:D mie mi-ar trebui doar v8-ul, focusul il am deja, si ma gandeam demult la un transplant de genul asta si conversie pt tractiune spate la ce potential are sasiul. Evident cineva ti-o ia pe dinainte intotdeauna pana ajungi tu sa strangi bani :)
Fiind "nascut" in 2004 la ora aia un v8 era chiar foarte darnic oferind 420 hp aspirat.
La ora aia rally car ford focus nu cred ca avea(cel putin nu mai stiu) daca din 2l scotea 300 hp
Si apropo, e unica asa ca nu te doare capu daca arunci 80k pe ceva unic
Eu zic alta "teorie" ... si anume ca un 2 litrii turbo?(300 cai) cuplat la o transmisie AWD e mult mai "turbat" ca acest 5 litrii aspirat cuplat numai la spate ....Cel putin daca masina este folosita pe macadam...!
daca nu ma insel cea mai buna alternativa este un transplant de Sierra Cosworth, stiu ca s-a facut in Europa, sunt si ceva kit-uri daca nu ma insel, dar cu tractiune tot spate. Tractiunea integrala paralizeaza feelingul in directie, eu tot pt tractiune spate as opta.
Ottaviano : Asa este dar spate merge la o masina pana in 500 de cai putere ...ca pe urma sa fi sigur ca cu toate sistemele pacii nu poti scoate timpi mai buni ca ceva AWD (pe orice suprafata)!Spate peste 500 cai ? DA MERGE ! Dar sa ai un motor aspirat !Daca ai turbo vei fi " all over the place"!
ps: Si eu eram intr-o constanta dilema asupra sistemelor spate, 4x4 si fata ...si am ajuns la concluzia ca 4x4 este ami bun ca spate si fata ,singurul care nu este bun este AUDI .... si nu din cauza sistemului quattro ...(deoarece este unul foarte bun ),ci din cauza motorului amplasat prea in fata si care produce subvirare! De exemplu ... un EVO intotdeauna va fi mai bun ca un STI deoarece el supravireaza iar STI subvireaza!
ps2: Deci practic masina "buna la toate" este una AWD! Dar daca doresti "fun" spatele intotdeauna va fi mai "jucaus"!
pai, e simplu, nu-ti trebuie 500 de cai, in primul rand; in al doilea rand, caii putere peste masura nu inseamna nimic, Evo are un adn mai de asfalt, Subaru subvireaza pe asfalt pt ca se axeaza pe o polivalenta marita, de exemplu daca-l scoti pe tarmac o sa se comporte exemplar, iar acolo Evo va fi in mare dificultate, in plus un Impreza va sti sa faca supravirare daca tu vei cunoaste limitele masinii, vreau sa spun ca la Scooby este vorba de un efect subvirator vrut de cele mai multe ori, nu unul patologic. Apoi o masina mai buna nu trebuie sa supravireze cum zici tu, ci trebuie sa aiba un cat mai bun control intre cele doua alternative: o masina cu sasiu ideal ar trebui sa fie lejer subviratoare in intrare in curba si supraviratoare la iesire ca sa inchida mai bine. Discutia a deviat din cauza exemplelor pe care le-ai adus si pe care le apreciez, ideea de baza este ca tractiune spate si in jur de 300-350 de cai pe Focus MK1 ar fi mai mult decat suficient entru mine :D Nu trebuie sa o iei in considerare de masina de zi cu zi, ci ca masina de track day, eu asta as fi facut cu a mea. Si eu pe track vreau sa ma distrez, nu sa imi fac iluzii ca o sa scot timpul cel mai rapid, pt ca asa cu filozofia asta oricine ar ramane dezamagit, oricand cineva este mai rapid decat tine dintr-un motiv sau altul.
dupa logica asta romanii care isi puneau motoare diesel de Golf in dacia 1300 trebuiau sa le numeasca Volkswagen, ceea ce ar fi mai putin plauzibil decat sa numesti Ford un Focus cu propulsor realizat in colaborare de Mclaren si Ford. Sau nu?