Un judecator din Urziceni a desfiintat radarele mobile
Un magistrat de la Judecatoria Urziceni a pronuntat o sentinta care da mari batai de cap Politiei Rutiere, dar care ii bucura pe soferii vitezomani. Judecatorul sustine ca radarele mobile folosite de agentii rutieri nu sunt omologate sa stabileasca viteza
Politia Rutiera a contestat sentinta, sustinand ca radarele sunt in regula.
Un magistrat de la Judecatoria Urziceni a pronuntat o sentinta care da mari batai de cap Politiei Rutiere, dar care ii bucura pe soferii vitezomani. Judecatorul sustine ca radarele mobile folosite de agentii rutieri nu sunt omologate sa stabileasca viteza din trafic decat daca masina Politiei Rutiere se afla in stationare, nu si in mers. Concret, judecatorul a anulat un proces-verbal de contraventie prin care un bucurestean fusese amendat cu 750 de lei pentru depasirea vitezei legale.
Un echipaj al Politiei Rutiere, aflat si el in miscare, stabilise cu ajutorul unui radar mobil ca bucuresteanul ar fi circulat cu 120 de kilometri la ora pe un segment de drum unde viteza maxima era de 50 kilometri pe ora. Din plansele foto depuse la dosar rezulta ca autoturismul politiei pe care se afla amplasat radarul era in miscare. Aparatul radar de tip PHYTON II a fost insa omologat de Biroul de Metrologie Legala numai in modul de stationare, se arata in motivarea sentintei, citata de PRO TV. Politia Rutiera are in tara peste 200 de asemenea aparate radar, care constata aproape jumatate dintre cazurile de depasire a vitezei legale.
Politistii au contestat aceasta sentinta, care ar putea arunca in aer tot ceea ce inseamna sistemul radar din Romania in prezent. Tribunalul Ialomita va judeca in luna octombrie contestatia.
Comisarul-sef Carol Varna, seful Serviciului Siguranta Circulatiei din cadrul Directiei Politiei Rutiere (DPR), ne-a confirmat ca politia a facut deja recurs la aceasta sentinta si ca termenul de judecata a fost stabilit in septembrie.
Comisarul-sef Varna ne-a declarat ca toate aparatele au verificare metrologica anuala valabila, pentru toate functiile. Aceasta se face de obicei in luna august a fiecarui an, iar functia de masurare din mers a vitezei autovehiculelor este si ea atestata metrologic. Judecatorul a dat sentinta pe baza unei interpretari unilaterale a textului de lege, si nu am nici un dubiu ca problema se va rezolva la recurs.
Radarele Autovision Compact Python II, aflate in dotarea politiei rutiere, functioneaza pe baza efectului Doppler si pot masura viteza de deplasare a autovehiculelor atat in regim stationar (de pe loc), cat si in regim de patrulare (din miscare), prin intermediul antenei de emisie-receptie si al unui modul de prelucrare a semnalului si afisare a rezultatului, in ambele sensuri de mers. Conform comisarului-sef Varna, tehnic vorbind, aparatele nu permit folosirea optiunii de detectare a vitezei din miscare cand masina de politie sta pe loc, si nici invers, nu se poate masura cu optiunea de pe loc cand masina politiei se deplaseaza.
Practic, aparatul nu permite aparitia unor erori datorate insumarii vitezei masinii vizate cu viteza masinii de politie aflate in miscare.
De altfel, aprobarea de model nr. 185, obtinuta in anul 2001, de la Biroul Roman de Metrologie Legala, este postata pe pagina web a institutiei.
Sursa: Gandul
Un magistrat de la Judecatoria Urziceni a pronuntat o sentinta care da mari batai de cap Politiei Rutiere, dar care ii bucura pe soferii vitezomani. Judecatorul sustine ca radarele mobile folosite de agentii rutieri nu sunt omologate sa stabileasca viteza din trafic decat daca masina Politiei Rutiere se afla in stationare, nu si in mers. Concret, judecatorul a anulat un proces-verbal de contraventie prin care un bucurestean fusese amendat cu 750 de lei pentru depasirea vitezei legale.
Un echipaj al Politiei Rutiere, aflat si el in miscare, stabilise cu ajutorul unui radar mobil ca bucuresteanul ar fi circulat cu 120 de kilometri la ora pe un segment de drum unde viteza maxima era de 50 kilometri pe ora. Din plansele foto depuse la dosar rezulta ca autoturismul politiei pe care se afla amplasat radarul era in miscare. Aparatul radar de tip PHYTON II a fost insa omologat de Biroul de Metrologie Legala numai in modul de stationare, se arata in motivarea sentintei, citata de PRO TV. Politia Rutiera are in tara peste 200 de asemenea aparate radar, care constata aproape jumatate dintre cazurile de depasire a vitezei legale.
Politistii au contestat aceasta sentinta, care ar putea arunca in aer tot ceea ce inseamna sistemul radar din Romania in prezent. Tribunalul Ialomita va judeca in luna octombrie contestatia.
Comisarul-sef Carol Varna, seful Serviciului Siguranta Circulatiei din cadrul Directiei Politiei Rutiere (DPR), ne-a confirmat ca politia a facut deja recurs la aceasta sentinta si ca termenul de judecata a fost stabilit in septembrie.
Comisarul-sef Varna ne-a declarat ca toate aparatele au verificare metrologica anuala valabila, pentru toate functiile. Aceasta se face de obicei in luna august a fiecarui an, iar functia de masurare din mers a vitezei autovehiculelor este si ea atestata metrologic. Judecatorul a dat sentinta pe baza unei interpretari unilaterale a textului de lege, si nu am nici un dubiu ca problema se va rezolva la recurs.
Radarele Autovision Compact Python II, aflate in dotarea politiei rutiere, functioneaza pe baza efectului Doppler si pot masura viteza de deplasare a autovehiculelor atat in regim stationar (de pe loc), cat si in regim de patrulare (din miscare), prin intermediul antenei de emisie-receptie si al unui modul de prelucrare a semnalului si afisare a rezultatului, in ambele sensuri de mers. Conform comisarului-sef Varna, tehnic vorbind, aparatele nu permit folosirea optiunii de detectare a vitezei din miscare cand masina de politie sta pe loc, si nici invers, nu se poate masura cu optiunea de pe loc cand masina politiei se deplaseaza.
Practic, aparatul nu permite aparitia unor erori datorate insumarii vitezei masinii vizate cu viteza masinii de politie aflate in miscare.
De altfel, aprobarea de model nr. 185, obtinuta in anul 2001, de la Biroul Roman de Metrologie Legala, este postata pe pagina web a institutiei.
Sursa: Gandul
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Vw passat gmo 2017 11900 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg...
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
PieseAuto.ro
Valva EGR: ce simptome are o masina diesel cu EGR-ul stricat?
StiriPeSurse.ro
Rușii au dezlănțuit atacuri asupra căilor ferate din Ucraina. Ce vizează cu această strategie
PieseAuto.ro
Nu mai coboara geamurile: probleme cu macaraua de geam si rezolvarea lor
mai multe
Publicat în categoria: Alte articole
DATA PUBLICĂRII: 29 Iulie 2008