Masini legendare Ep. 12 - Lamborghini Diablo

1. Prima generatie
In urma cu mai bine de doua decenii si jumatate, compania italiana Lamborghini nu ajunsese inca pe mainile celor de la Chrysler, ci se bucura de finantarea fratilor Mimram. Era anul 1985, iar inginerii din Sant'Agata Bolognese dadeau startul dezvoltarii asa-zisului 'Project 132', o creatie-ultra secreta ce avea sa se transforme ulterior in inlocuitorul legendarului Countach. Scopul existentei viitorului Diablo era cat se poate de clar: atingerea unei viteze maxime de cel putin 315 km/h.
Doi ani mai tarziu, in 1987, americanii de la Chrysler preluau compania italiana, iar aceasta veste s-a dovedit a fi de bun augur. Constructorul auto a contribuit financiar la procesul de dezvoltare al 'Project 132', iar dupa cinci ani si aproximativ 6.000.000.000 de lire investiti noul Lamborghini Diablo debuta la Hotel de Paris din Monte Carlo. Asa cum era de asteptat, denumirea modelului care avea sa inlocuiasca legendarul Countach provenea de la un taur curajos si insemna diavol in limba spaniola.
Cu un design extrem (realizat initial de Marcello Gandini, modificat ulterior de americanii de la Chrysler), caracterizat de termeni precum 'jos', 'lat' si 'rapid', noul Lamborghini Diablo a cucerit intreaga omenire intr-un singur moment, inca de la prima sa aparitie. Sub capota, un motor V12 de 5.7 litri montat central livra celui aflat la volan undeva in jurul a 500 de cai putere, meniul tehnic fiind completat de un sistem de tractiune spate. Drept urmare, impresionanta masinarie a constructorului din Sant'Agata Bolognese accelera de la 0 la 100 km/h in numai 4.5 secunde, viteza maxima fiind de 325 km/h.
La fel ca si in cazul exteriorului, americanii de la Chrysler au intervenit si asupra interiorului. Mai exact, Lamborghini Diablo era mult mai bine echipat comparativ cu modelul pe care il inlocuia. In plus, volanul si scaunele imbracate in cea mai fina piele italiana erau ajustabile, in timp ce sarcina sonora era indeplinita de un sistem audio marca Alpine. De asemenea, geamurile erau electrice, iar viitorii clienti puteau opta si pentru un ceas Breguet pozitionat la nivelul bordului.
Lamborghini Diablo VT
Lansat in anul 1993, Lamborghini Diablo VT (Visco Traction) era primul supercar din segmentul sau ce se bucura de prezenta unui sistem de tractiune integrala. Pe langa aceasta imbunatatire majora, constructorul din Sant'Agata Bolognese a revizuit si servodirectia, suspensia sau sistemul de franare, in timp ce interiorul a primit o plansa de bord usor restilizata.
Mai mult de atat, Lamborghini Diablo VT a fost oferit si intr-o versiune roadster, echipata cu un acoperis realizat din fibra de carbon si lansata in jurul anului 1995.
Lamborghini Diablo SE 30
Tot in 1993, pentru a celebra cea de-a 30-a aniversare a companiei, italienii de la Lamborghini au introdus editia speciala Diablo SE 30. Descris ca fiind unul dintre cele mai rapide modele pe care compania din Sant'Agata le-a construit vreodata, extremul Lamborghini Diablo SE 30 ascundea sub capota undeva in jurul a 525 cai putere, toti transmisii exclusiv puntii spate.
De asemenea, supercarul italian avea sa treaca si printr-un program de reducere a greutatii, suspensia era modificata pentru a livra un maximum de performanta, in timp ce exteriorul suferea o serie de imbunatatiri pentru un coeficient aerodinamic mai bun. Drept urmare, Diablo SE 30 cantarea cu aproximativ 125 de kilograme mai putin decat versiunea standard, fiind astfel capabil sa accelereze pana la 333 km/h.
Doar 150 de exemplare ale acestui Lamborghini special au fost construite, dintre care 15 bucati au fost convertite in versiunea Iota - ce venea la pachet cu aproape 600 cai putere.
Lamborghini Diablo SV
Prezentat la editia din anul 1995 a Salonului Auto de la Geneva, Lamborghini Diablo SV readucea pe buzele pasionatilor de senzatii tari denumirea SuperVeloce - utilizata in premiera pe modelul Miura. Noua editie speciala a supercarului din Sant'Agata Bolognese gazduia sub capota undeva in jurul a 510 cai putere care, in prezenta sistemului de tractiune spate, oferea pasagerilor sai o experienta de neuitat.
Pentru o manevrabilitate superioara, suspensia avea sa fie modificata din nou, in timp ce forta de franare era asigurata de un sistem performant marca Brembo. O serie de modificari si-a facut aparitia si la nivelul designului exterior, cea mai remarcabila imbunatatire fiind reprezentata de eleronul ajustabil oferit in standard.
2. A doua generatie
La aproximativ noua ani de la debutul sau, impresionantul Lamborghini Diablo a fost lansat intr-o noua generatie. Anul 1999 marca sfarsitul erei farurilor escamotabile, acestea fiind inlocuite cu unele fixe. De asemenea, intreaga gama de modele se putea lauda cu un nou set de jante - jante ce masurau 18 inci, mai exact. In plus, denumirea Diablo disparea din peisaj, versiunea de baza fiind acum reprezentata de modelul Lamborghini Diablo VT.
In plus, cea de-a doua generatie a supercarului din Sant'Agata Bolognese aducea cu sine si sistemul ABS, in timp ce motorul cu 12 cilindri in V dezvolta acum 530 cai putere si 605 Nm - indeajuns pentru ca acceleratia de la 0 la 100 km/h sa coboare sub pragul celor patru secunde. Asa cum era de asteptat, numeroase modificari au fost executate si la nivelul designului - atat exterior, cat si interior, in timp ce o versiunea Roadster avea sa-si faca din nou aparitia.
Lamborghini Diablo GT
Ducand mai departe reteta propusa de Diablo SE 30 si kitul sau de performanta Iota, extremul Lamborghini Diablo GT a fost produs in numai 80 de exemplare. Optzeci de exemplare inzestrate fiecare cu cate un urias V12 de 6.0 litri, capabil sa dezvolte nu mai putin de 575 cai putere. Combina asta cu o transmisie modificata in cinci trepte, plus un sistem de tractiune spate, iar senzatiile extreme erau prezente din plin - alaturi de o viteza maxima de 338 km/h.
Fiind cea mai rapida masina din lume la acea perioada, supercarul italian Lamborghini Diablo GT a fost inzestrat si cu un aspect pe masura. Componentele din fibra de carbon nu lipseau de la orizont, portbagajul se bucura de prezenta unui eleron urias, in timp ce interiorul beneficia de scaune sport, centuri de tip ham si insertii de carbon. In plus, viitorii clienti puteau renunta la instalatia de aer conditionat - oferita in standard.
Lamborghini Diablo VT 6.0 si VT 6.0 SE
In anul 1998, germanii de la Audi preluau compania Lamborghini si promiteau sa modernizeze legendarul Diablo. Drept urmare, doua ani mai tarziu noul Diablo VT 6.0 vedea lumina zilei, denumirea sa dand de gol prezenta sub capota a motorului V12 de 6.0 litri si aproximativ 550 cai putere. Mai mult de atat, pe langa imbunatatirile de ordin tehnic, una dintre ultimele versiuni ale supercarului din Sant'Agata Bolognese se bucura si de numeroase modificari la nivelul designului. Majoritatea exemplarelor au fost echipate cu un sistem de tractiune integrala, insa clientii puteau opta si pentru tractiune spate.
Inainte de a prezenta in fata intregii omeniri modelul Murcielago, cei de la Lamborghini au lansat exclusivistul Diablo VT 6.0 SE - un automobil special, produs intr-o serie extrem de limitata.
-
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
Vw golf benzina 2010 3350 €
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
-
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
-
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
-
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €


