Un judecator din Urziceni a desfiintat radarele mobile

Un judecator din Urziceni a desfiintat radarele mobile
Un magistrat de la Judecatoria Urziceni a pronuntat o sentinta care da mari batai de cap Politiei Rutiere, dar care ii bucura pe soferii vitezomani. Judecatorul sustine ca radarele mobile folosite de agentii rutieri nu sunt omologate sa stabileasca viteza
Distribuie pe Facebook
Politia Rutiera a contestat sentinta, sustinand ca radarele sunt in regula.

Un magistrat de la Judecatoria Urziceni a pronuntat o sentinta care da mari batai de cap Politiei Rutiere, dar care ii bucura pe soferii vitezomani. Judecatorul sustine ca radarele mobile folosite de agentii rutieri nu sunt omologate sa stabileasca viteza din trafic decat daca masina Politiei Rutiere se afla in stationare, nu si in mers. Concret, judecatorul a anulat un proces-verbal de contraventie prin care un bucurestean fusese amendat cu 750 de lei pentru depasirea vitezei legale.

Un echipaj al Politiei Rutiere, aflat si el in miscare, stabilise cu ajutorul unui radar mobil ca bucuresteanul ar fi circulat cu 120 de kilometri la ora pe un segment de drum unde viteza maxima era de 50 kilometri pe ora. Din plansele foto depuse la dosar rezulta ca autoturismul politiei pe care se afla amplasat radarul era in miscare. Aparatul radar de tip PHYTON II a fost insa omologat de Biroul de Metrologie Legala numai in modul de stationare, se arata in motivarea sentintei, citata de PRO TV. Politia Rutiera are in tara peste 200 de asemenea aparate radar, care constata aproape jumatate dintre cazurile de depasire a vitezei legale.

Politistii au contestat aceasta sentinta, care ar putea arunca in aer tot ceea ce inseamna sistemul radar din Romania in prezent. Tribunalul Ialomita va judeca in luna octombrie contestatia.

Comisarul-sef Carol Varna, seful Serviciului Siguranta Circulatiei din cadrul Directiei Politiei Rutiere (DPR), ne-a confirmat ca politia a facut deja recurs la aceasta sentinta si ca termenul de judecata a fost stabilit in septembrie.

Comisarul-sef Varna ne-a declarat ca toate aparatele au verificare metrologica anuala valabila, pentru toate functiile. Aceasta se face de obicei in luna august a fiecarui an, iar functia de masurare din mers a vitezei autovehiculelor este si ea atestata metrologic. Judecatorul a dat sentinta pe baza unei interpretari unilaterale a textului de lege, si nu am nici un dubiu ca problema se va rezolva la recurs.

Radarele Autovision Compact Python II, aflate in dotarea politiei rutiere, functioneaza pe baza efectului Doppler si pot masura viteza de deplasare a autovehiculelor atat in regim stationar (de pe loc), cat si in regim de patrulare (din miscare), prin intermediul antenei de emisie-receptie si al unui modul de prelucrare a semnalului si afisare a rezultatului, in ambele sensuri de mers. Conform comisarului-sef Varna, tehnic vorbind, aparatele nu permit folosirea optiunii de detectare a vitezei din miscare cand masina de politie sta pe loc, si nici invers, nu se poate masura cu optiunea de pe loc cand masina politiei se deplaseaza.

Practic, aparatul nu permite aparitia unor erori datorate insumarii vitezei masinii vizate cu viteza masinii de politie aflate in miscare.

De altfel, aprobarea de model nr. 185, obtinuta in anul 2001, de la Biroul Roman de Metrologie Legala, este postata pe pagina web a institutiei.

Sursa: Gandul
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte articole DATA PUBLICĂRII: 29 Iulie 2008