Retrospectiva 2014: cele mai citite articole din rubrica Top 10

Retrospectiva 2014: cele mai citite articole din rubrica Top 10
  • Top 10 este despre cele mai interesante masini
  • Scopul rubricii este unul educational
  • Ne dorim cu aceasta rubrica sa aducem inapoi modele uitate
Distribuie pe Facebook

Una din rubricile noastre preferate si, aparent, apreciata si de voi, este cea destinata topurilor pentru tot ce tine de lumea auto. Intitulata sugestiv 'Top 10', aici am pus articole despre cele mai apreciate modele de automobile, dar si despre cele mai vandute sau mai putin cautate masini, alegand mereu cele mai sugestive exemple. Iata care sunt cele mai apreciate articole din 2014.

1. O sa incepem cu un articol foarte interesant in care am scos la lumina niste automobile sedan senzationale, mai putin cunoscute, desi au fost lansate in Europa. Masini precum Lotus Omega, Renault 21 Turbo 4x4, Alfa Romeo 164 Q4 sau Lancia Thema 8.32 sunt autoturisme de familie, dar care au primit din partea producatorului ceva mai special.

In anii '80-'90 se ducea o adevarata cursa in segmentul sedanurilor de dimensiuni medii si mari. Europenii aveau un front propriu, in care nu amestecau modelele japoneze si americane ale vremii. Insa chiar si asa, vremurile de acum 20-30 de ani erau bogate in autoturisme extrem de interesante. Iata cele mai putin cunoscute sedan-uri si limuzine care au facut istorie acum cateva decenii. Citeste restul AICI.

Retrospectiva Top 10

2. Un alt articol de succes a fost cel cu 15 automobile ce pot fi cumparate in Romania la sub 5000 de Euro. Dar nu orice masini, ci unele speciale pentru pasionati. Cum ar fi Honda CRX, Volkswagen Corrado, Audi TT, Mitsubishi Eclipse sau BMW E30. Evident, acest subiect a fost de succes pentru ca nu sunt deloc putini cei care doresc sa-si cumpere o masina sportiva la bani putini.

Mai jos o sa va prezentam 15 modele de autoturisme pe care le poti cumpara din Romania, deja inmatriculate, care au preturi de maximum 5000 de Euro. E vorba de masini special alese pentru pasionatii de viteza si adrenalina, acesta fiind singurul criteriu al topului. Nu taxele, nu consumul, nu 'la banii aia imi iau diesel' si nimic altceva. Citeste restul AICI.

Retrospectiva Top 10

3. Urmatorul articol ce s-a bucurat de peste 1000 de Like-uri este unul de tip pamflet: Top 10 masini preferate de manelisti. Evident, aceasta satira nu se putea face fara celebrele modele deja consacrate ale marcilor germane. In plus, pentru un plus de amuzament, am mai adaugat cateva exemplare exotice precum Dacia Papuc sau Hyundai Coupe si rezultatul final a fost, cel putin, hazliu, daca nu chiar... educativ.

Daca afara e prea cald si lumea inca se plimba prin concedii, nu strica sa mai si radem putin de un subiect, pe cat de comun, pe atat de realist. Tot ce scrie mai jos este un pamflet si nimeni nu trebuie sa se simta cu musca pe caciula, chiar daca unele descrieri sunt reale. Citeste restul AICI.

Retrospectiva Top 10

4. Un alt articol de succes a fost cel cu Top 10 masini care costa sub 1000 de Euro. E clar ca la banii astia nu iti vei lua o masina cu care sa ajungi intreg la granita, dar cine nu isi permite altceva, poate investi mai putini bani intr-un vehicul pe care sa il scoata la lumina in timp, mai ales daca e pasionat. Asa am ales din anunturile de pe internet 10 masini inscrise in Romania sau Bulgaria care chiar costa sub 1000 de Euro si, aparent, sunt functionale.

Cei care sunt tineri si vor sa-si cumpere prima masina nu sunt deloc putini. Iar acei tineri care nu vor sa investeasca mult intr-o masina cu care sa exerseze sunt majoritari, deoarece nu toti avem parinti bogati care sa ne cumpere cate un Porsche Cayman la 18 ani, inca de pe bancile liceului. Asadar, pentru cei care sunt in cautarea unei masini ieftine, iata cateva variante regasite la vanzare online. Citeste restul AICI.

Retrospectiva Top 10

5. Un articol pe sufletul romanului a fost cel cu 10 masini Dacia foarte rare. Sunt automobile realizate de Dacia in trecut despre care lumea nu stie mare lucru. Cum ar fi Dacia 1302, Dacia Estafette, Dacia 2000 sau Dacia Sport cu usa scurta... Insa noi am reusit sa punem laolalta cele mai rare modele realizate la Mioveni de-a lungul istoriei si cititorii nostri au apreciat la final ca au aflat lucruri noi.

Acum ca se zvoneste deschiderea unui Muzeu Dacia la Mioveni, speram sa avem posibilitatea de a vedea acolo astfel de masini. E vorba de automobile rare, unele fabricate in serie, altele in editii limitate sau foarte limitate, care din pacate nu prea mai sunt printre noi. Insa noi speram ca prin vreo curte, undeva, indepartata, cineva mai ascunde astfel de comori ce asteapta sa fie descoperite de un pasionat. Citeste restul AICI.

Retrospectiva Top 10

6. La fel de interesant este si articolul despre Top 10 secrete pentru un consum redus de carburant. Mai ales ca, de cand cu acciza Ponta, pretul benzinei urcase pana spre 7 lei/litru. Noroc ca acum si-a mai revenit. Insa nu strica niciodata sa stim cum sa avem parte de un consum mai mic, urmand doar cativa pasi de bun simt. De ce sa aruncam cu banii pe fereastra cand ii putem tine in buzunar?

Carburantul a ajuns sa aiba un pret ce depaseste 6,2 lei/litru. Soferul roman este unul din cei mai persecutati din Europa de taxe, impozite si costuri de mers cu autombilul. Asta in timp ce nivelul de trai este printre cele mai scazute. Insa daca circulam mult prin oras si ne pasa de banii cheltuiti, e bine sa urmam niste sfaturi astfel incat masina noastra sa-si reduca consumul. Citeste restul AICI.

Retrospectiva Top 10

7. Este clar: marca nationala are mare succes in randul cititorilor. Atunci cand am facut topul celor mai tari Dacii realizate vreodata, au comentat zeci de oameni la articol si cateva sute l-au share-uit pe Facebook. Semn ca romanii inca iubesc marca Dacia, mai ales modelele vechi. Stiai ca Dacia 1100 a fost pana in prezent unica Dacie cu frane pe disc pe toate cele 4 roti? Ei bine, asta o face o masina cu adevarat tare!

Dupa cele mai tari modele BMW si Alfa Romeo fabricate vreodata, a venit si randul brandului Dacia. Iata care sunt cele mai reusite modele ale producatorului roman de la Mioveni, ramase in istorie. Citeste restul AICI.

Retrospectiva Top 10

8. AMG este un logo ce nu are nevoie de nicio prezentare. Este o prescurtare si un nume care este imediat asociat cu marca Mercedes-Benz. Insa exista modele vechi, in care cei de la AMG si-au bagat nasul, despre care nu avem indoieli ca nu ai auzit nimic. Cum ar fi W114 280 AMG din 1973 sau SL 73 AMG din 1995. Insa pe langa aceste modele, mai sunt destule care merita pastrate in istorie. Afla si tu care sunt!

Fara indoiala, Mercedes-Benz este marca cea mai "nebuna" din punctul de vedere al motorizarilor experimentate. De fabrica, au iesit pe portile celor de la Mercedes automobile cu motoare chiar si de 6900 cmc, in timp ce motorizarile de 5600 cmc si cele de 6000 cmc erau la ordinea zilei. Insa tunerii de casa ai celor de la Mercedes, care atunci cand s-au infiintat erau independenti de fabrica, au dus aceasta nebunie la un alt nivel. Iata care sunt cele mai incredibile realizari clasice, facute in anii '70-'90, ce poarta semnatura AMG. Citeste restul AICI.

Retrospectiva Top 10

9. E clar ca marca BMW este una care are succes in Romania: atat la vanzari, cat si in randul pasionatilor. De aceea am simtit mereu nevoia sa aratam lumii modele rare, putin cunoscute in tara noastra, realizate in trecut de marca bavareza. Aici am pus laolalta 10 modele de BMW-uri realizate intre 1950 si 1980. Ai auzit de BMW 700, de 1600-2 Cabriolet sau de 1600 GT?

In afara de modelele rare produse in epoca interbelica, BMW a mai avut o serie de automobile despre care majoritatea pasionatilor nu stiu nimic. E vorba de modele produse dupa 1950, care au dat nastere unor serii ce s-au pastrat pana in ziua de azi. Iata care sunt, dupa opinia noastra, cele mai interesante 10 BMW-uri necunoscute realizate intre 1950 si 1980. Citeste restul AICI.

Retrospectiva Top 10

10. Un alt articol care ne duce cu gandul la trecut este cel despre Top 12 Supercar-uri din anii '90 despre care cu siguranta nu stiai. Sau cel putin, macar despre unele dintre ele. Cum ar fi Renault Alpine A610, Schuppan 962 CR, De Tomaso Guara, Lister Storm sau Vector W8. Insa este foarte bine de stiut ca si acum 20 de ani se realizau masini capabile sa atinga 400 km/h, cu o tehnologie uluitoare si puteri uriase.

Anii '90 au fost fara indoiala perioada in care producatorii si-au dat in petec cu masinile puternice. Lamborghini, Porsche, Ferrari sau Maserati controlau piata, insa au existat o serie de producatori care ofereau masini si mai ieftine, dar si mult mai puternice si mai performante. Acestea sunt Super-Masinile anilor '90, deloc cunoscute. Citeste restul AICI.

Retrospectiva Top 10

CITESTE RESTUL ARTICOLELOR DIN CATEGORIA TOP 10 AICI!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (10) Poze Retrospectiva Top 10
mai multe