Invazia intimitatii. Masinile ar putea colecta in viitor date despre soferi

Invazia intimitatii. Masinile ar putea colecta in viitor date despre soferi
  • Masinile ar putea colecta in viitor date despre soferi
  • BMW, Volkswagen si Daimler, primii interesati de colectarea de informatii
  • Autoritatile europene cer clarificari in legatura cu strangerea datelor
Distribuie pe Facebook

In prezent, automobilele ne ofera posibilitatea sa purtam discutii telefonice, sa trimitem SMS-uri, sa cautam informatii pe Google, dar si rutele cele mai scurte catre destinatie fara sa luam mainile de pe volan, respectiv ochii de la drum.

Producatorii de masini se pregatesc insa sa foloseasca informatiile aflate despre tine prin intermediul acestor facilitati in avantajul lor. Conversatiile, mesajele, cuvintele cheie din motoarele de cautare si drumurile pe care le-ai facut ar putea ajunge intr-o baza de date care il va ajuta pe constructorul auto sa te cunoasca mai bine si, prin urmare, sa-ti vanda mai bine produsele lui.

Si protectia acestor date este o problema la care companiile ar trebui sa gaseasca o rezolvare.

BMW, Volkswagen si Daimler, primii interesati de colectarea de informatii

Asa cum site-urile de socializare - precum Facebook, de exemplu, retin cautarile tale si conversatiile pe care le porti cu prietenii tai virtuali pentru a-ti afisa publicitate personalizata, si masina ar putea sa stranga date care sa serveasca la campaniile de marketing.

BMW, Volkswagen si Daimler sunt principalii producatori auto care si-au manifestat interesul pentru colectarea de date si au facut oarecum primii pasi in aceasta directie.

Partea cea mai grea pentru constructorii de masini nu este neaparat dezvoltarea tehnologiei pentru a strange aceste date, ci cum sa treaca de ochiul vigilent al oficialilor europeni care vad acest plan ca pe o intruziune in intimitatea soferului.

Hartile HERE au fost cumparate de la Nokia vara asta de BMW, Daimler si Volkswagen dupa o lupta apriga cu Uber si chiar Apple. Acest serviciu al finlandezilor este unul performant, cu harti pentru 200 de tari, navigatie ghidata in 94 de tari, informatii live despre trafic in 33 de tari si chiar harti de interior pentru peste 45.000 de imobile din 45 de tari. Achizitionarea tehnologiei HERE ar fi fost una menita sa inlesneasca producerea masinilor autonome, dar, in mod automat, si colectarea de date despre fiecare sofer care conduce o masina ce foloseste acest sistem de navigare.

Daimler are deja la Mercedes un serviciu care aduna informatii despre masina si despre conducatorul ei. "Mercedes me" il ajuta pe sofer sa gaseasca mai usor un loc de parcare, ii ofera date in timp real din trafic, insa in acelasi timp retine si informatii despre el - unde a fost cu masina si chiar cata benzina are in rezervor.

Chestionati in legatura cu aceste date, nemtii au explicat ca ele ar putea fi folosite pentru marketing. Si BMW sau Volkswagen au astfel de programe, care la origine sunt servicii care il ajuta pe sofer, dar care il ajuta si pe producator sa stie mai multe despre tine, chiar si atunci cand masina nu merge si este stationata.

Autoritatile europene cer clarificari in legatura cu strangerea datelor

Intrebarea de pe buzele tuturor este la ce folosesc producatorii auto aceste date si cum le protejeaza. Asta incearca sa clarifice si autoritatile europene, insa deocamdata nu au primit un raspuns concret.

Germanii sunt mai prompti, asa ca pana la finele lunii septembrie, Asociatia Germana a Producatorilor din Industriei Auto (VDA) are de gand sa transmita o pozitie comuna legata de scopul strangerii datelor si securitatea lor.

Constructorii de masini din Franta se pregatesc la randul lor sa dea explicatii in legatura cu acest lucru. Si in Statele Unite colectarea de date este privita cu circumspectie de Guvern. Principala problema a americanilor este protectia acestor informatii si implementarea tehnologiei in deplina siguranta, fara vulnerabilitati de care ar putea profita hackerii.

Exemplul concludent legat de punctele slabe ale tehnologiei a fost "spargerea" unui Jeep Cherokee in iulie, cand doi programatori au reusit sa preia in totalitate controlul masinii chiar in timp ce aceasta rula pe autostrada.

O analiza realizata de japonezii de la Hitachi arata ca in 2020 aproape 90% dintre automobilele noi care circula in tarile occidentale vor avea sisteme de transmitere si receptionare de date. Ca o comparatie, in 2016 vom avea doar o treime.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 3 Septembrie 2015