Nissan GT-R Nismo: Cum a devenit supercarul japonez cea mai rapida masina din lume

Nissan GT-R Nismo: Cum a devenit supercarul japonez cea mai rapida masina din lume
Patru piloti cu experienta si mai multe exemplare ale noului Nissan GT-R Nismo au debarcat la Nurburgring intr-o zi mohorata de septembrie pentru a da piept cu provocarea suprema. Si, cu 12 minute inainte ca Nordschleife-le sa se inchida, respectiv 5 minute inainte ca ploaia sa inceapa, au reusit imposibilul: un nou record pentru automobilele de serie.
Distribuie pe Facebook

Victorie fara dubii: Nissan GT-R Nismo este cea mai rapida masina de serie din lume.

Povestea noului Nissan GT-R Nismo incepe, cel putin pentru noi, pulicul larg, in primavara acestui an, atunci cand vice-presedintele executiv al Nissan a declarat intr-un interviu acordat publicatiei britanice Autocar ca divizia Nismo pregateste lansarea pe piata a celui mai performant GT-R de pana acum. Desi nu a dorit sa ofere si alte detalii, Andy Palmer a lasat inca de pe atunci sa se inteleaga ca supercarul japonez va suferi numeroase imbunatatiri in departamentele putere, aerodinamica si tren de rulare.

Multi s-au intrebat pe atunci ce ar mai fi de imbunatatit la Nissan GT-R, iar raspunsul nu a intarziat sa apara. La mijlocul lunii iunie, mai multe surse din interiorul companiei auto nipone au oferit cateva detalii suplimentare cu privire la viitoarea versiune Nismo, printre care si faptul ca lista cu specificatii tehnice va include ceva mai mult de 570 cai putere. Lucru care avea sa se confirme in cursul zilei de ieri, atunci cand primele fotografii si informatii oficiale ale supercarului japonez isi faceau aparitia pe internet.

Nissan GT-R Nismo

Din pacate, la acest moment nu putem nici infirma, dar nici confirma ca acceleratia de la 0 la 100 km/h s-ar realiza in numai doua secunde, asa cum anuntau jurnalistii de la AutoExpress in urma cu aproximativ doua luni, insa stim sigur ca noul Nissan GT-R Nismo este cel mai rapid automobil de serie din lume, supercarul japonez avand nevoie de doar 7 minute, 8 secunde si 69 de sutimi pentru a parcurge cele peste 70 de viraje trasate de-a lungul celor 20.8 kilometri ai legendarului Nordschleife.

Ca o scurta comparatie, un Gumball Apollo Sport de aproximativ 700 cai putere si 1.200 de kilograme poate parcurge un tur la Nurburgring in aproximativ 7 minute si 11 secunde, de exemplu. De asemenea, noul Nissan GT-R este mai rapid si ca Dodge Viper ACR (7:12), ca Lexus LFA Nurburgring Edition (7:14), ca Porsche 911 GT2 RS (7:18), ca Chevrolet Corvette ZR1 (7:19,63), dar si ca mai toate modelele din curtea celor de la Ferrari, Lamborghini sau McLaren. Intr-o alta ordine de idei, numai recent lansatul Porsche 918 Spyder se poate lauda cu performante mai bune la Nurburgring decat noul Nissan GT-R Nismo. Intre cele doua automobile nu incape insa nici un fel de comparatie, diferentele fiind de la cer la pamant - de la metoda de propulsie si pana la pret sau disponibilitate.

Nissan GT-R Nismo

Cum de a fost totusi posibila o astfel de performanta?

Istoria modelului Nissan GT-R R35 incepe inainte de sfarsitul anului 2007, atunci cand supercarul japonez a fost dezvaluit in premiera mondiala cu ocazia Salonului Auto de la Tokio. Vanzarile pe Batranul Continent au debutat insa mai tarziu cu ceva mai bine de un an si jumatate, dar asteptarea pare sa fi meritat pe deplin: inca de la lansare, Nissan GT-R a uimit lumea cu performantele sale, reusind sa starneasca totodata numeroase controverse prin problemele avute la nivelul transmisiei (in special la nivelul sistemului launch control), dar si prin faptul ca se promova cu un record la Nurburgring.

Ce a urmat mai departe, nu mai reprezinta nici un secret pentru nimeni. Nissan GT-R a evoluat constant de-a lungul timpului si a ajuns sa ofere, de la cei aproximativ 485 CP inscriptionati in fisa cu specificatii tehnice la momentul lansarii, un total de 550 cai putere. De asemenea, acceleratia de la 0 la 100 km/h a coborat si pana la pragul celor 2.7 secunde, iar actuala versiune a supercarului japonez se mandreste cu un timp la Nurburgring de 7 minute, 18 secunde si 6 sutimi, fiind astfel mai rapida cu ceva mai mult de zece secunde comparativ cu varianta initiala.

Nissan GT-R Nismo

Industria supercarurilor si perceptia asupra influentei pe care o are numarul cailor putere in raport cu performantele se va schimba inca o data multumita noului Nissan GT-R Nismo, model asteptat sa debuteze in premiera mondiala chiar zilele acestea, tot cu ocazia Salonului Auto de la Tokio. Pana ce vom putea admira insa primele fotografii de la fata locului, trebuie sa anuntam ca mult anticipatul automobil nipon ascunde sub capota o versiune imbunatatita a deja celebrului propulsor V6 twin-turbo de 3.8 litri. O versiune imbunatatita care aduce cu sine turbine imprumutate de la varianta GT-R GT3, o pompa de carburant revizuita, plus alte cateva mici modificari responsabile pentru un total de 600 cai putere si 652 Newton-Metri.

Asa cum era de asteptat, numeroase imbunatatiri au fost operate si la nivelul suspensiei, aceasta venind acum la pachet cu noi arcuri sport, amortizoare Bilstein DampTronic, dar si trei moduri complet diferite: Comfort, Normal and R. Pentru a minimaliza ruliul in viraje, supercarul japonez a primit un anti-roll bar la nivelul partii posterioare, lista cu ingrediente magice continuand cu noile pneuri marca Dunlop, dezvoltate special pentru acest model si care numara 255/40 ZRF20 pe fata, respectiv 285/35 ZRF20 pe spate.

Nissan GT-R Nismo

Un alt rol esential in reusirea unui timp record la Nurburgring il joaca aerodinamica extrem de avansata de care se bucura noul Nissan GT-R Nismo, modificarile aduse caroseriei generand o forta de apasare cu 100 de kilograme mai mare comparativ cu versiunea standard. Asta pe langa faptul ca reduce greutatea supercarului japonez datorita prezentei din plin a fibrei de carbon - fibra de carbon pe care o putem regasi din belsug si la nivelul aspectului interior, bineinteles.

Concluzia? Fie ca ne place sau nu, Nissan GT-R reuseste sa stabileasca inca o data noi standarde in materie de performanta. Daca mai punem la socoteala si pretul redus in comparatie cu alte automobile din acest segment, supercarul japonez ramane in continuare "The Best Deal". Iar noul Nissan GT-R Nismo este cel mai bun exemplu in acest sens!

PS: Daca ai de gand sa arunci o privire asupra materialului video care ilustreaza prezenta noului Nissan GT-R Nismo la Nurburgring, asigura-te ca nu clipesti. Nu de alta, dar s-ar putea sa pierzi o buna parte din actiune. Atat de rapid este supercarul japonez!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (18) Poze Nissan GT-R Nismo
mai multe
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 19 Noiembrie 2013