ATENTIE SOFERI! La noapte vor fi -15 grade! Iata lista scurta de verificare a masinii tale! Tehnica Auto 13 Decembrie ATENTIE SOFERI! La noapte vor fi -15 grade! Iata lista scurta de verificare a masinii tale!
Toate comentariile (23):
13 comentarii 36 puncte
o nelamurire am si eu. Am vazut pe multe forumuri ca este daunator sa lasi masina la relanti multe minute iarna iar incalzirea se face in timpul mersului. Pai eu daca dimineata o las 20 de minute pornita imi afecteaza acest lucru motorul ?
13 dec 2012, 13:23
0
Supra_Guy
103 comentarii 299 puncte
Este mai daunator sa pleci cu motorul rece si sa incepi sa il turezi. Plus ca nu ai cum sa pleci cu geamurile inghetate la drum.
13 dec 2012, 13:36
+6
Adisor26
5 comentarii 45 puncte
depinde cat il turezi. cel mai indicat ar fi sa pornesti si sa pleci daca ai MAS iar daca ai MAC il lasi in minut la relanti(bine inteles nu sa ii "dai talpa" mergi lejer pt a incalzi cat mai repede mototul) in acest fel reduci uzurile cauzate de: condensarea benzinei pe camasa de cilindru(uzura coroziva); ungerea precara datorata functionarii la turatie scazuta si temperaturile mici(uzura prin contact)...
13 dec 2012, 20:52
+1
9 comentarii -2 puncte
e recomandat sa o lasi la relanti! nu am intalnit nicaieri sa spuna sa o accelerezi
18 dec 2012, 16:00
0
2 comentarii 5 puncte
in radiator il turnai la dacia lu' bunicu:)))),in vasul de expansiune se toarna...:)
13 dec 2012, 13:49
+5
RobertGadau
343 comentarii 462 puncte
Sa o crezi tu bai nene ca e asa ! Antigelul se dilueaza din motive tehnice nu financiare ..inginerule, care esti ! Si nu mai stergeti comentariile aiurea. Articolul cu anvelopele l-ati sters dupa ce v-am facut observatie si aveam dreptate, aici mi-ati sters doar comentariul. Sunteti penibili si dati informatii gresite !
13 dec 2012, 15:43
+8
RobertGadau
343 comentarii 462 puncte
Iar informatiile de pe bidon sunt pur orientative. Informatiile vitale legate de antigel sunt trecute in manualul masinii, iar daca voi gasiti o masina, in al carei manual scrie sa pui antigel 100% promit ca o toc bucatele si o mananc !
13 dec 2012, 15:49
+7
RobertGadau
343 comentarii 462 puncte
Ca fapt divers, lichidul de racire este APA nu antigelul. Antigelul este un aditiv chimic care se adauga pentru ca are rolul de a creste punctul de fierbere al apei, de a scade punctul de inghet al acesteia si de a proteja sistemul de racire.
13 dec 2012, 15:56
+6
6 comentarii 7 puncte
nu vreau sa nu iti dau dreptate dar exista lichid de racire si fara apa uite un exemplu http://www.evanscool ants.com/evans_waterl ess_engine_coolants_f aqs.html
13 dec 2012, 18:52
-3
8 comentarii 40 puncte
vezi ca WD40 este degresant, are rol de a gresa =))
13 dec 2012, 16:06
+2
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Editorul ne explica ca e bine sa gresam articulatiile usilor cu ulei. Nu este indicat sa folosesti silicon pentru nimic! Se vor auzi concerte de vioara in masina pana intrebi cat e halatu' ! :))
13 dec 2012, 16:32
+2
19 comentarii 40 puncte
Daca este degresant cum naiba are rol de a gresa? Logica lu' peste! "WD" inseamna "Water Displacing"..plus ca are rol de a lubrifia mecanismele de orice soi + alte utilizari minore..Deci nu mai folosi acest lubrifiant pe post de Axion!
13 dec 2012, 20:44
+1
Nastase Bogdan
23 comentarii 94 puncte
Mda..si chiar daca torni antigelul concentrat in radiator sau in vasul de expansiune este cam acelasi lucru, deoarece aerisirea totala a sistemului de racire se realizeaza dupa ce se deschide termostatul(moment in care se realizeaza si cresterea concentratiei antigelului din sistem) astfel incat lichidul de racire sa circule prin tot sistemul(motor, calorifer interior, radiator, vas expansiune).
13 dec 2012, 16:58
+1
10 comentarii 9 puncte
ce pot adauga(din experienta proprie) inainte de pornire...asigurati- va ca aveti stergatoarele oprite(ca am intalnit destul cazuri in care au loc foc instalatii sau a stricat mecanismul de la stergatoare din cauza pornirii motorului...si automat a stergatoarelor uitate pornite la oprirea masini in ziua precedenta)...pornir ea se va face cu ambreiajul calcat...pentru a "desprinde" de motor cutia de viteze,al carui ulei(valvorina) devine foarte "groasa" din cauza temperaturii reduse....iar debraiere(luarea piciorului de pe ambreiaj) se va face usor(ca plecarea de pe loc)....cu masina scoasa din viteze...a nu se incerca coborarea geamurilor...decat dupa cateva zeci de minute de mers a motorului...
13 dec 2012, 18:48
+1
Adisor26
5 comentarii 45 puncte
nu e bine sa lasi motorul sa functioneze la turatia de relanti pt a se incalzi; motorul trebuie sa ajunga cat mai repede la temperatura de regim acest lucru se poate realiza prin functionarea in sarcina a motorului
13 dec 2012, 20:25
+2
13 comentarii 36 puncte
tocmai la asta ma refeream. Pt ca aud diferite pareri si nu stiu care e adevarata.Am auzit si ca daca o lasi mai mult pornita la relanti cu atat mai bine
13 dec 2012, 20:56
0
Adisor26
5 comentarii 45 puncte
am postat raspunsul mai sus
13 dec 2012, 21:02
+1
19 comentarii -5 puncte
Dau dreptate referitor la lichidul de parbriz la bidon de 3-5l din supermarketuri la 2lei.............imi ingheata pe parbriz, stergatoarle la fel, la -15 grade asa .... ingheata pe furtunase, diuze etc....deci ioc lichid. E posibil sa fie ceva adevar si cu antigelul, deoarece tocmai ieri a bagat motorina OMW cea scumpa de iarna -35grd, baterie noua Banner 80AH luata de nici 1 an, si azi dimineata ioc pornire la masina. Asta vara am schimbat senzorul G65, de la motor ( este termometru ce indica temp in bord la antigel/motor) si la schimbarea acestuia se pierde obligatoriu 1-1,5l lichid racire. Stiu ca am cumparat care a fost mai ieftin antigelul :) ( bineinteles norma de pe motor) si e posibil sa il fi diluat cu apa sau poate a fost gata diluat decat sa il torn , nu mai tin minte exact. Tare mi-e frica ca a inghetat rahatul asta si daia nu pornea masina. Practic nici nu dadea la demarorul, invarteam cheia ca si in usa fara zgomot iar bateria e buna. Am mai patit asa marti cand au fost -15grade iar dupamasa la ora 15:00 erau -5 grade si a pornit la sfert de cheie . Locatia Brasov , temperatura de azi noapte posibil -20grd, masina Audi A4 tdi.
14 dec 2012, 12:16
+1
Axxis
224 comentarii 271 puncte
Si prin radiator zici ca se pune antigel? :D:D bine ca nu dam pe chedere cu untdelemn de la bunika. aricolul cu magazinul Cora l-ati si sters.
14 dec 2012, 12:17
+2
5 comentarii 1 puncte
-15 grade? da acum o saptamana cand au fost -22 nu ati mai spus nimic :))
18 dec 2012, 15:58
0
2 comentarii 0 puncte
Se gaseste pe wikipedia un articol despre etilen glicol in care se vede ca temperatura de inghet a amestecului etilen-glicol apa are valoarea cea mai mica la un procent de 50% (etilen glicol in apa),adica lichidul de racire ingheata la o temperatura foarte scazuta. Cu cat creste procentul de etilen glicol peste 50%, cu atat creste si temperatura de inghetare.deci 50/50 e amestecul corect pentru ca lichidul de racire sa reziste la temperaturi cat mai scazute. Cautati etilen glicol pe wikipedia in engleza. Ce-i drept, nu stiu cat etilen glicol e intr-o sticla de antigel,si pe vasul de expansiune la masina mea (mazda mx5) scrie coolant only...
18 dec 2012, 20:57
0
gylson
31 comentarii 44 puncte
sunteti buni la comentarii...doar atit ca la volan sunteti cu toti cocalari...luati aminte la ce a scris omul asta aici va dat citeva sfaturi utile,vreti sa le urmati bine...nu iar bine ce atita comentari de prisos cum ca eu sunt bun eu sunt as eu sunt nr 1 sunteti pe **** toti o apa si un pamint
18 dec 2012, 21:18
+1
gylson
31 comentarii 44 puncte
pina data viitoare cind mai comentati pe aici sa spuneti si de cind aveti permisul de conducere si citi km aveti pina acum parcursi, dar reali.... nu confectionati peste noapte.
18 dec 2012, 21:20
+1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »