Ce se intampla cu masinile diesel din Romania? Raspunsul Ministerului Mediului

Ce se intampla cu masinile diesel din Romania? Raspunsul Ministerului Mediului
  • Gratiela Gavrilescu, luata la intrebari cu privire la viitorul masinilor diesel
  • O decizie finala, doar pe baza unei dezbateri foarte lungi, spune ministrul
  • Germania si Franta interzice aproape pe banda rulanta aceste automobile
Distribuie pe Facebook

Gratiela Gavrilescu a fost intrebata, de curand, care este pozitia ministerului pe care il conduce in ceea ce priveste masinile echipate cu motoare diesel.

La Ministerul Mediului se lucreaza de zor la o noua taxa auto, pe care o vor plati toti proprietarii de masini inmatriculate in Romania. O spune chiar Gratiela Gavrilescu, care foloseste insa termenul de "contributie" in loc de taxa.

"Asa cum am spus de nenumarate ori, nu este vorba de o taxa de poluare, sau timbru de mediu sau o alta denumire care sa includa cuvantul taxa. In schimb, am sustinut si sustin in continuare ca poluatorul plateste si nu numai in cazul emisiilor de CO2, si in cazul deseurilor si in celelalate cazuri, cel care polueaza trebuie sa plateasca.

In interiorul grupului de lucru din care fac parte specialisti ai Ministerului Mediului, Administratiei Fondului de Mediu, ai RAR-ului, Ministerului Transporturilor, Finantelor (...) au incercat sa gaseasca o forma finala consultand cei doi producatori de autovehicule din Romania si cei care in decursul anilor au reusit sa ne indrume fiind specialisti in domeniu si care la ora actuala au diverse firme de consultanta, astfel incat sa nu gasim o forma a unei eventuale contributii pe care cetateanul ar trebui sa o plateasca atunci cand emisiile de CO2 ar trebui depasite, cand cilindreea folosita la autovehicul are o anumita capacitate care poate sa produca emisii si norma de poluare", a declarat ministrul Mediului.

"Forma finala se apropie. Pentru a putea sa fie implementata aceasta contributie nu va insemna o singura componenta, cu mai multe componente, sa aiba loc si informare a cetatenilor, si poate includerea in acest program a unei perioade de gratie pentru acomodare, pentru informare si sa poata da posibilitatea cetatenilor sa poata, intr-un timp mai scurt sau mai lung, sa ia o decizie cu propriul autovehicul care este mai vechi e zece ani care polueaza si in felul acesta sa le dam posibilitate sa isi achizitioneze un autovehicul nepoluant", a incheiat Gratiela Gavrilescu.

Cu ocazia acestei intalniri, jurnalistii au adus in discutie si o problema despre care autoritatile din Romania vorbesc putin spre deloc: masinile echipate cu motoare diesel care, in Europa, au zile fripte.

Intrebata care este pozitia ministerului pe care il conduce in ceea ce priveste automobilele pe motorina, Gratiela Gavrilescu a spus ca o decizie in acest sens "trebuie sa fie luata facandu-se o dezbatere foarte larga" si nu "intr-un timp foarte scurt". Intre timp, Franta si Germania scot vehiculele poluate nu doar de pe strazile marilor orase, ci si din apropierea acestora ori chiar de pe anumite portiuni de autostrada.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 27 Noiembrie 2018