I-au oferit 20 de milioane de euro, dar a refuzat. Inventatorul cutiei DSG in razboi cu Volkswagen

I-au oferit 20 de milioane de euro, dar a refuzat. Inventatorul cutiei DSG in razboi cu Volkswagen
  • Inventatorul cutiei DSG da in judecata Volkswagen
  • Acesta le cere nemtilor compensatii de cateva sute de milioane de euro
  • Initial, oficialii germani i-au oferit 20 de milioane de euro, dar acesta a refuzat
Distribuie pe Facebook

Volkswagen este luat din nou in colimator, de aceasta data de Wolfgang Schreiber, asa-zisul inventator al transmisiei DSG, care le cere acum nemtilor compensatii de cateva sute de milioane de euro.

Transmisia DSG este una dintre cele mai populare cutii automate cu dublu-ambreiaj din lume, si o piatra de hotar pentru constructorul din Wolfsburg. Aceasta a fost lansata pentru prima data in 2003, devenind astfel prima transmisie automata din lume cu dublu-ambreiaj, care sa fie montata pe o masina de serie.

Modelul care a primit aceasta onoare a fost Volkswagen-ul Golf Mk4 R32, iar la scurt timp dupa, DSG-ul si-a facut aparitia si pe Audi-ul TT 3.2.

Devenita rapid un etalon datorita performantei si eficientei sale, cutia cu dublu ambreiaj naste acum un nou scandal in curtea Volkswagen. Fostul director Bentley si Bugatti, neamtul Wolfgang Schreiber, actioneaza in judecata Grupul Volkswagen pentru drepturile de proprietate intelectuala asupra acestei transmisii.

Mai exact, acesta sustine ca intre 1996 si 2003 a condus departamentul Volkswagen pentru dezvoltarea transmisiilor, si deoarece este citat in cadrul mai multor patente care au stat la baza DSG-ului, in unele fiind numit inventator, este indreptatit sa primeasca acum o suma considerabila din partea grupului german.

Oficialii Volkswagen au incercat sa se inteleaga pe cale amiabila cu Schreiber, si i-au oferit chiar si o compensatie de 20 de milioane de euro, dar acesta a refuzat pe motiv ca ar fi fost prea putin.

Dupa o scurta perioada in care a fost ocolit de alte scandaluri, Volkswagen se pare ca trece din nou printr-o perioada grea. Ca si cum acest scandal intern, sa ii spunem, nu ar fi fost de ajuns, constructorul german este lovit acum, pe de-o parte de Comisia Europeana si mai nou de Australia.

Forul european a descoperit ca nemtii au incalcat legislatia privind protectia consumatorilor in 20 de state din UE, iar autoritatile australiene au dat in judecata constructorul german de automobile pentru ca a vandut 57.000 de vehicule cu softuri care reduc nivelul emisiilor poluante in timpul testelor.

Distribuie pe Facebook
mai multe