Chevrolet face valuri cu noul 2012 Sonic
"Noul Chevrolet Sonic imbina aspectul practic al unui autovehicul mic cu pasiunea pentru condus pentru care sunt renumite autovehiculele Chevrolet precum Corvette", a spus Chris Perry, vicepresedinte al Chevrolet marketing. "Imbinarea dintre designul extraordinar, o experienta de conducere atractiva si cele mai noi dotari de conectivitate dau nastere unui concurent important, cu un spirit amuzant".
Productia modelului Sonic va incepe mai tarziu in 2011 la Centrul de Asamblare Orion al companiei General Motors din Michigan, in care s-au facut investitii de 545 de milioane de dolari pentru imbunatatiri si innoirea echipamentelor si care va oferi aproximativ 1.000 de locuri de munca in zona metropolitana Detroit.
"Chevrolet este singura companie care construieste un autovehicul de mici dimensiuni in Statele Unite", a declarat Perry. "Noi credem ca Sonic va conferi substanta segmentului din care face parte cu stilul progresist, performanta si valoarea menite sa schimbe perceptiile legate de ceea ce poate insemna un autovehicul mic in America".
Principalele caracteristici ale modelului Sonic includ:
- Disponibilitatea unui motor turbo eficient Ecotec 1.4L, cu o putere estimata de 138 de cai putere (103 kW), care ofera o economie competitiva din punct de vedere al consumului de carburant. Este vorba despre acelasi motor utilizat pentru modelul Chevrolet Cruze, intr-o versiune de dimensiuni si greutate mai reduse, menite sa ofere o performanta imbunatatita
- Motorul Ecotec 1.8L prevazut ca dotare standard, asociat unei transmisii manuale cu cinci trepte sau uneia automate cu sase trepte
- Disponibilitatea unui motor Ecotec 1.4L turbo asociat unei transmisii manuale cu sase trepte de viteza
- Calitate a conducerii si manevrabilitate rafinate de inginerii Chevy Corvette; servodirectie electronica prevazuta ca dotare standard si sistem de control electronic al stabilitatii StabiliTrak cu detectare a rasturnarii
- Modelul sedan ofera cea mai buna capacitate a portbagajului din acest segment, mai mare decat a majoritatii autovehiculelor compacte; un scaun spate care se pliaza pentru a obtine o suprafata aproape plata, Sonic hatchback dispune de o capacitate de incarcare superioara modelor din acest segment
- Printre dotarile de conectivitate se numara sistemul OnStar cu sase luni de navigatie Turn-by-Turn. Functiile disponibile includ Radio Satelit XM, USB si Bluetooth, precum si aplicatia pentru telefon mobil MyChevrolet cu conectivitate OnStar MyLink
- Pornire comandata la distanta, scaune fata incalzite si trapa de plafon, toate raritati in acest segment
- Dispozitive de siguranta complete, care includ 10 airbaguri prevazute ca dotare standard, distributie electronica a fortei de franare, sistem de asistare la franare si sistem OnStar cu functie de asistare automata in caz de impact "Automatic Crash Response".
Un design exterior progresist
Indiferent de unghiul din care este privit, modelul Sonic sedan si versiunea cu cinci usi denota putere, stabilitate si rafinament. Postura ampla, impozanta, cu rotile aliniate la extremitati, inspira performanta. Liniile inclinate si progresiste ale caroseriei dau impresia de miscare chiar si atunci cand autovehiculul stationeaza.Trasaturile agresive, incluzand aripile stralucitoare si farurile rotunde inspirate de la motociclete, sunt perfect adaptate trasaturilor globale de design - o grila alcatuita din doua elemente si lampi spate rotunde - pentru a compune un design ce poate fi recunoscut imediat drept apartinand marcii Chevrolet. Extremitatea frontala a capotei formeaza o linie distinctiva deasupra farurilor, care se continua intr-un profil lateral neted, caracterizat prin linii laterale neintrerupte ale caroseriei, o linie mediana inalta si o linie a plafonului joasa. Oglinzile laterale au aceeasi forma cu cea a caroseriei si se integreaza perfect in profilul acesteia.
Modelul sedan si cel cu cinci usi sunt complet diferite. Versiunea cu cinci usi are o forma compacta, alcatuita din doua compartimente, cu linii agresive si abrupte, in timp ce profilul "notchback" al modelului sedan are o prezenta mai rafinata si mai matura. La o prima privire, modelul cu cinci usi arata ca un hatch cu trei usi, deoarece manerele usilor din spate sunt amplasate discret in zona stalpului "C". Partea din spate a versiunii cu cinci usi se continua cu detalii neconventionale, cum ar fi lampile spate proeminente, inspirate de la motociclete.
Printre detaliile care sporesc calitatea si atentia pentru detalii denotate de modelul Sonic se numara marginile cromate ale grilei si insertiile negre mate in forma de fagure cu care sunt prevazute toate modelele, in timp ce dimensiunile ample disponibile pentru roti, inclusiv jante din aliaj de 17 inci, sporesc atitudinea sportiva a autovehiculului.
Un interior inspirat
Habitaclul modelului Sonic completeaza designul exterior inspirat de motociclete cu un panou de instrumente detaliat, prevazut cu un tahometru analogic rotund, de mari dimensiuni, integrat intr-un afisaj LCD asimetric, cu un vitezometru digital amplu.Alte caracteristici ale interiorului includ:
- Suprafata panoului de instrumente central este disponibila in doua variante de culori (titan inchis si caramida) si se integreaza perfect in designul partii superioare a usilor, cu finisaje premium din sticla in partea inferioara
- Manerul schimbatorului automat are un design de tip "cap de cobra", in timp ce schimbatorul manual este prevazut cu un maner cu finisaj cromat
- Marginile tubulare ale orificiilor de climatizare sunt proeminente, depasind suprafata panoului de instrumente.
Habitaclul este prevazut cu compartimente de depozitare in consola centrala si pe usi. Scaunele din spate se pliaza pentru a forma o suprafata plana, ideala pentru a transporta obiecte de dimensiuni mai mari. Scaunele fata ergonomice sunt prevazute ca dotare standard, iar optional sunt disponibile scaune fata incalzite.
Grupuri motopropulsoare preluate de la modelul Cruze
Modelele Chevrolet Sonic sunt propulsate de motoare eficiente, cu putere ridicata si cilindree redusa, inclusiv versiunile Ecotec 1.4L turbo si Ecotec 1.8L - aceleasi motoare utilizate pentru noul Chevrolet Cruze. Sunt disponibile trei variante de transmisii: una manuala cu cinci trepte si una automata cu sase trepte pentru motorizarea de 1.8L, o transmisie manuala cu sase trepte pentru motorul 1.4L turbo.
Caracteristicile de putere ale motorului Ecotec 1.4L turbo sunt estimate la 138 de cai putere (103 kW) si un cuplu de 148 lb.-ft. (200 Nm) la o turatie cuprinsa intre 1.850 si 4.900 rpm. Intervalul amplu de turatie pentru cuplu maxim - o trasatura specifica motoarelor supraalimentate - ajuta motorul sa furnizeze o experienta de condus si o performanta imbunatatite. Elementele de design premium ii confera motorului o functionare lina si o durabilitate de prima clasa. Printre caracteristici se numara:
- Bloc din fonta cu cadru aparent si cu masa redusa
- Doua axe cu came in chiulasa, cu ridicare variabila a supapelor
- Came actionate prin lant
- Tacheti cilindrici
- Jeturi de ulei pentru racirea pistonului si radiator de racire a uleiului integrat
- Pompa de ulei cu debit variabil
- Termostat controlat electronic.
Turbocompresorul motorului de 1.4L este integrat in galeria de evacuare, pentru o greutate redusa si o flexibilitate imbunatatita a amplasarii in autovehiculele de mici dimensiuni. Arborele cotit ranforsat si bielele mai puternice ofera o rezistenta suplimentara pentru a face fata puterii presurizate a motorului si cuplului intr-un interval amplu de turatii.
Motorul Ecotec 1.8L aspirat natural dispune de multe dintre caracteristicile versiunii Ecotec 1.4L turbo. Este un motor compact si durabil cu patru cilindri, proiectat pentru a necesita un minim de intretinere, oferind in schimb un nivel scazut de emisii si eficienta din punct de vedere al consumului de carburant. Galeria sa de admisie variabila cu doua trepte permite ca aproximativ 90 la suta din cuplul maxim sa fie disponibil in intervalul de turatii cuprins intre 2.400 si 6.500 rpm. Puterea sa este estimata la 135 de cai putere (101 kW), impreuna cu un cuplu de 123 lb.-ft. (167 Nm) la 3.800 rpm.
Proiectat pentru o conducere si o manevrabilitate agile si atletice
Modelul Sonic ofera o agilitate si o placere de a conduce rar intalnite in segmentul din care face parte. Inginerii care lucreaza de asemenea la modelul Corvette au rafinat caracteristicile de dinamica si manevrabilitate sigure ale modelului Sonic, permitandu-i sa ofere o senzatie mai puternica si atletica, echilibrand in acelasi timp autovehiculul pentru gama ampla de conditii de deplasare din America de Nord.Toate modelele sunt prevazute cu o suspensie fata cu lonjeron MacPherson, cu arcuri elicoidale si bara stabilizatoare, si o suspensie spate semi-independenta, cu lonjeron de torsiune montat pe punte, de tip brat compus - prevazuta cu o traversa robusta, tubulara, in forma de V - cu socuri comandate pe gaz. Ecartamentele fata si spate sunt identice - 59,4 inch (1.509 mm) - pentru o buna stabilitate si un excelent echilibru.
Servodirectia electronica este prevazuta ca dotare standard si dispune de un compensator de uzura care adapteaza in permanenta interactiunea sistemului cu mecanismul de directie, pentru a asigura precizia directiei pe parcursul intregii durate de viata a sistemului.
Structura caroseriei modelului Sonic este proiectata pentru a fi una dintre cele mai rigide din segmentul din care acesta face parte. Rigiditatea sa le-a permis inginerilor sa rafineze cu mai multa precizie caracteristicile de dinamica si manevrabilitate. Cadrul unic "flat top" al modelului Sonic, de exemplu, asigura o rigiditate optima in partea din fata a sasiului autovehiculului. Puntea spate este in esenta o punte dreapta, fara contur pentru restrictiile legate de caroserie si reducerea zgomotului, a vibratiilor si a miscarilor bruste.
Rotile sunt disponibile in mai multe dimensiuni, inclusiv roti de 17 inci si pneuri sport. Franele fata cu disc asistate electric si franele spate cu tambur sunt prevazute ca dotare standard; sistemul ABS cu patru canale este disponibil optional. Sistemul de patru senzori - cate unul pentru fiecare roata - integreaza functia de distributie electronica a fortei de franare, care echilibreaza forta de franare pe baza unor factori precum conditiile de drum si greutatea pasagerilor si/sau a incarcaturii.
Sursa: Chevrolet
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg... Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €