Cele mai interesante sapte concepte Ford Mustang din istorie
Un Ford Mustang cu spatiu interior pentru numai doua persoane.
Poate ca Ford-ul Mustang este astazi recunoscut ca fiind inventatorul clasei pony-car, insa situatia putea sta cu totul si cu totul altfel in cazul in care executivii americani dadeau unda verde unuia dintre primele proiecte propuse de inginerii de peste Ocean. Un proiect ce intruchipa legendarul muscle-car de astazi precum un coupe compact cu numai doua locuri, care sa duca mai departe mostenirea lasata in urma de modelul Thunderbird, autoturism ce fusese inzestrat intre timp cu spatiu pentru patru pasageri.
Curiozitatea face ca, desi a fost imaginat precum un coupe sport cu numai doua locuri, legendarul Ford Mustang nu a fost lansat niciodata in cariera sa intr-o astfel de versiune, cu exceptia acelor variante orientate catre performanta absoluta, unde disparitia banchetei nu reprezinta chiar un dezavantaj, ci mai degraba o prioritate pentru salvarea unor kilograme.
O sursa clara de inspiratie pentru Ford-ul GT ce avea sa vina.
O alta idee indrazneata se regaseste in persoana acestui Mustang 1 Concept de la inceputul anilor '60, care intruchipa legendarul muscle-car de astazi sub forma unui automobil de inalta performanta echipat cu motor central. Desi nu a fost niciodata luata prea serios in considerare, aceasta idee a inspirat intr-o foarte mare masura designul supercarului Ford GT40 Mk1, ce avea sa-si inceapa fulminanta cariera din cadrul Cursei de 24 de Ore de la Le Mans aproximativ doi ani mai tarziu.
Un... sedan cu patru usi?
Oricat de surprinzatoare ar putea parea aceasta veste, americanii de la Ford au cochetat la un moment dat si cu ideea lansarii unui Mustang in patru usi. Modelul cu pricina nu ar fi reprezentat nici o provocare tehnica pentru inginerii companiei auto de peste Ocean si, mai important de-atat, acesta ar fi urmat sa atace un nou segment de piata, aducandu-i astfel constructorului de automobile din Detroit noi clienti.
Din fericire pentru fanii legendarului muscle car, proiectul care prevedea un sedan bazat pe prima generatie a modelului Ford Mustang nu a primit unda verde din partea conducerii, astfel ca sedanul in patru usi nu a vazut niciodata capatul liniei de productie, iar reteta simbolului american a ramas neschimbata pentru urmatoarele decenii.
Sau, de ce nu,... un break!
Chiar daca versiunea sedan propusa in cursul anului 1965 nu a reusit sa primeasca in cele din urma aprobarea conducerii Ford, inginerii americani nu s-au lasat descurajati si au venit anul viitor cu o propunere cel putin la fel de interesanta, menita sa diversifice meniul Mustang. Vorbim mai exact de o varianta break (sau, daca luam in calcul numai cele trei portiere din dotare, de o varianta Shooting Brake) care, desi nu a trecut niciodata de stadiul de prototip, si-a "donat" numeroase dintre detaliile sale de ordin stilistic urmatoarelor generatii ale legendarului muscle-car.
Sa revenim la Ford-ul Mustang cu motor central.
Nu, de-aceasta data nu ne mai referim la Ford-ul Mustang 1 Concept de la inceputul anilor '60, ci la o evolutie a acestuia. Totusi, spre deosebire de predecesorul sau, conceptul Mach 2 s-a aflat la numai un singur pas de productia de serie, acesta fiind imaginat precum un succesor al legendarului Shelby Cobra.
Drept urmare, faptul ca Ford-ul Mustang Mach 2 Concept gazduia in compartimentul sau motor un propulsor V8 cu o capacitate cilindrica de 4.73 litri nu ar trebui sa surprinda pe nimeni. Nu de alta, dar adevarata surpriza este urmatoarea: desi se bucura de o parte frontala alungita, unitatea aspirata pe benzina se regaseste in centrul automobilului, fiind montata in spatele scaunelor fata.
Ford Mustang Mach 1 Concept sau avionul de vanatoare pentru drumurile publice.
Se pare ca ne-am lasat usor dusi de val si am sarit peste conceptul Ford Mustang Mach 1, dezvaluit in cadrul Salonului Auto de la Detroit din anul 1967. Stim, nu avem nici o scuza, caci acest studiu de design este unul dintre cele mai impresionate din intreaga istorie a legendarului muscle car american, putand fi considerat un adevarat avion de vanatoare pentru drumurile publice - in special prin prisma aspectului sau dramatic stilizat, gata sa se remarce atat prin capota alungita a motorului, cat si prin acoperisul mult mai jos comparativ cu un model de serie sau prin aripile spate proeminente si partea posterioara creionata in genul unui fastback.
Modelul venit din viitor pentru a impresiona trecutul. Sau prezentul?
Prezentat in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Chicago din anul 1970, conceptul Ford Mustang Milano se poate lauda cu unul dintre cele mai radicale aspecte vizuale propuse vreodata de un exemplar al legendarului muscle car american. Partea sa frontala (oarecum) similara unui clasic Dodge Charger / Pontiac GTO, capota alungita a motorului si unghiul la care sunt pozitionate luneta, respectiv portbagajul fac din acest impresionant concept car o aparitie futuristica chiar si pentru zilele noastre.
Alte Ford-uri Mustang care nu au intrat niciodata in productia de serie, dar care merita pe deplin dreptul de a fi mentionate sunt conceptul Allegro II, cu liniile si formele sale care ne duc cu gandul la un Autobot al anilor '60, conceptul RSX creionat de casa italiana de design Ghia si proiectat pentru a reprezenta versiunea de raliuri a celei de-a treia generatii a legendarului muscle car american si, nu in ultimul rand, concept car-urile Bruce Jenner si Rambo, ambele aparute pentru a da nastere Ford-ului Mustang de generatie a patra, insa niciodata introduse in productia de serie deoarece fie erau prea putin agresive (iar aici ne referim la tine, conceptule Bruce Jenner!), fie erau... chiar prea agresive (da, conceptul Rambo este cel acuzat pentru acest aspect).
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg...
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €