Koenigsegg One:1. Totul despre cea mai puternica masina din lume

Koenigsegg One:1. Totul despre cea mai puternica masina din lume
  • Suedezii de la Koenigsegg au publicat astazi primele fotografii si detalii ale noului One:1
  • Supercarul scandinav se bucura de prezenta sub capota a nu mai putin de 1.341 cai putere si 1.371 Nm
  • Acceleratia de la 0 la 400 km/h se realizeaza in 20 de secunde, viteza maxima este de 440+ km/h
Distribuie pe Facebook

Asteptarea a luat sfarsit! Suedezii de la Koenigsegg au publicat astazi primele fotografii si detalii oficiale ale noului One:1, automobil ce va putea fi admirat in detaliu la inceputul lunii viitoare, atunci cand Salonul Auto de la Geneva isi va deschide larg portile.

Prima masina de serie cu 1 Megawatt putere.

Asemeni modelelor Agera si Agera R, noul Koenigsegg One:1 este pus in miscare de un propulsor din aluminiu dotat cu opt cilindri in V, doua turbine de inalta performanta si o capacitate cilindrica de cinci litri.

Koenigsegg One:1

Multumita insa mai multor imbunatatiri operate in compartimentul motor, supercarul suedez se poate lauda cu prezenta la datorie a nici mai mult, nici mai putin de 1.341 CP! Drept urmare, noul Koenigsegg One:1 nu doar ca este cea mai puternica masina de serie a planetei, ci si primul automobil din lume care se poate lauda cu 1 Megawatt putere!

0 - 400 kilometri pe ora in aproximativ 20 de secunde.

Iar acesta-i doar inceputul. Nu de alta, dar lista cu specificatii tehnice mai include si alte detalii dintre cele mai impresionante, precum cuplul maxim de 1.371 Newton-Metri sau acceleratia de la 0 la 400 de km/h care se realizeaza in aproximativ 20 de secunde.

In ceea ce priveste viteza maxima, ei bine... suedezii de la Koenigsegg se asteapta ca noul One:1 sa atinga ceva mai mult de 440 de kilometri pe ora, o valoare care ar fi mai mult decat suficienta pentru ca supercarul scandinav sa devina cea mai rapida masina de serie a planetei, lasand astfel americanul Hennessey Venom GT cu buza umflata.

Koenigsegg One:1

Demonstratie de inginerie aerodinamica.

Se spune ca viteza nu este nimic fara control, si pe buna dreptate. Totusi, pentru a te bucura de control deplin la peste 400 de kilometri pe ora, prezenta unei aerodinamici exemplare este impetuos necesara.

Din fericire pentru posesorii noului Koenigsegg One:1, inginerii suedez s-au ocupat si de rezolvarea acestei "probleme", supercarul scandinav primind numeroase astfel de imbunatatiri. Imbunatatiri dintre cele mai serioase, precum un splitter proeminent si doua seturi de flaps-uri pentru partea frontala sau un eleron posterior de dimensiuni mai mult decat generoase, prins de partea inferioara a plafonului si nu de capota motorului, cum se intampla in cazul modelelor Agera si Agera R.

Adaugam pe lista cu elemente aerodinamice remarcabile si prelungirile atasate pragurilor laterale sau difuzorul posterior dramatic stilizat, toate aceste detalii aducand o forta de apasare de 610 kilograme la 260 de kilometri pe ora. 610 kg care se transforma in 830 de kilograme atunci cand vitezometrul indica atingerea vitezei de 440 de kilometri pe ora.

Koenigsegg One:1

1 cal putere per kilogram.

Vestile bune nu se opresc insa aici. Dupa cum au promis atat la sfarsitul anului trecut, cat si la inceputul acestui an, noul Koenigsegg One:1 este unul dintre putinele automobile care se poate mandri cu un raport de 1 cal putere per kilogram.

Ramane inca un mister cum de au reusit inginerii suedezi sa coboare greutatea pana la pragul celor 1.341 cai putere, insa este destul de clar - cel putin din punctul nostru de vedere, ca jantele din fibra de carbon - in dimensiuni de 19, respectiv 20 inci (fata / spate) au avut si ele un rol extrem de important la realizarea acestei performante.

Alte detalii demne de toata atentia noastra.

Nerabdator sa admiri in detaliu noul Koenigsegg One:1? Mai rabda putin! Nu de alta, dar ne vedem nevoiti sa mai precizam si faptul ca valorile maxime ajung catre rotile spate prin intermediul unei transmisii cu sapte rapoarte si dublu-ambreiaj.

Koenigsegg One:1

De asemenea supercarul suedez a mai fost inzestrat si cu un diferential electronic, dar si cu o suspensie ajustabila, plus un sistem de franare de inalta performanta. Un sistem de franare de inalta performanta dotat cu discuri carbon-ceramice de 397, respectiv 380 milimetri si etriere cu sase, respectiv patru pistonase, capabil sa ofere o decelerare de la 400 la 0 km/h in doar zece secunde!

Doar sase exemplare vor fi construite.

Asa cum anuntam si anterior, noul Koenigsegg One:1 va fi construit intr-o editie limitata la numai sase exemplare. Nu stim inca pretul pe care trebuie sa-l achiti pentru a te bucura de serviciile supercarului sudez, insa acest detaliu nici nu mai conteaza daca tinem cont ca intreaga productie a fost deja vanduta.

Koenigsegg One:1

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (10) Poze Koenigsegg One:1
mai multe
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 28 Februarie 2014