin-turbo de 3.8 litri. O versiune imbunatatita care aduce cu sine turbine imprumutate de la varianta GT-R GT3, o pompa de carburant revizuita, plus alte cateva mici modificari responsabile pentru un total de 600 cai putere si 652 Newton-Metri.
Asa cum era de asteptat, numeroase imbunatatiri au fost operate si la nivelul suspensiei, aceasta venind acum la pachet cu noi arcuri sport, amortizoare Bilstein DampTronic, dar si trei moduri complet diferite: Comfort, Normal and R. Pentru a minimaliza ruliul in viraje, supercarul japonez a primit un anti-roll bar la nivelul partii posterioare, lista cu ingrediente magice continuand cu noile pneuri marca Dunlop, dezvoltate special pentru acest model si care numara 255/40 ZRF20 pe fata, respectiv 285/35 ZRF20 pe spate.
Un alt rol esential in reusirea unui timp record la Nurburgring il joaca aerodinamica extrem de avansata de care se bucura noul Nissan GT-R Nismo, modificarile aduse caroseriei generand o forta de apasare cu 100 de kilograme mai mare comparativ cu versiunea standard. Asta pe langa faptul ca reduce greutatea supercarului japonez datorita prezentei din plin a fibrei de carbon - fibra de carbon pe care o putem regasi din belsug si la nivelul aspectului interior, bineinteles.
Concluzia? Fie ca ne place sau nu, Nissan GT-R reuseste sa stabileasca inca o data noi standarde in materie de performanta. Daca mai punem la socoteala si pretul redus in comparatie cu alte automobile din acest segment, supercarul japonez ramane in continuare "The Best Deal". Iar noul Nissan GT-R Nismo este cel mai bun exemplu in acest sens!
PS: Daca ai de gand sa arunci o privire asupra materialului video care ilustreaza prezenta noului Nissan GT-R Nismo la Nurburgring, asigura-te ca nu clipesti. Nu de alta, dar s-ar putea sa pierzi o buna parte din actiune. Atat de rapid este supercarul japonez!
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
-
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Electromotor toyota avensis t25 / rav 4 2.2 d-cat 2005 2006 2007 200 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
-
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
-
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei


