Cum functioneaza motoarele rotative Wankel Ghidul soferului 26 Septembrie Cum functioneaza motoarele rotative Wankel
Toate comentariile (50):
32 comentarii 166 puncte
Super tare articolu. Despre motor ce sa mai zic... .Pacat ca nu se poate aleza chiulasa :))
26 sep 2011, 14:42
+55
113 comentarii 236 puncte
+1 :)) buna asta
26 sep 2011, 15:49
+6
15 comentarii 12 puncte
Gresit, chiar daca nu are chiulasa propriuzisa se pot aleza porturile de admisie cu castiguri semnificative de putere si deasemenea se pot aleza fetele laterale ale camerelor de ardere. Stiu ce vorbesc pentru ca am studiat aceste motoare si am facut RK la unul.
27 sep 2011, 10:46
+2
28 comentarii 16 puncte
Hehe, am folosit si eu acel film la o prezentare la fizica, termodinamica acum 2 ani la liceu. Le-a placut colegilor si profesorilor :))
27 sep 2011, 17:18
+3
Csl
329 comentarii 346 puncte
Felicitari pt articol!
26 sep 2011, 14:42
+33
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
+1 neuron populatiei :))
26 sep 2011, 18:17
+18
22 comentarii 27 puncte
nota 10 pentru articol!!! si la mai multe articole de genul asta! :)
26 sep 2011, 15:22
+13
greenroadsterr
449 comentarii 1411 puncte
Un articol super! Deja caut RX7 :)
26 sep 2011, 15:33
+11
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
SilvianDement91
138 comentarii 69 puncte
Check Again. http://en.wikipedia. org/wiki/Mazda_RX-7 1.3L 13B-REW http://en.wikipedia. org/wiki/Mazda_Wankel _engine#13B-REW Thank You Google/Wikipedia.
29 sep 2011, 00:02
+1
sebach22
209 comentarii 359 puncte
Articolul ...Beton. De mult doream sa vad asa ceva pe un site. Bun. Acum la RX8 am inteles ca dupa 150000 poti sa uiti de motor. Consum ca si consum...Greu de reparat, mai ales in electronica nu prea se baga nimeni. De ce sa cumpar acest motor?
26 sep 2011, 15:42
+2
greenroadsterr
449 comentarii 1411 puncte
Pentru ca nu se strica, reparatiile ulterioare fiind rare. Este foarte usor, foarte performant si fara vibratii. O masina sport oricum consuma mult combustibil iar motorul tot se duce la 150.000
26 sep 2011, 16:43
+2
284 comentarii 299 puncte
a naibii de fiabil mai este ...peste 100.000 km nu mai ai ce face cu el...de aia se dau rx-8 uri si cu 6000 euro...
26 sep 2011, 20:00
+6
70 comentarii 81 puncte
Nu fii asa sigur, Mercedes au facut propria lor versiune a motorului rotativ si au montat-o pe C111. Intr-adevar, livra multa putere, dar au realizat ca e mult mai bun un V8 de 6 litri. Este inutil sa mai spun ca un un astfel de motor facut de Mercedes trece lejer de 600 000 km.
27 sep 2011, 16:48
+2
ConstantinRobert
107 comentarii 8 puncte
nu are mult succes pentru ca lumea nu se risca sa cumpere ceva care nu cunosc, si fac bn, la o medie de 70.000 de km deja scade compresia, numai are putere si consuma mult...dar cea mai mare cheltuiala este ca la fiecare 1000 de km consuma cam 1 litru de ulei....mai au de muncit la acest motor
26 sep 2011, 18:17
+5
10 comentarii 19 puncte
in ungaria am vazut un tip intrand intr-un magazin, repet magazin, mai marisor de piese auto, si si-a comandat un motor nou noutz pt rx8, cu tot cu montaj etc il costa in jur de 6000 de euro. interesant...
27 sep 2011, 13:36
+3
343 comentarii 52 puncte
pentru cuplu si putere ! Un motor de 1.4 Wenkel iti ofer mai multa putere decat un 2.0 aspirat si chiar dec at un 1.4 turbo . Apoi sa nu uitam la si la Wenkel poti pune turbina . La diesel-uri s-a ajuns aproape de finalul fortarilor de tuning ... cam asta este viitorul la motoare . Cilindree mica , putere si cuplu mare , rezistenta la turatii mari 8000 - 12.000 rpm . Sa nu uitam totusi ca acest tip de motor suporta presiune mult mai mare in cilindri , astfel incat puterea creste mult cand folosesti un combustibil de calitate , chiar si NOS / supercharger . Unii vorbesc de 150.000 km ... hai sa fim seriosi , ca la un motor de alergat , nici nu tineti masina pana faceti 150.000 km si schimbati de 3 ori motorul . La fel ca si la celelalte motoare , cu siguranta si la asta se poate schimba numai anumite componente care se uzeaza . Totusi ... tehnologia este alta , uzura este alta , iar materialele sunt net superioare celor existente pe masinile din zilele noastre .
26 sep 2011, 16:04
+11
blacksnake
108 comentarii 218 puncte
Contrazic faptul ca un avantaj al motorului Wankel este fiabilitatea, un astfel de motor are o viata relativ scurta (aprox. 100.000km) dupa care trebuie schimbat cu un motor nou; nu o spun eu, ci posesorii de RX-8 (unii zic chiar ca dupa 50.000 km motorul incepe sa "moara"). Alt dezavantaj major este consumul excesiv de ulei + o intretinere speciala si un mers specific pentru protejarea acestui motor (turatii de 4-5000 timp de cateva secunde inainte de a il opri, schimbare rapida a treptelor in mers, evitarea patinarii ambreiajului, turatii in mers normal de 5-6-7000, in fine, posesorii stiu mai bine). Si un amanunt important, cilindreea motoarelor Wankel se considera dubla: astfel un motor dublu rotativ 2*650 este inscris in certificat ca avand 2.6l (nu 1.3l) in cazul RX-8-ului. Insa ramane un motor de senzatie, varianta exotica a motoarelor!
26 sep 2011, 16:41
+10
13 comentarii 19 puncte
Motorul asta este proectat pt a consuma ulei. Uleiu trebuie sa faca ungerea pe suprafata de contact dintre cele 3 lamele(segmenti) si bloc. Sper ca m-am facut inteles si nu am gresit nimic!
26 sep 2011, 21:13
+5
Nissmodet
85 comentarii 36 puncte
Si ungere pe oringul dintr-e rotor si capacul de etanseizare ce completeaza motorul.Un motor cu plusuri si minusuri !
27 sep 2011, 02:40
0
blacksnake
108 comentarii 218 puncte
Nu cred ca este proiectat pentru a consuma ulei. Consumul exagerat de ulei este datorat faptului ca inca nu s-au gasit materiale performante care sa asigure contactul intre rotor si bloc; in prezent ele se uzeaza prea repede (in limbaj comun, motorul "scapa" ulei in camera de ardere) insa Mazda le imbunatateste de la generatie la generatie.
27 sep 2011, 17:26
+2
15 comentarii 12 puncte
Este proiectat sa condume ulei, altfel nu se poate face lubrifierea segmentilor apex in camera de ardere. Are 4 injectoare de ulei, 2 per rotor.
29 sep 2011, 16:29
+1
15 comentarii 12 puncte
Cam la 80k km se termina segmentii, dar gasesti pana in 1500 de dolari kituri de segmenti si garnituri pe net si este foarte usor de refacut motorul. In 3 zile l-ai dat jos l-ai desfacut, l-ai reasmblat si l-ai pus sus la loc. Vorbesc din experienta.
27 sep 2011, 10:51
+2
1562 comentarii -156 puncte
cu 1500 euro imi cumpar alt motor cu cilindri in linie care da foarte bine pe masina aia...
07 oct 2011, 01:14
+1
181 comentarii 680 puncte
Foarte interesant. Am citit fiecare cuvant.
26 sep 2011, 18:19
+15
62 comentarii 69 puncte
:) Esti sigur ? :))
27 sep 2011, 09:20
-1
17 comentarii 0 puncte
Bun articolu. Ati uitat sa specificati ca Maza a castigat la Le Mans in 1991 cu un motor Wankel. http://en.wikipedia. org/wiki/Mazda_787B.
26 sep 2011, 20:41
+7
99 comentarii 145 puncte
Cel mai bun articol din ultima vreme pe 4tuning!!!
26 sep 2011, 21:51
+18
1 comentarii -1 puncte
stiu ca la un anumit nr. de km se schimba o piesa importanta din motor ... cred ca este axul dintre cele 2 rotoare ... sau asa cred ... si stiu ca e o piesa scumpa, oricum e masina de fugareala, n`ai ce sa-i ceri :)
27 sep 2011, 01:21
-1
Nissmodet
85 comentarii 36 puncte
Se scimba apexurile (segmenti) sau in cel mai rau caz asa zisa carcasa (housingul) un fel de cilindru la motoare cu piston .
27 sep 2011, 02:36
0
1 comentarii 3 puncte
Ciao, eu am RX-8, si da, exista probleme de fiabilitate (desi exista pe rx8club si masini cu 180.000 de mile), insa rezolvarea lor este relativ usoara si nu foarte costisitoare. Un exemplu este un student din UK, care si-a reparat singur motorul: http://www.rx8owners club.co.uk/forum/view topic.php?f=6&t=35507 &hilit=Engine+sale Consumul de ulei nu este o problema fiind 43lei/l si consuma cam 2 la 5000km, asta in functie si de pe unde mergi. Un motor bun, consuma cam la fel ca un motor similar ca putere/performante V6 sau turbo. Problema este ca daca mergi incet nu consuma f putin :) La o medie de 100km/h in Romania consum 13.5% in afara, in conditiile in care BMW-ul 525d, care a venit cu mine a consumat 11.5%, si nu m-am putut ajunge. Nu este recomandabila ca masina de familie, locul si spatiul din portbagaj fiind limitate, insa ca jucarie si masina GT de mers in weekend pe undeva este ideala. Costurile intretinerii ei nu sunt deloc neglijabile, fiind incadrata la 2600cmc, in rest costuri relativ normale casco, asigurare obligatorie etc, benzina+amenzi/mite. Insa sunetul si liniaritatea acceleratiei sunt absolut dementiale.
27 sep 2011, 13:03
+3
4 comentarii -1 puncte
Mazda a reusit sa modifice cu succes designul initial si sa-l integreze in identitatea brandului, fiind singura marca ce a pus motorul pe masini de serie. Mazda nu e singura care a folosit motorul rotativ la productia in serie .Rusii l-au folosit ani de zile si se pare ca inca il mai produc pe unele modele VAZ. VAZ 415 e o varianta de Lada Samara echipata cu motor rotativ.Intradevar motoarele se cam duc dupa 50 mii dar se schimba usor cu unul nou.Performantele in schimb sunt uimitoare,pentru o masina care costa un fleac. http://cp_www.tripod .com/rotary/pg07.htm
27 sep 2011, 13:24
0
94 comentarii 104 puncte
Foarte bun articolul. Mai aflam si noi cum functioneaza si alte feluri de motoare. Eu cred ca motoarele rotative au un potential enorm...cum scria si in articol, nu s-a acordat asa multa atentie acestor motoare si au ramas in urma, in urma celorlalte. Aici trebuie investit in dezvoltarea lor ca la un moment dat, s-ar putea sa le intreaca pe cele deja consacrate.
27 sep 2011, 15:04
+3
G55STEYR
51 comentarii -6 puncte
Nu stiu cine scrie articolele astea dar sorry am niste corecturi: Motorul radial e cu pistoane, nu rotativ. N-au nici o legatura. Chiar si radialele la care se invarte blocul tot cu pistoane sunt. La Wankel nu se invarte blocul. Cilindreea e data dublu in talon pentru a echivala cumva cu un motor clasic. Motorul Wankel are in orice moment 3 cicluri in desfasurare pe fiecare rotor, pe fiecare latura a lui Cilindreea efectiv folosita fiind mai mare decat cea reala, dar nu tripla, deoarece nu e maxima decat in 2 locuri: la sfarsitul admisiei, si la sfarsitul detentei. Asta e si marele avantaj al motorului, si de-aia e compact raportat la putere, ca se intampla simultan 3 cicluri motor pe rotor. Apoi NSU mai fabrica in anii 60 modelul R80 cu motor Wankel, si legenda e ca proprietarii se salutau cu atatea degete cate motoare au schimbat. Deci nu numai Mazda Consumul de ulei e cauzat de uzura segmentilor care sunt liniari pe muchii si curbi pe fete si chiar si o uzura mica duce la scapari importante de compresie. Mare greseala si la cuplu. Datorita raportului intern arborele se invarte de 3X mai repede ca rotorul, deci 3X mai putin cuplu. Un RX-8 are 214 Nm la 215CP pe cand un V6 are 320Nm si 218CP (Mercedes 320 - ca altceva ce?) Iar un 3 rotoare ar avea deci 300Nm, dar sunt tuneri care produc 3 rotoare si au aproape 400cp deci banuiesc ca au 400Nm si totusi un V8 de 300-400 de cai are peste 500Nm
27 sep 2011, 22:05
+2
AurasXSEngineering
27 comentarii 0 puncte
Tin sa te contrazic in legatura cu ceva...Datorita design-ului pe care il are motorul rotativ in unele zone nu ajunge uleiul sa lubrifieze toate componentele in miscare asa ca cei de la Renesis au instalat cateva injectoare de ulei pentru a reduce frecarea in acele zone!!!
05 feb 2014, 21:31
0
350z maniac
5 comentarii -4 puncte
Eu ma consider un fericit detinator de o Mazda RX8 de 3 any de zyle si cu 192 de mii de km la bord,yn afar de consumul de ulei si intratinerea de aprox 2000 euro pe an nycy o problema nici cu mashina si nici atat cu motorul asha ca basmele alea cu 150 de mii km sunt doar daca nu dai motorului ce-y trebuye ... "yntrebaty reprezentantza" ... in legatura cu cmc asha este m-au pus romanii sa platesc 1500 euro taxa pt motor de 2616 cmc desi nu este asha...
27 sep 2011, 22:43
-4
1562 comentarii -156 puncte
"asha" este pe mess nu aici...
07 oct 2011, 01:17
0
36 comentarii -3 puncte
Asasinarea limbii romane live
28 nov 2011, 00:44
+2
AurasXSEngineering
27 comentarii 0 puncte
Nu te supara ca te intreb...Dar cu ce ti-am gresit noi cei care citim acest articol de ne minti in halul asta?
05 feb 2014, 21:25
0
2 comentarii 4 puncte
Doua lucruri gresite in acest articol: -cilindri nu pot fi in cerc cum scrie acolo ci in stea -iar in cele patru timpi ale motorului nu exista aprinderea ci arderea Astea sunt niste greseli de genul cum vad pe unii la anunturile cu vanzari de utilitare ca utilitara are punti duble in loc de roti duble sau roti jumelate.Concluzie:m ulti destepti care scriu articole luate din stanga si dreapta fara a stie intreadevar ceva despre masini si tehnica.
28 sep 2011, 16:26
0
2 comentarii 3 puncte
Salut! Sunt posesorul unui RX8 de 3 ani.... are un motor nou montat pe ea si va pot spune f. multe despre aceasta masina(lucrez in domeniu). Consumul variaza de la 22-60%!!! 22% cu kinderul in masina, 60% pe pista. ulei.... 1l la 800km, probleme? NICIODATA! Daca vrei o masina sport consuma si mult, se intretine si scump, (mare grija la ulei!) , un M cam cat consuma? tot atat, dar senzatiile sunt altele, masina usoara, ture multe, etc. Intradevar traim intr-o tara care ne taie tot elanul inainte de a achizitiona o astfel de masina!
28 sep 2011, 20:12
+3
blacksnake
108 comentarii 218 puncte
Spune-mi un lucru, te rog: merita luata masina asta? si daca da, cat e pretul corect pentru un sh decent? Eu chiar m-am interesat la cei care o au si unii sunt dezamagiti (cei care nu inteleg ca are nevoie de tratament special), altii in schimb sunt de-a dreptul innebuniti (cei care ii "dau blana"). Astept un raspuns, mersi!
28 sep 2011, 20:19
-1
2 comentarii 3 puncte
Gandeste-te la in primul rand la costurile de intretinere si impozitare( impozit ca 900ron/an), bujii 4x250ron,care le schimbi cel putin o data pe an , max. 30.000km, consum min20%,mai departe tu stii.... La mine , asta nu e singura masina, si in mod sigur nu o folosesc la drumurile de zi cu zi, O UCIZI, mai ales in traficul de bucuresti, este o masina careia ii place sa mearga mai turata, mergi incet , repet, o ucizi! In rest eu consider ca merita, dar mare grija la sh, majoritatea sunt omorate, cu "check engineul" aprins, iar daca intrebi de ce e becul aprins, ti-se va raspunde "" e..., filtrul de aer", nu pune botu!
03 oct 2011, 21:58
0
AurasXSEngineering
27 comentarii 0 puncte
daca iti iei un rx8 SH cumparati si un motor nou inainte :D e cam 3000 motorul si masina o gasesti si la 1500 2000 daca ai noroc...Bafta!!! Oricum personal nu ti recomand asa stift de masina :)))
05 feb 2014, 21:19
0
ovi-86
19 comentarii 18 puncte
si mercedes a folosit ascest tip de motor pe C111 in 1969 o varianta de 600 centimeti cubi de 280cp ajungea la o viteza de 260 km/h si accelera de la 0 la 100 in 5 secunde. varianta C111-II cu 4 rotoare( nu stiu exact cati centimetri cubi are) de 350cp cu o viteza maxima de 300km/h si atingea suta in 4,8 secunde, era sa uit sunt pe injectie gasiti mai multe detali in wikipedia
28 sep 2011, 22:32
0
76 comentarii 45 puncte
Sa nu-i f*ti in gura pe astia care pun taxele la noi? Cum e sa ai motor wankel de 1.6 si sa te taxeze la 3.2? (adica de 72,5 ori mai mult)
30 sep 2011, 07:53
+4
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Motorul ala zici ca se plimba , ca reclama aia de la toffefe exact aja face
30 sep 2011, 08:14
0
21 comentarii 17 puncte
Pentru cine n-a auzit de wankel e bun articolul dar sunt greseli. Wankelul cu radialulul n-au nici o legatura - decat ca amandoua se invart. - "timpul" este evolutia din PMI in PME sau invers - un ciclu mai indelungat este un avantaj pentru ardere nu invers - cuplul (ca si puterea) nu au legatura directa cu numarul de cilindri ci cu capacitatea si variatia coeficientului de umplere a cilindrilor, care depinde mai mult de rapoartele cursa/alezaj respectiv suprafata supapa/suprafata cilindru si de traseul de admisie decat de numarul de cilindri. Nu se specifica alt mare dezavantaj - raportul mic de compresie, de unde i se trage si randmentul slab. Acest neajuns ar putea fi corectat cu prezenta turbo dar asta ar ridica alte probleme datorita etanseitatii slabe a "pistoanelor"
30 sep 2011, 17:46
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
AurasXSEngineering
27 comentarii 0 puncte
costurile de intretinere ale unui rx8 sunt destul de mari si ca sa ti reziste macar 150 mii aia de care spui trebuie sa ti iei numai consumabile de calitate cand iti faci revizia plus ca trebuie sa o faci mult mai des ca la o masina normala(si nici atunci nu esti convins ca o sa tina) plus ca trebuie sa ti adopti un alt stil de condus ptr masina asta daca vrei sa ai parte de ea. Ca sa nu mai zic de consumul exagerat de ulei(de noua 1l/100km) ceea ce mi se pare destul de mult si dupa urmeaza consumul de 15-16 in oras asta daca e condus cum trebuie,daca nu, il poate depasi cu usurinta. si motorul este calculat ca avand o capacitate cilindrica de 2.6 nu 1.3 ptr ca are 2 rotoare care au cate 3 camere de ardere fiecare... Deci concluzia este ca nui rentabil sa ai un Rx8 :) Plus ca nu e chiar asa un monstru pe roti cum il lauda unii detinatori care pretind ca lea rezistat motorul si 400mii km(si am intalnit cazuri dinastea mincinoase)
05 feb 2014, 21:17
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »