a 2-a cursa nu e concludenta pt k au fost foarte apropiate si 9ff-ul avea viteza mai mare la final....deci daca ar mai fi fost un metru nu mai castiga Godzilla. opere de arta :)
Ciudat, cam mare diferenta de viteza 347 contra 263 dar totusi doar 2,5 secunde diferenta... hmm...
Porscheul de 1000cp pe sfertul de mila l-a facut pe gtr si cel de 1300cp nu a avut nici o treaba.
Oricum, de apreciat amun2.
Porsche de 1000 de cai a pus un timp putin mai bun pe 1 mila decat cel de 1300 si cu mult mai bun pe 400m.
Concluzia: Daca pui turbine prea mari te omoara lag-ul. Viteza maxima este mare dar acceleratia este slaba + pe primele viteze accelerezi incet la turatii joase iar apoi rupi aderenta cand creste boost-ul.
Eu zic ca daca duci in Porsche mai sus de 750~800Hp nu faci decat sa accelerezi mai prost pe 400m si sa fortezi aiurea transmisia si restul componentelor. In afara de competitia asta nu te intreci nicaeri pe 1 mila, iar aici castiga oricum evo-ul ala super modificat.
Nu stiu ce sa zic, dar e un pic ciudat ca Porsche a scos 247km/h pe 400m si 270 si ceva pe mila, cred ca a fost ceva acolo cu Porscheul... oricum gg GTR
Cand te duci prea sus cu puterea (puterea masurata pe un dyno si nu pe strada) dai de tot felul de probleme:
1) Pe strada (fata de un dyno) motorul intampina rezistenta se incalzeste foarte tare, sunt folosite toate treptele de viteza si in treptele superioare unde ai nevoie de putere incepi sa ai pierderi. In loc sa ai 1300Hp pe treapta a 6 vei avea mult mai putin. In schimb vei avea 1300 pe primele 2~3 trepte acolo unde iti patineaza rotile
2) Cei 1300 de cai sunt o putere de varf. Cu cat puterea este mai mare cu atat curba este mai abrupta.
De exemplu: Poti sa ai o masina cu 1300Hp/8000rpm & 700Hp/6000rpm vs aceeasi masina cu alte turbine si 1000Hp/8000rpm & 850Hp/6000rpm
3) La puteri atat de mari apare fenomenul de "boost recovery": adica schimbi treapta de viteza, ai multe rotatii / min deci turbina ar trebui sa faca boost dar dureaza un timp pana ajungi iar la boostul optim. Pana atunci totul este "bulversat" (amestec, ...) si se genereaza o reactie in lant de corectie a valorilor pana cand totul ajunge iar in parametrii normali. Asta dureaza foarte putin dar 0.5s pe fiecare treapta sunt suficiente.
4) GTR-ul are o cutie de viteze foarte rapida care ajuta enorm la reducerea fenomenului de la punctul 3) In aceasta situatie va fi mai rapid decat orice porsche cu cutie manuala.
5) Cand schimbi vitezele la o cutie manuala cu ambreiaj sport pierzi: cel putin 0.3s pe fiecare schimbare de treapta + X.Xs de la boost recovery. Multe masini cu ambreiaje upgradate nu mai pot schimba treptele atat de repede ca si cele din fabrica.
Cu cat masina are un motor mai mic (si implicit un ambreiaj mai mic) cu atat vei reusi sa schimbi treptele mai repede. Deci la o masina de 1000~1300Hp este un chin sa schimbi vitezele si nici nu poti sa te antrenezi zilnic pe orice strada (asa cum o faci cu un motor de 1.4).
Practic nimeni nu poate sa zica ca Nissanul este mai bun decat Porsche sau invers. Tunerul face "cartile" si nu masina.