Ați uitat de teapa mașinilor aduse de afara înmatriculate cu acte in regula in tara si care sunt reclamate ca furate in tara de origine. In baza de date a Interpolului apare abia la 6 luni după reclamație, timp suficient sa schimb si 2 proprietari in tara noastra.
la a 3-a mana nu se mai considera hotie/inselaciune.
Iar faptul ca reprezentantele iti dau istoricul masinii e un mit, sunt considerate date pt uz intern. Nu mi le-au dat, chiar daca-s proprietar. Doar prin cunostinte, oficial nu.
Poate fi si a 10a mana, furtul tot furt ramane, proprietarul de drept isi recupereaza bunul si ultimul cumparator (al 10lea), fie el de buna-credinta ramane cu paguba. Majoritatea reprezentantelor iti dau istoricul (daca exista bineinteles), probabil unele il ofera contracost si este de inteles, dau o informatie, deci un serviciu.
Legat de km.
Din nefericire am auzit de cazuri in care se manareste numarul de km inclusiv la reprezentanta - asta inclusiv la mercedes.
Nu stiu exact ce legaturi are lantul respectiv sau de ce eroare profita dar nici pe reprezentante nu te poti baza 100%.
Probabil singura solutie ramane daca cumperi masina de la primul proprietar de dincolo care nu a avut ceva de facut. :)
1. Masina este un bun mobil (in acceptiune juridica).
2. Un bun mobil este in posesia celui care-l poseda. (cf. principiului Posed fiindca posed)
3. Masina fara certificat fiscal se vinde ca orice alt obiect (i.e. stilou, telefon, barca pneumatica etc.). Pentru niciuna din ele nu iti trebuie certificat fiscal.
4. Datoriile fiscale apartin vanzatorului si acesta poate recurge chiar la vanzarea bunurilor mobile pentru a-si achita datoria fara nicio aprobare atat timp cat averea nu este pusa sub sechestru
5. Masina pusa sub sechestru poate fi vanduta atat timp cat sunteti cumparator de buna credinta sau daca aceasta masina nu a fost inventariata. Nu o sa intru in detalii, dar in pricipiu odata cumparata, este destul de greu pentru statul roman sa va sechestreze bunul mobil (evident, ar fi cazul sa aveti macar un contract de vanzare cumparare semnat prin notariat). Statul trebuie sa se indrepte impotriva debitorului pentru recuperarea sumei, nu cui acesta a instrainat bunul.
6. Serii gresite, masini lovite si km dati inapoi se pot vedea in service-ul efectuat regulat (i.e. RAR, ITP, schimb consumabile, schimb piese etc.). Lipsa facturilor si in general al unui istoric in chitante/facturi nu poate insemna decat un viciu al obiectului mobil respectiv.
Doar zgariem suprafata cu articolele astea...daca cumva esti in cautare de masina second,si cutreieri putin parcurile din Ro,ai sa ramai uimit de faptul ca aproape toate masinile o sa arate undeva intre 120-160.000 de km! E lesne de inteles de ce valorile astea,deci concluzia e ca majoritatea sunt "manarite" la kilometraj si nimeni nu face nimic in privinta asta! Aspectul cel mai deranjant pe care il aud de fiecare data,e ca masina respectiva a stat numai in garaj,condusa de o persoana in varsta! Iar un mare ********! Dupa ce treci de toata fatada cu povesti,o sa te lovesti de cititul seriilor,mai ales alea de motor...poate multi nu stiti,dar pentru unele modele,iti trebuie camera video telescopica,exact ca la R.A.R.,ceea ce nu are oricine...asta in cazul cel mai fericit in care e si curatenie pe acolo si poti vedea ceva si mai si stii exact unde sunt amplasate! Nu are rost sa vorbim de bataia de cap cu inscrierea,ce Euro iese,ca numai la noi Euro este variabila in functie de starea de spirit a inspectorului R.A.R.,dupa care taxe,cozi si asa mai departe!
Ideea e in felul urmator...atelierele,unele din ele,au devenit atat de bune incat numai cu dispozitive speciale mai poti depista o masina taiata in doua...ceea ce e foarte grav din punctul meu de vedere! Ca pe partea de motor,discutia e mai ampla,oricum masinile mai vechi de 6-7 ani,sunt bine sarite de 400.000 de km reali si e de asteptat sa inceapa,ba o turbosuflanta,ba un injector,ba volantul...dar in momentul in care esti habarnist sau pe undeva pe aproape si cumperi din Vitan o masina sudata pe jumatate,cu rezistente pe toate Airbag-urile si totul e foarte bine mascat,deja avem o problema foarte grava,care se numeste crima cu premeditare!
Deja verificatul prin reprezentante e S.f. pt multi iar carti de service,le poti cumpara de afara,gata stampilate si falsificate fara nici o greata...
Concluzia ar fi urmatoarea: deschideti bine ochii cand cumparati o masina second,mai ales din parcuri auto,si cel mai bun
Nu vreau sa par samsar, dar pana la urma, daca o masina e reparata bine, atat de bine incat nu-ti dai seama decat cu super scule speciale, care e problema in asta?
Din punctul meu de vedere, daca o masina e reparata atat de bine, inseamna ca proprietarul, sau persoana care a facut reparatia, si-a dat tot interesul sa iasa bine si a dus-o la un service profesionist, de unde rezulta ca si costul de reparatie a fost mai mare.
Corect ar fi sa spuna acest lucru, insa pe de alta parte, daca ar spune asta, si-ar cam taia singur craca de sub picioare, pentru ca ar trebui sa scada din valoare. Nu ar mai conta aproape cu nimic faptul ca el a reparat masina intr-un service profesionist, si a platit bani buni pentru asta, fata de altii care fac bricolaje de 3 lei in garaje improvizate, pe la Nea Fane sau Nea Gigi...
Eu nici pana in prezent nu stiu daca masina mea are km reali sau nu, daca a fost lovita sau nu, dar toate actele au fost in regula, de 2 ani nu am avut nici o problema cu ea, merge bine, se comporta bine.
In incheiere as vrea sa mentionez un singur lucru: masina a SH este o chestie de noroc. Poti avea noroc sa prinzi una buna, sa nu-ti faca probleme, sau poti avea ghinion, sa inceapa sa cada exact la tine. Chiar daca cumperi de la un prieten care a avut grija, se poate intampla sa pice la tine, dupa 3 saptamani, sa zicem, injector sau turbina. Nimeni nu poate estima carte este durata de viata ramasa a unei piese sh. Nu putem decat sa banuim dupa anul de baricatie si dupa numarul de km, dar atat. Restul e chestie de noroc sau ghinion, depinde cum privesti problema.
in afara masinile nu se mai repara la nivelul asta!!!! ca se schimba o aripa infundata, o usa, insa un accident care atinge geometria masinii e declarat paguba totala si masina se duce la fier vechi/dezmembrari! numai in RO se mai carpeste, indreapta sasiul, lonjeroane etc!!! pe ideea las ca merge!!!
asa ca teoria ta nu e valabila pt ca nu exista!
singurul lucru in care ai dreptate e "masina a SH este o chestie de noroc."
Se declara paguba totala si se vinde la dezmembrari. Acolo se repara si se vinde ca foarte buna, cel mai probabil in tarii ca Romania. Crezi ca cei de afara sunt toti corecti, hotia nu s-a inventat in Romania.
astia la dezmembrari dezmembreaza, nu-si bat capul sa le repare!
bine, acum vorbesc din ce stiu, in BE de exemplu. nu stiu cum o fi la noi, sau in alte tari din UE! insa legislatia e mult mai dura ca la noi si ... se aplica.
Total de acord cu tine. Insa sa sti ca eu am vandut fosta masina o mazda 3 mps de 300 de cai care intrase in anul 8 si avea doar 110 k de km .Atat am reusit sa fac cu ea in 7 ani si jumatate.Masina era impecabila pentru ca sunt maniac.Probabil de-asta a si cumparat-o colegul din clubul Mazda.Adica e posibil ca o masina de 7 -8 ani sa aiba si sub 150k fara sa fie "manarita".:))
Cand am cumparat prima masina SH, proprietarul nu avea certificat fiscal. Bine, omul mi-a zis ca mi-l trimite prin posta in cateva zile. Ceea ce a si facut. Nu e exclus sa fi avut datorii la stat si sa le fi platit cu banii de pe masina.
A fost un risc pe care mi l-am asumat. Totul a fost ok, dar de atunci n-am mai luat masina fara certificat fiscal.
Alta problema ar fi cu cartea de service. Am luat masini fara asa ceva. Habar n-am cati km reali au avut si nu prea ma bazez pe faptul ca omul s-a dus la reprezentanta cu masina la fiecare reparatie. Poate s-o fi dus la primii 50000 si asta poate fi verificat. Eu am luat masina la 90000, dar poate intre timp a facut inca 150000 cu ea si nu a facut nicio revizie intre timp, si kilometrajul adevarat nu poate fi verificat nicaieri.
Evident, astea au fost greseli. Din fericire, nu au fost probleme. Dar sustin recomandarile articolului.
Ideal ar fi sa nu te grabesti cand iei o masina SH, dar nu e chiar asa usor.
In Romania toti vrem sa cumparam masini noi daca se poate, cu cat mai putini kilometri - daca se poate la 10 % din valoarea de noua. Piata si cumparatorii impun regulile, dar din nefericire sunt reguli romanesti... de multe ori am vazut masini care aratau k dupa razboi, functionau k vai de lume dar aveau 80 000 km pe bord (!!!!!!) si au fost vandute inaintea altora care se prezentau mult mai bine atat tehnic cat si optic, dar aveau 150 000 km.
Cat despre modificarea kilometrajului, in tarile civilizate daca aceasta operatiune se executa in vederea vanzarii e puscarie, modificarea numarului de km se poate face numai daca s-a schimbat motorul - si se modifica legal bordul dupa nr, de km ai motorului, s-a schimbat bordul si se modifica nr de km astfel incat acesta sa arate nr de km ai masinii, sau pur si simplu pentru ca asa vrea proprietarul, dart acesta este obligat ca in momentul vanzarii sa atentioneze cumparatorul despre modificarea km, in caz contrar vanzatorul este pasibil de pedeapsa (atentie - VANZATORUL - si nu cel care a modificat kilometrajul pentru ca acesta nu a facut-o decat la cererea expresa a vanzatorului.)