Nu este 1 aprilie: toate masinile BMW E46, rechemate in service

Nu este 1 aprilie: toate masinile BMW E46, rechemate in service
  • Pana acum, 240.000 de masini au fost rechemate in 2013 pentru aceeasi problema
  • Acum, recallul vizeaza 1.6 milioane de vehicule BMW E46
  • Pana acum au fost inregistrate 6 cazuri de defecte la airbag in cazul unor accidente
Distribuie pe Facebook

Spre deosebire de producatorul german Volkswagen care are grave probleme cu anumite motorizari si nu face nimic, BMW face zilele acestea un recall mai putin asteptat. E vorba de rechemarea in service a masinilor fabricate intre 1999 si 2006 pentru a li se schimba airbagul pasagerului.

Anul trecut, cei de la BMW chemau inapoi in service 240.000 de masini model E46 pentru a li se inlocui airbagurile pasagerului. Se pare ca acestea s-au dovedit in cateva randuri, in urma unor accidente, ineficiente, adica s-au rupt la umflarea brusca in clipa impactului. Acum, cei de la BMW mai ne uimesc cu grija pe care le-o poarta clientilor si mai cheama inca 1,6 milioane de vehicule pentru rezolvarea aceleiasi probleme.

Automobilele vizate sunt cele fabricate intre mai 1999 si august 2006, din toata lumea, pentru ca li se inlocui gratui airbagul pasagerului. O operatiune deloc usoara si deloc ieftina pe care nemtii si-o asuma in totalitate. Dintre aceste masini, 574.000 de vehicule sunt din Statele Unite, in timp ce restul sunt din Europa, Canada, Africa si Asia.

Conform oficialilor BMW, aceasta masura este una voluntara menita sa minimalizeze riscul unor accidente grave in caz de impact. Operatiunea consta in schimbarea airbagului de la pasager care este produs de compania Takata, aceeasi companie care a produs si airbagurile pentru marcile Chrysler, Ford, Honda, Mazda, Nissan sau Toyota care, la fel, au realizat rechemari in service pe acelasi motiv.

Problema este ca in Romania circula foarte multe vehicule din aceasta gama, BMW E46. Procedura oficiala este ca vanzatorul, in speta importatorul BMW Romania, suna cumparatorul masinii si il programeaza la service. Dar cum discutam de masini vechi care au schimbat o sumedenie de masini si au fost vandute si cumparate, pierzandu-se urma cumparatorului initial, aceasta procedura care se aplica in tarile civilizate este aproape imposibila. Mai mult, cu siguranta un criteriu pentru a beneficia de schimbarea airbagului este de a fi proprietar in acte al masinii si sa prezinti un istoric care sa demonstreze ca masina nu a suferit daune majore.

Oficialii BMW din Romania inca nu au prezentat procedura care vizeaza cele cateva mii de autoturisme BMW E46 care fac parte din cele rechemate. Insa posesorii in acte de asemenea masini, daca doresc inlocuirea airbagului, pot cere mai multe informatii de la reprezentantele si importatorii oficiali ai marcii. Dar este de asteptat ca procedura sa nu fie una tocmai usoara, masinile BMW E46 in stare perfecta fiind extrem de putine la numar.

Distribuie pe Facebook
mai multe