Interesant ,dar cred ca orice sofer cu multi km parcursi stiu aceste lucruri.Masina era 4*4, eu cred ca daca avea tractiune pe fata(spate) nu cred ca mai putea sa iasa Titi Aur.Inconstienta pentru Titi Aur, sa faca demonstrati pe drumuri publice( in prima parte a demonstratiei) unde erau parcate masini sau care mergeau,nu cred ca este in regula.Sper sa nu ami sariti in cap dar este parerea mea si cred ca si a multora.
Alyn93 VOLVO c60 T6 AWD deci o masina cu spate nu ar fi putut acolo unde este 4x4 dar are si Titi Aur dreptate cu inainte/inapoi. Da este adevarat ca nu e prea bine sa faca demonstratii in puplic dar cine stie poate stia el ce face e adevarat ca putea sai vina o masina din spate cand el derapa
RESPECT Titi Aur sunt mandru ca sunt "barladean"
Daca alegea o masina "normala" cum ziceti voi filmau toata ziua, duble peste duble si montaj la greu. El doar a pus in practica sfaturile si zic ca ajunge. Trebuia sa derapeze si sa intre si intr-un copac, nu?!
la abs nu e bine sa apesi frana pana la capat,am incercat'o si masina se opreste mult mai greu decat daca o apas treptat pentru ca intra abs'ul permanent.(o spun si producatorii de masini)
tot respectul pentru Titi Aur ! dar sfaturile astea sunt cam nule, in momentul in care gheata sub cauciuc este de 2-3 cm si nu este dat cu absolut nimic peste (nisib, sare, solutie anti-derapanta) acum 3 ore am plecat sa duc pe cineva in otopeni, iar la podul baneasa, cum urci sa te duci spre baneasa, pe linia de tramvai cum ar veni, statea in intersectie un 'cap de creta' care doar dadea din mana si nu l'a dus capu sa dea si el prin statie sa vina unii cu material anti-derapant, ca NUMAI PLEACA MASINILE LA URCARE ! o bataie de joc ! asa ca sfaturile sunt pentru statele civilizate care macar nu au gheata pe carosabil !
in situatia aia stia ce face 100%, pentru un sofer profesionist masina devine ca niste adidasi incaltati, cam asta e legatura. in plus volvo e in top ca sa mearga in acele conditii!
sa poti controla o masina pe zapada si gheata (parerea mea ) tr mai intai sa te joci un pic cu masina intr-o parcare fara pericol de accident , iar cu timpul vei putea controla masina mult ai usor ! Cand am luat permisul eram nebun dupa frane de mana , derapaje si intoarceri ,consumam benzina cu gramada.... "aiurea ".....ziceau alti atunci , dar cu timpul s-a dovedit ca a fost de mare ajutor .. Iar atunci cand te sui in masina, ea tr sa faca parte din tine sa formati un intreg , limitele tale sunt si limitele masini pe care o donduci... Bafta colegi de trafic !!!
Exact lucrul acesta l-am facut la prima iarna de cand am permis si anume iarna aceasta.M-am jucat cu frana de mana si am invatat masina.Fac curierat,am mers sute de km prin zapada,pe drumuri ce n-au vazut pluguri si invatatnd masina din joaca,am controlat-o perfect.Pana acum :)
Concluzia: Urmati sfatul colegului si cu un iq mediu nu vei ramane inzapezit.
si el face asta cu un volvo de prin 2010... oricum nu conteaza ma refer ca aceea masina are nu stiu cate sisteme de siguranta pe langa ca e 4x4.... sa faca el chestia asta cu o masina cu tractiune pe spate de prin 70' , nu cu una de ultima generatie de care nu isi permite omul de rand
cred fiecare sofer stie aceste mici trucuri de redresare a masinii sau oprire... au bagat si astia ceva in plus de la protv sa aiba rating....
Oamenii incearca sa ajute cu niste sfaturi participantii la trafic. De ce trebuie sa carcotim? Ce sa cauti pe vremea asta cu o masina din 70 tractiune spate, afara, daca nu o poti stapani? Reportajul era despre cateva sfaturi legate de condusul pe zapada, nu "ce masina poate stapani titi aur pe zapada?"
exact asta voiam si eu sa spun :)) ce miracole poate face o mana de sare... Nici macar nu a aruncat-o unde trebuie. Putea sa o arunce si in spatele masinii. Efectul era acelasi :)) Vai de noi...
Nu ma dau mare si tare ca stiu multe, dar la secunda 47 mi se pare ca a pierdut controlul masinii si oricat de bun ai fi la volan niciodata nu ai sa fii una cu masina, astea-s texte de "profesionisti"(zice a cineva mai sus ca trebuie sa fii un intreg cu masina, mai bine un intreg cu nevasta :) ). Multi piloti(nu soferi obisnuiti ca noi) pierd controlul masinii, chiar daca sunt antrenati sa simta cat mai bine masina. Multa sanatate si noroc la toti!