Audi RS5 versus BMW M3 versus Mercedes C63 AMG Coupe
Generatia actuala a bavarezului BMW M3 a fost introdusa pe piata in urma cu aproximativ patru ani si de atunci a devenit un adevarat etalon al coupe-urilor ultra-performante. Dar performerul nostru nascut in Munchen are mai mult de oferit decat simple cifre impresionante si nelipsita placere de a conduce, o caracteristica specifica bavarezilor. Actualul BMW M3 este livrat cu un design exterior musculos, pus in evidenta de liniile agresive ale spoilerului fata si forma bombata a capotei motorului. Nici macar partea din spate nu se prezinta cu un aspect mai subtil, ci vine la pachet cu un spoiler atent sculptat, ce gazduieste si cele patru tobe de esapament ale sistemului de evacuare. Iar asta nu e tot. Lista cu bunatati cuprinde si alte ingrediente magice precum extensii pentru aripi sau jante pe 18 inci in echiparea standard, cireasa de pe tort fiind insa reprezentata de plafonul din fibra de carbon - asta in cazul in care viitorul proprietar nu este un mare consumator de trape.
Desi Audi RS5 a fost lansat abia in cursul lui 2010, dupa ani intregi de speculatii si zvonuri, uber-coupe-ul din Ingolstadt si-a croit rapid drum catre inima vanatorilor de forme fluente, linii elegante si atingeri super-sport. Altfel spus, noul Audi RS5 preia maiestuoasele elemente de design ale versiunii standard A5 si le imbunatateste pana la cel mai mic detaliu. Ce inseamna asta? Aparitia unor elemente nu tocmai subtile, precum o grila frontala de-a dreptul vulgara, un spoiler fata cu prize de aer de dimensiuni mai mult decat generoase, un spoiler spate cu difuzor inclus si chiar un eleron retractabil incorporat armonios in linia portbagajului. Pe scurt, cam acestea ar fi principalele atractii ale noului Audi RS5, insa din pachet nu lipsesc nici extensiile pentru aripi, evacuarea dubla in genul celei prezente pe mai-marele-si-fiorosul RS6 sau setul de jante ce masoara nu mai putin de 19 inci.
Daca pana acum modelul Mercedes C63 AMG era disponibil doar in versiuni cu patru sau cinci usi (sedan si break, bineinteles), lucrurile sunt pe cale sa se schimbe incepand cu anul acesta. Explicatia? Constructorul german din Stuttgart a prezentat in urma cu mai putin de doua luni, in cadrul Salonului Auto de la New York, modelul C63 AMG Coupe - un automobil ce demonstreaza ca, nu de putine ori, "less is more" (iar aici ne referim strict la numarul de usi). Printre principalele artificii de design ale cele mai noi creatii din Affalterbach enumeram kitul aerodinamic agresiv, din a carei compozitie nu lipsesc capota motorului atent sculptata, spoilerul fata cu prize de aer uriase, spoilerul spate cu difuzor inclus, pragurile laterale sportive, extensiile pentru aripi si eleronul subtil pentru portbagaj. De asemenea, lista cu atractii estetice se bucura si de prezenta unor elemente greu de trecut cu vederea (sau auzul), dintre care specificam cele patru tobe de esapament ale sistemului de evacuare, jantele pe 18 inci si liniile atractive ale plafonului.
Design Interior:
Date Tehnice:
Atunci cand aducem in discutie modele precum BMW M, Audi RS sau Mercedes AMG, este aproape imposibil ca cifrele prezente in fisa tehnica sa nu iti trezeasca sentimente si emotii puternice. Indiferent daca te afli sau nu in preajma modelelor respective.
La acest capitol, BMW M3 ne ispiteste cu un motor in opt cilindri, de 4.0 litri, capabil sa livreze nu mai putin de 420 cai putere la un impresionant 8.300 rpm. Combina asta cu cei 400 Nm rpm si o transmisie manuala in sase trepte, iar coupe-ul bavarez poate accelera de la 0 la 100 km/h in doar 4.8 secunde si de la 0 la 200 km/h in numai 15.8 secunde. In plus, pentru ca rivalii din Ingolstadt, respectiv Stuttgart sunt disponibili doar cu transmisie automata in sapte trepte, si constructorul din Munchen pune la dispozitia clientilor sai o transmisie in sapte trepte cu dublu ambreiaj. Rezultatul? Timpii de acceleratie vor cobori pana la pragul a 4.6, respectiv 14.9 secunde, consumul de carburant si emisiile de CO2 fiind de asemenea imbunatatite. La capitolul performante notam si parcurgerea unui tur la Nurburgring in doar opt minute si 05 secunde, BMW M3 reprezentand un adevarat etalon atunci cand vine vorba de stabilitate pe sosea si manevrabilitate la viteze mari.
Desi a fost lansat in urma cu doar un an, Audi RS5 nu aduce imbunatatiri semnificante sub capota, ci beneficiaza in continuare de serviciile motorului V8 de 4.2 litri prezent si pe vechiul RS4 sau supercarul R8. In cazul de fata insa, unitatea a fost usor modificata si dezolta acum 450 cai putere la un respectabil 8.250 rpm, valoare insotita de 430 Nm. Inzestrat cu transmisia S tronic in sapte trepte si celebrul sistem de tractiune integrala quattro, super-coupe-ul din Ingolstadt accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 4.6 secunde. Din pacate acceleratia de la 0 la 200 km/h nu se regaseste printre datele oficiale comunicate de constructorul german; de asemenea, timpul necesar parcurgerii unui tur la Nurburgring ramane un alt mister nedeslusit pana acum.
Ultimul, dar nu cel din urma, recent-dezvaluitul Mercedes C63 AMG Coupe ascunde sub capota uriasul V8 de 6.3 litri, propulsor ce produce un fantastic 457 cai putere la 6.800 rpm si un cuplu urias de 600 Nm. Fiind cel mai puternic din aceasta comparatie si bucurandu-se de prezenta transmisiei AMG SPEEDSHIFT MCT in sapte trepte, atragatorul super-coupe din Stuttgart este si cel mai rapid, laudandu-se cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 4.5 secunde. Vrei ceva mai mult de atat? Constructorul german te invita sa optezi pentru o reteta secrete botezata AMG Performance, ce permite magnificului V8 sa livreze celui aflat la volan nu mai putin de 487 cai putere - indeajuns pentru ca acceleratia de la 0 la 100 km/h sa coboare pana la bariera celor 4.4 secunde. Asa cum probabil deja ati intuit, viteza maxima a celor trei modele este limitata la 250 km/h.
In ceea ce priveste pretul de pornire, BMW M3 este cel mai ieftin dintre cele trei modele, fiind disponibil contra sumei de 68.750 euro - doritorii transmisiei DCT vor fi nevoiti sa scoata in plus alti 3.900 euro. Noul Mercedes C63 AMG poate fi al tau pentru 72.590 euro - fiind astfel un pic mai ieftin decat un BMW M3 DCT, in timp ce Audi RS5 este cel mai scump model aceasta comparatie - 77.700 euro.
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg...
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw passat gmo 2017 11900 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €