Masini legendare Ep. 12 - Lamborghini Diablo

1. Prima generatie
In urma cu mai bine de doua decenii si jumatate, compania italiana Lamborghini nu ajunsese inca pe mainile celor de la Chrysler, ci se bucura de finantarea fratilor Mimram. Era anul 1985, iar inginerii din Sant'Agata Bolognese dadeau startul dezvoltarii asa-zisului 'Project 132', o creatie-ultra secreta ce avea sa se transforme ulterior in inlocuitorul legendarului Countach. Scopul existentei viitorului Diablo era cat se poate de clar: atingerea unei viteze maxime de cel putin 315 km/h.
Doi ani mai tarziu, in 1987, americanii de la Chrysler preluau compania italiana, iar aceasta veste s-a dovedit a fi de bun augur. Constructorul auto a contribuit financiar la procesul de dezvoltare al 'Project 132', iar dupa cinci ani si aproximativ 6.000.000.000 de lire investiti noul Lamborghini Diablo debuta la Hotel de Paris din Monte Carlo. Asa cum era de asteptat, denumirea modelului care avea sa inlocuiasca legendarul Countach provenea de la un taur curajos si insemna diavol in limba spaniola.
Cu un design extrem (realizat initial de Marcello Gandini, modificat ulterior de americanii de la Chrysler), caracterizat de termeni precum 'jos', 'lat' si 'rapid', noul Lamborghini Diablo a cucerit intreaga omenire intr-un singur moment, inca de la prima sa aparitie. Sub capota, un motor V12 de 5.7 litri montat central livra celui aflat la volan undeva in jurul a 500 de cai putere, meniul tehnic fiind completat de un sistem de tractiune spate. Drept urmare, impresionanta masinarie a constructorului din Sant'Agata Bolognese accelera de la 0 la 100 km/h in numai 4.5 secunde, viteza maxima fiind de 325 km/h.
La fel ca si in cazul exteriorului, americanii de la Chrysler au intervenit si asupra interiorului. Mai exact, Lamborghini Diablo era mult mai bine echipat comparativ cu modelul pe care il inlocuia. In plus, volanul si scaunele imbracate in cea mai fina piele italiana erau ajustabile, in timp ce sarcina sonora era indeplinita de un sistem audio marca Alpine. De asemenea, geamurile erau electrice, iar viitorii clienti puteau opta si pentru un ceas Breguet pozitionat la nivelul bordului.
Lamborghini Diablo VT
Lansat in anul 1993, Lamborghini Diablo VT (Visco Traction) era primul supercar din segmentul sau ce se bucura de prezenta unui sistem de tractiune integrala. Pe langa aceasta imbunatatire majora, constructorul din Sant'Agata Bolognese a revizuit si servodirectia, suspensia sau sistemul de franare, in timp ce interiorul a primit o plansa de bord usor restilizata.
Mai mult de atat, Lamborghini Diablo VT a fost oferit si intr-o versiune roadster, echipata cu un acoperis realizat din fibra de carbon si lansata in jurul anului 1995.
Lamborghini Diablo SE 30
Tot in 1993, pentru a celebra cea de-a 30-a aniversare a companiei, italienii de la Lamborghini au introdus editia speciala Diablo SE 30. Descris ca fiind unul dintre cele mai rapide modele pe care compania din Sant'Agata le-a construit vreodata, extremul Lamborghini Diablo SE 30 ascundea sub capota undeva in jurul a 525 cai putere, toti transmisii exclusiv puntii spate.
De asemenea, supercarul italian avea sa treaca si printr-un program de reducere a greutatii, suspensia era modificata pentru a livra un maximum de performanta, in timp ce exteriorul suferea o serie de imbunatatiri pentru un coeficient aerodinamic mai bun. Drept urmare, Diablo SE 30 cantarea cu aproximativ 125 de kilograme mai putin decat versiunea standard, fiind astfel capabil sa accelereze pana la 333 km/h.
Doar 150 de exemplare ale acestui Lamborghini special au fost construite, dintre care 15 bucati au fost convertite in versiunea Iota - ce venea la pachet cu aproape 600 cai putere.
Lamborghini Diablo SV
Prezentat la editia din anul 1995 a Salonului Auto de la Geneva, Lamborghini Diablo SV readucea pe buzele pasionatilor de senzatii tari denumirea SuperVeloce - utilizata in premiera pe modelul Miura. Noua editie speciala a supercarului din Sant'Agata Bolognese gazduia sub capota undeva in jurul a 510 cai putere care, in prezenta sistemului de tractiune spate, oferea pasagerilor sai o experienta de neuitat.
Pentru o manevrabilitate superioara, suspensia avea sa fie modificata din nou, in timp ce forta de franare era asigurata de un sistem performant marca Brembo. O serie de modificari si-a facut aparitia si la nivelul designului exterior, cea mai remarcabila imbunatatire fiind reprezentata de eleronul ajustabil oferit in standard.
2. A doua generatie
La aproximativ noua ani de la debutul sau, impresionantul Lamborghini Diablo a fost lansat intr-o noua generatie. Anul 1999 marca sfarsitul erei farurilor escamotabile, acestea fiind inlocuite cu unele fixe. De asemenea, intreaga gama de modele se putea lauda cu un nou set de jante - jante ce masurau 18 inci, mai exact. In plus, denumirea Diablo disparea din peisaj, versiunea de baza fiind acum reprezentata de modelul Lamborghini Diablo VT.
In plus, cea de-a doua generatie a supercarului din Sant'Agata Bolognese aducea cu sine si sistemul ABS, in timp ce motorul cu 12 cilindri in V dezvolta acum 530 cai putere si 605 Nm - indeajuns pentru ca acceleratia de la 0 la 100 km/h sa coboare sub pragul celor patru secunde. Asa cum era de asteptat, numeroase modificari au fost executate si la nivelul designului - atat exterior, cat si interior, in timp ce o versiunea Roadster avea sa-si faca din nou aparitia.
Lamborghini Diablo GT
Ducand mai departe reteta propusa de Diablo SE 30 si kitul sau de performanta Iota, extremul Lamborghini Diablo GT a fost produs in numai 80 de exemplare. Optzeci de exemplare inzestrate fiecare cu cate un urias V12 de 6.0 litri, capabil sa dezvolte nu mai putin de 575 cai putere. Combina asta cu o transmisie modificata in cinci trepte, plus un sistem de tractiune spate, iar senzatiile extreme erau prezente din plin - alaturi de o viteza maxima de 338 km/h.
Fiind cea mai rapida masina din lume la acea perioada, supercarul italian Lamborghini Diablo GT a fost inzestrat si cu un aspect pe masura. Componentele din fibra de carbon nu lipseau de la orizont, portbagajul se bucura de prezenta unui eleron urias, in timp ce interiorul beneficia de scaune sport, centuri de tip ham si insertii de carbon. In plus, viitorii clienti puteau renunta la instalatia de aer conditionat - oferita in standard.
Lamborghini Diablo VT 6.0 si VT 6.0 SE
In anul 1998, germanii de la Audi preluau compania Lamborghini si promiteau sa modernizeze legendarul Diablo. Drept urmare, doua ani mai tarziu noul Diablo VT 6.0 vedea lumina zilei, denumirea sa dand de gol prezenta sub capota a motorului V12 de 6.0 litri si aproximativ 550 cai putere. Mai mult de atat, pe langa imbunatatirile de ordin tehnic, una dintre ultimele versiuni ale supercarului din Sant'Agata Bolognese se bucura si de numeroase modificari la nivelul designului. Majoritatea exemplarelor au fost echipate cu un sistem de tractiune integrala, insa clientii puteau opta si pentru tractiune spate.
Inainte de a prezenta in fata intregii omeniri modelul Murcielago, cei de la Lamborghini au lansat exclusivistul Diablo VT 6.0 SE - un automobil special, produs intr-o serie extrem de limitata.
-
0445110248 0986435163 504088823 bosch injector fiat ducato /... 500 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
042200-0402 88370-76020 042200-0404 denso compresor ac lexus... 1500 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
0445120237 0445120144 84347519r 5263310 bosch injector case... 750 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Injector 0445110174 0986435105 97363811 8973638110 93169125... 200 Lei
-
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Filtru de particule a2464911906 kt1288 82129967 a1564900400... 1000 Lei
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
28602948 9674984080 28388960 28319895 delphi injector citroen... 500 Lei
-
Dezmembrari vw golf 6 1.4tsi , 122 cp / 90 kw ,transmisie...
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
Modul axe cu came 9812647280 peugeot 3008 ii suv 1.5 bluehdi... 2500 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
1ea820808e 1ea820808d 1ea820808b compresor ac audi cupra skoda... 1500 Lei
-
0445115087 0445116042 9687454380 bosch injector citroen ford... 500 Lei
Diferential (grup) fata chevrolet captiva 2.2 cdti 2011-2014 700 €
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Jante tabla la bucata dacia sandero 3 stepway 1.0 benzina... 363 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445110524 55246223 0986435280 bosch injector alfa romeo 1.6... 500 Lei


