Repararea masinii de catre mana proprietarului, interzisa. Ce parere ai? Editorial 8 Mai Repararea masinii de catre mana proprietarului, interzisa. Ce parere ai?
Toate comentariile (39):
hirig
609 comentarii 1017 puncte
Firme americane, dece nu ma mir.
08 mai 2015, 17:56
+1
79 comentarii 177 puncte
Ce ,,doresc ei" e diferit de ce vrem noi, asa ca se vor gasi modalitati, dar nu cred ca este cazul. Beleaua este ca le fac din ce in ce mai complicate.........
08 mai 2015, 18:13
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Nu e nici o belea ! Masinile sînt lafel de simple ca în anii 60. Smecheria este ca: 1 - S-au înlocuit subansamble mecanice cu electronice 2 - Cauzele defectiunilor pot fi depistate numai cu echipament electronic 3 - Au un motiv în plus sa te scuture de bani Exemple: - Tu nu mai ai un distrubuitor de aprindere MECANIC si O SINGURA bobina de inductie ci ai 2 / 3 / 4 / 6 / 8 bobine de inductie (dependent de numarul de cilindri) fixate pe o regleta în capul bujiilor si sînt asistate electronic. - Tu nu mai ai cablu mecanic de otel la acceleratie ci un POTENTIOMETRU care da impulsuri la ECU sa-ti deschida sau închida admisia. - Tu nu mai ai frîna de mîna mecanica ce trage niste cabluri de otel ci un sistem de electromagneti cu mentinere activabile de la buton. - Tu nu mai ai schimbator de viteze mecanic unde se misca o pîrgie pe sub masina ci ai un JOYSTICK ce da impusuri unui sistem electromagnetic asistat electronic ce-ti schimba vitezele ca atare. - Tu nu mai ai un cablu de km mecanic ce se învîrte de la cutie la tahometru ci ai un sistem de impulsuri electronice. - Tu nu mai ai o pompa de benzina mecanica activata de o cama din motor ci ai o pompa asistata electronic învîrtita de un motoras electric. Pot sa-ti dau mai multe exemple dar pt. asta ar trebui sa ma apuc sa scriu un roman întreg :-)
11 mai 2015, 11:21
+4
865 comentarii 2568 puncte
Foarte bine spus.Multi au impresia ca masinile au evoluat cu mult.Pe partea mecanica nu exista aproape mai nimic nou .Unde sunt imbunatatiri vizibile e siguranta dar si aia nu e cu mult.Pe orice caroserie unibody o poti aduce la standardele actuale de siguranta si chiar exista firme specializate (mi se pare ca la Top Gear au avut un Aston Martin din 60 care avea toate sistemele de siguranta din ziua de azi)
11 mai 2015, 11:37
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Si chiar asta este porcaria FARA LOGICA care ma irita extrem de mult deoarece: 1 - Motoarele nu au evoluat în ultimii 100 de ani cu absolut nimic. Tot acelasi rahat ÎN 4 TIMPI sînt chit ca se folosesc materiale mai fiabile 2 - Înlocuirea sistemelor mecanice cu electronice au singurul scop de a avea: a) - Costuri mici în productie Exemplu: - Un cablu de acceleratie de otel costa 3 €. Un potentiometru de acceleratie costa 0,20 € b) - Costuri ridicate de întretinere pt. utilizator Exemplu: Sa schimbi cablul de acceleratie rupt, costa fara manopera 5 €. Sa schimbi potentiometrul de acceleratie fara manopera costa 200 €. 3 - Electronizarea masinilor avantajeaza 100% numai producatorul si DEPANATORUL. Depanatorul deoarece un defect poate fi depistat mult mai repede. Computerul îti spune tot, practic îti da "mura-n gura" si-ti spune tot ce ai de facut si daca vrei îti spune si unde este montata piesa cu pricina aratîndu-ti si exploded diagram + ce trebuie sa faci ca sa ajungi la ea s-o schimbi. Cu sistemele actuale de masura si control computerizate, teoretic, pîna si un copil de clasa a 4-a poate repara o astfel de masina. 4 - Reparatiile în ziua de azi dureaza asa de mult nu pt. ca electromecanicul nu se descurca ci pt. ca: a) - Se trage de timp în mod constient pt. a cîstiga mai multi bani (ore de lucru) b) - Cîteodata livrarea pieselor de schimb dureaza nejustificat de mult
11 mai 2015, 12:33
+3
2947 comentarii 2978 puncte
GENERALIZAT SPUS, "Dorinta" asta se va realiza în mod automat si de la sine deoarece daca la masinile vechi mai puteai face ceva, la cele actuale pline de electronica, daca n-ai echipamentul de masura si reglaj necesar, stai si-ti faci rugaciunea lînga ea. În afara de asta marea masa a posesorilor de masini si asa habarn-au nici macar sa-si schimbe o roata si nici macar nu stiu ce-i aia bujie darmite sa umble cu un OBD :-) Noi astia care avem habar "de ce se învîrte roata" sîntem o minoritate neglijabila pt. industria auto asa ca toata agitatia e....... cancan :-)
08 mai 2015, 18:24
+6
180 comentarii 260 puncte
Cyber, iti dau perfecta dreptate. Si de cele mai multe ori, cei care au o vaga Idee cum se umbla cu un Laptop si un OBD mai rau fac (vezi tunerii de 'parcare' care 'resofteaza' masina in cateva minute si bubuie la cativa km mai incolo). Acum, daca e sa analizam strict la sange, e oarecum corect. Multi traiesc doar cu impresia ca stiu surubareala, si te miri cum sar placutele de Frana, conducte sau mai stiu eu ce. Mai stiu pe unul care si-a facut schimbul de ulei si a pus oloi in Motor pana a dat pe afara :). Si cum nu prea ai cum sorta pe cei care se pricep de cei care doar cred ca se pricep, se aplica regula generala. Noroc ca in DE exista atelierele unde iti poti repara singur masina, si la final vine nenea KFZ Meister si da cu batzul pe ce ai facut. Ai utilaje, ai scule, ai tot ce iti trebuie, nu tre' sa legi cu sarma daca se rupe vreun surub. Asa da ......
08 mai 2015, 19:47
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Referitor la schimbatul uleiului, apogeul în domeniu am avut parte sa-l vad în România în anul 1988 cînd un mare mecanic a fost în stare sa bage în propria lui dacie ulei DE TRANSFORMATOR în loc de uleiul ce trebuia, motivînd actiunea precum ca FACE ACELASI LUCRU SI E MAI IEFTIN. :-) ))))) Dobitocul însa nu a realizat ca uleiul de transformator are proprietati de RACIRE SI IZOLARE si nu de ungere. În exact 10 km i-a pocnit motorul de ziceai ca-i o lubenita scapata pe jos :-) )))) În rest, de cînd ma stiu, prin RO se aplica metoda "merge si asa" si cînd preiei masina de la nenea mecanicu, pe lînga masina îti mai da o punga cu suruburi ramase în plus :-) Referitor la serviceurile din DE de care spui tu, astea sînt asa zisele ateliere "Do it yourselfe" unde închiriezi rampa cu ora cu sculecu tot si dupa ce ai terminat vine maistrul mecatronic sau nenea de la TÜV sa-ti verifice lucrarea. Nu stiu în ce masuraar aveasucces asa ceva si în RO dar ideea de afacere ar fi.
08 mai 2015, 21:24
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Îti garantez pe ce vrei tu ca la treaba asta de care se vorbeste în articol, nu e vorba nici pedeparte de reparatiile strict mecanice ci de PIRATERIA DE SOFT AUTO dar articolul banuiesc ca e prost tradus. De cînd cu computerizarea masiilor, pirateria de soft auto a luat o amploare îngrijoratoare, mai îngrijoratoare decît pirateria în sectorul PC / SP si e grav rau deoarece fiecare bou ce stie sa umble cu un notebook poate sa-si descarce mizeriile astea contrafacute si sa le bage pe masiinile prostimii ce nu gîndeste si daca în sectorul PC / SP un crack / warez / hack face pagube materiale derizorii, în sectorul auto, asa ceva OMOARA OAMENI ! Daca unei masini îi pocneste motorul la 200 km/h datorita unui soft contrafacut si prost programat, aduni ocupantii masinii de pe carosabil cu farasul sub forma de pasta de mici !!!! Daca concernele auto iau masuri în domeniul asta, sa nu mai poata fiecare bou sa-si bage nasul pe unde nu trebuie, FOARTE BINE FAC !!!
08 mai 2015, 23:18
+2
cata_mcd
61 comentarii 143 puncte
Nu este asa de mult vorba de piratatul soft-ului, e vorba de masinile care se bazeaza in proportie foarte mare pe electronica si care daca te lasa in mijlocul drumului te uiti la ele ca vaca la poata noua(fostul meu Chevrolet Volt hibrid care s-a blocat in mijlocul drumului din cauza unui update la software), si care electronica nu este pentru toata lumea. Se pomeneste de interzicerea reparatiilor si modificarilor la masini de catre persoane neautorizate din cauza ca americanii sunt obisnuiti sa dea in judecata pe oricine pentru orice prostie.
09 mai 2015, 02:20
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Da. Asta în mare parte în SUA dar sa sti ca si prin europa sînt procese din astea chit ca nu se cer despagubiri de sume astronomice ca în SUA. Aici în Germania se agita multi si pe drept datorita pirateriei. E plin de softuri pirate provenite de prin emirate si de pe la rusi, ce fac ravagii. În afara de asta nu mi se pare corect ca un posesor de masina sa dea în judecata un producator dupa ce a fost la vreun service fantoma în vreun garaj de curte numai pt. ca e ieftin si se trezeste ulterior cu un soft pirat sau defectuos pe masina sau si mai rau, face chiar el pe desteptu bagîndu-se pe unde nu trebuie, unde habarnare ce face. Producatorul nu e cu nimic de vina daca clientul e prost si se baga pe unde nu trebuie sau cel din service un sarlatan iar controale în domeniu, sînt practic inexistente. Dupa parerea mea, o metoda relativ simpla ar fi sigilarea conexiunii OBD si fiecare desigilare / acces sa fie protocolat în caietul de revizii a masinii sau în baza ei de date ce se afla pe cloudul producatorului. Asa cel putin nu mai are acces fiecare bou, mester mare din dosul blocului. Asta poate ar fi si un prim pas împotriva manipularii kilometrajelor ce e în Europa la ora actuala la ordinea zilei. Conform declararilor DEKRA, fiecare a 3-a masina SH de pe piata Germana are cel putin kilometrajul manipulat.
09 mai 2015, 08:26
+3
865 comentarii 2568 puncte
Nu numai in SUA.Eu am dat in judecata statul roman ca sa inmatriculez masina (am castigat) si acum urmeaza impreuna cu cei de la 4x4 sa ii dam in judecata pe Ponta si madam Plumb pentru taxele auto....personal de data asta ca semnatura e de mana lor.Este bine sa prindem si noi treaba care o fac americanii cu datul in judecata....astia la noi trebuiesc disperati cu procesele pana se linistesc si incep sa foloseasca rahatul ala stricat de creier.
10 mai 2015, 03:35
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Treaba cu datul în judcata e si în Germania si e poveste vechie. Aici îti ajunge daca ai o asigurare juridica privata. Aici daca ai ghinionul sa ai în vecini un bosorog iesit la pensie ce nu mai stie cu ce sa-si omoare timpul liber, te da în judecata si daca-ti scîrtîie patul cînd îti fu** nevasta :-) ))) Cel mai stupid proces de care am auzit în Germania a fost unde un somer a dat statul în judecata pt. o PERIE DE WC ce costa 1,50 € http://klobuerste.eu/wp-content/uploads/2014/01/klobuerste-holz.jpg Culmea e ca a cîstigat procesul si statul a trebuit sa suporte chieltuielile de judecata (aprox 1200 €) si sa-i plateasca peria de WC (1,50 €) :-) ))))))) Sa te pisi de rîs nu alta !!! :-) ))) La capitolul masini, chiestii de genul "amiabila" exista dar nu se aplica. Se chiama politia pt. cea mai mica zgîrietura, se deschide caz penal si restul discuta advocatii în proces. Oare de ce crezi ca nemtii au legi auto asa de drastice si TÜV (ITP) e mai sfînt ca biblia :-) ))) Ordine de plata pt. impozite auto, asigurari etc., înainte de a fi platite (daca e vorba de sume mai mari de 250 €) se dau advocatului la verificat si abea dupa ce asta da OK-ul ca sînt în ordine, se face plata. Astfel se evita greselile contabile de calcul. Mergi la TÜV, verificatorul trebuie sa-ti justifice în scris ce nu e în ordine la masina, de ce îti refuza placheta. La asta poti face contestatie prin proces. Problema în România, banuiesc ca nu fiecare are astfel de asigurare juridica sa poata da în judecata pe oricine pt. orice.
10 mai 2015, 13:08
+2
226 comentarii 483 puncte
"Cand parlamentul rosteste, poporul se intristeste." (proverb de Fan Viata)
09 mai 2015, 06:55
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Gresit exprimat ! Cînd parlamentul rosteste, poporul o beleste!
09 mai 2015, 08:28
+7
JapanPerformance
84 comentarii 87 puncte
cam cea ce vedem noi in filmele "din viitor" cu masini care se conduc , oamenii nu mai au habar sa conduca o masina sau cum se schimba o viteza dar mite sa mai si lucreze la ea.. adica la partea auto o sa fie omul o leguma... asta o sa se intemple la cum mergem... viitorul e aproape.. si acuma inteleg si eu pe cei batrani care prefera o masina veche sau una antica in locul celor noi... pt ca oricum ar fi masina noua.. ca si masina veche nu este.. si daca cineva vrea sa "conduca" o masina sigur nu prefera una automata sau electrica sau prea sofisticata.. si doar o masina care sa o poata conduce.. sa simta ca o conduce el pe ea si nu ea pe el.
09 mai 2015, 09:58
0
2947 comentarii 2978 puncte
Asta nu are nimic cu prezentul si cu viitorul sau cu doatarea tehnica a masinilor. Sa nu crezi ca toti stiu ce stim noi care sîntem în domeniu sau avem masina ca hobby. Marea majoritate a posesorilor de masini sînt "LEGUMA" în domeniu si asta de cînd s-a inventat prima caruta fara cai ce poseda un motor cu ardere interna în 4 timpi de catre frati Daimler în 1885. În ceea ce-i priveste pe cei batrîni ce prefera o masina non-electronica, nici astia nu traiesc o vesnicie. Sînt o specie aparte pe cale de disparitie.
09 mai 2015, 10:57
+3
77licu
93 comentarii 171 puncte
Rămâne să ne luăm atestate/diplome de mecanici auto odată cu achiziţionarea unei maşini,preventiv,pt legile ce vor veni.
09 mai 2015, 21:29
0
2947 comentarii 2978 puncte
Îmi dai voi te rog sa-ti dau un sfat? înainte de a-ti lua un astfel de atestat numai pt. ca americanul "bese în front", ar trebui întîi tu si înca 23.000.000 de români, sa va ocupati intesiv cu eliminarea DICTATURII PONTAISTE si abea dupa ce aceasta..... BUBA DE PUROI a disparut cu desavîrsire de pe "scena" politicii române si într-adevar te poti bucura de bunul tau mobil pe care dai banii fara sa fi folosit ca vaca de muls a natiunii numai pt. ca ai o masina, atunci poti sa te gîndesti daca e necesar sa-ti iei un asfel de atestat sau nu.
10 mai 2015, 21:19
+2
18 comentarii 17 puncte
Iar nota 10 o primeste @cyber. Felicitari pentru comentarii.Eu nu mai sunt in Europa de mult timp.Si ma bucur pentru decizia luata.Nu-mi vine sa cred ce pot face cu masinile prin Europa ,dar este adevarat.Din pacate. Aici,eu nu m-am intalnit cu asa ceva.Daca umbli neautorizat la o masina, masina respectiva pierde garantie, asigurare samd. Ca technician auto,cand ai semnat, raspunzi de tot cese intampla dupa aceea.
09 mai 2015, 22:43
+2
2947 comentarii 2978 puncte
La masinile noi mai merge treaba dar la masinile SH, apar problemele. În Europa e plin de SAMSARI se face pur si simplu trafic cu masini manipulate. Daca de ex. în Germania manipularea kilometrajului e interzisa în restul europei .........e varza. Turcaletele domiciliat în Germania, merge în Olanda, manipuleaza masina si o baga pe piata est europeana. Masini ce în Germania fac la navetisti jumatatea de milion de km reali în cei 5 ani de garantie, ajung în europa de est (prin România de ex.) cu abea 100.000 km rulati. Caiete de service BLANCO se negociaza pe piata neagra ca paharele de seminte la colt de strada. La rable frumos lustruite li se anexeaza caiete de service false cu stampile "din burta" si se vinde ca.. ......MASINA DE PENSIONAR PUTIN RULATA ÎNTRETINUTA ÎN SERVICE cu CAIET DE SRVICE LA ZI si PUTIN RULATA. ECU-urile se schimba si se reprogrameaza de fiecare bou cu notebook în mod neautorizat dupa moto-ul las ca merge si se vinde de samsarul turc prin pietele de masini. Cînd ajungi cu ea la TÜV (ITP-ul nemtesc) sa-i faci verificarea si s-o înmatriculezi, începi sa plîngi deoarece ai cumparat un putregai ce nu mai are ce cauta pe drumul public. Pe lînga mizeriile astea, un service cinstit unde lucreaza personal calificat, are pur si simplu viata grea, trebuie sa lupte dupa existenta, calitatea si siguranta nu mai este apreciata deoarece clientul BOU ÎNCALTAT merge unde-i mai ieftin punîndu-si astfel singur streangul de gît. În anul 2014, fiind la IAA în Frankfurt am asistat la o conferinta de presa unde forurile DEKRA au declarat ca conform unei statistici facuta chiar de ei, la nivel european fiecare a 4-a masina SH ce circula pe drumul public este manipulata electronic în mod ilegal si fiecare a 5-a masina SH are defectiuni tehnice vitale, defectiuni ce se cîrpacesc de moment atît cît sa primeasca OK-ul verificatorului tehnic TÜV / ITP La parcul auto european ce este imens, astfel de cifre sînt cît se poate
10 mai 2015, 01:03
+2
97 comentarii 190 puncte
Poate asa se fac responsabili si de defectele aparute din fabricatie
09 mai 2015, 23:03
+1
costibontea
98 comentarii 244 puncte
Draga 4 tuning. Va rog respectuos nu mai publicati astfel de subiecte, sunt destui idioti si in parlamentul Romaniei care nu au de facut altceva decat sa frece net-ul toata ziua, si dau de articolul asta, dup-aia ne trezim si noi cu o lege de genul asta si ne miram de unde. Asta-i ceva de genul nu va mai cacati decat in budele aprobate de producatorii de alimente :))
10 mai 2015, 10:48
+14
VwV~GLF~
260 comentarii 337 puncte
Lasati ma nu va mai c@c@ti pe voi ca nu are cum sa iti interzica nimeni sa iti repari masina...noi suntem departe oricum de ungaria,austria,germania ce sa mai zic de america...acolo e alta lume,alta judecata,alta civilizatie..noi,cu era noastra paleolitica...
10 mai 2015, 19:27
+2
865 comentarii 2568 puncte
Iti dau perfecta dreptate dar vezi tu ca noi avem taxe de zeci de ori mai mari pentru masini ca in SUA deci parca vedem si noi o lege de genul dar facuta in asa fel incat sa nu fie doar pentru software-ul masinii ci pentru tot....am trait suficient incat sa ma astept la orice de la astia .
10 mai 2015, 20:09
+3
2947 comentarii 2978 puncte
GLUMA ON. Vezi sa nu ajungi sa ceri aprobare de la minister ca sa schimbi bujiile :-) GLUMA OFF.
10 mai 2015, 21:21
+2
865 comentarii 2568 puncte
de la rahatul ala de Poanta te poti astepta dupa ce mai ca a interzis masinile SH .Am un prieten cu un Logan din 2006 si nu poate sa il vanda ca taxa e @2000euro deci mai mult ca masina :))) dar toti manelistii o ard cu "vai dar vrei bmw cu nr de bulgaria" cand ala are un ***** de dacie. trebuie calcat pe cap zdreanta ala de ponta si a lui madam plumb cu Q7 inmatriculat in Bulgaria.
10 mai 2015, 21:39
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Referitor la"ghidusia" cu Bulgaria, sa fiu sincer, tare asi fi curios daca smecheria se interzice de lege, introducînd actiunea la FRAUDA FISCALA - SUSTRAGERE DE LA IMPOZARE (ce se pedepseste de lege) si asiguratorii refuza sa asigure masini înmatriculate în strainatate (asa cum e de ex. în Germania. Apare atunci ANARHIA ÎN ROMÂNIA? E doar asa........... "un joc de gînduri" cu moto-ul: .......... ce se întîmpla DACA ?
11 mai 2015, 13:35
-1
865 comentarii 2568 puncte
Nu are cum sa fie frauda fiscala atat timp cat platesti taxe? Scrie undeva ca nu ai voie sa platesti taxe in alt stat? Dar ce faci cu zecile de firme ca nu doar masinile se inmatriculeaza in alte state sau ce te faci daca imi iau rezidenta bulgara(foarte simplu 300euro pe 5 ani) iar masina e pe numele meu in bulgaria? lasand cocalarii la o parte poti avea masina in Bulgaria si sa iti platesti toate taxele (inclusiv RCA) pe bune....ca sunt astia Romani si pun tot intr-o galeata e partea a doua. Capitalismul nu inseamna doar sa ai libertatea sa foloseste produsul cel mai ieftin ci sa mergi sa platesti acolo unde sunt taxele cele mai mici.Se intampla pana si in SUA...oamenii isi muta firmele in alte state pentru a reduce taxele ...chiar si masinile (vezi California) Romania este un stat bolsevic primitiv unde statul are impresia ca omul munceste si are datoria sa munceasca doar pentru stat ...nu mai pun propaganda "eco" in timp ce ei taie paduri.
11 mai 2015, 13:50
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Nu stiu ce sa-ti spun ca nu ma dscurc cu politica asta si de SUA, chit ca sînt cam de regula dincolo dupa masini, nu mi-am batut capul niciodata cu aplicatiile lor în domeniu. Aici în Germania, daca am rezidenta principala în DE si o masina înmatriculata în alta tara (RO, BG, UK, SUA etc), am voie sa circul cu ea pe teritoriul DE timp de 3 luni dupa care sînt obligat s-o transcriu pe DE platind aditional si VAMA pt.introducerea masinii în tara ca la orice import privat. Daca n-o fac, îmi deschide caz penal de frauda fiscala "Steuerhinterzihung", îmi sechestreaza masina si eu risc pîrnaie între 5 si 10 ani fara drept de recurs si fara suspendare. Ca firma pot înmatricula pe alta tara numai daca dovedesc ca am reprezentanta în tara respectiva si pot prezenta codul fiscal al firmei. Si atunci masina respectiva trebuie sa iasa din DE dupa 3 luni în tara de origine a înmatricularii. Ma mut intern dintr-o localitate în alta în interiorul tarii, cum a fost cazul meu în 2013 ca m-am mutat din Duisburg în Düsseldorf, am timp o luna de zile sa-mi transcriu masina pe noul domiciliu. N-o fac, amenda între 500 si 800 € Citind ce se scrie la capitolul Bulgaria, banuiesc ca Germania are cele mai drastice legi din punctul asta de vedere. PS Momentan din cîte vad (sînt de multe ori chiemat de politia locala ca translator român-german) ROMI de prin Tandarei, Urziceni, Bratesti etc. ce s-au stabilit pe aici si circula cu numere de BG si RO de luni de zile prin DE, sînt luati în colimator si li se ridica masinile (+ dosar penal) ca pe banda rulanta ca nicicare nu si-a transcris-o pe DE si nicinu pot dovedi ca au iesit cu ele din tara dupa 3 luni :-)
11 mai 2015, 16:15
0
865 comentarii 2568 puncte
Pai tu ai masina pe firma in alta tara.Peste tot pe Terra ai voie sa circuli cu masini pe firme.
11 mai 2015, 17:18
+2
Atma
68 comentarii 120 puncte
Vezi ca unele legi in Germania difera de la land la land si nu e chiar asa cum spui tu sau cum ni se sugereaza pe unele site-uri ! Eu circul de 3 ani in Bavaria cu numere de Romania. Nu stiu ce experienta ai avut tu dar pe mine m-a oprit politia de cateva ori si m-au intrebat de numere insa nu au avut ce imi face. Detin doua locuinte (una in Germania si una in Romania) iar legile germane nu te pot obliga sa iti transcrii masina decat daca singurul tau domiciliu e in Germania sau daca ai cetatenie germana. Deoarece atat timp cat nu ai cetatenie germana inseamna ca te poti intoarce oricand in tara de origine si se presupune ca domiciliul tau in Germania e temporar. De altfel "freizügigkeit-ul " pe care il primesti este temporar... De asemeni neexistand vama si stampila vamala in pasaport ei nu au cum sa dovedeasca ca eu am stat pe teritoriul german mai mult de 3 luni fara intrerupere. Poti spune oricand ca ai venit doar luna asta in Germania pt ca stai alternativ, sau sezonier in ambele tari. Poti intradevar avea probleme in Germania daca ai masina de Romania cu numere expirate, false, fara RCA sau verificare tehnica. Dar atat timp cat masina este in regula si se platesc taxe si impozite pt. ea intr-o alta tara membra EU, ei nu iti pot interzice dreptul sa o folosesti. E una dintre directivele UE si e aceasi lege care impiedica momentan statul roman sa interzica numerele de bulgaria pe teritoriul nostru. Cine pune botul la vrajeala politiei germane si plateste e un fraier !!! Sfatul meu e sa consultati un avocat bun care sa va puna in tema cu drepturile cetatenilor altor state UE stabiliti in Germania! Spun asta pt. ca nemtii ne arunca zilnic in ochi doar obligatiile pe care noi emigrantii le avem dar uita sa mai precizeze si drepturile noastre !
11 mai 2015, 17:37
+3
2947 comentarii 2978 puncte
@ B. Oliver Pai asta e ca eu am cetatenia germana si nu româna iar în ceea ce-i priveste pe emigranti, ma depaseste. Scriu ce aud si vad pe spicuite. Ca sînt diferente de la land la land, mi-e clar dar totusi nu mi-e clar de ce îi ia la-mpins vagoane pe romii care stau pe aici cu rezidenta (landul NRW) din moment ce ei nu au cetatenia germana ci numai româna si în afara de asta îi mai obliga si la UMWELTPLAKETTE chit ca au numere straine. La astia ploua pur si simplu cu amenzi daca n-au Umweltplakette pe masina. Am avut ocazia sa vad pe aici si multe masini cu numere de Polonia cu Umweltplakette nemtesti. Hai ca ne-am prins acuma la.... politica strutului :-) )))) Asta acuma chiar ca ma depaseste :-) ))))
11 mai 2015, 18:12
+2
Atma
68 comentarii 120 puncte
Da partea cu Umweltplakette asa e ! Esti obligat sa cumperi chiar si daca vii doar in vizita la cineva in Germania...dar multa lume nu stie treaba asta ! Se poate cumpara de la orice oficiu de inmatriculari si trebuie sa ai doar talonul masinii si verificarea tehnica...iar in functie de datele masinii din talon primesti acel sticker (verde, rosu, galben). Intrarea in orasele mari fara sticker e interzisa !
12 mai 2015, 00:24
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Referitor la REZIDENTA, din astea am si eu mai multe. Am una în Resita - România chit ca nu mai am cetatnia româna si mai am una în Portland - SUA ca sa nu tot stau prin hoteluri dar rezidenta mea PRINCIPALA este Düsseldorf - Germania, si taxele / impozitele se platesc acolo unde ai rezidenta principala si nu în alta parte. Impozitele pe apartamentele proprietate din RO si SUA le platesc la nemti si ei (banuiesc) le vireaza statelor respective. Asa e legea nemtilor.
11 mai 2015, 16:32
+2
1014 comentarii 1115 puncte
O porcarie de articol, o porcarie de idee, o porcarie de porcarie...
10 mai 2015, 21:02
+4
galen
2 comentarii 1 puncte
Sa speram ca pana sa se puna problema vom avea alte partide neemanate, care sa tina cont de interesul public nu strict de acela al mafiei interpartinice.
12 mai 2015, 12:13
0
70 comentarii 81 puncte
Am dreptul prin Constitutie sa ma folosesc cum vreau de bunul propriu. La pretul unei masini din ziua de azi, pot sa fac ce vreau cu ea. E bunul meu, nu e inchiriata. Apoi, eu nu am voie sa folosesc in scop comercial soft-ul, de modificat e altceva. E ca si cum cineva ar zice nu ai voie sa modifici un OS. Atat timp cat este al meu, il pot modifica dupa bunul plac. Nu il pot vinde sub aceeasi denumire sau configuratie, dar pot face ce vreau cu el.
12 mai 2015, 23:39
+1
3 comentarii 1 puncte
DE ACORD, SA SIGILEZE CE VOR EI SI SA FACEM SERVICE-URILE NUMAI LA REPREZENTANTA SAU LA CELE AUTORIZATE DAR DAR DAR SA TRANSFORME LITRUL(1L) IN GALON(5L) SI SA SE VANDA BENZINA SI MOTORINA CU 2$ SAU LA PRETUL DE ACUM, SI DACA TOT NE LUAM DUPA AMERICANI SA IA LEUL SA IL TRANSFORME IN DOLAR SI SALARIILE SA FIE PE MASURA SA NE PERMITA ASTA. IAR DACA NU , CEI CE SE VOR GANDI LA LEGEA ASTA SA SE DUCA IN PI.DA MAMEI LORI!!! P.S.: ARTICOLUL ESTE DOAR UN SUBIECT PENTRU A NE CONTRAZICE AICI SI NIMIC MAI MULT! BUN ARTICOL, MAI BAGATI! ;-)
15 mai 2015, 00:24
+1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »