Masini legendare Ep. 1 - Ferrari F40

Masini legendare Ep. 1 - Ferrari F40
Unul din cele mai cunoscute supercaruri din toate timpurile, Ferrari F40, continua sa uimeasca prin aspectul si performanta sa chiar si dupa doua decenii de la aparitia sa pe piata masinilor exotice.
Distribuie pe Facebook

F40 a fost lansat in anul 1987, ca un raspuns din partea companiei conduse de Enzo Ferrari la modelul Countach, lansat de Lamborghini si Porsche 959. Numele este dat de aniversarea a 40 de ani de existenta Ferrari, impliniti odata cu lansarea modelului. Ulterior, succesorul F50 poarta numele datorita aniversarii de 50 de ani.

Masini legendare Ep. 1 - Ferrari F40


Modelul F40 este un adevarat supercar, cu motor central si tractiune spate, produs in fabrica de la Maranello intre 1987 - 1992. Timp de 3 ani din momentul lansarii, a fost numita cea mai puternica masina street-legal, detinand recordul la viteza de top cu 324 km/h. Ulterior, masina a dat dovada ca poate atinge si o viteza incredibila de 364 km/h. F40 datoreaza performantele sale mai multor factori, printre care motorul, greutatea si aerodinamica.

Masini legendare Ep. 1 - Ferrari F40


Motor si transmisie


F40 are un motor de 3 litri (2936 cc), V8, cu bloc si pistoane din aliaj usor, montat longitudinal, in spatele celor doua scaune. Puterea de 478 cp este data de cele doua turbine IHI gemene (twin-turbo), dar si unui sistem de racire a aerului cu intercoolere Behr. Transmisia este in 5 trepte, manuala, cu ambreiaj dublu disc, dar si cu autoblocant ZF LSD (limited slip differential).

Masini legendare Ep. 1 - Ferrari F40


Aerodinamica
Tehnicienii de la Ferrari probabil s-au gandit cel mai mult la acest aspect, cand au proiectat F40-ul. La finalul multor teste in tunelul aerodinamic, au reusit sa creeze o masina cu un coeficient foarte scazut, de doar 0.34. Aceasta performanta s-a realizat scazand suprafata frontala de contact cu aerul, apeland la faruri escamotabile, podea dreapta sub masina pe toata suprafata caroseriei, mai putin a motorului, prize mari de aer pentru racirea intercooler-elor, dar si un eleron urias, al carui scop este stabilitatea si forta de apasare la viteze mari.


Masini legendare Ep. 1 - Ferrari F40

Exterior si interior


Caroseria poarta semnatura celebrului designer italian Pininfarina. In premiera, s-au folosit panouri din Kevlar si carbon, pentru a pastra o greutate cat mai scazuta (1100 kg). Greutatea redusa a fost obtinuta si prin folosirea plasticului pentru parbriz si luneta. In plus, masina nu era dotata cu presuri, sistem audio sau geamuri electrice. Ba chiar din fabrica, F40 nu avea posibilitatea de a cobori geamurile laterale, insa, ulterior, au fost montate sisteme manuale. Unele modele mai tarzii au fost dotate din fabrica si cu aer conditionat, modelul cel mai banal, doar cu optiunea on-off. Tot din ciclul "greutate foarte scazuta" face parte si lipsa manerelor de deschidere a usilor, care au fost inlocuite cu un cablu banal. Siguranta la interior nu este data de vreun airbag, ci de scaunele de curse dintr-o singura bucata de Kevlar si uriasele centuri Sabelt. Ceasurile de bord arata numai viteza, turatia motorului, temperatura apei si presiunea turbo. Pedalierul este din aluminiu perforat.

Masini legendare Ep. 1 - Ferrari F40


Sistemul de franare si suspensia


F40 este practic o masina de curse legala pentru sosea. Una din cele mai importante dovezi este sistemul de franare, care nu este servo-asistat. Nu oricine poate conduce o masina cu un astfel de sistem de franare, acest lucru facandu-se foarte greu si necesitand ceva indemanare. Discurile de frana si etrierele au fost facute in colaborare cu Brembo, discurile fiind dublu ventilate, iar etrierele cu 4 pistoane. Suspensia este de tip double-wishbone, cu amortizoare reglabile Koni si bare anti-ruliu fata/spate. Optional, se putea alege suspensie reglabila electronic, cu 3 pozitii. Jantele din aliaj usor poarta semnatura Speedline si au dimensiunea de 17", cu anvelope diferite fata/spate. Acestea sunt prinse doar intr-o piulita centrala, exact ca la masinile de F1.

Masini legendare Ep. 1 - Ferrari F40


Performante


Ferrari F40 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3.8 secunde, iar de la 0 la 200 km/h in 11 secunde. Acesti timpi se datoreaza unui raport putere/greutate foarte bun, de 478 cp la numai 1100 kg - greutatea unui Ford Fiesta din zilele noastre. F40 a fost prima masina street-legal care a depasit bariera celor 200 mph, adica 324 km/h. Desi initial au fost produse numai 400 de exemplare, cererea mare a urcat productia totala de F40 la 1315, fiind la acea vreme cea mai scumpa masina Ferrari scoasa pe usa fabricii, cu un pret de peste $400.000.

Masini legendare Ep. 1 - Ferrari F40


Chiar si dupa 23 de ani de la aparitie, F40 reprezinta unul din cele mai impresionante supercaruri, cu performante greu de egalat. De aceea, multi entuziasti il considera o super-masina prin definitie, daca nu chiar una din acele masini care nu vor muri niciodata.

Masini legendare Ep. 1 - Ferrari F40

Sursa Foto: jeroenolthof.nl

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (35) Poze Masini legendare Ep. 1 - Ferrari F40
mai multe