Renault a chemat in service peste 10.000 de exemplare Zoe

Renault a chemat in service peste 10.000 de exemplare Zoe
  • Renault recheama in service peste 10.000 de exemplare ale modeluluio electric Zoe
  • Francezii vor sa preintampine o problema la furtunul care transporta lichidul de frana
  • In trecut, Renault a mai chemat in service peste 400 de mii de exemplare Clio si Kangoo
Distribuie pe Facebook

Renault va chema in service peste 10 mii de masini Zoe pentru a preintampina o problema la furtunul care transporta lichidul de frana. Exemplarele in cauza au fost produse intre anii 2012 si 2014. Producatorul francez sustine ca nicio masina nu a avut probleme, ci ca este o masura de precautie. In trecut, Renault a mai chemat in service peste 400 de mii de exemplare Clio si Kangoo tot pentru a preveni o defectiune la sistemul de franare.

Masinile electrice se bucura de un succes mare in ultimii ani. Cam toti producatorii auto cunoscuti au lansat modele 100% electrice, iar concurenta este una uriasa.
Unul dintre motivele pentru care soferii se hotarasc sa cumpere o masina electrica este ca se strica mult mai greu decat cele care sunt pe benzina sau pe motorina. Totodata, chiar si astfel de modele pot avea anumite probleme tehnice chiar daca nu mai vorbim despre filtre de ulei, de polen, pompe de carburant si asa mai departe.
Zoe este una dintre masinile electrice care se bucura de un succes urias. Doar ca in ultima saptamana Renault a venit cu o veste proasta pentru cei care au apucat sa cumpere un astfel de exmplar.
Mai exact, compania franceza a chemat in service peste 10 de mii de unitati care prezinta risc de avarii la furtunul care transporta lichidul de frana. Numarul cu pricina reprezinta aproximativ un sfert din productia totala a modelului. Acestea au fost produse la fabrica Renault din localitatea Flins, de langa capitala Frantei, Paris.
In momentul in care iti cumperi o masina electrica te gandesti ca esti scutit de anumite probleme tehnice pentru ca acestea nu folosesc ulei de motor, filtre, iar franele nu sunt folosite la fel de mult ca la automobilele normale.
Totusi, exista anumite probleme care pot aparea chiar si la acest tip de automobil. Renault Zoe este cel mai bun exemplu de masina electrica care poate avea anumite probleme deoarece un sfert din productia totala trebuie sa se intoarca in service pentru ca prezinta un risc de avarii la furtunul care transporta lichidul de frana.
Renault a mai avut probleme si in trecut la modelele Clio si Kangoo
Nu este prima data cand Renault se confrunta cu probleme la modelele recente. In 2014, producatorul francez a fost nevoit sa cheme in service nu mai putin de 460 de mii de masini, modele Clio si Kangoo, pentru ca prezentau un risc la nivelul sistemului de franare.
Rechemarea a presupus inspectii tehnice si eventuale inlocuiri de piese. Curios este ca problemele de la aceste modele sunt similare cu cele de la Zoe. Mai exact, furtunul de legatura al conductelor de frana, care, la Clio si Kangoo, putea fi uzat prin montarea originala necorespunzatoare a membranei de protectie.
Asadar, dupa scurta "vizita" in service, cele peste 400 de mii de masini au primit o membrana de protectie noua sau un nou furtun de legatura. La fel ca in cazul modelului Zoe, Renault a oferit garantii ca acest recall este unul preventiv si ca probabilitatea de existenta a unor defecte este de 0,02% in cazul modelului Clio si de 0,01% pentru modelul Kangoo.
In Romania, au fost afectate de aceasta chemare,169 de masini Renault Kangoo si 1.750 de exemplare Clio.
Renault Zoe este printre cele mai importante masini electrice
Vestea ca aproximativ 10 mii de unitati ar putea fi rechemate inapoi in service poate reprezenta o adevarata lovitura pentru producatorul francez, mai ales ca din 2012, Zoe este unul dintre cele mai importante modele electrice de pe piata.
Acest lucru se datoreaza si faptului ca a reusit sa propuna un design interesant si o autonomie foarte buna. In prezent, autonomia pentru masina franceza este de aproximativ 250 de kilometri, iar pentru urmatorii cinci ani, francezii de la Renault au in plan sa o dubleze.
Totusi, cresterea va fi progresiva pentru ca Zoe sa aiba un pret accesibil. Tehnologia pentru o autonomie de 500 de kilometri ar reprezenta automat si un pret mai mare pentru masina, iar francezii nu doresc acest lucru in prezent.
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Green Cars DATA PUBLICĂRII: 28 Martie 2016