Avalansa masinilor rechemate in service loveste si mai greu Romania

Avalansa masinilor rechemate in service loveste si mai greu Romania
  • Moda recall-urilor a fost data in 1996, de americanii de la Ford
  • Nu trece an in care sa nu auzim de masini rechemate in service
  • In Romania, doar cativa dealeri isi fac cu adevarat datoria
Distribuie pe Facebook

Moda rechemarii masinilor in service a fost data in 1996 de Ford, gigantul american solicitandu-le proprietarilor a 8 milioane de autoturisme sa se prezinte cu masina in service-urile autorizate pentru remedierea unor defectiuni. De atunci si pana in prezent, nu trece an in care sa nu auzim de loturi noi de autoturisme rechemate in service.

Care este situatia in Romania, cati dealeri isi fac cu adevarat datoria si cati mimeaza interesul pentru siguranta clientului, aflam chiar de la proprietarii unor autoturisme.

Milioane de reintrari in service

Recordul de 8 milioane de autoturisme rechemate in service pentru remedierea unor probleme aparute la asamblarea din fabrica nu este unul absolut. In urma cu patru ani, Toyota a rechemat in service peste 10 milioane de autoturisme din intreaga lume, dupa ce la sistemul de acceleratie au fost constatate defectiuni. 1,39 milioane de modele Yaris, Auris, Corolla si RAV4 comercializate in Europa au fost rechemate in service. Sau cel putin asa suna raportarile oficiale.

"Eu detin un Yaris luat in leasing din 2009 si nu am primit nicio instiintare de la dealer. Este prima oara cand aud de asa ceva. In service la ei am ajuns doar pentru revizii, dar nu mi-au spus nimic despre aceasta problema", marturiseste Mihaela Manu, directorul unei firme de distributie din Pitesti. Aceasta in ciuda faptului ca....

... asiaticii par mai seriosi

Anul trecut, Kia Romania si Subaru au rechemat in service unele modele comercializate in Romania pentru defectiuni din procesul de fabricatie. O mie de modele Kia - Sportage, Sorento, Soul si Carnival - au fost rechemate anul trecut in service pentru urmatoarele simptome: martor ESC aprins, functionarea defectuoasa a sistemului Cruise Control, nefunctionarea butonului START si imposibilitatea de a misca schimbatorul de viteze din P la cutiile de viteze automate.

Subaru a trebuit sa contacteze 18 proprietari ai modelului Trezia pentru remedierea unei probleme aparute la servodirectie. Impresia de seriozitate lasata de importatorii oficiali ai celor doua marci a fost spulberata de...

... abrambureala de la Suzuki

Problemele de la Suzuki sunt de notorietate de mai bine de 6 ani, dupa ce unii proprietari de model Swift au constat cu stupoare ca in Franta masinile erau rechemate in service, iar in Romania dealerii taceau malc.

"Am fost la service si problema era reala. Lista de sasiuri cu problema il includea si pe al meu. N-am insistat sa aflu de ce a trebuit sa merg eu ... si n-au sunat ei. Alti proprietari ai celor 20-30 de masini cu probleme de la noi din tara mi-au spus ulterior ca ei nu au primit nicio instiintare. Eu in cele din urma am scapat de Suzuki, dar inca mai aud de rechemari in service in toata lumea, mai putin in Romania", povesteste Aurel S., fostul proprietar al unui Suzuki Swift.

Stilul nemtesc lasa de dorit

Nemtii de la Volkswagen pot conduce detasat in topul producatorilor auto din Europa, dar cand vine vorba de seriozitatea dealerilor din Romania, toti clientii patiti isi pun mana in cap. Nurvil, de exemplu, cu centrele sale din Ramnicu Valcea si Targu Jiu, are cateva zeci de cumparatori care le poarta sambetele inca de acum 3-4 ani.

"Prin 2008 am cumparat un VW Passat de la ei. Am achitat jumatate din pret, 15.000 euro, inca de la semnarea contractului. Am asteptat dupa ea trei luni ca sa o aduca din Germania. Alesesem un model TDI 2000 cmc. Primul injector m-a lasat in Austria in 2010. Trebuiau sa imi asigure service sau transport pana la primul service, conform contractului. Am sunat o noapte intreaga si nimic. Dupa ce am adus-o in tara, nu voiau sa il schimbe desi aveam garantie extinsa pe 5 ani. In 2011, mi s-a ars si al doilea injector inainte de a pleca in vacanta in Turcia. Abia atunci am aflat de la unul din inginerii lor ca toata seria Passat din 2008 cu motor de 2000 cmc avea aceasta problema. In Germania fusesera chemati proprietarii in service pentru remedierea problemelor, in Romania i-a durut in cot de noi", se plange Adrian C., proprietarul unor pensiuni de pe valea Lotrului.

Abia in 2013, VW a anuntat ca va rechema in service 2,64 milioane de masini din lume pentru remedierea unor defectiuni la sistemul electronic si cel de directie. Zilele trecute, General Motors a facut de asemenea public faptul ca, pentru acest an, compania a constituit un provizion special de 1,3 miliarde de dolari pentru a acoperi cheltuielile cu masinile rechemate in service. Sunt vizate 2,6 milioane autoturisme, fabricate din 2001 pana in prezent.

Distribuie pe Facebook
mai multe