Masini legendare Ep. 12 - Lamborghini Diablo
1. Prima generatie
In urma cu mai bine de doua decenii si jumatate, compania italiana Lamborghini nu ajunsese inca pe mainile celor de la Chrysler, ci se bucura de finantarea fratilor Mimram. Era anul 1985, iar inginerii din Sant'Agata Bolognese dadeau startul dezvoltarii asa-zisului 'Project 132', o creatie-ultra secreta ce avea sa se transforme ulterior in inlocuitorul legendarului Countach. Scopul existentei viitorului Diablo era cat se poate de clar: atingerea unei viteze maxime de cel putin 315 km/h.
Doi ani mai tarziu, in 1987, americanii de la Chrysler preluau compania italiana, iar aceasta veste s-a dovedit a fi de bun augur. Constructorul auto a contribuit financiar la procesul de dezvoltare al 'Project 132', iar dupa cinci ani si aproximativ 6.000.000.000 de lire investiti noul Lamborghini Diablo debuta la Hotel de Paris din Monte Carlo. Asa cum era de asteptat, denumirea modelului care avea sa inlocuiasca legendarul Countach provenea de la un taur curajos si insemna diavol in limba spaniola.
Cu un design extrem (realizat initial de Marcello Gandini, modificat ulterior de americanii de la Chrysler), caracterizat de termeni precum 'jos', 'lat' si 'rapid', noul Lamborghini Diablo a cucerit intreaga omenire intr-un singur moment, inca de la prima sa aparitie. Sub capota, un motor V12 de 5.7 litri montat central livra celui aflat la volan undeva in jurul a 500 de cai putere, meniul tehnic fiind completat de un sistem de tractiune spate. Drept urmare, impresionanta masinarie a constructorului din Sant'Agata Bolognese accelera de la 0 la 100 km/h in numai 4.5 secunde, viteza maxima fiind de 325 km/h.
La fel ca si in cazul exteriorului, americanii de la Chrysler au intervenit si asupra interiorului. Mai exact, Lamborghini Diablo era mult mai bine echipat comparativ cu modelul pe care il inlocuia. In plus, volanul si scaunele imbracate in cea mai fina piele italiana erau ajustabile, in timp ce sarcina sonora era indeplinita de un sistem audio marca Alpine. De asemenea, geamurile erau electrice, iar viitorii clienti puteau opta si pentru un ceas Breguet pozitionat la nivelul bordului.
Lamborghini Diablo VT
Lansat in anul 1993, Lamborghini Diablo VT (Visco Traction) era primul supercar din segmentul sau ce se bucura de prezenta unui sistem de tractiune integrala. Pe langa aceasta imbunatatire majora, constructorul din Sant'Agata Bolognese a revizuit si servodirectia, suspensia sau sistemul de franare, in timp ce interiorul a primit o plansa de bord usor restilizata.
Mai mult de atat, Lamborghini Diablo VT a fost oferit si intr-o versiune roadster, echipata cu un acoperis realizat din fibra de carbon si lansata in jurul anului 1995.
Lamborghini Diablo SE 30
Tot in 1993, pentru a celebra cea de-a 30-a aniversare a companiei, italienii de la Lamborghini au introdus editia speciala Diablo SE 30. Descris ca fiind unul dintre cele mai rapide modele pe care compania din Sant'Agata le-a construit vreodata, extremul Lamborghini Diablo SE 30 ascundea sub capota undeva in jurul a 525 cai putere, toti transmisii exclusiv puntii spate.
De asemenea, supercarul italian avea sa treaca si printr-un program de reducere a greutatii, suspensia era modificata pentru a livra un maximum de performanta, in timp ce exteriorul suferea o serie de imbunatatiri pentru un coeficient aerodinamic mai bun. Drept urmare, Diablo SE 30 cantarea cu aproximativ 125 de kilograme mai putin decat versiunea standard, fiind astfel capabil sa accelereze pana la 333 km/h.
Doar 150 de exemplare ale acestui Lamborghini special au fost construite, dintre care 15 bucati au fost convertite in versiunea Iota - ce venea la pachet cu aproape 600 cai putere.
Lamborghini Diablo SV
Prezentat la editia din anul 1995 a Salonului Auto de la Geneva, Lamborghini Diablo SV readucea pe buzele pasionatilor de senzatii tari denumirea SuperVeloce - utilizata in premiera pe modelul Miura. Noua editie speciala a supercarului din Sant'Agata Bolognese gazduia sub capota undeva in jurul a 510 cai putere care, in prezenta sistemului de tractiune spate, oferea pasagerilor sai o experienta de neuitat.
Pentru o manevrabilitate superioara, suspensia avea sa fie modificata din nou, in timp ce forta de franare era asigurata de un sistem performant marca Brembo. O serie de modificari si-a facut aparitia si la nivelul designului exterior, cea mai remarcabila imbunatatire fiind reprezentata de eleronul ajustabil oferit in standard.
2. A doua generatie
La aproximativ noua ani de la debutul sau, impresionantul Lamborghini Diablo a fost lansat intr-o noua generatie. Anul 1999 marca sfarsitul erei farurilor escamotabile, acestea fiind inlocuite cu unele fixe. De asemenea, intreaga gama de modele se putea lauda cu un nou set de jante - jante ce masurau 18 inci, mai exact. In plus, denumirea Diablo disparea din peisaj, versiunea de baza fiind acum reprezentata de modelul Lamborghini Diablo VT.
In plus, cea de-a doua generatie a supercarului din Sant'Agata Bolognese aducea cu sine si sistemul ABS, in timp ce motorul cu 12 cilindri in V dezvolta acum 530 cai putere si 605 Nm - indeajuns pentru ca acceleratia de la 0 la 100 km/h sa coboare sub pragul celor patru secunde. Asa cum era de asteptat, numeroase modificari au fost executate si la nivelul designului - atat exterior, cat si interior, in timp ce o versiunea Roadster avea sa-si faca din nou aparitia.
Lamborghini Diablo GT
Ducand mai departe reteta propusa de Diablo SE 30 si kitul sau de performanta Iota, extremul Lamborghini Diablo GT a fost produs in numai 80 de exemplare. Optzeci de exemplare inzestrate fiecare cu cate un urias V12 de 6.0 litri, capabil sa dezvolte nu mai putin de 575 cai putere. Combina asta cu o transmisie modificata in cinci trepte, plus un sistem de tractiune spate, iar senzatiile extreme erau prezente din plin - alaturi de o viteza maxima de 338 km/h.
Fiind cea mai rapida masina din lume la acea perioada, supercarul italian Lamborghini Diablo GT a fost inzestrat si cu un aspect pe masura. Componentele din fibra de carbon nu lipseau de la orizont, portbagajul se bucura de prezenta unui eleron urias, in timp ce interiorul beneficia de scaune sport, centuri de tip ham si insertii de carbon. In plus, viitorii clienti puteau renunta la instalatia de aer conditionat - oferita in standard.
Lamborghini Diablo VT 6.0 si VT 6.0 SE
In anul 1998, germanii de la Audi preluau compania Lamborghini si promiteau sa modernizeze legendarul Diablo. Drept urmare, doua ani mai tarziu noul Diablo VT 6.0 vedea lumina zilei, denumirea sa dand de gol prezenta sub capota a motorului V12 de 6.0 litri si aproximativ 550 cai putere. Mai mult de atat, pe langa imbunatatirile de ordin tehnic, una dintre ultimele versiuni ale supercarului din Sant'Agata Bolognese se bucura si de numeroase modificari la nivelul designului. Majoritatea exemplarelor au fost echipate cu un sistem de tractiune integrala, insa clientii puteau opta si pentru tractiune spate.
Inainte de a prezenta in fata intregii omeniri modelul Murcielago, cei de la Lamborghini au lansat exclusivistul Diablo VT 6.0 SE - un automobil special, produs intr-o serie extrem de limitata.
- Set rulment roata bmw 3 e30 bta h2b001bta 92.92 Lei Scrumiera 3g1863284 volkswagen vw passat b8 [2014 - 2020] 194 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 $
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $ Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 230 bta... 128.6 Lei Punte spate nissan qashqai 2010 suv 1.6 i 800 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz cls c219... 122.79 Lei Set rulment roata renault clio ii bb0/1/2 cb0/1/2 bta h2r009bta 79.91 Lei
- Set rulment roata lancia y 840a bta h2f005bta 190.74 Lei Vw golf 1.2tsi comfortline bluemotion pdc pilot 105 cp euro 5... 5990 € Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8300 €
- Grila radiator transit custom facelift ( 2017-2021 ) 450 Lei Intinzator curea curea distributie volvo v40 hatchback bta... 98.85 Lei Vw passat 2.0tdi dsg 170 cp sportline xenon clima pilot trapa... 3650 €
- Set rulment roata fiat ducato platou / sasiu 230 bta h2c017bta 128.6 Lei Set rulment roata daewoo rezzo klau bta h1x010bta 100.09 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz m-class... 122.79 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6950 € Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 122.79 Lei Set rulment roata renault megane i ba0/1 bta h2r009bta 79.91 Lei
- Set rulment roata audi tt roadster 8j9 bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata renault espace iii je0 bta h2r032bta 253.32 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie opel zafira tourer c... 89.75 Lei
- Set rulment roata skoda yeti 5l bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata opel astra f van 55 bta h1x010bta 100.09 Lei Set rulment roata peugeot boxer platou / sasiu zct bta h2c017bta 128.6 Lei
- Set rulment roata bmw 5 e60 bta h1b013bta 291.36 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz clk c209... 122.79 Lei Ford fiesta 1.25i 2007 1600 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2650 €
- Set rulment roata citroËn jumper caroserie 230l bta h2c017bta 128.6 Lei Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 € Set rulment roata vw golf vi 5k1 bta h1w018bta 214.02 Lei