Masini legendare Ep. 2 - 300E AMG Hammer
300E AMG Hammer este mai mult decat un muscle car Mercedes, este masina care a inventat muscle car-ul Mercedes. Vine de la mijlocul aniilor 1980, atunci cand banii pareau sa pluteasca in aer. Fiecare constructor se incredea in fortele sale si cauta sa faca o masina cat mai rapida. Asa s-a intamplat ca o companie mica, situata intr-un mic orasel din Germania, sa construiasca o masina speciala. Iar totul a pornit de la simpla idee de a baga un motor imens intr-un sedan de clasa medie. Si asa a luat nastere Mercedes 300E AMG Hammer!
Masini speciale si iar speciale...
Existau o multime de companii germane care construiau masini speciale in anii 1980, Autobahn-ul fiind populat de Porsche-uri cu eleroane imense sau Mercedes-uri cu grila in culoarea caroseriei si aripi aurii. Dar AMG era o companie diferita. Fosti ingineri la Mercedes, Hans Werner Aufrecht si Erhard Melcher s-au stabilit in 1976 in Burgstall, in apropiere de Stuttgart. Motoarele au fost specialitatea lor, in particular prepararea motoarelor Mercedes pentru cursele de masini touring. Iar AMG si-a castigat renumele cand al sau Mercedes-Benz 300 SEL 6.8, un fel de S-Class cu motor V8 al zilelor noastre, a terminat pe locul 2 la general in cursa de 24 ore de la Spa-Francorchamps, respectiv pe primul loc la categoria sa (aceasta masina, botezata "the Red Sow", a fost recent recreata de AMG).
Ca mai orice companie germana de tuning, AMG "tratata" masinile in anii '70 cu scaune Recaro, jante ATS si culori deosebite, insa modificarile extreme la nivelul motorului au devenit mai populare in anii '80. Si cand primul BMW M5 a fost prezentat sub forma de concept in 1984 cu motorul lui M1 sub capota, AMG a raspuns provocarii...
AMG Hammer in cifre
Ca si in cazul lui BMW M5, totul a pornit de la un model de clasa medie, in cazul de fata un Mercedes 300E de 39.000 $. Dar daca voiai mai mult, pentru 17.000 $ AMG inlocuia motorul de 3.0 litri si 177 CP cu V8-ul M117 de 5.6 litri de pe 560 SEC, ce avea 32 valve si doua axe cu came, iar puterea maxima ajungea la 360 CP. Daca insa doreai Hammer-ul de top, the Hammer of Hammers, trebuia sa scoti din buzunar alti 39.950 $, iar inginerii AMG "ridicau" cifrele motorului pana la 6.0 litri si 375 CP.
Si asta nu e tot. Inca 33.302 $ dolari si primeai limited slip differential Torsen si alte "mici" imbunatatiri pentru sasiu. Se adauga alti 14.170 $ pentru suspensia AMG, jantele pe 17 inci plus pneuri, un nou kit aerodinamic si modificari interioare, iar Hammer-ul era aproape gata. Nu inainte de a scoate din buzunar si ultimii 18.000 $, pentru ca 300E AMG Hammer sa ajunga la forma finala.
Un calcul simplu si ajungi la 161.422 dolari! Iar asta se intampla in anii '80! Chiar si asa, 30 de exemplare sau chiar mai multe si-au gasit proprietar...
Masinile anilor 1980
La acea perioada, in 1986 mai exact, puteai avea doua Ferrari Testarossa la pretul unui AMG Hammer echipat complet. Bine, nu ca ai fi mers mai repede patru persoane in doua Testarossa... Pentru ca daca Ferrari anunta pentru modelul sau o viteza maxima de aproximativ 290 km/h, in fisa Hammer-ului scria 305 km/h. Mai exact, peste 305 km/h... In plus, se zvoneste ca Mercedes 300E AMG ar fi fost mai rapid si decat Lamborghini Countach in ceea ce priveste timpul 96 - 193 km/h...
Ne intoarcem in prezent, cand mai toate companiile ofera cate un supersedan gata sa iti taie rasuflarea. Doar oare vor ramane in istorie la fel de celebre precum Hammer-ul?
Sursa: Edmunds; Fantasycars
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 149.99 Lei Dacia duster 1500 2017 400 Lei Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Vw touran diesel 2011 5790 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €