Strategie schimbata: autostrazile dispar pana si din proiect!
Politica abramburita a fost expusa pe amplu de actualul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, care si-a exprimat dorinta de a inlocui actualele proiecte de autostrazi cu variante mai simple de drumuri expres.
Traim decenii de amanari marete
Soarta autostrazilor din Romania pare sa existe numai pe proiecte pasate de la un guvern la celalalt, fara contracte clare, termene de executie sau alte date certe vizand transformarea acestora in realitate.
De aceasta data, ministrul Ioan Rus a batut insa orice record la amanarea unor proiecte, pasand in responsabilitatea "generatiei urmatoare de ministri", ca pe undeva prin 2020 - 2027.
"Nu are rost sa visam ca vom face milioane de kilometri de autostrada pe secunda pentru ca nu face nimeni in lume. Avem nevoie de 2.000 si ceva de kilometri de drumuri expres dupa cum rezulta din acest Master Plan. Pe drumurile expres, expropriem la nivel de autostrada, la 70 de metri si facem drum expres cu patru benzi pe care maresc viteza medie orara de la 50 la 100 de kilometri la ora. Apoi, generatia urmatoare de ministri sau in exercitiul financiar 2020 - 2027 se va putea extinde de la drum expres de patru benzi la regim de autostrada", a afirmat Ioan Rus.
Noul Master Plan al saraciei
Cei 6 miliarde de euro destinati construirii de atostrazi pe care Uniunea Europeana se chinuie sa ni-i impinga in buget risca sa aiba o soarta incerta, din moment ce oficialii de la Bucuresti au decis sa schimbe brusc macazul in expunerea necesitatilor Romaniei pentru actualul exercitiu financiar al UE.
Astfel, vor fi realizate doar tronsoanele de autostrada aflate in executie, care ar trebui sa lege Sibiul de portile de iesire vestice in afara tarii, restul drumurilor beneficiind doar de adaugiri de cate o banda sau doua. Master Planul pe Transporturi pe care Ioan Rus cerea sa il prezinte Bruxelles-ului in urmatoarele zile difera radical de ceea ce tara noastra a negociat in prealabil.
Carpeli de fatada
Pana la aparitia "generatiei urmatoare de ministri" proorocita de Ioan Rus, acesta arata ceva semne de bunavointa catre soferii romani. Drept urmare, traseul Curtea de Arges - Sibiu va fi carpit astfel incat sa aiba patru benzi, in speranta ca Dacia isi va putea expedia cat de cat masinile catre vestul Europei pe un drum expres, iar din banii economisiti sa realizeze inca un drum expres intre Craiova si Pitesti.
Soferii, jumuliti pentru nimic
In aprilie 2014, toti soferii au gemut adanc cand pretul la pompa al carburantului a fost crescut pentru a asigura partea de cofinantare a proiectelor de autostrada. La aceasta ora, proiectele respective par sa fie amanate pe termen nelimitat, in timp ce "cotizatia" colectata de la soferi s-a ratacit brusc prin Trezorerie.
Principala scuza in fata soferilor a sefului lui Rus, premierul Victor Ponta, a fost cofinantarea proiectului de autostrada Pitesti - Sibiu. Acesta a intrat deja in al saptelea an de amanare de la primele masuratori efectuate pe traseu si mai poate prinde o perioada de stand-by de un deceniu.
Miliarde de euro pierdute din start
La capitolul "gandire economica", fiecare guvern de pana acum a parut desprins din grupul elevilor care rateaza sesiune dupa sesiune examenul de bacalaureat. Intre 2005 - 2009, nivelul investitiilor realizate in zona adiacenta autostrazii Bucuresti - Pitesti a fost de peste un miliard de euro.
Spre fericirea nostalgicilor, pentru acest lucru tot lui Nicolae Ceaseuscu si politicilor aplicate in planurile cincinale trebuie sa le aducem ode de slava. Daimler si Montupet au preferat sa isi transfere investitii de 600, respectiv 120 de milioane de euro in tari precum Ungaria si Bulgaria din lipsa unei infrastructuri adecvate de transport in Romania.
Anuntul facut de Ioan Rus are menirea sa ne mai tina o buna perioada in lumea a III-a Uniunii Europene.
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Vw touran diesel 2011 5790 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg... Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Vw passat gmo 2017 11900 €