Autonomia asta o am si eu cu o Honda accord 2010 cu motor de 2.0 benzina, cu un rezervor de 65 litri dar fara nici o propulsie hibrida asa ca nu vad unde este sfarleaza.
"sfarleaza" este ca passatul o face cu 50 litri iar tu cu 65 litri... acolo economisesti 15 litri.. iar daca faci o gramada de drumuri intr-un an nu cred ca acel + de factura electrica (mai ales daca ai panou solar) va fi mai mare decat acei 15L inmultiti cu fiecare drum de 1000km... alta "sfarleaza" este taxa care o platesti pt acest hibrid de 1.4 si chiar in unele tari nu se platesc taxe la hibrizi fata de 2.0...
Sfarleaza este ca aceasta masina pe langa benzina mai papa si curent, o parte din regenerare si cealalta parte din reteaua ta electrica. Deci nu e chiar asa cum zici tu.
Legat de taxa de poluare nici la Honda nu am platit-o pt ca atunci cand am cumparat masina era euro 5 si pt euro 5 nu se platea taxa.
Cu taxele m-am gandit si la alte tari unde exista taxa de drum sau etc.. nu taxa de inmatriculare, normal ca papa electricitate nu am zis eu ca nu.. dar la 10000km de ex facutra de curent o sa fie mai mica decat cei 150 litri in + de benzina! Gandestete atunci la impozite si asigurari, daca tu chiar crezi ca nu este diferenta intre acest hibrid si un 2.0L aspirat atunci eu am gresit si imi cer scuze......
Pana mai sus de Berlin am bagat 2 plinuri si mi-a mai ramas cam 2 liniute. 2000 km cu 110 litri nu prea este 2 %.
Mai calculeaza odata.
Consumul mediu a fost de 6%.
cum adica "combina un propulsor 1.4 TSI de 156 CP cu un motor electric de 115 CP, intregul ansamblu oferind un total de 218 cai" ? cred ca 156+115 = 271 cp nu 218.. voi nu mai sunteti in stare sa faceti nici calcule de clasa a 2-a?inteleg ca toate articolele sunt traduse de pe world car fans.. dar nici asa..
Ce zici tu e valabil dacă motorul pe benzină îşi dezvoltă cei 156 CP la acceaşi turaţie la care cel electric dezvoltă cei 115 CP! Din moment ce ei declară că maximul este de 218 CP înseamnă că nu îşi dezvoltă puterile maxime la aceeaşi turaţie!
Bravo ţie că eşti tu în stare să faci calcule de clasa a doua!
Nu e adevărat. Un motor electric are cuplu maxim pe toată plaja de turaţie dar nu şi putere maximă mereu.
Puterea la o turaţie anume este dată de cuplu prin formula următoare:
P=(Cuplu * RPM)/7058 (dacă măsurăm puterea în CP şi cuplul în N*m)
Asta înseamnă că o să dezvolte putere mare şi la turaţie mică având cuplul maxim şi atunci, dar puterea maximă o va avea atunci când va ajunge la turaţia lui maximă.
Dacă nu mă credeţi faceţi calcule luând cuplul şi puterea de pe un grafic la diferite RPM să vă convingeţi.
Hai să facem abstracţie de cifrele din articol.
Dacă ai două motoare, unul care dezvoltă o putere de 100 de cai la 6000 RPM şi unul care dezvoltă 100 de cai la 5000 RPM (după care, evident, scade) şi le pui să lucreze împreună, puterea maximă pe care o va avea ansamblul format din cele două motoare nu va fi de 200 CP.
Puterea maximă va fi atinsă la 5000 RPM, unde cel de-al doilea are 100 CP + cât va dezvolta primul motor la turaţia respectivă, să zicem 80 CP, rezultă un total de 180 CP.
E doar un exemplu ipotetic, lucrurile pot fi cu mult diferite.
29 sep 2014, 17:38
+16
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Cand se spune de automobil ca dezvolta 200 CP , se refera la puterea maxima ,la o anumita turatie . E evident ca nu o sa aibe 200 de cai pe toata plaja de turatie , daca te uitai o pe o diagrama de dino vedeai treaba asta .... . E foarte corect articolul , si da , se insumeaza caii de la electric cu caii din motorul cu combustie interna .... Chiar daca acea putere o atinge doar la un moment dat... (motorul cu ardere interna)
Cand o sa intelegeti si voi ca tehnologia hibrid nu se remarca prin economie ci prin reducerea noxelor.Si ma adresez celor care au condus macar o data in viata.Ceilalti vorbesc din carti.
Nu inteleg de ce se incapataneaza sa faca hibride cu motoare pe benzina sau ma rog strict cu motoare pe benzina. Peugeot a avut un atentat sa scoata un hibrid diesel-electric dar nu s-a mai auzit nimica...de ce oare? Hibridul electric benzina este facut strict sa ia ochii lumii vezi doamne ca suntem eco...poate iese mai bine la noxe doar ca la consum acolo unde consumatorul simte nu prea se economiseste mare lucru. A si articolul este prost scris masina consuma 2litri in prima suta de km cand are o baterie plina si face 50Km in full electric si asta teoretic ca practic va lua vreo 4 litri in prima 100 km si apoi mai mult. Pai eu fac 1000 km lejer cu 55l de motorina cu skoda octavia 1.6 tdi asa ca nu mi se pare mare realizare 1000 km cu un hibrid. Adevarata economie va fi doar daca se va merge cu masina strict electric in oras si doar la drumuri mai lungi sa folosesti tot sistemul. Pana atunci eu tot un sistem diesel-electric pt auto astept...nu de alta dar avem ca omenire mai multa experienta in asa ceva cam 50 de ani de locomotive diesel-electric.
Inteleg ceea ce spui tu dar gandestete ca vb aici de un Passat cat de cat mai mare si mai grea ca fabia 1.6tdi, daca am de facut 10-20 km pe zi si am o autonomie de 50km de baterie practic motorul pe benzina este folosit foarte putin sau chiar deloc... ( depinde de stilul de condus ;) ) sunt deacord cu tine ca hibridele inca nu sunt populare pt ca inca nu ofera cel putin pt Romania o alternativa foarte buna fata de 1.9,1.6,1.5 diesel dar deja se pot economisi niste bani din taxe, impozite, asigurari... care poate in timp acopera un service klumea la masina.... cand vor fi baterii care au atonomie mult mai mare si pretul curentului sau panourilor solare vor scadea atunci hibrizi vor fii in top... parerea mea...
Pentru ce sunt bune hybrid-ele de genul Passat-ului GTE?! Pentru ca pe lumea asta mai sunt oameni ca si mine dealtfel care NU INGHIT MIZERIA DIESEL fie el si V12, care nu apreciaza nimic din ceea ce ar "oferii" diesel-ul si au nevoie de un consum mai mic pe benzina si aici intervine hybrid-ul! Placerea de a pilota intr-un mod mai eficient cu costuri mai mici! Nu toti avem copii, familii sau ne declaram "familisti" o scuza ieftina pentru a cumpara masini de "familie" Skoda Octavia, VW Jetta, etc... pentru mine si cei ca mine mereu vor fi coupe-urile in doua usi sau in cel mai pur mod posibil coupe-urile in 4 usi, VW CC, Audi A7, Mercedes CLA, CLS, Audi TT Sportback (cand va aparea). Audi A5 Sportback, etc... unii dintre noi ne uitam la design si materiale, dar neaparat si la performante inaintea spatiului...daca vreau sa stau in fotoliu ma duc acasa, nu la volan! La volan muncesti si stai confortabil in orice masina premium asa ca masina de mai sus este clar creata pentru cei ce vor MAI MULT de la o masina. Si in al treilea rand eu am acasa priza de 380V si incarcarea va fi mult mai rapida decat la o priza de 220V, ce ar mai fi de comentat?
Ar mai fi de comentat faptul ca masinile "hybrid" sunt produse in primul rand pentru reducerea emisiilor de gaze nocive (pentru ecologie) si in al doilea rand pentru consumul redus de carburant.