Pasiunea nu are varsta: Opel Calibra by Billy - tuning la 17 ani
Atunci cand iti plac masinile, nu conteaza ca nu le poti conduce si ca nu ai permis auto. Acolo unde este pasiune si dedicare, la care se mai si adauga placerea de a modifica o masina, rezultatele nu pot fi decat bune. Asta este si cazul lui Billy, pe numele sau Feizula Bilent, de 17 ani, din Constanta.
Billy, chiar daca nu avea carnet de conducere, a cumparat o masina la inceputul acestui an. Mai precis, in februarie, a cumparat un Opel Calibra din 1993, cu motor 2.0 8 valve, de 116 cp. Planul sau era sa modifice masina asa cum vroia el, astfel incat la 18 ani sa poata conduce masina pe care si-a dorit-o, facuta de mana lui.
Inca din prima zi a masinii dincolo de usile service-ului, sportiva Calibra a primit o evacuare custom, cu diametrul de 60mm, iar catalizatorul a fost scos. Se pare ca un sunet sportiv a fost prima alegere a lui Billy! Au urmat imediat niste frane mai bune, adica niste discuri si placute Trw, dar si un kit Sachs de ambreiaj. Dupa aceste prime imbunatatiri la partea tehnica, in Calibra a mai fost instalat si un interior complet din piele ecologica - cu ocazia asta Billy a mai salvat si niste biete vacute de la moarte!
Tot printre primele modificari s-au numarat si jantele, care au fost schimbate cu un set Borbet, pe 16 inci, ceva mai mari decat cele stoc. Au urmat alte modificari in aceasta vara, tot la partea tehnica - tot ce inseamna consumabile, filtre, uleiuri, bujii, curele, etc, au fost schimbate cu unele noi. Iar pe partea de alimentare, a fost crescuta presiunea in rampa de injectoare prin schimbarea pompei cu una mai puternica, dar si a regulatorului de presiune si a injectoarelor.
In aceasta vara, Calibra lui Billy a suferit ceva schimbari si la aspectul exterior. Mai exact, a fost vopsita. Si nu de oricine, ci chiar de Billy insusi! El a pregatit bine masina pentru vopsit, a astupat bandourile de pe usi, aripi si bari, a umplut scurgerile de pe plafon si sigla Opel de pa capota, dar a si facut ceva exercitii de tinichigerie. Billy a transformat capota intr-una de tip bad-boy si a modificat si spoilerul frontal. Stilul ales de Billy este unul "clean", cat mai simplu, un lucru bun tinand cont de faptul ca majoritatea sarmanelor Calibre sunt supuse unui tuning excesiv si foarte incarcat. "Am decis sa folosesc aspectul clean si cat mai simplu, deoarece majoritatea calibrelor din oras mi se par prea exagerate, cu bari pana in asfalt si uscatoare de rufe in loc de eleron" zice Billy.
Pentru culoarea finala a masinii au fost alese 2 culori, un rosu electric pentru partea din fata (laser red tint) si un rosu cu perla neagra (dark red) pentru spate. Imbinarea dintre cele doua nuante a fost facuta cu o tehnica de vopsitorie, numita pierdere de culoare. Si daca tot si-a murdarit mainile de vopsea, Billy a facut un "facelift" si la jante. Acestea au fost reconditionate si vopsite.
Au urmat niste imbunatatiri minore si la faruri si stopuri. Farurile Sonar cu angel-eyes au fost polisate si stopurile innegrite pe exterior cu lac special.
Costurile investitiei in masina sunt aproape de 2 ori mai mari decat valoarea ei la achizitionare (2000e < 3500e). Nu trece o saptamana fara ca Billy sa-i faca o schimbare sau o modificare, oricat de mica ar fi. "Sincer sa fiu, imi place ceea ce fac, cu toate ca raman fara niciun ban de "buzunar". Nu as fi ajuns in acest stadiu, fara a fi sustinut de unul dintre marile service-uri din oras" zice Billy, impacat cu alegerea facuta.
Momentan, Billy s-a oprit in modificarea exteriorului. Dar are in plan schimbarea motorului cu unul de 16 valve (SFI) sau chiar cu unul Turbo (LET). In plus, el mai are in plan si schimbarea setului de jante cu unele mai mari si montarea unei suspensii sport, in viitorul apropiat. "Visul meu este, ca la 18 ani, sa am o masina facuta de mine" zice Billy.
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw passat gmo 2017 11900 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €