Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer
Bmw-urile sunt puternice. Bmw-urile sunt aratoase. Mai presus de toate, insa, Bmw-urile sunt foarte, dar FOARTE tunabile. De asta ne-am convins de mai multe ori, dar Alex ne-a demonstrat inca o data ce iese cand combini masina cu dorinta, pasiune si creativitate. Asa a luat nastere E36-le din Oradea: BH 66 FLY.
Distribuie pe Facebook

La baza, E36-le a fost un timid 318i. Timidul s-a transformat apoi intr-o bestie, 320i pe numele ei. Anul de fabricatie e '97, insa majoritatea dotarilor standard s-au dus pe apa sambetei odata cu instaurarea dictaturii "Sa fie Tuning!", sub comanda lui Alex.

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer


Legendele spun ca la sfarsitul lui 2007 eroul nostru a primit masina de la seful sau, Cristi (GAJ-ul, pentru cunoscatori), dupa ce aceasta a zacut, literalmente, un an jumate in parcarea firmei unde lucra. Trecuse, ce-i drept, prin cateva modificari minore (interior complet din fibra de sticla, sonorizare pusa la punct, etc), insa instalatia era prajita. Irecuperabil de prajita. Seful si-a gasit una gata tunata de cumparat, Alex a ramas cu "materia prima" pentru tuning.

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer


A bagat-o in garaj la inceputul lui 2008 si de atunci nu a mai fost vazut de prieteni si familie. Am glumit - a mai fost vazut de prieteni si familie, insa masina nu a mai pus roata pe sosea decat pe 23 august 2009. Era gata 95%, dar Alex n-a mai putut rabda. A scos-o la o gura de aer. In secret, BMW-ul zambea pe sub spoiler - A prevazut ca va deveni in scurt timp o legenda urbana in lumea tuningului.

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer


Un an jumate de absenta de la saloane de tuning reprezinta foarte mult, chiar si pentru noi. Am trecut BMW-ul pe lista de "Missing Car", am completat formulare intregi cu semnalmente, caracteristici distinctive si ... nimic. Ingrijorati, am batut direct la usa lui Alex. El era destul de linistit. Ba chiar neobisnuit de linstit, am putea spune. BMW-ul trecuse printr-o operatie estetica - primise chiar si ceva implanturi, dar arata mai bine ca niciodata.

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer


In primavara anului 2009 masina a fost transferata de la tinichigiu in garaj la Society X. Aici a inceput calvarul. S-a pornit finisajul exterior, plius rezolvarea tuturor problemelor de natura tehnica sau mecanica, vechi sau nou descoperite.

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer


La exterior am observat spoilerul fata NTC din care mai ramasesera doar rinichii. E schimbat complet. Au fost montate faruri cu angel eyes Performance auto lights eagleeye de import SUA, proiectoare Iveco stralis, stopuri cu led FK smoked, plase pentru spoiler si evazari spate Lester si bara de rigidizare AcSchnitzer. De departe cea mai impresionanta modificare reprezinta lambo doors-urile customizate. 

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer

Indiferent de vointa proprie, ochii raman atintiti pe ele. Si asta nu e totul. Aripile fata au fost inlocuite cu unele evazate, din tabla, handmade, dupa care au fost montate praguri din tabla lucrate manual, aripi spate din fibra - productie KidTuning, dar modificate de Society X si un spoiler spate Society X Concept

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer

Ca sa ramanem in aceeasi zona, trebuie mentionat eleronul de aluminiu integrat perfect in partea de caroserie, separat de spoiler, capota de portbagaj shaved, iar portbagajul complet izolat cu dynamat, o evacuare custom cu 2 trasee individuale de dupa catalizator, fara catalizator, trasee de diametrul 56, tobe finale invidia carbon fara selencere. A fost incaltat cu un set de jante AEZ Zeus, 8,5 ET 15 pe fata, respectiv 10 ET 15 pe spate, impreuna cu distantiere de 35 mm, suspensie sport reglabila, arcuri KONI, telescoape FK, admisie K&N. Garda la sol a fost coborata pana la 8 mm in fata.

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer



Ca fin cunoscator, n-ai zice ca vopseaua albstra e de Honda Accord 2009. Alex a gasit-o la Standox si, ca sa fie sigur ca rezultatul va ramane consemnat pe veci, a dat imediat chiar doua straturi - echivalentul a patru straturi de lac de la alt producator. Griul este de la Infinity, iar negrul mat de pe rinichi, usi si interiorul motorului tot de la Standox. Chederele sunt OEM, iar restul elementelor de caroserie au fost vopsite in negru mat.

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer




La interior, alte surprize. In locul vechiului look, E36-le se mandreste acum cu un volan si cap de schimbator Momo Nero, maner de frana de mana customizat cu folie de carbon, decor brushed aluminium, stalpi si partea din spate tapitata cu alcantara albastra (si stalpii fata urmeaza sa fie supusi aceluiasi tratament, de indata ce vor fi incorporate tweeterele), pedale din aluminiu Momo, plasme, trim-uri de folie 3mm carbon pe diferite elemente - bloc lumini, comanda trapa, presuri aluminiu, scaune  imbracate in piele bicolora, cu incalzire, plus folie Llumar.

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer


Pastram partea cea mai melodioasa la sfarsit. Aici avem de-a face cu un Sistem Car-Audio si multimedia format din  dvd singleDIN 8 inch wide display Fahrenheit din State, un amplificator monobloc Microdimension 2k1d - 2000W la 2 ohmi pentru bass, incinta deschisa cu difuzor Re GTO, amplificator de medii Microdimensiun 2 X 200W pentru bicomponente Hollywood Digital, baterie suplimentara Stinger de 2200A in scurt, ceas de voltaj Stinger, PS2. 

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer

Camera pentru mersul inapoi e pe lista de asteptare, inca. Daca arbitrilor de la competitiile car-audio din tara deja le-au transpirat mainile de emotie, avem o veste nu tocmai fericita: Alex are doar placerea ascultarii, deci nu vrea sa imparta sunetul cu altii, pe la concursuri.

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer

 

Despre acest BMW s-ar mai putea scrie cel putin un roman. Adica, la cate s-au montat, desfacut, indreptat, schimbat, refacut, curatat, aranjat, tapitat, fabricat custom, vopsit si inlocuit ramai, efectiv, fara cuvinte. De la parbriz pana la plafonul tapitat, jantele desfacute si indreptate, senzorii (inclusiv cei de la ABS) schimbati, reglajele de la lambo doors si sistemul car-audio, totul are o poveste a sa.

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer


Pentru ca romanul ce are ca personaj principal BMW-ul E36 sa mearga mai departe, Alex, purtator de cuvant al clubului WSR, adica daflylier, pentru prieteni si forumisti , nu se opreste aici. A scos masina pentru prima oara pe strazi intr-o noapte neagra, la 4.00 AM si i-a cam placut. La capitolul planuri de viitor, el are in plan finalizarea interiorului - suntem curiosi ce idei mai are!, si inlocuirea motorului cu unul mai puternic. Asta cand se restabilizeaza finantele, cel putin.

Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer


Pentru ca e una din cele mai "muncite" masini din tara, noi il admiram pe Alex. Rabdarea de a astepta un an jumate pana s-o scoata pe strazi, cand dorinta era asa mare, e mai mult decat sacrificiu, nu?

IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!




 

 
Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (36) Poze BMW E36 by daflyer
mai multe
Publicat în categoria: Masini tunate din Romania DATA PUBLICĂRII: 1 Decembrie 2009