Tuning vs Rabdare: Bmw E36 by daflyer
La baza, E36-le a fost un timid 318i. Timidul s-a transformat apoi intr-o bestie, 320i pe numele ei. Anul de fabricatie e '97, insa majoritatea dotarilor standard s-au dus pe apa sambetei odata cu instaurarea dictaturii "Sa fie Tuning!", sub comanda lui Alex.
Legendele spun ca la sfarsitul lui 2007 eroul nostru a primit masina de la seful sau, Cristi (GAJ-ul, pentru cunoscatori), dupa ce aceasta a zacut, literalmente, un an jumate in parcarea firmei unde lucra. Trecuse, ce-i drept, prin cateva modificari minore (interior complet din fibra de sticla, sonorizare pusa la punct, etc), insa instalatia era prajita. Irecuperabil de prajita. Seful si-a gasit una gata tunata de cumparat, Alex a ramas cu "materia prima" pentru tuning.
A bagat-o in garaj la inceputul lui 2008 si de atunci nu a mai fost vazut de prieteni si familie. Am glumit - a mai fost vazut de prieteni si familie, insa masina nu a mai pus roata pe sosea decat pe 23 august 2009. Era gata 95%, dar Alex n-a mai putut rabda. A scos-o la o gura de aer. In secret, BMW-ul zambea pe sub spoiler - A prevazut ca va deveni in scurt timp o legenda urbana in lumea tuningului.
Un an jumate de absenta de la saloane de tuning reprezinta foarte mult, chiar si pentru noi. Am trecut BMW-ul pe lista de "Missing Car", am completat formulare intregi cu semnalmente, caracteristici distinctive si ... nimic. Ingrijorati, am batut direct la usa lui Alex. El era destul de linistit. Ba chiar neobisnuit de linstit, am putea spune. BMW-ul trecuse printr-o operatie estetica - primise chiar si ceva implanturi, dar arata mai bine ca niciodata.
In primavara anului 2009 masina a fost transferata de la tinichigiu in garaj la Society X. Aici a inceput calvarul. S-a pornit finisajul exterior, plius rezolvarea tuturor problemelor de natura tehnica sau mecanica, vechi sau nou descoperite.
La exterior am observat spoilerul fata NTC din care mai ramasesera doar rinichii. E schimbat complet. Au fost montate faruri cu angel eyes Performance auto lights eagleeye de import SUA, proiectoare Iveco stralis, stopuri cu led FK smoked, plase pentru spoiler si evazari spate Lester si bara de rigidizare AcSchnitzer. De departe cea mai impresionanta modificare reprezinta lambo doors-urile customizate.
Indiferent de vointa proprie, ochii raman atintiti pe ele. Si asta nu e totul. Aripile fata au fost inlocuite cu unele evazate, din tabla, handmade, dupa care au fost montate praguri din tabla lucrate manual, aripi spate din fibra - productie KidTuning, dar modificate de Society X si un spoiler spate Society X Concept.
Ca sa ramanem in aceeasi zona, trebuie mentionat eleronul de aluminiu integrat perfect in partea de caroserie, separat de spoiler, capota de portbagaj shaved, iar portbagajul complet izolat cu dynamat, o evacuare custom cu 2 trasee individuale de dupa catalizator, fara catalizator, trasee de diametrul 56, tobe finale invidia carbon fara selencere. A fost incaltat cu un set de jante AEZ Zeus, 8,5 ET 15 pe fata, respectiv 10 ET 15 pe spate, impreuna cu distantiere de 35 mm, suspensie sport reglabila, arcuri KONI, telescoape FK, admisie K&N. Garda la sol a fost coborata pana la 8 mm in fata.
Ca fin cunoscator, n-ai zice ca vopseaua albstra e de Honda Accord 2009. Alex a gasit-o la Standox si, ca sa fie sigur ca rezultatul va ramane consemnat pe veci, a dat imediat chiar doua straturi - echivalentul a patru straturi de lac de la alt producator. Griul este de la Infinity, iar negrul mat de pe rinichi, usi si interiorul motorului tot de la Standox. Chederele sunt OEM, iar restul elementelor de caroserie au fost vopsite in negru mat.
La interior, alte surprize. In locul vechiului look, E36-le se mandreste acum cu un volan si cap de schimbator Momo Nero, maner de frana de mana customizat cu folie de carbon, decor brushed aluminium, stalpi si partea din spate tapitata cu alcantara albastra (si stalpii fata urmeaza sa fie supusi aceluiasi tratament, de indata ce vor fi incorporate tweeterele), pedale din aluminiu Momo, plasme, trim-uri de folie 3mm carbon pe diferite elemente - bloc lumini, comanda trapa, presuri aluminiu, scaune imbracate in piele bicolora, cu incalzire, plus folie Llumar.
Pastram partea cea mai melodioasa la sfarsit. Aici avem de-a face cu un Sistem Car-Audio si multimedia format din dvd singleDIN 8 inch wide display Fahrenheit din State, un amplificator monobloc Microdimension 2k1d - 2000W la 2 ohmi pentru bass, incinta deschisa cu difuzor Re GTO, amplificator de medii Microdimensiun 2 X 200W pentru bicomponente Hollywood Digital, baterie suplimentara Stinger de 2200A in scurt, ceas de voltaj Stinger, PS2.
Camera pentru mersul inapoi e pe lista de asteptare, inca. Daca arbitrilor de la competitiile car-audio din tara deja le-au transpirat mainile de emotie, avem o veste nu tocmai fericita: Alex are doar placerea ascultarii, deci nu vrea sa imparta sunetul cu altii, pe la concursuri.
Despre acest BMW s-ar mai putea scrie cel putin un roman. Adica, la cate s-au montat, desfacut, indreptat, schimbat, refacut, curatat, aranjat, tapitat, fabricat custom, vopsit si inlocuit ramai, efectiv, fara cuvinte. De la parbriz pana la plafonul tapitat, jantele desfacute si indreptate, senzorii (inclusiv cei de la ABS) schimbati, reglajele de la lambo doors si sistemul car-audio, totul are o poveste a sa.
Pentru ca romanul ce are ca personaj principal BMW-ul E36 sa mearga mai departe, Alex, purtator de cuvant al clubului WSR, adica daflylier, pentru prieteni si forumisti , nu se opreste aici. A scos masina pentru prima oara pe strazi intr-o noapte neagra, la 4.00 AM si i-a cam placut. La capitolul planuri de viitor, el are in plan finalizarea interiorului - suntem curiosi ce idei mai are!, si inlocuirea motorului cu unul mai puternic. Asta cand se restabilizeaza finantele, cel putin.
Pentru ca e una din cele mai "muncite" masini din tara, noi il admiram pe Alex. Rabdarea de a astepta un an jumate pana s-o scoata pe strazi, cand dorinta era asa mare, e mai mult decat sacrificiu, nu?
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw touran diesel 2011 5790 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Vw passat gmo 2017 11900 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei