Pasiunea nu are varsta: Opel Calibra by Billy - tuning la 17 ani

Pasiunea nu are varsta: Opel Calibra by Billy - tuning la 17 ani
Masini modificate am tot prezentat. Fie ca au fost masini cu motoare foarte puternice, cu exterioare reusite sau muzica asurzitoare, am tot discutat de tuning, indiferent la ce parte a masinii se referea. Acum insa va vom prezenta mai degraba o dovada a pasiunii pentru masini, mai mult decat un tuning in adevaratul sens al cuvantului. O masina modificata de un viitor sofer de numai 17 ani... asta da pasiune!
Distribuie pe Facebook

Atunci cand iti plac masinile, nu conteaza ca nu le poti conduce si ca nu ai permis auto. Acolo unde este pasiune si dedicare, la care se mai si adauga placerea de a modifica o masina, rezultatele nu pot fi decat bune. Asta este si cazul lui Billy, pe numele sau Feizula Bilent, de 17 ani, din Constanta.

Pasiunea nu are varsta: Opel Calibra by Billy - tuning la 17 ani

Billy, chiar daca nu avea carnet de conducere, a cumparat o masina la inceputul acestui an. Mai precis, in februarie, a cumparat un Opel Calibra din 1993, cu motor 2.0 8 valve, de 116 cp. Planul sau era sa modifice masina asa cum vroia el, astfel incat la 18 ani sa poata conduce masina pe care si-a dorit-o, facuta de mana lui.

Pasiunea nu are varsta: Opel Calibra by Billy - tuning la 17 ani Pasiunea nu are varsta: Opel Calibra by Billy - tuning la 17 ani

Inca din prima zi a masinii dincolo de usile service-ului, sportiva Calibra a primit o evacuare custom, cu diametrul de 60mm, iar catalizatorul a fost scos. Se pare ca un sunet sportiv a fost prima alegere a lui Billy! Au urmat imediat niste frane mai bune, adica niste discuri si placute Trw, dar si un kit Sachs de ambreiaj. Dupa aceste prime imbunatatiri la partea tehnica, in Calibra a mai fost instalat si un interior complet din piele ecologica - cu ocazia asta Billy a mai salvat si niste biete vacute de la moarte!

Pasiunea nu are varsta: Opel Calibra by Billy - tuning la 17 ani

Tot printre primele modificari s-au numarat si jantele, care au fost schimbate cu un set Borbet, pe 16 inci, ceva mai mari decat cele stoc. Au urmat alte modificari in aceasta vara, tot la partea tehnica - tot ce inseamna consumabile, filtre, uleiuri, bujii, curele, etc, au fost schimbate cu unele noi. Iar pe partea de alimentare, a fost crescuta presiunea in rampa de injectoare prin schimbarea pompei cu una mai puternica, dar si a regulatorului de presiune si a injectoarelor.

Pasiunea nu are varsta: Opel Calibra by Billy - tuning la 17 ani

In aceasta vara, Calibra lui Billy a suferit ceva schimbari si la aspectul exterior. Mai exact, a fost vopsita. Si nu de oricine, ci chiar de Billy insusi! El a pregatit bine masina pentru vopsit, a astupat bandourile de pe usi, aripi si bari, a umplut scurgerile de pe plafon si sigla Opel de pa capota, dar a si facut ceva exercitii de tinichigerie. Billy a transformat capota intr-una de tip bad-boy si a modificat si spoilerul frontal. Stilul ales de Billy este unul "clean", cat mai simplu, un lucru bun tinand cont de faptul ca majoritatea sarmanelor Calibre sunt supuse unui tuning excesiv si foarte incarcat. "Am decis sa folosesc aspectul clean si cat mai simplu, deoarece majoritatea calibrelor din oras mi se par prea exagerate, cu bari pana in asfalt si uscatoare de rufe in loc de eleron" zice Billy.

Pasiunea nu are varsta: Opel Calibra by Billy - tuning la 17 ani

Pentru culoarea finala a masinii au fost alese 2 culori, un rosu electric pentru partea din fata (laser red tint) si un rosu cu perla neagra (dark red) pentru spate. Imbinarea dintre cele doua nuante a fost facuta cu o tehnica de vopsitorie, numita pierdere de culoare. Si daca tot si-a murdarit mainile de vopsea, Billy a facut un "facelift" si la jante. Acestea au fost reconditionate si vopsite.

Pasiunea nu are varsta: Opel Calibra by Billy - tuning la 17 ani

Au urmat niste imbunatatiri minore si la faruri si stopuri. Farurile Sonar cu angel-eyes au fost polisate si stopurile innegrite pe exterior cu lac special.

Pasiunea nu are varsta: Opel Calibra by Billy - tuning la 17 ani

Costurile investitiei in masina sunt aproape de 2 ori mai mari decat valoarea ei la achizitionare (2000e < 3500e). Nu trece o saptamana fara ca Billy sa-i faca o schimbare sau o modificare, oricat de mica ar fi. "Sincer sa fiu, imi place ceea ce fac, cu toate ca raman fara niciun ban de "buzunar". Nu as fi ajuns in acest stadiu, fara a fi sustinut de unul dintre marile service-uri din oras" zice Billy, impacat cu alegerea facuta.

Pasiunea nu are varsta: Opel Calibra by Billy - tuning la 17 ani

Momentan, Billy s-a oprit in modificarea exteriorului. Dar are in plan schimbarea motorului cu unul de 16 valve (SFI) sau chiar cu unul Turbo (LET). In plus, el mai are in plan si schimbarea setului de jante cu unele mai mari si montarea unei suspensii sport, in viitorul apropiat. "Visul meu este, ca la 18 ani, sa am o masina facuta de mine" zice Billy.

IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (48) Poze Opel Calibra
mai multe